(Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice (Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice Predpremierno in ekskluzivno, kar pol leta pred prihodom na trg, smo sedli za volan novega lexusa UX 250h, kompaktnega športnega terenca z iskrivim hibridnim pogonom, imenitno izdelavo in materiali ter tako mladostno dušo, da utegne znamki priskrbeti precej širši krog kupcev.
(Intervju) Avto ni dovolj, kupcu je treba pomagati pri vstopu v elektrodobo (Intervju) Avto ni dovolj, kupcu je treba pomagati pri vstopu v elektrodobo Intervju s Francijem Bolto, direktorjem znamke Audi v Porscheju Slovenija
Največji Hyundai se seli stopničko višje Največji Hyundai se seli stopničko višje Santa Fe v četrto ni le oblikovno drzen, ampak ponuja še več prostora, udobja in bogate opreme, ob tem pa navduši tudi s sodobno tehniko, širokim naborom varnostno-asistenčnih sistemov in dostopno ceno, s katero naj bi letno prepričal 200 Slovencev.

Kako je delovni stroj postal pametni osebni pomočnik

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
 
Čas branja: 5 min
01.05.2018  07:50
Novi mercedes-benz sprinter bo ponujal od upravljanja voznega parka, sledenja vozilom, komunikacije z voznikom do beleženja voznikovih aktivnosti, dinamičnega načrtovanja servisov ter analize prometnih nesreč
Kako je delovni stroj postal pametni osebni pomočnik
Novi mercedes-benz sprinter je dostavnik, ki je s pomočjo obsežne digitalizacije postal učinkovit osebni pomočnik, ki uporabniku prihrani veliko časa in skrbi.

Obveščaj me o novih člankih:  

Mercedes z novim sprinterjem v svet dostavnikov prinaša digitalne rešitve in interaktivnost, hkrati pa je v ponudbo dodan prednji pogon ter izpopolnjen izbor motorjev in menjalnikov. Prek 3,4 milijona sprinterjev, prodanih od leta 1995 do zdaj, potrjuje, da Mercedes-Benz obvlada svoj posel. Z novim sprinterjem tretje generacije gre še dlje.

Klasične okvire nosilnosti med 3,5 in 5,5 tone največje dovoljene mase nadgrajuje s kar 1.700 različicami ter prednjim, zadnjim ali štirikolesnim pogonom: prednji prinaša pomembne prednosti – tovorni prostor je osem centimetrov bliže tlom, vozilo je 50 kilogramov lažje, cena je ugodnejša.

Devetstopenjski avtomatik

Novost v svetu dostavnikov je devetstopenjski samodejni menjalnik, ki je opremljen s pretvornikom navora – gre za edini tovrstni menjalnik v segmentu velikih dostavnikov. Omogoča majhno porabo goriva ob sočasnih dobrih zmogljivostih ter poskrbi za tiho in udobno vožnjo. Njegova izbira je omejena le na vozila s prednjim pogonom.

Prav tako bo le vozilom s prednjim pogonom namenjen drugi novinec, šeststopenjski ročni menjalnik, ki je prav tako razvit povsem na novo. Ponaša se z udobnim prestavljanjem, saj se vibracije ne prenašajo na prestavno ročico. V ponudbi ostaja tudi že znani avtomatski sedemstopenjski 7G-Tronic Plus.

Digitalizacija

Vse kaže na to, da bo logistika v prihodnosti digitalna. V Stuttgartu so se na to dobro pripravili ter razvili svoj paket rešitev pod skupnim imenom Mercedes PRO connect. Za začetek bo na voljo osem paketov, ki omogočajo različne storitve, od upravljanja voznega parka, sledenja vozilom, komunikacije z voznikom do beleženja voznikovih aktivnosti, dinamičnega načrtovanja servisov in analize prometnih nesreč.

Rešitev pride najbolj do izraza skupaj z multimedijskim sistemom MBUX (Mercedes-Benz user experience) in velikim 10,2-palčnim zaslonom, občutljivim za dotik. Na njem je mogoče spremljati vse podatke od radija do navigacije, nastavitve vozila in komunikacije s pisarno. Omogočeno je tudi glasovno upravljanje in pridobivanje uporabnih informacij, kot je denimo vremenska napoved ali cena goriva.

Uporabna novost je tudi možnost brezžičnega (indukcijskega) polnjenja mobilnih telefonov – telefon, ki omogoča tako polnjenje, je treba le odložiti v sredinski predal na vrhu armaturne plošče in polnjenje baterije se začne samodejno.

Lahkoten v vožnji

Občutek za volanom sprinterja je zelo približan tistemu iz Mercedesovih osebnih vozil – voznik nima občutka, da upravlja velik dostavnik, sedi se udobno, krmiljenje je lahkotno in zelo natančno, preglednost pa odlična. Na tej točki pomaga tudi bočni nadzor mrtvih kotov, ki voznika pri menjavi voznih pasov s svetlobnim signalom v ogledalu in piskom opozarja na druga vozila, ki so morda v mrtvem kotu. Multifunkcijski volanski obroč prinaša dva sklopa stikal, tista na levi polovici volana so namenjena upravljanju vozila in merilnikov, desna polovica pa skrbi za multimedijski sistem.

Preizkusili smo dva motorja, 2,1-litrski dizelski vrstni štirivaljnik, ki bo poganjal večino »belih kombijev«, in zmogljivi trilitrski V6 motor, ki ponuja največ 190 konjskih moči in 440 newtonmetrov navora. S tem je Mercedes na evropskih tleh izjema, saj edini ponuja dostavnik s šestvaljnim motorjem z valji, razporejenimi v obliki črke V. Ta se je pri vožnji pričakovano izkazal z odločnimi pospeški in zelo dobrimi zmogljivostmi, medtem ko je šibkejši, predvsem pri avtocestni vožnji v peti in šesti prestavi, nekoliko manj odziven.

Kurirji za en dan

Mercedes nas je na tokratni predstavitvi preoblekel v prave voznike kurirske službe – vsakemu so namreč dodelili nalogo, ki jo je moral opraviti. Za to so uporabili kar svojo rešitev Mercedes PRO connect – prek aplikacije so namreč v vsako vozilo poslali lokacijo, na kateri smo morali prevzeti pošiljko. Tako smo lahko v praksi preizkusili, kako preprosto voznik, samo z enim klikom, sprejme naslov, ki se prenese v navigacijski sistem kot nov cilj, in nas nato navigacija vodi tja.

Medtem ko so nekateri odšli na letališče po potnike, drugi v rastlinjak po tulipane, je naju s kolegom Mercedesov »disponent« poslal v nakupovalni center prevzeti paket orodja. Uporaba te aplikacije je resnično sila preprosta, delovanje pa hitro. Nekaj sivih las je občasno povzročala le navigacija, ki se z avtocesto med Amsterdamom in Rotterdamom ni najbolje spoprijateljila, a ob tem je treba poudariti, da smo vozili še predserijska, prototipna vozila.

Po prvi vožnji lahko potrdimo, da Mercedes tudi s tretjo generacijo sprinterja upravičuje svoje ime premium dostavnika in z digitalnimi rešitvami orje ledino ter v svetu dostavnikov postavlja nove standarde.

Prihodnje leto električni esprinter

Električni sprinter bo v serijski proizvodnji že prihodnje leto. Opremljen bo z litij-ionskimi baterijami, ki so združene v module (največ štiri), ti pa so nameščeni v jekleno ohišje, ki ščiti baterije ob trku, hkrati pa jih je na servisu enostavno vgraditi ali odstraniti. Baterijski moduli bodo nameščeni pod vozilo, kar znižuje težišče vozila. Mercedes napoveduje, da bo za baterije dal osemletno garancijo, pri čemer poudarja, da si bo vozilo številne komponente delilo z drugimi, tudi osebnimi električnimi vozili iz hiše.

Vozilo z zmogljivostjo 41 kilovatnih ur naj bi omogočalo avtonomijo okoli 115 kilometrov in nosilnost 1.040 kilogramov s časom polnjenja okoli šest ur, medtem ko bo pri zmogljivosti 55 kilovatnih ur znašala avtonomija približno 150 kilometrov, nosilnost 900 kilogramov, čas polnjenja baterij pa osem ur. No, ob uporabi hitrih polnilnic se čas polnjenja baterije do napolnjenosti 80 odstotkov skrajša na le 45 minut.

Foto: Daimler AG



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Takšen je dostavnik nove dobe - mercedes-benz sprinter

Na Dunaju smo spoznali novi Mercedes-Benzov dostavnik najvišjega razreda, ki bo kupce razvajal z veliko nosilnostjo, zanesljivostjo,...

AVTO
Novosti
Novosti Vzorčni primer prenosa inovacij iz osebnih avtov v dostavnega velikana

Mercedes-Benz je že daljnega leta 2013 zaznal rast trga dostavnikov, zato je takrat pretrgal sodelovanje s Volkswagnom, ki ju je...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Trump in Ši merita moči, evrska industrija pa že slabi 4

V časovnici in grafih - kako zaostrovanje trgovinskih odnosov vnaša nervozo na borze ter tudi že v evrsko industrijo

FINANCE
Članki
Članki Slovenija na lestvici svetovne konkurenčnosti IMD napredovala za šest mest 4

K izboljšanju konkurenčnosti, ki se meri na podlagi štirih sklopov kazalnikov, sta pripomogla zlasti večja rast in zaposlovanje

FINANCE
Članki
Članki (pravice potrošnikov) Bo Bruslju uspelo nasititi volka, koza pa bo preživela?

Evropska pravila o varstvu potrošnikov so med najstrožjimi, jih je pa težko uresničiti – pa naj gre za dokazovanje domnevne dvojne...

FINANCE
Članki
Članki Italija: prihodnja koalicijska partnerja premaknila trg 1

Populistično Gibanje petih zvezd ter skrajno desna Liga sta iz koalicijske pogodbe naknadno sicer umaknila točko, da bo nova vlada...

FINANCE
Članki
Članki Preiskovalci afere Carillion pozvali k razbitju štirih revizijskih velikanov 2

To je ena od zahtev v okviru parlamentarne raziskave, ki je proučevala vzroke za propad družbe Carillion, drugega največjega britanskega...