Avto

Kako je delovni stroj postal pametni osebni pomočnik

Novi mercedes-benz sprinter bo ponujal od upravljanja voznega parka, sledenja vozilom, komunikacije z voznikom do beleženja voznikovih aktivnosti, dinamičnega načrtovanja servisov ter analize prometnih nesreč

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

01.05.2018 07:50
Čas branja: 5 min
Kako je delovni stroj postal pametni osebni pomočnik
Novi mercedes-benz sprinter je dostavnik, ki je s pomočjo obsežne digitalizacije postal učinkovit osebni pomočnik, ki uporabniku prihrani veliko časa in skrbi.

Mercedes z novim sprinterjem v svet dostavnikov prinaša digitalne rešitve in interaktivnost, hkrati pa je v ponudbo dodan prednji pogon ter izpopolnjen izbor motorjev in menjalnikov. Prek 3,4 milijona sprinterjev, prodanih od leta 1995 do zdaj, potrjuje, da Mercedes-Benz obvlada svoj posel. Z novim sprinterjem tretje generacije gre še dlje.

Klasične okvire nosilnosti med 3,5 in 5,5 tone največje dovoljene mase nadgrajuje s kar 1.700 različicami ter prednjim, zadnjim ali štirikolesnim pogonom: prednji prinaša pomembne prednosti – tovorni prostor je osem centimetrov bliže tlom, vozilo je 50 kilogramov lažje, cena je ugodnejša.

Devetstopenjski avtomatik

Novost v svetu dostavnikov je devetstopenjski samodejni menjalnik, ki je opremljen s pretvornikom navora – gre za edini tovrstni menjalnik v segmentu velikih dostavnikov. Omogoča majhno porabo goriva ob sočasnih dobrih zmogljivostih ter poskrbi za tiho in udobno vožnjo. Njegova izbira je omejena le na vozila s prednjim pogonom.

Prav tako bo le vozilom s prednjim pogonom namenjen drugi novinec, šeststopenjski ročni menjalnik, ki je prav tako razvit povsem na novo. Ponaša se z udobnim prestavljanjem, saj se vibracije ne prenašajo na prestavno ročico. V ponudbi ostaja tudi že znani avtomatski sedemstopenjski 7G-Tronic Plus.

Digitalizacija

Vse kaže na to, da bo logistika v prihodnosti digitalna. V Stuttgartu so se na to dobro pripravili ter razvili svoj paket rešitev pod skupnim imenom Mercedes PRO connect. Za začetek bo na voljo osem paketov, ki omogočajo različne storitve, od upravljanja voznega parka, sledenja vozilom, komunikacije z voznikom do beleženja voznikovih aktivnosti, dinamičnega načrtovanja servisov in analize prometnih nesreč.

Rešitev pride najbolj do izraza skupaj z multimedijskim sistemom MBUX (Mercedes-Benz user experience) in velikim 10,2-palčnim zaslonom, občutljivim za dotik. Na njem je mogoče spremljati vse podatke od radija do navigacije, nastavitve vozila in komunikacije s pisarno. Omogočeno je tudi glasovno upravljanje in pridobivanje uporabnih informacij, kot je denimo vremenska napoved ali cena goriva.

Uporabna novost je tudi možnost brezžičnega (indukcijskega) polnjenja mobilnih telefonov – telefon, ki omogoča tako polnjenje, je treba le odložiti v sredinski predal na vrhu armaturne plošče in polnjenje baterije se začne samodejno.

Lahkoten v vožnji

Občutek za volanom sprinterja je zelo približan tistemu iz Mercedesovih osebnih vozil – voznik nima občutka, da upravlja velik dostavnik, sedi se udobno, krmiljenje je lahkotno in zelo natančno, preglednost pa odlična. Na tej točki pomaga tudi bočni nadzor mrtvih kotov, ki voznika pri menjavi voznih pasov s svetlobnim signalom v ogledalu in piskom opozarja na druga vozila, ki so morda v mrtvem kotu. Multifunkcijski volanski obroč prinaša dva sklopa stikal, tista na levi polovici volana so namenjena upravljanju vozila in merilnikov, desna polovica pa skrbi za multimedijski sistem.

Preizkusili smo dva motorja, 2,1-litrski dizelski vrstni štirivaljnik, ki bo poganjal večino »belih kombijev«, in zmogljivi trilitrski V6 motor, ki ponuja največ 190 konjskih moči in 440 newtonmetrov navora. S tem je Mercedes na evropskih tleh izjema, saj edini ponuja dostavnik s šestvaljnim motorjem z valji, razporejenimi v obliki črke V. Ta se je pri vožnji pričakovano izkazal z odločnimi pospeški in zelo dobrimi zmogljivostmi, medtem ko je šibkejši, predvsem pri avtocestni vožnji v peti in šesti prestavi, nekoliko manj odziven.

Kurirji za en dan

Mercedes nas je na tokratni predstavitvi preoblekel v prave voznike kurirske službe – vsakemu so namreč dodelili nalogo, ki jo je moral opraviti. Za to so uporabili kar svojo rešitev Mercedes PRO connect – prek aplikacije so namreč v vsako vozilo poslali lokacijo, na kateri smo morali prevzeti pošiljko. Tako smo lahko v praksi preizkusili, kako preprosto voznik, samo z enim klikom, sprejme naslov, ki se prenese v navigacijski sistem kot nov cilj, in nas nato navigacija vodi tja.

Medtem ko so nekateri odšli na letališče po potnike, drugi v rastlinjak po tulipane, je naju s kolegom Mercedesov »disponent« poslal v nakupovalni center prevzeti paket orodja. Uporaba te aplikacije je resnično sila preprosta, delovanje pa hitro. Nekaj sivih las je občasno povzročala le navigacija, ki se z avtocesto med Amsterdamom in Rotterdamom ni najbolje spoprijateljila, a ob tem je treba poudariti, da smo vozili še predserijska, prototipna vozila.

Po prvi vožnji lahko potrdimo, da Mercedes tudi s tretjo generacijo sprinterja upravičuje svoje ime premium dostavnika in z digitalnimi rešitvami orje ledino ter v svetu dostavnikov postavlja nove standarde.

Prihodnje leto električni esprinter

Električni sprinter bo v serijski proizvodnji že prihodnje leto. Opremljen bo z litij-ionskimi baterijami, ki so združene v module (največ štiri), ti pa so nameščeni v jekleno ohišje, ki ščiti baterije ob trku, hkrati pa jih je na servisu enostavno vgraditi ali odstraniti. Baterijski moduli bodo nameščeni pod vozilo, kar znižuje težišče vozila. Mercedes napoveduje, da bo za baterije dal osemletno garancijo, pri čemer poudarja, da si bo vozilo številne komponente delilo z drugimi, tudi osebnimi električnimi vozili iz hiše.

Vozilo z zmogljivostjo 41 kilovatnih ur naj bi omogočalo avtonomijo okoli 115 kilometrov in nosilnost 1.040 kilogramov s časom polnjenja okoli šest ur, medtem ko bo pri zmogljivosti 55 kilovatnih ur znašala avtonomija približno 150 kilometrov, nosilnost 900 kilogramov, čas polnjenja baterij pa osem ur. No, ob uporabi hitrih polnilnic se čas polnjenja baterije do napolnjenosti 80 odstotkov skrajša na le 45 minut.

Foto: Daimler AG

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
PMM
Mercedesov električni dostavnik bo dobil novo tehnično osnovo
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Mercedesov električni dostavnik bo dobil novo tehnično osnovo

Pri Mercedes-Benzu so napovedali novo osnovo za električnega esprinterja, ki bo zaradi svoje velike prilagodljivosti omogočala veliko število različic in nadgradenj ter razširila uporabo električnih vozil.

FINANCE
Avto
Avtomobilska klasika, prežeta z naprednostjo
Avto
AvtoMiloš Milač Avtomobilska klasika, prežeta z naprednostjo

Kandidat za managerski avto leta 2021: mercedes-benz razreda S

FINANCE
PMM
Citroën je elektrificiral dostavnega berlinga
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Citroën je elektrificiral dostavnega berlinga

Citroën predstavlja ë-berlingo van, električno različico svojega lahkega gospodarskega vozila, ki bo v prodajne salone zapeljala v drugi polovici leta 2021; ob 800-kilogramski nosilnosti bo omogočal doseg do 275 kilometrov

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
PMM
Po BMW z veliko rastjo prodaje še Mercedes-Benz
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Po BMW z veliko rastjo prodaje še Mercedes-Benz

Nemška prestižna znamka je v prvem letošnjem četrtletju povečala prodajo za 21,8 odstotka. Največjo, kar 60-odstotno, rast je dosegla na Kitajskem.

FINANCE
Avto
Majhen in krepak mercedes dobil električnega dvojčka
Avto
AvtoUroš Božin Majhen in krepak mercedes dobil električnega dvojčka 4

V Stuttgartu so predstavili novo vstopno točko v svojo vse hitreje rastočo družino električnih mercedesov. Med polnjenji bo prevozil več kot 400 kilometrov, na trg pa prihaja spomladi.

FINANCE
PMM
Predvidljiv, uporaben in zmogljiv – to je električni mercedes EQB
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Predvidljiv, uporaben in zmogljiv – to je električni mercedes EQB

Mercedes-Benz EQB je električni GLB – kompakten, a zelo prostoren in uporaben električni SUV, ki bo nastajal v naši neposredni bližini, v tovarni Keckemet na Madžarskem.

FINANCE
PMM
Električna brata z 280 kilometri dosega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Električna brata z 280 kilometri dosega 12

Predstavitve električnih vozil se nadaljujejo – Citroën in Peugeot sta razkrila e-berlinga in e-rifterja, ki se ponašata z do 280 kilometri dosega, 1.050 litri prtljažnega prostora, dvema dolžinama in do sedmimi sedeži.