Avto

Ni citroën, kot ga še ni bilo, je pa citroën, kot je bil

Francozi so C3 aircrossa oblekli v všečno karoserijsko obleko, dodali zanimivo in drugačno armaturo, zagotovili spodobno notranjo prostornost, a jim še na misel ni prišlo, da bi ga opremili s štirikolesnim pogonom.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

24.04.2018 00:13
Čas branja: 5 min
Ni citroën, kot ga še ni bilo, je pa citroën, kot je bil
Francoski športni terenec, ki je v resnici bolj križanec (crossover), ima prepoznaven in top Citroënov nos, v celoti pa je videti kar posrečeno. Marsikaj postori barva, ki avto naredi še bolj opazen in zato všečen, pa naj statistika dokazuje, da sta nam najbolj ljubi siva in bela.

Nekoč, ko so bili francoski citroëni tudi »naši«, so bili navzven in navznoter opazno drugačni. Potem so jih zapeljali v precejšnjo uniformnost, zdaj pa je videti, da so znova drugačni. C3 aircross, oblečen v modro karoserijo in ozaljšan z nekaterimi dodatki SUV, je po eni strani morebiten dokaz te oblikovne drugačnosti, po drugi pa, da so se v pariškem Boulogne-Billancourtu skoraj bliskovito prilagodili zdaj že kar dolgotrajni evropski (slovenski) lakoti po športnih terencih alias križancih.

Aircross je navzven precej tipičen, a vendarle všečen citroën: obla linija, top nos, zraven pa črne plastične obrobe koles, prav tako plastična difuzorja. Dno je od tal oddaljeno 175 milimetrov, kar nakazuje spogledovanje s športnoterenskim oziroma crossoverskim značajem. Neverjetno, kaj naredi barva – intenzivno svetlo modra v kombinaciji s prej omenjenimi črnimi plastičnimi dodatki zbuja pozornost tudi pri onih, ki so jim avtomobili sicer španska vas.

Tem je seveda vseeno, da aircross nima štirikolesnega pogona niti njegovega slamnatega nadomestka grip control, kar pa je tako ali tako značilno za večino avtomobilov, ki sodijo med športne terence ali crossoverje. Še toliko manj je pomembno, da je aircross skoraj v krvnem sorodstvu z Oplovim crosslandom X in Peugeotovim 2008, saj so vsi spočeti v krogu francosko-nemške družine PSA. Ni pa čisto nepomembno, da lovijo v istem avtomobilskem ribniku in da jim kanibalizem ne more biti nekaj povsem tujega in nepomembnega.

Udobna prednja sedeža, razbrazdana armatura

Bolj drugačen, naj rečem skoraj unikaten oziroma nekdanje citroënovski, je aircross znotraj. Sprejmeta te dva široka prednja sedeža, ki spominjata na tisto, kar je v nekoliko drugačni obliki ponujal že zdavnaj pozabljeni ami, prekriva pa jo malce robustna, vendarle za nesnago ali madeže neobčutljiva tkanina. Fino. Na armaturi je sedempalčni zaslon na dotik postavljen malenkost prenizko, z njim na žalost ukazuješ tako rekoč vsemu, tudi klimatski napravi.

Armaturna plošča je nekako razbrazdana, vendar z dobro ergonomijo, spodaj prirezanim volanom in unikatno oblikovano ročico klasične ročne zavore. Sediš nekaj višje, kar je adut SUV, toda nižji potniki bodo morali še nekaj višje, če bodo hoteli videti nos avtomobila. Kakšna malenkost ni všečna – odlagalnih prostorov je kar nekaj, toda večinoma so liliputanski, pa tudi namestitev ročice oziroma stikala za tempomat je precej neposrečena, saj jo volanski obroč nerodno zakriva.

Ob 260-centimetrski medosni razdalji se zadaj sedi spodobno, kar velja za dva. Če doplačaš, dobiš tudi vzdolžno pomično zadnjo klop, kar je fino, saj s tem spreminjaš volumen prtljažnika. Ta ne more biti gromozansko velik (najmanj 410 litrov), ga je pa seveda možno povečati za ta razred povsem spodobnih 1.289 litrov. In seveda da ne pozabim – nazaj se vidi kar lepo, to pa je plus, ki ga večina sodobnih avtomobilov nima.

Uravnotežen, nič mehkužen

Nekdaj, pa res nekdaj, je bilo tako, da so bili francozi gugajoči kot blejske pletne in mehki kot dobro uležan jogi. Vse to je zgodovina, aircross je uravnotežen, nič mehkužen, a še zdaleč ne neudobno trd avto. Podvozje kar učinkovito izniči slovensko cestno tragedijo, voznim lastnostim občutno ne škoduje niti nekoliko večja oddaljenost od tal. Torej nekakšna sredina, pričakovana in nujna v tem razredu in v tej konkurenci. Seveda – ni ne takšnega ne drugačnega štirikolesnega pogona (prej omenjeni control grip je na voljo za doplačilo), torej tudi ni prave želje po kakšnih grapah, pa tistih 175 milimetrov trebuha od tal gor ali dol.

Bencinski trivaljnik je očiten – prepoznaš ga po zvoku. Sliši se plehko, nič odločno, čeprav iz 1,2-litrske gibne prostornine iztisne vendarle solidnih 81 kilovatov oziroma 110 konjskih moči in zmore 205 newtonmetrov navora že pri 1.500 vrtljajih. V določenem območju je vendarle preglasen, ni pa kakšne izrazite poskočnosti, saj 1.234 kilogramov teže za dimenzijsko skromen avto ni vesoljno malo. Zmogljivosti so pričakovane: nekako 190 kilometrov na uro najvišje hitrosti in dobrih deset sekund pospeška do sto kilometrov na uro. Agregat je prožen, kljub vsemu ne bi škodila še šesta prestava; bila bi zgolj varčevalna, kar seveda ne bi bilo odveč, saj poraba niha od 6,5 (zmerno po avtocesti) do celo 8,2 litra, kar je kljub vsemu preveč.

C3 aircross seveda ni citroën, kot ga še ni bilo. Je pa vsaj malo citroën, kot je bil – v dobrem.

Foto: Miloš Milač in Janez Kovačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Dražbe
To so apartmaji in hiše, ki bodo naprodaj na hrvaški obali
Dražbe
DražbeUroš Božin To so apartmaji in hiše, ki bodo naprodaj na hrvaški obali

Preverili smo, katera stanovanja, hiše in apartmaji bodo v izvršilnih in stečajnih postopkih na dražbah maja in junija

FINANCE
Dražbe
Dražbe od Istre do Dalmacije: 25 apartmajev in hiš na hrvaški obali
Dražbe
DražbeUroš Božin Dražbe od Istre do Dalmacije: 25 apartmajev in hiš na hrvaški obali

Apartmaje smo našli v Novigradu, Pulju, Rovinju, na Pagu, Rabu, Cresu in Čiovu. Izklicne cene se začnejo pri 33 tisoč evrih.

FINANCE
Trendi
Pariz je moški v dvajsetih, zaljubljen v starejšo žensko
Trendi
TrendiManja Kovačič Pariz je moški v dvajsetih, zaljubljen v starejšo žensko

Najbolj obiskano mesto na svetu ima veliko nazivov, med drugim mesto luči, središče umetnosti, prestolnica mode in zatočišče zaljubljencev.

FINANCE
Dražbe
Hrvati iščejo kupca za nasedli slovenski megaprojekt v Savudriji
Dražbe
DražbeAleš Perčič Hrvati iščejo kupca za nasedli slovenski megaprojekt v Savudriji 1

Osem hektarjev zemljišča ob rezidenci Skiper v Savudriji. Gre za nasedli projekt ene od Imosovih hčerinskih družb.

FINANCE
Vlada skriva, na podlagi česa NLB nalaga obrambo pred Hrvati?! Koliko nas bo to stalo?!
Finance
Petra Sovdat Vlada skriva, na podlagi česa NLB nalaga obrambo pred Hrvati?! Koliko nas bo to stalo?!

Država je danes NLB uradno naložila banki, da se omejijo plačila tožbenih zahtevkov po sodbah zaradi prenesenih deviznih vlog

FINANCE
Dražbe
Dražbe od Istre do Dalmacije: 21 apartmajev in hiš, ki jih lahko do jeseni kupite na dražbah
Dražbe
DražbeUroš Božin Dražbe od Istre do Dalmacije: 21 apartmajev in hiš, ki jih lahko do jeseni kupite na dražbah

Najboljša dražbena ponudba apartmajev na hrvaški obali

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)