Hyundai i20 v bitko s tekmeci brez dizlov Hyundai i20 v bitko s tekmeci brez dizlov S korenito prenovo modela i20 so se Korejci znebili dizlov, dodali pa mu 7-stopenjski dvosklopčni menjalnik, zmogljivejši turbo motor ter zvrhano mero pameti.
Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču Sedli smo za volan ikone, ki je sinonim za terenske zmogljivosti in prestiža, hkrati pa nima roka trajanja. Dame in gospodje, novi Mercedes-Benz razred G - tudi kot AMG!
Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Pogovor z Zdravkom Poljaševićem, predstavnikom nemške družbe BronzMobile.de GmbH in slovenskih Kreativnih najemov, ki so zaslužni za to, da številna luksuzna vozila slovenskih lastnikov vozijo pod nemško tablico SIG.
Kako do velikih davčnih prihrankov z registracijo avta v tujini in izjemni električni audi e-tron Kako do velikih davčnih prihrankov z registracijo avta v tujini in izjemni električni audi e-tron Razburljiv avtomobilski teden je prinesel avto presežkov – Audijev popolnoma električni SUV e-tron, ki smo ga v živo spoznali v San Franciscu. Poglobili smo se v že znano tematiko – registracijo luksuznih avtomobilov na Slovaškem in v Nemčiji, ki prinaša precejšnje davčne prihranke, in se pogovorili še z organizatorjem najema avtov v tujini – za Finance je spregovoril uradno in brez dlake na jeziku.
Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Prvi povsem električni audi e-tron obljublja velik napredek v razvoju, poleg zmogljivega motorja in baterije ponuja prestižno izkušnjo, kopico uporabnih rešitev in razumno ceno pod 80 tisoč evrov.

Po BTC smo se zapeljali s pravim avtonomnim avtom

Čas branja: 3 min
25.04.2018  03:15
Po BTC Cityju se te dni vozi pravi avtonomni avto francoske Navye, ki deluje povsem brez voznika. Sinoči smo se usedli v 16-sedežni shuttle, v petek dopoldne bo prevoz prihodnosti na voljo obiskovalcem.
Po BTC smo se zapeljali s pravim avtonomnim avtom
Shuttle francoskega proizvajalca Navya za nadzor okolice uporablja laserski čitalnik – lidar v velikosti jabolka. Zmore povsem avtonomno vožnjo po vnaprej določeni trasi, obenem pa se izogne tudi nepredvidenim oviram. Do petka popoldne se bo shuttle vozil po Ameriški ulici v BTC Cityju, med 9. in 12. uro pa bo prevažal tudi obiskovalce.
Foto: Milos Milac

Prihod pravega avtonomnega taksija je zasluga hčerinske družbe BTC, start-upa AV Living Lab, ki se je v tem tednu pridružil dogodku TEN-T Days 2018. Dogodek pod okriljem evropske komisarke za promet Violete Bulc od včeraj do tega petka v Ljubljani gosti 26 evropskih ministrov za transport in prek dva tisoč gostov, ki bodo razpravljali o rešitvah za trajnostno, varno in sodobno mobilnost.

Direktor AV Living Laba Danijel Avdagič je dogodek izkoristil za prikaz avtonomne vožnje in tako hitro naredil naslednji korak v razvoju družbe.

Še pred slabim mesecem je predstavil konzorcij podjetij, ki bodo sodelovala v projektu avtonomnih vozil. Včeraj pa je po Ameriški ulici v BTC že popolnoma sam, brez voznika, zapeljal shuttle francoskega proizvajalca Navy, ki omogoča avtonomnost pete stopnje – torej popolno odsotnost voznika.

Izkušnja, ki smo jo med prvimi na slovenskem asfaltu doživeli včeraj, je zanimiva. Navyja je velik enoprostorec sodobnih potez in predvsem sodobnih možganov, ki znajo v celoti nadomestiti voznika. »V Navyji sicer pravijo, da je njihov 16-sedežni shuttle kot NMT aparat benefon med telefoni, v šali pove Avdagič in tako nakaže začetno stopnjo avtonomne vožnje.

Navyja kljub temu zmore veliko. Kopica senzorjev je združenih v sistem lidar – laserski čitalnik, ki dopolnjuje klasične kamere in senzorje ter poskrbi, da avto, opremljen s tem sistemom, ne zgreši prav nobene ovire na cesti. O hitrosti razvoja tega sistema govori lidar na strehi navyje v velikosti jabolka, še pred dobrimi petimi leti pa je manj zmogljiv lidar zasedel kvadraten meter strehe testnega BMW serije 3 v Boschevem testnem centru. Oba je izdelal isti proizvajalec, Velodyne.

Vstopimo v prostorno kabino, obdano z velikimi steklenimi površinami, se namestimo na enega od sedežev ter zazremo v velik zaslon, ki prikazuje testno traso na Ameriški ulici v BTC Cityju – dolgo sicer le 200 metrov.

»Traso smo z navyjo prevozili in jo posneli ter jo poslali v centralo proizvajalca Navya v Lyon, od koder lahko tudi nadzirajo samovozeči avto, potniki pa lahko pot spremljajo na tem zaslonu,« nam pojasni Radovan Sernec iz AV Living Laba, ki verjame, da bodo tovrstni samovozeči shuttli razširjeni predvsem v urbanih središčih, v veliko pomoč pa bodo predvsem starejšim uporabnikom. Tu pa se tudi pojavljajo nove priložnosti, za katerimi stremi tudi BTC oziroma AV Living Lab. Med vožnjo bo lahko potnikom prikazoval ponudbo trgovskega mesta na obrobju Ljubljane, ponudi jim lahko kar deset tisoč blagovnih znamk ter s tem seveda zasluži.

Po 50 metrih samodejno zavije pred oviro in enako pot prevozi tudi nazaj do starta. Kljub računalniško shranjeni poti pa reagira tudi na nepredvidene ovire – lidar je denimo zaznal šefa AV Living Laba, ki se je postavil pred samovozeči avto, ga nežno zavrl in na novo oviro opozoril z glasnim piskom. Potem pa je neovirano nadaljeval vožnjo do vnaprej določenega cilja.

»Eno od ključnih vprašanj samovozečih avtov je odgovornost. V praksi velja, da bo v primeru telesnih poškodb, ki bi jih lahko povzročil takšen avto, odgovoren predstavnik avtomobilske znamke v posamezni državi,« pojasni Avdagič.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
OK & EN
Novice
Novice (video) Poglejte, kako je vozil avtonomni avto po BTC 4

V okviru evropskega prometnega dogodka TEN-T Days 2018 so pripravili tudi demonstracijsko vožnjo povsem avtonomnega vozila.

AVTO
Novice
Novice Kako Jože Mermal skladišča spreminja v testni center za samovozeče avte 130

Največji slovenski nakupovalni center BTC je danes položil temeljni kamen za razvoj testnega centra za samovozeče avtomobile. Že konec...

FINANCE
Članki
Članki Kdo je Carlo Cottarelli - možni šef tehnične vlade v Italji 1

Ker je italijanski predsednik Sergio Mattarella v nedeljo zvečer zavrnil ministrsko ekipo, ki jo je mandatar Giuseppe Conte želel imeti v...

FINANCE
Članki
Članki Kdo je novi šef Deutsche Bank in kaj načrtuje

Ta teden je vodenje Deutsche Bank prevzel Christian Sewing in dal vedeti, da bo banka še naprej stopala po poti prestrukturiranja

FINANCE
Članki
Članki Facebook - za »brezplačni« dostop plačate s podatki 1

Česa ne bi smeli preslišati s senatnega zaslišanja šefa Facebooka Marka Zuckeberga

FINANCE
Članki
Članki EU tlakuje pot za strožjo presojo kitajskih naložb

Nemčija, Francija in Italija so na začetku prejšnjega leta evropsko komisijo pozvale k ukrepom, da bi se v EU lahko zaščitili pred...