Izbrali prvega moža BMW, ki se bo podal v lov na Teslo Izbrali prvega moža BMW, ki se bo podal v lov na Teslo Novi izvršni direktor bo v skupino prinesel svež zagon za oblikovanje mobilnosti prihodnosti
V času vzpona električnih avtov se vodik kaže kot prijaznejša alternativa V času vzpona električnih avtov se vodik kaže kot prijaznejša alternativa Nemški inštitut za solarne energijske sisteme Fraunhofer odpira boj za najbolj trajnostni vir energije. Po raziskavi inštituta, ki zajema celotno dobo od proizvodnje, uporabe do razgradnje vozil, so avtomobili na vodik in gorivne celice do okolja bolj prijazni kot klasični električni.
Nevihta tokrat v Mercedes-Benzu, upad trga ter soočenje elektrike in vodika Nevihta tokrat v Mercedes-Benzu, upad trga ter soočenje elektrike in vodika Minuli teden je grmelo v BMW, ta teden pa v Mercedes-Benzu. Tudi na lokalni ravni, saj naj bi bil ljubljanski Autocommerce tik pred prodajo švicarskemu trgovcu Emil Freyu, smo ekskluzivno objavili. Objavljamo še raziskavo o ogljičnem odtisu električnega in vodikovega pogona. Evropska prodaja avtov upada, bencin se draži, Lotus se vrača z izjemnim električnim superšportnikom ...
Električni superavto oznanja vnovični preporod Lotusa Električni superavto oznanja vnovični preporod Lotusa Nov super avto včasih super znamke Lotus. Novi evija je najmočnejši serijski električni avto na svetu. Njegova proizvodnja se začne v začetku prihodnjega leta.

Klena Rusinja in ''bonsai'' japonec, ki si pokorita sodobne SUV

Čas branja: 8 min
03.05.2018  23:05
S suzukijem jimnyjem se boste vrnili 20 let v preteklost, z lado nivo pa kar 40 let; še vedno sta taka kot nekoč
Klena Rusinja in ''bonsai'' japonec, ki si pokorita sodobne SUV
Terenca iz preteklosti, ki živita še v sedanjosti. Suzuki jimny (levo) z letnico nastanka 1998 in lada niva (desno), ki se je od leta 1977 komajda kaj spremenila. Kljub priletnosti na terenu blestita še danes, na asfaltu je seveda zelo drugače.
Foto: Aleš Beno

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
avtomobilska industrija   dodaj
Aha dodaj
Porsche dodaj

To je poziv za vse ljubitelje športnih terencev, ki se odlično počutite ob misli, da imate udobno in vsemogočno vozilo: usedite se v pravi terenec! Takšen, ki rine tako visoko ali globoko in po takšnih luknjah, da prej odpove pretresen želodec kot tehnika, obenem ojača bicepse na rokah ter utrdi desno zapestje, okvari sluh, prestavi vretenca v hrbtenici in na novo nastavi smisel za estetiko. Aha, terenca imate zato, da pozirate!?

Ponujamo vam še boljše: s suzukijem jimnyjem boste lovili poglede, z lado nivo pa odpirali usta mimoidočih, kakšen senior pa vas bo obenem še s solznimi očmi pocukal za rokav in potegnil v anekdoto ali dve, ki jo je preživel s kleno rusinjo.

Včasih se je dobro ne le ozreti, ampak kar vrniti v preteklost, da znaš ceniti sodobno tehniko, in se hkrati spomniti, da ni vse slabo, kar je staro, temveč se lahko sodobneži od starešin tudi česa naučijo. In ugotoviti, da trendovstvo močno zanemarja klenost.

Z jimnyjem 20 let v preteklost

Da šok ne bo prevelik, se najprej preselimo samo 20 let v preteklost, v leto 1998, ko je nastal suzuki jimny, ki v skorajda enaki obliki živi še danes. Na prvi pogled le 3,54 metra, pardon, 3,67 metra (skupaj z rezervnim kolesom) dolg japonček deluje kot igračka. Ko se zazreš še v le 2,25 metra dolgo medosje, 19 centimetrov od tal oddaljen trup, pokukaš v kabino, ki te odnese daleč v preteklost preprostih in takrat cenenih japonskih avtomobilčkov, se znajdeš v drugem svetu.

Kot igrača deluje tudi zadnja klop, ki se zlaga kot lego kocke, za njim pa 113-litrski prtljažnik, ki je prejšnji petek pogoltnil le sedem darilnih vrečk za člane žirije PAL, preostanek smo morali zatlačiti v druge dele kabine. Z le 1,3 litrskim motorčkom z 62 kilovati, bi vsak neuk jimnyja označil za približek avtomobilu, nič več. Toda mali samuraj (tako je bilo dejansko ime njegovemu predhodniku) tam, kjer cesta izgubi svoje dobro ime, užene skoraj vse današnje modne športne terence.

Majcen, klen in okreten

Jimny namreč igra na karte učinkovitosti tehnike in oblike, njegova »luškana« podoba pa kar pošteno zavaja. Že omenjeno kratko medosje in majhna oddaljenost od tal, skoraj enaka širina kot višina (jimnyja je v višino celo več kot v širino) in res klena tehnika prek gumba preklopljivega štirikolesnega pogona in še reduktorja, ki izniči prostorninsko skromen bencinski motor, japonca spreminjajo v okretnega srnjaka.

Jimny gre tja, kjer drugi že zdavnaj nasedejo. Prek skal pleza kot land cruiser ali razred G, v mestnem vrvežu pa ga tudi zaradi velikih stekel, skromnih mer in le 9,8-metrskega rajdnega kroga parkirate laže kot večino mestnih malčkov.

Malce nerodno utegne biti le, če je voznik bolj zajeten, saj zadiha šele, ko odpre stransko okno in del života prestavi na drugo stran vrat. Tudi na avtocesti je jimny, podprt le s petimi prestavami, lahko kar nadležen in hrupen sopotnik, med zavoji se raje guga, kot drži smer, v mestu pa je zelo živahen in prijeten. Tistim, ki potrebujejo res klen, majhen in okreten avto in ne prestiž, ni težko odšteti med 16 in 17 tisočakov za tako majhno in precej skromno opremljeno vozilo.

Z nivo vas bo odneslo v nekdanjo Jugoslavijo

Zdaj ste pripravljeni, da vas popeljemo še dlje v preteklost. V čase nekdanje Jugoslavije, Titovih govorov, socializma, prijateljske Sovjetske zveze ter sindikalnih koč in domov na Soriški planini, na Rogli, Krvavcu in v Kranjski Gori. Ja, to so bili časi lade nive, ruske dame, ki ni poznala kompromisov. Srečevali smo jo tam, kjer so tudi makadamske poti izgubile svoje dobro ime, v globini gozdov, poleg koč v hribih, lovskih postojank, na gradbiščih in v gramoznih jamah.

Skoraj enaka kot leta 1977

Ne boste verjeli, niva je še danes takšna kot daljnega leta 1977, z značilnimi odbijači, okroglimi žarometi in obliko vred. In z le nekaj nujnimi popravki, denimo zavornim sistemom ABS, prednjima stekloma na elektriko, standradom Euro 6 in po želji celo v podaljšani, 4,24 metra dolgi različici (pol metra daljši kot trivratni) s 440-litrskim prtljažnikom in prostorom za pet ljudi.

Preprostost, ki osupne

Ko potegneš za grobo kljuko, odpreš kovinska vrata, se s pokom zapreš v kabino, najprej ostrmiš nad njeno preprostostjo. Trda, robustna plastika, velik in tanek volan, majhen nadstrešek in preprosta merilnika pod njima, osrednja konzola z drsniki za ventilator, kjer zgornji za hladen zrak hkrati premakne še spodnjega za topel zrak, gumbov pa toliko kot v sodobnih avtih, a brez zaslona na dotik. Če ste spretni, boste z minimalističnim ključem v prvo zadeli kontaktno ključavnico na levi – kot pri Porscheju; stari bencinski motor 1.7i, ki domuje v desnem delu motornega prostora, levo je prava pravcata pnevmatika, se zažene v hipu, se ob tem rahlo strese, in takoj zatem pokaže voljo do dela.

Cela večnost do stotice

Kot ponedeljek dolga prestavna ročica zahteva nežnost in dolg potisk iz nevtralne v prvo, dodajanje plina pa prav solidno premakne 1,4 tone težkega terenca, ki se kljub 19-sekundnemu pospešku, tudi zaradi ropota, ki ga pri tem oddaja, sploh ne zdi tako počasen. Z zvokom motorne žage se zavrti do šestih tisočakov na merilniku vrtljajev in celo preseže največjo dovoljeno hitrost na slovenskih cestah. A se voznik zaradi ropota kmalu umiri pri številki 100 na merilniku, kjer je niva še dovolj spodobna, a precej manj kot jimny.

Skale, blato in vzponi ji ne pridejo do živega

Niva se kljub priletnosti junaško izkaže na najtežjih terenih. Dolgi gibi vzmetenja uspešno prestrezajo luknje, skale in druge neravnine pravega terena, 22 centimetrov od tal oddaljen trebuh pa kljub podaljšani medosni razdalji petvratne nive (2,7 namesto 2,2 metra) zadošča za varno plezanje prek skal, potapljanje v 65 centimetrov globoki vodi, skoraj 50-stopinjske stranske nagibe in plezanje po 58-stopinjskih klancih.

Pri tem pa ne gre le za zmogljivosti, ki so res dobre tudi v tem stoletju, ampak za prijeten občutek, da nivi takšna vožnja škodi precej manj kot kakšnemu zloščenemu terencu, ki ga že zaradi visoke cene ne boste zapeljali med skale in v blato. Delno to velja tudi za jimnyja.

Ali je vse to vredno slabih 13 tisočakov za trivratno ali 15 za petvratno nivo (za 1.900 evrov več ima še klimatsko napravo, za dodatnega tisočaka pa deluje na plin), pa bo najbrž odločala tudi ali predvsem stopnja nostalgije, ki jo kupec terenca nosi s seboj.

Foto: Aleš Beno


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki Po vrhu o migracijah: Italija z načrtom v desetih točkah, Nemčija z EU več hitrosti 7

Italijanski premier, ki je na nedeljskem izrednem vrhu o migracijah predstavil vladni predlog evropske strategije v desetih točkah, je med...

FINANCE
Članki
Članki So nam evroposlanci ravnokar malo priprli internet? 6

Z reformo avtorskega prava v takšni obliki, kakršna je bila danes v prvem koraku potrjena na pristojnem odboru evropskega parlamenta, se...

FINANCE
Članki
Članki (Pred zasedanjem Opeca) Cene surove nafte se ohlajajo

Konec tedna bodo na zasedanju Opeca spet odločali o naftnih kvotah in na trg curljajo informacije, da jih bodo povečali

FINANCE
Članki
Članki Kriza v Italiji peljala v razprodajo na trgih

Italijanska politična kriza odzvanja po premoženjskih trgih – od obvezniških, delniških do deviznih

FINANCE
Članki
Članki Kdo je Carlo Cottarelli - možni šef tehnične vlade v Italji 1

Ker je italijanski predsednik Sergio Mattarella v nedeljo zvečer zavrnil ministrsko ekipo, ki jo je mandatar Giuseppe Conte želel imeti v...

FINANCE
Članki
Članki EU tlakuje pot za strožjo presojo kitajskih naložb

Nemčija, Francija in Italija so na začetku prejšnjega leta evropsko komisijo pozvale k ukrepom, da bi se v EU lahko zaščitili pred...