Porsche je namreč sinonim za hitrost in tradicijo, nad katerim se navdušujejo stari in mladi obeh spolov in ne glede na socialni položaj, k njegovi priljubljenosti pa je najbolj pripomogel model 911, ki velja za najboljši športni avtomobil vseh časov.
Danes imajo Nemci za seboj dolgo zgodovino in tradicijo izdelovanja prestižnih športnih cestnih avtomobilov, s katerimi je Porsche stkal tudi nešteto dirkaških uspehov in legend. Tako ni čudno, da gre za eno najbolj zaželenih in uspešnih znamk svetov- ne elite, z njeno širšo družino pa smo se vnovič lahko spoznali na dogodku Porsche driving experience, ki nas je popeljal po dinamičnih ovinkih Tuhinjske doline in nam dal možnost sprostiti duha na divji avtocesti.
Zmogljiva karavana za več kot milijon evrov...
Res je, trasa po javnih cestah in v običajnem prometnem režimu kaže, da ni šlo za preizkus Porschejevih skrajnih, kaj šele lastnih vozniških sposobnosti, čemur so namenjeni dogodki na dirkališčih. »To je okušanje avtomobilov,« je pojasnil vodja prodaje porschejev pri nas Vasja Potočnik, mednarodno priznani inštruktor pa nas je pred tem okušanjem spomnil na to, kako si pravilno nastaviti sedež in kako se pravilno drži volan. Položaj rok petnajst do treh velja že nekaj časa, sedimo pa pokončno, s pravim odmikom od volana in pedalov.
Na turi smo nato lahko preizkusili več prestižnih in visokozmogljivih vozil ter se tako pobliže spoznali s širšo družino Porsche. Da je šlo za vse prej kot običajno karavano, so pričali tudi mnogi pogledi mimoidočih, vse skupaj pa so obvezno pospremili s fotografiranjem ali snemanjem. Ne srečaš vsak dan več kot milijon evrov vredne karavane, kjer pod prednjim ali zadnjim pokrovom rezgeta približno štiri tisoč lipicancev.
...in s prek štiri tisoč konji
Med potjo smo upravljali neverjetno agilnega športnega terenca cayenna turbo, superzmogljivega serijskega karavana panamero sport turismo s 550 konji ter seveda legendarno devetstoenajstico.
Medtem ko je v preteklosti najbolj navduševal brutalni turbo S z divjimi 581 konjiči – tudi tokrat je bil poleg –, je bil v sončnem vremenu najbolj zaželen brezstrešni model 911 GTS, ki razvije 331 kilovatov moči, torej okroglih 450 konjev. Športnik je ukrojen za brezstrešne užitke, najraje v dvoje, med zavoji pa je pokazal vso svojo agilnost in navduševal s surovim zvokom iz trilitrskega šestvaljnika.
A da je tudi najmanjši še kako »pekoč«, je pokazal prestop v vrhunsko zabavni 718 cayman S z 257 kilovati oziroma 350 konji. Prav neverjetno je, kakšno čudovito melodijo zmore ob tem pripraviti 2,5-litrski štirivaljni bokser motor. V prostem teku prijetno grgra, pri dodajanju plina pa iz sebe spravi globine, značilne za večvaljne in večlitrske stroje. Tudi odzivnost je izjemna, 420 newtonmetrov je na voljo že pri 1.900 vrtljajih, majhnost motorja se izgubi v daljavi, razmeroma hitro odpeljani ovinki v Tuhinjski dolini pa so pokazali vso igrivo lahkotnost, natančno vodljivost in predvsem prinesli spoznanje, da je mogoče uživati tudi z najmanjšim porschejem.