Avto

Ko se kralj avtocest preobuje v pohodne čevlje

Mercedes-benz E all terrain je avto za tiste, ki bi radi imeli limuzinsko udobje in vozne lastnosti, karavansko prostornost in občasno še nekaj robustnosti na brezpotjih; kombinacija je dobra, celo boljša kot pri večini športnih terencev

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

02.05.2018 23:19
Čas branja: 5 min

Terenski pridih sodobnih avtomobilov je očiten na cesti in v prodajnih statistikah. Športni terenci, pa čeprav pogosto takšni, namenjeni zgolj asfaltu, so prodajna uspešnica. Zato ni čudno, da se je pojavil direktorski karavan mercedes-benz razreda E z višjo karoserijo, zaščito pod njo, plastikami na blatnikih in robustno masko.

Doplačilo za šminko in bolj robustne sposobnosti je pet tisočakov. E 220d 4matic all terrain tako stane 60.350 evrov, z bogato dodatno opremo (testni avto) pa slabih 90 tisoč evrov.

Takšen razred E, pri Mercedes-Benzu mu pravijo all terrain, je v teoriji manj terenski od klasičnih SUV (denimo modela GLE), po videzu in lastnostih pa se prav nič ne skriva pred njimi. Prednosti takšne zasnove je veliko.

V klasični nastavitvi je E all terrain nekoliko nadgrajen karavanski E. Oblikovno se baha z robustnejšo drugačno prednjo masko, povečanimi odprtinami koles in plastiko na blatnikih, pod trebuhom pa še z zaščito podvozja, ki naj bi prenesla tudi težje udarce izpod koles. Terenski E je od klasičnega dvignjen za 29 milimetrov (polovica prirastka gre na račun višjih pnevmatik 245/45 17, druga polovica pa na račun višje osnovne nastavitve serijskega zračnega vzmetenja).

Bistvo pa je tisto, kar takšen karavan zmore. V običajni, denimo eco, comfort ali sport nastavitvi se obnaša podobno kot karavanski E. Na slabi cesti se denimo izkaže še bolje, saj dolgi vzmetni gibi in serijsko zračno vzmetenje poskrbijo za resnično izjemno prestrezanje udarcev s tal. V zavojih je all terrain nekaj bolj okoren, mehkejši, posledično nekaj manj dinamičen, a nikakor ne nestabilen. Na avtocesti pa je enako hiter, uglajen in tih kot običajen E.

Zgolj 1,95-litrski štirivaljni turbodizel v E220d je dostojen stroj za njegov pogon. Moč 143 kilovatov (194 konjskih moči) v povezavi z mehkim in dovolj hitrim devetstopenjskim samodejnim menjalnikom omogoča res uglajeno delovanje, dovolj odločnih 400 newtonmetrov navora, da moči nikoli ne zmanjka, in res skromno porabo.

Tovarniško povprečje 5,2 litra je sicer zgolj teoretično, a z ležernim požiranjem kilometrov boste zlahka dosegli povprečje med 5,5 in šestimi litri. Tudi bolj odločna vožnja in visoka avtocestna povprečja pa porabe ne bodo pognali v pretirane višave, denimo prek osmih litrov.

Ko cesta izgubi svoje dobro ime, pa all terrain izkaže vse prednosti. Potisk gumba za dynamic select v all terrain samodejno (možno je tudi ročno zvišanje z gumbom na sredinski konzoli) dvigne podvozje za dva centimetra, na 15,6 centimetrsko oddaljenost.

Elektronika poseže še v delovanje sistemov ESP in ABS, ki dopuščata nekaj več zdrsov, menjalnik hitreje prestavlja navzdol, E all terrain pa tudi s pomočjo stalnega štirikolesnega pogona prepleza marsikatero blatno ali peščeno vzpetino, se brez podrsavanja trebuha prebuja prek gozdne ceste z globokimi kolesnicami in spleza na hrib, kamor si z limuzinskim ali karavanskim E ne bi niti upali.

Verjamemo, da lastniki E all terraina v takšno okolje ne bodo zavili prav pogosto. Bosta pa višje podvozje in dodatna robustnost omogočila rešitev tudi iz bolj življenjskih zagat, kot so denimo vožnja prek visokih pločnikov, parkiranje na oteženem terenu, snežni in drugi izzivi, s katerimi se srečujejo predvsem tisti z bolj aktivnim življenjskim slogom.

Prednost terenskega E pa je tudi v tem, da je skoraj vse preostalo enako kot v karavanskem E, vključno z udobjem in asistenčnimi sistemi. V kabini razlik praktično ni, le sedanje na udobne sedeže je zaradi večje oddaljenosti karoserije od tal lažje, izstopanje prav tako.

To pomeni tudi, da boste v all terrainu dobili dva 12,3-palčna zaslona in informacijski zaslon med elektronskimi merilniki, ki jim ukazujete z drsnikoma na volanu, vrtljivim gumbom na sredinski konzoli ali prelestnim vmesnikom z drsno ploščo nad njim.

Digitalizacija prinaša tudi možnost spreminjanja slogov merilnikov, barv ozadja, privlačnih merilnikov moči in navora ter kopico drugih posebnosti, ki jih morda ne potrebujete, vsekakor pa obogatijo tega premijskega karavana. Za doplačilo je E all terrain opremljen tudi s kopico sistemov, ki omogočajo polsamodejno vožnjo, od zaviranja in pospeševanja pred spredaj vozečim do vzornega ohranjanja smeri znotraj cestnih črt in prepoznavanja nevarnosti v prometu.

Prostorsko je E razkošen. Spredaj, zadaj in v prtljažniku, kjer pomik naslona v all terrainu osnovno prostornino lahko poveča s 640 na 670 litrov. Ob podrti zadnji klopi pa nastane luknja, velika 1.820 litrov.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Društvo Svetloba -  Društvo obolelih za  redkimi boleznimi oči na genetski osnovi
Medicina danes
Redakcija Medicina danes Društvo Svetloba - Društvo obolelih za redkimi boleznimi oči na genetski osnovi

Društvo Svetloba združuje obolele za redkimi boleznimi oči na genetski podlagi. Zelo poenostavljeno lahko rečemo, da so skupna značilnost tovrstnih bolezni distrofije v makuli in mrežnici. Temeljni namen ustanovitve društva je povezovanje obolelih za medsebojno pomoč in podporo, izmenjavanje izkušenj in pomembnih informacij.

Društvo distrofikov Slovenije
Medicina danes
Redakcija Medicina danes Društvo distrofikov Slovenije

Društvo distrofikov združuje osebe z živčno-mišičnimi obolenji (ŽMO), to so dedna, kronična, degenerativna in progresivna obolenja, ki neposredno ali posredno prizadanejo mišice.

IZVOZNIKI
Novice
EKWB je prvo domače podjetje, ki je prejelo EIF sredstva za uvajanje svojih patentov na tržišče
Izvozniki.si
NoviceAleš Ogorevc EKWB je prvo domače podjetje, ki je prejelo EIF sredstva za uvajanje svojih patentov na tržišče

Sredstva Evropskega investicijskega sklada so prejeli s pomočjo garancijske sheme InnovFin

Slovenija
Makularne distrofije
Medicina danes
SlovenijaDoc. dr. Martina Jarc Vidmar* Makularne distrofije

Makularne distrofije so prirojena dedna obolenja mrežnice, pri katerih pride do postopnega slabšanja centralnega vida zaradi napredujoče okvare fotoreceptorjev v rumeni pegi (makuli). Pri začetnih oblikah nekaterih distrofij je lahko očesno ozadje pri otrocih sprva normalno. Na distrofije moramo pomisliti pri otrocih z obojestransko slabo vidno ostrino, ki se ne popravi kljub optimalni optični korekciji z očali; pogosto je v širši družini že nekdo, ki ima podobne težave z vidom. Nekatere distrofije se pojavijo tudi pozneje v življenju

FINANCE
Umar: v drugem valu občutno manjša zasebna potrošnja, manj prizadete izvozno usmerjene dejavnosti
Finance
Pia Bedene Umar: v drugem valu občutno manjša zasebna potrošnja, manj prizadete izvozno usmerjene dejavnosti 1

Zmanjšali so se izdatki gospodinjstev za osebne, razvedrilne in športne storitve, še naprej se povečuje varčevanje

Moje finance
Razno
Finančni koledar 2021: V novo leto pripravljeni na finančne izzive!
Moje finance
RaznoKsenija Sedej Finančni koledar 2021: V novo leto pripravljeni na finančne izzive!

Ker verjamemo, da je načrtovanje pomembno opravilo osebnih financ, smo vam za začetek novega leta pripravili finančni koledar. Na enem mestu smo za vas zbrali vse pomembne finančne datume in dogodke od januarja do decembra 2021. Veste, kdaj morate oddati vlogo za vzdrževane družinske člane, kdaj oddati napoved kapitalskih dobičkov? Naj se na koledarju ne nabira prah, pogledujte nanj vse leto.