Čeprav posel ultraluksuznih vozil na prvi pogled deluje precej enostavno, zgodovina kaže, da gre za izjemno tvegan posel, poln stečajev in menjav lastnikov. Angleški Aston Martin je v prvih stotih letih obstoja v stečaju pristal kar sedemkrat. Tovarna podivjanih bikov iz Sant'Agate je v zadnjih dvajsetih letih prestala stečaj in več menjav lastnikov, preden so posel prevzeli pri Volkswagnu. Stečaj so okusili tudi pri Rolls-Royceu in Bugattiju.
Bogatih je vse več in vse bogatejši so
Ikonične evropske avtomobilske znamke pa v zadnjem času beležijo odlično prodajo. Ta je lani ponovno dosegla rekordno raven, saj so Aston Martin, Bentley, McLaren, Rolls-Royce, Ferrari in Lamborghini po svetu prodali 29.554 eksotikov. Še leta 2002 je skupna prodaja znašala 6.475 primerkov. »Bogati so vse bogatejši in vse več jih je,« je za portal Automotive News Europe dejal izvršni direktor Aston Martina Andy Palmer.
McLaren, Lamborghini in Ferrari so v lani prodali rekordno število vozil. Slednji je v letošnjem prvem trimesečju zabeležil profitno maržo v višini 32,6 odstotka. Zaradi zamenjave modela je bil leta 2017 nedostopen phantom, kar se je poznalo v upadu prodaje rolls-royceov. Kljub temu v BMW-ju poudarjajo, da je butična znamka visoko dobičkonosna. Visoko rast prodaje ultraluksuznih avtomobilov pojasnjuje tudi dejstvo, da se je skozi čas razširil pojem ultraluksuznih avtomobilov. To niso več le najbrutalnejši in ne preveč praktični superšportniki, temveč tudi limuzine in izjemno priljubljeni športni terenci.
Najbolj zaželeni Bentleyi in športni terenci
Športni terenci so se najprej uveljavili pri nemških premijskih proizvajalcih, od koder so se zamisli razširile tudi med butične proizvajalce, kot sta Bentley, Maserati in Lamborghini. Jutri se jim bodo pridružili tudi v Rolls-Royceu z novim cullinanom. Športnega terenca razvija tudi Aston Martin, slej kot prej pa naj bi se pojavil tudi v paleti Ferrarija, kjer še proučujejo, kakšen vpliv bi ta imel na sloves znamke.
Leta 2016 je Bentely začel s prodajo športnega terenca bentayga, ki je v prvem letu našel več kot 2.700 kupcev in si tako odrezal največji kos pogače ultraluksuznih vozil. Leta 2016 so najbogatejši najpogosteje posegali po modelih Bentleya. Najpopularnejši je bil športni Bentley continental GT, ki so jih prodali več kot štiri tisoč, in limuzina flying spur s skoraj tri tisoč prodanimi primerki. Zelo priljubljena sta še ferrari 488 GTB in lamborghini huracan. Bentley si je zagotovil 37-odstotni tržni delež, sledita pa mu Ferrari s 24 odstotki in Lamborghini z 11-odstotnim deležem.
Ko kupec golfa plača za razvoj veyrona
Vendar rast ne bo večna. »Vsaka blagovna znamka ima omejen obseg, če želi ostati redka in ekskluzivna,« še opozarja Palmer. Butični proizvajalci zato ob tradiciji, blagovni znamki in dobrem izdelku potrebujejo ne le bogatega, temveč tudi tehnično in inovacijsko sposobnega lastnika, ki jih bo vodil tudi čez burnejše čase. Le kdo pomisli na to, da so kupci golfov in passatov sofinancirali razvoj in izdelavo Bugattijevih veyronov, s katerimi je Volkswagen ustvaril izgubo.