Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Prvi povsem električni audi e-tron obljublja velik napredek v razvoju, poleg zmogljivega motorja in baterije ponuja prestižno izkušnjo, kopico uporabnih rešitev in razumno ceno pod 80 tisoč evrov.
Zakaj Slovenci svoja luksuzna vozila registrirajo na Slovaškem? Zakaj Slovenci svoja luksuzna vozila registrirajo na Slovaškem? Z nakupom in registracijo močnejših vozil v drugih državah se nekateri ognejo davku na motorna vozila, najbolj iznajdljivi tudi DDV
Kupejevsko-karavanska kia, ki vabi z oblinami in prostornostjo Kupejevsko-karavanska kia, ki vabi z oblinami in prostornostjo Nova kia proceed ob presenetljivih linijah navdušuje še s prostornostjo. Na voljo bo s štirimi motorji, trg pa bo napadla v začetku leta 2019.
Vozniška poslastica za uspešne očete Vozniška poslastica za uspešne očete Bmw 4 gran coupe umetelno združuje videz dvovratne različice z uporabnostjo štirivratne limuzine, oplemeniten z M športnim paketom, xDrive pogonom ter 252-konjskim turbobencincem pa pomeni tudi vozniško poslastico.
Kako se prvič v zgodovini povezujeta klasična energetika in transport Kako se prvič v zgodovini povezujeta klasična energetika in transport Kako se je Petrol spremenil iz naftne v energetsko družbo, zdaj pa odkriva nove možnosti povezovanja električne infrastrukture in prevoza

Ni citroën, kot ga še ni bilo, je pa citroën, kot je bil

Čas branja: 5 min
24.04.2018  00:13
Francozi so C3 aircrossa oblekli v všečno karoserijsko obleko, dodali zanimivo in drugačno armaturo, zagotovili spodobno notranjo prostornost, a jim še na misel ni prišlo, da bi ga opremili s štirikolesnim pogonom.
Ni citroën, kot ga še ni bilo, je pa citroën, kot je bil
Francoski športni terenec, ki je v resnici bolj križanec (crossover), ima prepoznaven in top Citroënov nos, v celoti pa je videti kar posrečeno. Marsikaj postori barva, ki avto naredi še bolj opazen in zato všečen, pa naj statistika dokazuje, da sta nam najbolj ljubi siva in bela.

Nekoč, ko so bili francoski citroëni tudi »naši«, so bili navzven in navznoter opazno drugačni. Potem so jih zapeljali v precejšnjo uniformnost, zdaj pa je videti, da so znova drugačni. C3 aircross, oblečen v modro karoserijo in ozaljšan z nekaterimi dodatki SUV, je po eni strani morebiten dokaz te oblikovne drugačnosti, po drugi pa, da so se v pariškem Boulogne-Billancourtu skoraj bliskovito prilagodili zdaj že kar dolgotrajni evropski (slovenski) lakoti po športnih terencih alias križancih.

Aircross je navzven precej tipičen, a vendarle všečen citroën: obla linija, top nos, zraven pa črne plastične obrobe koles, prav tako plastična difuzorja. Dno je od tal oddaljeno 175 milimetrov, kar nakazuje spogledovanje s športnoterenskim oziroma crossoverskim značajem. Neverjetno, kaj naredi barva – intenzivno svetlo modra v kombinaciji s prej omenjenimi črnimi plastičnimi dodatki zbuja pozornost tudi pri onih, ki so jim avtomobili sicer španska vas.

Tem je seveda vseeno, da aircross nima štirikolesnega pogona niti njegovega slamnatega nadomestka grip control, kar pa je tako ali tako značilno za večino avtomobilov, ki sodijo med športne terence ali crossoverje. Še toliko manj je pomembno, da je aircross skoraj v krvnem sorodstvu z Oplovim crosslandom X in Peugeotovim 2008, saj so vsi spočeti v krogu francosko-nemške družine PSA. Ni pa čisto nepomembno, da lovijo v istem avtomobilskem ribniku in da jim kanibalizem ne more biti nekaj povsem tujega in nepomembnega.

Udobna prednja sedeža, razbrazdana armatura

Bolj drugačen, naj rečem skoraj unikaten oziroma nekdanje citroënovski, je aircross znotraj. Sprejmeta te dva široka prednja sedeža, ki spominjata na tisto, kar je v nekoliko drugačni obliki ponujal že zdavnaj pozabljeni ami, prekriva pa jo malce robustna, vendarle za nesnago ali madeže neobčutljiva tkanina. Fino. Na armaturi je sedempalčni zaslon na dotik postavljen malenkost prenizko, z njim na žalost ukazuješ tako rekoč vsemu, tudi klimatski napravi.

Armaturna plošča je nekako razbrazdana, vendar z dobro ergonomijo, spodaj prirezanim volanom in unikatno oblikovano ročico klasične ročne zavore. Sediš nekaj višje, kar je adut SUV, toda nižji potniki bodo morali še nekaj višje, če bodo hoteli videti nos avtomobila. Kakšna malenkost ni všečna – odlagalnih prostorov je kar nekaj, toda večinoma so liliputanski, pa tudi namestitev ročice oziroma stikala za tempomat je precej neposrečena, saj jo volanski obroč nerodno zakriva.

Ob 260-centimetrski medosni razdalji se zadaj sedi spodobno, kar velja za dva. Če doplačaš, dobiš tudi vzdolžno pomično zadnjo klop, kar je fino, saj s tem spreminjaš volumen prtljažnika. Ta ne more biti gromozansko velik (najmanj 410 litrov), ga je pa seveda možno povečati za ta razred povsem spodobnih 1.289 litrov. In seveda da ne pozabim – nazaj se vidi kar lepo, to pa je plus, ki ga večina sodobnih avtomobilov nima.

Uravnotežen, nič mehkužen

Nekdaj, pa res nekdaj, je bilo tako, da so bili francozi gugajoči kot blejske pletne in mehki kot dobro uležan jogi. Vse to je zgodovina, aircross je uravnotežen, nič mehkužen, a še zdaleč ne neudobno trd avto. Podvozje kar učinkovito izniči slovensko cestno tragedijo, voznim lastnostim občutno ne škoduje niti nekoliko večja oddaljenost od tal. Torej nekakšna sredina, pričakovana in nujna v tem razredu in v tej konkurenci. Seveda – ni ne takšnega ne drugačnega štirikolesnega pogona (prej omenjeni control grip je na voljo za doplačilo), torej tudi ni prave želje po kakšnih grapah, pa tistih 175 milimetrov trebuha od tal gor ali dol.

Bencinski trivaljnik je očiten – prepoznaš ga po zvoku. Sliši se plehko, nič odločno, čeprav iz 1,2-litrske gibne prostornine iztisne vendarle solidnih 81 kilovatov oziroma 110 konjskih moči in zmore 205 newtonmetrov navora že pri 1.500 vrtljajih. V določenem območju je vendarle preglasen, ni pa kakšne izrazite poskočnosti, saj 1.234 kilogramov teže za dimenzijsko skromen avto ni vesoljno malo. Zmogljivosti so pričakovane: nekako 190 kilometrov na uro najvišje hitrosti in dobrih deset sekund pospeška do sto kilometrov na uro. Agregat je prožen, kljub vsemu ne bi škodila še šesta prestava; bila bi zgolj varčevalna, kar seveda ne bi bilo odveč, saj poraba niha od 6,5 (zmerno po avtocesti) do celo 8,2 litra, kar je kljub vsemu preveč.

C3 aircross seveda ni citroën, kot ga še ni bilo. Je pa vsaj malo citroën, kot je bil – v dobrem.

Foto: Miloš Milač in Janez Kovačič

Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
DRAŽBE
Članki
Članki Dražbe od Istre do Dalmacije: 25 apartmajev in hiš na hrvaški obali

Apartmaje smo našli v Novigradu, Pulju, Rovinju, na Pagu, Rabu, Cresu in Čiovu. Izklicne cene se začnejo pri 33 tisoč evrih.

FINANCE
Trendi
Trendi Pariz je moški v dvajsetih, zaljubljen v starejšo žensko

Najbolj obiskano mesto na svetu ima veliko nazivov, med drugim mesto luči, središče umetnosti, prestolnica mode in zatočišče...

DRAŽBE
Članki
Članki Hrvati iščejo kupca za nasedli slovenski megaprojekt v Savudriji 1

Osem hektarjev zemljišča ob rezidenci Skiper v Savudriji. Gre za nasedli projekt ene od Imosovih hčerinskih družb.

AVTO
Posel
Posel Elon Musk bo odpustil devet odstotkov zaposlenih v poskusu, da Tesla doseže dobiček 6

V pismu zaposlenim je Elon Musk, razvpiti šef ameriške družbe za proizvodnjo električnih avtomobilov Tesla, zapisal, da glavni motiv...

FINANCE
Članki
Članki Kdo sta Matteo Salvini in Luigi di Maio, zmagovalna obraza italijanskih volitev 1

Matteo Salvini, prvi obraz desničarske Lige, nekdaj Severne lige, je dejal, da ima pravico, da poskusi sestaviti vlado. A največ podpore...

FINANCE
Članki
Članki Dileme ob oživitvi govoric o združitvi Deutsche Bank in Commerzbank 8

Dilem je veliko, krepi jih tudi dejstvo, da je tečaj delnic Deutsche Bank pod velikim tržnim pritiskom zdrsnil na zgodovinsko najnižjo...

AVTO
Posel
Posel Avtomobilske družbe jeseni pričakujejo zastoje v proizvodnji 1

Septembra bodo morale avtomobilske družbe v EU preiti na strožje meritve izpustov in porabe, to pa utegne povzročiti motnje v...

FINANCE
Članki
Članki (graf) Za švedski Spotify je bil prvi borzni dan precej turbulenten

Prvi borzni dan za švedski Spotify ni šel brez zapletov - najprej so začetek trgovanja z njegovimi delnicami zakasnili, potem so se prvi...