Vroča nemka z obilo, prevečkrat spregledane, bencinske romantike Vroča nemka z obilo, prevečkrat spregledane, bencinske romantike Insignia je privlačna in nevsiljiva avtocestna limuzina, ki v marsikaterem pogledu preseneti. Z 1,6 litrskim turbobencinskim motorjem s 147 kilovati (200 konjskimi močmi) ponuja romantično kombinacijo, ki jo danes na žalost kupci prepogosto spregledajo.
Svetovni avto leta 2019: velika zmaga jaguarja I-pacea, kipci še audiju A7, mclarnu 720S in suzukiju jimnyju Svetovni avto leta 2019: velika zmaga jaguarja I-pacea, kipci še audiju A7, mclarnu 720S in suzukiju jimnyju V New Yorku smo danes razglasili že 15. zmagovalce izbora Svetovni avto leta. Največ odličij je prejel jaguar I-pace.
Mercedes, v katerem se bodo vozili tudi milenijci Mercedes, v katerem se bodo vozili tudi milenijci Še ena vroča srebrna puščica s pečatom Roberta Lešnika. CLA je izjemno pomemben mercedes. Kar 70 odstotkov kupcev je novih, mlajših strank, kar tri četrtine teh pa jih ostane zvestih znamki.
Razkošen lexus s 26-palčnim zaslonom le za Azijce Razkošen lexus s 26-palčnim zaslonom le za Azijce Japonski Lexus želi kupcem ponuditi še več prostora in razkošja. To pa je mogoče le v kombijevski zasnovi. Danes je v Šanghaju predstavil prvi enoprostorec LM.

Američan se dobro znajde tudi na evropskih cestah

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
testi vozil   dodaj
Ford dodaj
Edge dodaj
BMW dodaj
Lidl dodaj
 
Čas branja: 7 min
19.04.2018  23:05  Dopolnjeno: 20.04.2018 00:02
Fordov največji evropski športni terenec edge vignale je udoben, prostoren, spodobno vozen in cenovno sprejemljiv
Američan se dobro znajde tudi na evropskih cestah
Edge seveda ne more ali tudi noče skriti svojih ameriških korenin, v dimenzijskem pogledu pa se vozi med večjimi evropskimi športnimi terenci. Tega, da si deli osnovo z veliko bolj znanim mondeom ali S-maxom, mu ne bi smeli šteti v škodo, pa čeprav se hoče v najbolje opremljeni izvedenki vignale voziti vštric predvsem z germansko SUV-konkurenco.
Foto: Gasper Mis

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
testi vozil   dodaj
Ford dodaj
Edge dodaj
BMW dodaj
Lidl dodaj

Dilema, ki je tudi travma, je znana – kako se na hitro prilagoditi trgu oziroma kupcem? Misija (skoraj) nemogoče. Ampak obstajajo prijemi, ki jih nekatere avtomobilske tovarne spretno izpeljejo, še posebej, ko in če so globalne, pa vsega hkrati ne ponujajo na vseh trgih. Ford, načeloma in sicer jenkijevski, se je evropski požrešnosti po manjših športnih terencih precej zlahka prilagodil z indijskim ecosportom, v družbo velikih ali vsaj večjih se je zapeljal z ameriškim edgeem.

Skoraj bliskoviti hokus pokus z obema »uvoženima« športnima terencema se je vsaj na stari celini kar zadovoljivo posrečil, saj je ta hip Fordova ponudba skoraj tako pestra, kot je bila (in je še) z enoprostorci. Ampak tem bije navček, najbolj so jih povozili prav športni terenci, ki si režejo skoraj neverjetne evropske tržne rezine. Tovarna iz žalostnega detroitskega Dearborna (z nemško in britansko podružnico na tej strani) pa s tremi različnimi SUV ni več tako bosa in gola, kot je bila še pred nedavnim.

Edge je kljub nekaterim evropskim »popravkom« precej tipičen predstavnik ameriške filozofije SUV. Osnovo si deli z nam veliko bolj znanim mondeom, pa enoprostorskima S-maxom in večjim galaxyjem. S 480 centimetri dolžine tudi v Evropi še zdaleč ni med največjimi oziroma najdaljšimi, doma pa se vozi v družbi srednje velikih. Njegova karoserijska obleka ni nastala v kakšni apeninski oblikovalski šoli, a mu tega ne kaže zameriti – fordi, naj gre za klasične osebne avtomobile, enoprostorce ali pa SUV oziroma križance, po tej strani pač ne izvabljajo kakšnih posebnih vzdihov.

Obstajajo tudi izjeme, ki potrjujejo to pravilo, a načeloma fordi ostajajo nekakšni ljudski avtomobili po ameriško. Morda, res morda, je to tudi prednost edgea, ki se še posebej v najbolj razkošni izvedbi vignale hoče in želi primerjati predvsem z audijem Q5, pa BMW X5, mercedesom ML in še kakšnim te vrste. A naj bo razlaga morebitne prednosti prihranjena za konec.

Notranje prostoren in prtljažniško razsežen

Bolj kot zunaj je edge ameriški znotraj, in to v dobrem. Veliko je različnih in uporabnih odlagalnih prostorov; sredinski predal med prednjima sedežema je denimo tako globok, da vanj potisneš roko skoraj do komolca. Tudi če ni vignale – rebrasto usnje na vseh sedežih, vanj oblečena armatura, vratne obloge ... –, je edge dobro opremljen, kar je znova ameriška značilnost. In ve se, kako je s tem, kajti oprema zakrije kakšno nerodnost, pravzaprav naredi avtomobil.

Prostornost oziroma udobnost sedenja je naslednja dobra stran tega jenkijevskega SUV. Kar razkošna sedeža spredaj, zadaj dovolj prostora za dva in celo za tri, pa naj gre za kolena, višino oziroma glave. Seveda bi bil naglavni greh, ko oziroma če zadnjih sedežev ne bi bilo mogoče zložiti v ravno površino in če tega ne bi bilo mogoče storiti kar iz prtljažnika. Prav pride tudi možnost nastavitve naklona zadnjih naslonjal, še bolj volumen prtljažnika: od 602 do 1.847 litrov je na voljo, pri čemer ni tako nobel obdelan, da ne bi prenesel špecerije iz kakšnega plebejskega Lidla

Ob vsej tej ameriški avtomobilski naravi ne moreš in ne smeš prezreti vsaj še dveh dobrih reči: enostavno oziroma zelo hitro odpiranje ter zapiranje prtljažnika z brco pod zadnji odbijač. To imajo tudi drugi, a pri edgeu deluje navdušujoče – nobene posebne nožne telovadbe in velika vrata se odprejo oziroma zaprejo, kot bi rekel »mizica, pogrni se«. Po nekaj desetih kilometrih tudi ugotoviš dobro zvočno izolacijo in si rečeš, da je radio res »dober« (kar tudi je), a nato izveš za sistem aktivnega zmanjševanja šumov v notranjosti. Morda bi si morali nekaj podobnega omisliti tudi tisti, ki so prepričani, da SUV-američan v nobenem pogledu ne more biti konkurent.

Varčen in spodobno živahen dizel

Kaj moti? Vsekakor nekoliko živčno oziroma nenatančno delovanje vsaj dveh asistenčnih sistemov. Tisti, ki skrbi, da edge ostaja na voznem pasu (lane assist), je malce preveč nasilen ali pa odločen; zdi se, kot bi se z njim nenehno prepiral, ker te skoraj ne pusti čez črto, če ne vklopiš smerokaza. To je sicer prav, a je sunek na volanu vendarle preveč boksarski. Samodejni preklop med dolgimi in zasenčenimi lučmi je pogosto nekoliko prepozen, po drugi strani ne prepozna nekaj slabše osvetljenih avtomobilov pred seboj in jih veselo osveti. Tudi kakšno sicer dobro osvetljeno krožišče mu povzroča nekaj zadrege, saj se vanj zapelje, ne da bi trenil z dolgimi lučmi … Nič usodnega, seveda, a nekaj več intuitivnosti ne bi bilo odveč.

Dokaj dolg in razmeroma visok (175 centimetrov) ter s povsem resno, 20-centimetrsko oddaljenostjo trebuha od tal je edge spodoben terenec, a je seveda vprašanje, koliko »terenskosti« si želi in mu je lastnik namenja. Njegovemu pogonu pomaga sredinska sklopka, kar v prevodu pomeni, da gre večina moči na prednji kolesni par, zadnji pa jo dobi le tedaj, ko spredaj ni več pravega oprijema. Ni nobene zapore diferencialov, reduktor pogonske moči je že zdavnaj pozabljen in seveda nesmiselen, kar torej pomeni, da treba dobro presoditi, kdaj se odpelješ v kakšno blatno grapo. Se pa lepo pelje (tudi) na makadamu, dobro ga čutiš na volanu, med hitrejšo vožnjo na gladkem pa vsaj malo zboli za znano boleznijo pokimavanja in nagibanja.

Ko se spogleduješ s skoraj dvema tonama, ko te je kar nekaj v višino in tudi daljino, si športni terenec ameriškega pedigreja, je pričakovano, da za prenos moči skrbi samodejni šeststopenjski dvosklopčni menjalnik powershit, v nosu pa se vrti dizel, kar je seveda evropsko dojemanje stvarnosti SUV. Ta je bil smiselna izbira že veliko prej, preden se je začel sedanji protidizelski holokavst. Pravzaprav je agregat neameriški: dva litra gibne prostornine je evropska »mera«, tudi 154 kilovatov oziroma 210 konjskih moči pri 3.750 vrtljajih in 450 newtonmetrov navora ni nekaj megalomanskega.

Seveda odpade silovito pospeševanje, je pa edge spodobno živahen in hiter (končna hitrost precej čez 200 kilometrov na uro) in pri porabi nič ameriško požrešen, kajti povprečna poraba okoli osem litrov je ob vseh gabaritih in dveh tonah teže zelo spodoben dosežek. Pomeni, da ima edge ameriški pedigre, pa kar precej evropskega značaja.

Največji in verjetno tudi najprivlačnejši adut forda edge vignale v primerjavi s tekmeci je gotovo cena, kajti za 57.700 evrov dobiš dimenzijsko dovolj razsežen, nalezljivo udoben, zelo dobro opremljen in vozno spodoben suv. Ne dobiš pa premijskosti – usnje na sedežih in pestra oprema le nista dovolj –, tako poudarjene in značilne za germansko-skandinavsko SUV-konkurenco, in posledično malce neizrazitega bogataškega pečata. In tisti, ki tega noče in mu je zoprno, ni v dilemi …

Foto: Gašper Miš

Poslovni avto leta 2019

Glasujte za najboljši avto leta v petih kategorijah: službeni, poslovni, managerski, EKO avto in luksuzni terenec.
Glasovanje poteka do 20. maja.

 

Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Ford edge s prenovo pametnejši, napada pa samo z dizelskimi motorji

Edgeu so s prenovo namenili kopico novih asistenčnih varnostnih sistemov, nova zmogljiva dizelski motor in menjalnik. Prvič bo na voljo...

SUBV
Članki
Članki (pogajanja) Kako za proračun EU po 2020 dati čim manj, a z njim doseči čim več 1

V grafih in številkah - pred začetkom formalnih pogajanj o novem večletnem proračun EU; Slovenija je neuradno po letu 2020 v proračun...

FINANCE
Članki
Članki (grafi) Koliko dražja so posojila v Sloveniji v primerjavi z evrskim povprečjem 2

Pogledali smo, kakšne so po podatkih ECB v povprečju tržne obrestne mere za dolgoročna stanovanjska posojila v Sloveniji in drugih...

FINANCE
Članki
Članki (pravice potrošnikov) Bo Bruslju uspelo nasititi volka, koza pa bo preživela?

Evropska pravila o varstvu potrošnikov so med najstrožjimi, jih je pa težko uresničiti – pa naj gre za dokazovanje domnevne dvojne...

FINANCE
Članki
Članki Kam pelje surovinski in valutni vlak smrti 3

Negotovost ali kaj nas čaka po sobotnih napadih ZDA, Velike Britanije in Francije?

AVTO
Posel
Posel Trump z dodatnimi carinami zdaj žuga avtomobilski industriji 7

Potem ko je ameriški predsednik Donald Trump pred meseci napovedal dodatne carinske obremenitve za evropske avtomobile, je njegova...

FINANCE
Članki
Članki Netflixu je agresiven pohod na tuje prinesel veliko rast 12

Ameriška družba za pretočno predvajanje videovsebin je v prvem četrtletju povečala prihodke za več kot 40 odstotkov in čisti...