Terenski pridih sodobnih avtomobilov je očiten na cesti in v prodajnih statistikah. Športni terenci, pa čeprav pogosto takšni, namenjeni zgolj asfaltu, so prodajna uspešnica. Zato ni čudno, da se je pojavil direktorski karavan mercedes-benz razreda E z višjo karoserijo, zaščito pod njo, plastikami na blatnikih in robustno masko.
Doplačilo za šminko in bolj robustne sposobnosti je pet tisočakov. E 220d 4matic all terrain tako stane 60.350 evrov, z bogato dodatno opremo (testni avto) pa slabih 90 tisoč evrov.
Takšen razred E, pri Mercedes-Benzu mu pravijo all terrain, je v teoriji manj terenski od klasičnih SUV (denimo modela GLE), po videzu in lastnostih pa se prav nič ne skriva pred njimi. Prednosti takšne zasnove je veliko.
V klasični nastavitvi je E all terrain nekoliko nadgrajen karavanski E. Oblikovno se baha z robustnejšo drugačno prednjo masko, povečanimi odprtinami koles in plastiko na blatnikih, pod trebuhom pa še z zaščito podvozja, ki naj bi prenesla tudi težje udarce izpod koles. Terenski E je od klasičnega dvignjen za 29 milimetrov (polovica prirastka gre na račun višjih pnevmatik 245/45 17, druga polovica pa na račun višje osnovne nastavitve serijskega zračnega vzmetenja).
Bistvo pa je tisto, kar takšen karavan zmore. V običajni, denimo eco, comfort ali sport nastavitvi se obnaša podobno kot karavanski E. Na slabi cesti se denimo izkaže še bolje, saj dolgi vzmetni gibi in serijsko zračno vzmetenje poskrbijo za resnično izjemno prestrezanje udarcev s tal. V zavojih je all terrain nekaj bolj okoren, mehkejši, posledično nekaj manj dinamičen, a nikakor ne nestabilen. Na avtocesti pa je enako hiter, uglajen in tih kot običajen E.
Zgolj 1,95-litrski štirivaljni turbodizel v E220d je dostojen stroj za njegov pogon. Moč 143 kilovatov (194 konjskih moči) v povezavi z mehkim in dovolj hitrim devetstopenjskim samodejnim menjalnikom omogoča res uglajeno delovanje, dovolj odločnih 400 newtonmetrov navora, da moči nikoli ne zmanjka, in res skromno porabo.
Tovarniško povprečje 5,2 litra je sicer zgolj teoretično, a z ležernim požiranjem kilometrov boste zlahka dosegli povprečje med 5,5 in šestimi litri. Tudi bolj odločna vožnja in visoka avtocestna povprečja pa porabe ne bodo pognali v pretirane višave, denimo prek osmih litrov.
Ko cesta izgubi svoje dobro ime, pa all terrain izkaže vse prednosti. Potisk gumba za dynamic select v all terrain samodejno (možno je tudi ročno zvišanje z gumbom na sredinski konzoli) dvigne podvozje za dva centimetra, na 15,6 centimetrsko oddaljenost.
Elektronika poseže še v delovanje sistemov ESP in ABS, ki dopuščata nekaj več zdrsov, menjalnik hitreje prestavlja navzdol, E all terrain pa tudi s pomočjo stalnega štirikolesnega pogona prepleza marsikatero blatno ali peščeno vzpetino, se brez podrsavanja trebuha prebuja prek gozdne ceste z globokimi kolesnicami in spleza na hrib, kamor si z limuzinskim ali karavanskim E ne bi niti upali.
Verjamemo, da lastniki E all terraina v takšno okolje ne bodo zavili prav pogosto. Bosta pa višje podvozje in dodatna robustnost omogočila rešitev tudi iz bolj življenjskih zagat, kot so denimo vožnja prek visokih pločnikov, parkiranje na oteženem terenu, snežni in drugi izzivi, s katerimi se srečujejo predvsem tisti z bolj aktivnim življenjskim slogom.
Prednost terenskega E pa je tudi v tem, da je skoraj vse preostalo enako kot v karavanskem E, vključno z udobjem in asistenčnimi sistemi. V kabini razlik praktično ni, le sedanje na udobne sedeže je zaradi večje oddaljenosti karoserije od tal lažje, izstopanje prav tako.
To pomeni tudi, da boste v all terrainu dobili dva 12,3-palčna zaslona in informacijski zaslon med elektronskimi merilniki, ki jim ukazujete z drsnikoma na volanu, vrtljivim gumbom na sredinski konzoli ali prelestnim vmesnikom z drsno ploščo nad njim.
Digitalizacija prinaša tudi možnost spreminjanja slogov merilnikov, barv ozadja, privlačnih merilnikov moči in navora ter kopico drugih posebnosti, ki jih morda ne potrebujete, vsekakor pa obogatijo tega premijskega karavana. Za doplačilo je E all terrain opremljen tudi s kopico sistemov, ki omogočajo polsamodejno vožnjo, od zaviranja in pospeševanja pred spredaj vozečim do vzornega ohranjanja smeri znotraj cestnih črt in prepoznavanja nevarnosti v prometu.
Prostorsko je E razkošen. Spredaj, zadaj in v prtljažniku, kjer pomik naslona v all terrainu osnovno prostornino lahko poveča s 640 na 670 litrov. Ob podrti zadnji klopi pa nastane luknja, velika 1.820 litrov.
Foto: Miloš Milač