(Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice (Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice Predpremierno in ekskluzivno, kar pol leta pred prihodom na trg, smo sedli za volan novega lexusa UX 250h, kompaktnega športnega terenca z iskrivim hibridnim pogonom, imenitno izdelavo in materiali ter tako mladostno dušo, da utegne znamki priskrbeti precej širši krog kupcev.
(Intervju) Avto ni dovolj, kupcu je treba pomagati pri vstopu v elektrodobo (Intervju) Avto ni dovolj, kupcu je treba pomagati pri vstopu v elektrodobo Intervju s Francijem Bolto, direktorjem znamke Audi v Porscheju Slovenija
Največji Hyundai se seli stopničko višje Največji Hyundai se seli stopničko višje Santa Fe v četrto ni le oblikovno drzen, ampak ponuja še več prostora, udobja in bogate opreme, ob tem pa navduši tudi s sodobno tehniko, širokim naborom varnostno-asistenčnih sistemov in dostopno ceno, s katero naj bi letno prepričal 200 Slovencev.

Američan se dobro znajde tudi na evropskih cestah

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
testi vozil   dodaj
Ford dodaj
Edge dodaj
BMW dodaj
Lidl dodaj
 
Čas branja: 7 min
19.04.2018  23:05  Dopolnjeno: 20.04.2018 00:02
Fordov največji evropski športni terenec edge vignale je udoben, prostoren, spodobno vozen in cenovno sprejemljiv
Američan se dobro znajde tudi na evropskih cestah
Edge seveda ne more ali tudi noče skriti svojih ameriških korenin, v dimenzijskem pogledu pa se vozi med večjimi evropskimi športnimi terenci. Tega, da si deli osnovo z veliko bolj znanim mondeom ali S-maxom, mu ne bi smeli šteti v škodo, pa čeprav se hoče v najbolje opremljeni izvedenki vignale voziti vštric predvsem z germansko SUV-konkurenco.
Foto: Gasper Mis

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
testi vozil   dodaj
Ford dodaj
Edge dodaj
BMW dodaj
Lidl dodaj

Dilema, ki je tudi travma, je znana – kako se na hitro prilagoditi trgu oziroma kupcem? Misija (skoraj) nemogoče. Ampak obstajajo prijemi, ki jih nekatere avtomobilske tovarne spretno izpeljejo, še posebej, ko in če so globalne, pa vsega hkrati ne ponujajo na vseh trgih. Ford, načeloma in sicer jenkijevski, se je evropski požrešnosti po manjših športnih terencih precej zlahka prilagodil z indijskim ecosportom, v družbo velikih ali vsaj večjih se je zapeljal z ameriškim edgeem.

Skoraj bliskoviti hokus pokus z obema »uvoženima« športnima terencema se je vsaj na stari celini kar zadovoljivo posrečil, saj je ta hip Fordova ponudba skoraj tako pestra, kot je bila (in je še) z enoprostorci. Ampak tem bije navček, najbolj so jih povozili prav športni terenci, ki si režejo skoraj neverjetne evropske tržne rezine. Tovarna iz žalostnega detroitskega Dearborna (z nemško in britansko podružnico na tej strani) pa s tremi različnimi SUV ni več tako bosa in gola, kot je bila še pred nedavnim.

Edge je kljub nekaterim evropskim »popravkom« precej tipičen predstavnik ameriške filozofije SUV. Osnovo si deli z nam veliko bolj znanim mondeom, pa enoprostorskima S-maxom in večjim galaxyjem. S 480 centimetri dolžine tudi v Evropi še zdaleč ni med največjimi oziroma najdaljšimi, doma pa se vozi v družbi srednje velikih. Njegova karoserijska obleka ni nastala v kakšni apeninski oblikovalski šoli, a mu tega ne kaže zameriti – fordi, naj gre za klasične osebne avtomobile, enoprostorce ali pa SUV oziroma križance, po tej strani pač ne izvabljajo kakšnih posebnih vzdihov.

Obstajajo tudi izjeme, ki potrjujejo to pravilo, a načeloma fordi ostajajo nekakšni ljudski avtomobili po ameriško. Morda, res morda, je to tudi prednost edgea, ki se še posebej v najbolj razkošni izvedbi vignale hoče in želi primerjati predvsem z audijem Q5, pa BMW X5, mercedesom ML in še kakšnim te vrste. A naj bo razlaga morebitne prednosti prihranjena za konec.

Notranje prostoren in prtljažniško razsežen

Bolj kot zunaj je edge ameriški znotraj, in to v dobrem. Veliko je različnih in uporabnih odlagalnih prostorov; sredinski predal med prednjima sedežema je denimo tako globok, da vanj potisneš roko skoraj do komolca. Tudi če ni vignale – rebrasto usnje na vseh sedežih, vanj oblečena armatura, vratne obloge ... –, je edge dobro opremljen, kar je znova ameriška značilnost. In ve se, kako je s tem, kajti oprema zakrije kakšno nerodnost, pravzaprav naredi avtomobil.

Prostornost oziroma udobnost sedenja je naslednja dobra stran tega jenkijevskega SUV. Kar razkošna sedeža spredaj, zadaj dovolj prostora za dva in celo za tri, pa naj gre za kolena, višino oziroma glave. Seveda bi bil naglavni greh, ko oziroma če zadnjih sedežev ne bi bilo mogoče zložiti v ravno površino in če tega ne bi bilo mogoče storiti kar iz prtljažnika. Prav pride tudi možnost nastavitve naklona zadnjih naslonjal, še bolj volumen prtljažnika: od 602 do 1.847 litrov je na voljo, pri čemer ni tako nobel obdelan, da ne bi prenesel špecerije iz kakšnega plebejskega Lidla

Ob vsej tej ameriški avtomobilski naravi ne moreš in ne smeš prezreti vsaj še dveh dobrih reči: enostavno oziroma zelo hitro odpiranje ter zapiranje prtljažnika z brco pod zadnji odbijač. To imajo tudi drugi, a pri edgeu deluje navdušujoče – nobene posebne nožne telovadbe in velika vrata se odprejo oziroma zaprejo, kot bi rekel »mizica, pogrni se«. Po nekaj desetih kilometrih tudi ugotoviš dobro zvočno izolacijo in si rečeš, da je radio res »dober« (kar tudi je), a nato izveš za sistem aktivnega zmanjševanja šumov v notranjosti. Morda bi si morali nekaj podobnega omisliti tudi tisti, ki so prepričani, da SUV-američan v nobenem pogledu ne more biti konkurent.

Varčen in spodobno živahen dizel

Kaj moti? Vsekakor nekoliko živčno oziroma nenatančno delovanje vsaj dveh asistenčnih sistemov. Tisti, ki skrbi, da edge ostaja na voznem pasu (lane assist), je malce preveč nasilen ali pa odločen; zdi se, kot bi se z njim nenehno prepiral, ker te skoraj ne pusti čez črto, če ne vklopiš smerokaza. To je sicer prav, a je sunek na volanu vendarle preveč boksarski. Samodejni preklop med dolgimi in zasenčenimi lučmi je pogosto nekoliko prepozen, po drugi strani ne prepozna nekaj slabše osvetljenih avtomobilov pred seboj in jih veselo osveti. Tudi kakšno sicer dobro osvetljeno krožišče mu povzroča nekaj zadrege, saj se vanj zapelje, ne da bi trenil z dolgimi lučmi … Nič usodnega, seveda, a nekaj več intuitivnosti ne bi bilo odveč.

Dokaj dolg in razmeroma visok (175 centimetrov) ter s povsem resno, 20-centimetrsko oddaljenostjo trebuha od tal je edge spodoben terenec, a je seveda vprašanje, koliko »terenskosti« si želi in mu je lastnik namenja. Njegovemu pogonu pomaga sredinska sklopka, kar v prevodu pomeni, da gre večina moči na prednji kolesni par, zadnji pa jo dobi le tedaj, ko spredaj ni več pravega oprijema. Ni nobene zapore diferencialov, reduktor pogonske moči je že zdavnaj pozabljen in seveda nesmiselen, kar torej pomeni, da treba dobro presoditi, kdaj se odpelješ v kakšno blatno grapo. Se pa lepo pelje (tudi) na makadamu, dobro ga čutiš na volanu, med hitrejšo vožnjo na gladkem pa vsaj malo zboli za znano boleznijo pokimavanja in nagibanja.

Ko se spogleduješ s skoraj dvema tonama, ko te je kar nekaj v višino in tudi daljino, si športni terenec ameriškega pedigreja, je pričakovano, da za prenos moči skrbi samodejni šeststopenjski dvosklopčni menjalnik powershit, v nosu pa se vrti dizel, kar je seveda evropsko dojemanje stvarnosti SUV. Ta je bil smiselna izbira že veliko prej, preden se je začel sedanji protidizelski holokavst. Pravzaprav je agregat neameriški: dva litra gibne prostornine je evropska »mera«, tudi 154 kilovatov oziroma 210 konjskih moči pri 3.750 vrtljajih in 450 newtonmetrov navora ni nekaj megalomanskega.

Seveda odpade silovito pospeševanje, je pa edge spodobno živahen in hiter (končna hitrost precej čez 200 kilometrov na uro) in pri porabi nič ameriško požrešen, kajti povprečna poraba okoli osem litrov je ob vseh gabaritih in dveh tonah teže zelo spodoben dosežek. Pomeni, da ima edge ameriški pedigre, pa kar precej evropskega značaja.

Največji in verjetno tudi najprivlačnejši adut forda edge vignale v primerjavi s tekmeci je gotovo cena, kajti za 57.700 evrov dobiš dimenzijsko dovolj razsežen, nalezljivo udoben, zelo dobro opremljen in vozno spodoben suv. Ne dobiš pa premijskosti – usnje na sedežih in pestra oprema le nista dovolj –, tako poudarjene in značilne za germansko-skandinavsko SUV-konkurenco, in posledično malce neizrazitega bogataškega pečata. In tisti, ki tega noče in mu je zoprno, ni v dilemi …

Foto: Gašper Miš


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Ford edge s prenovo pametnejši, napada pa samo z dizelskimi motorji

Edgeu so s prenovo namenili kopico novih asistenčnih varnostnih sistemov, nova zmogljiva dizelski motor in menjalnik. Prvič bo na voljo...

FINANCE
Članki
Članki W. Buffett svari: Ne zadolžujte se za nakup delnic

To je sloviti naložbenik Warren Buffett med drugim zapisal v pismu delničarjem svoje družbe Berkshire Hathaway, ki je z leti pridobilo...

AVTO
Posel
Posel Trump z dodatnimi carinami zdaj žuga avtomobilski industriji 7

Potem ko je ameriški predsednik Donald Trump pred meseci napovedal dodatne carinske obremenitve za evropske avtomobile, je njegova...

FINANCE
Članki
Članki Kriza v Italiji peljala v razprodajo na trgih

Italijanska politična kriza odzvanja po premoženjskih trgih – od obvezniških, delniških do deviznih

IZVOZNIKI
Novice
Novice Če se udarijo Trump, Ši, Putin in Merklova, bo bolelo nas vse 10

Slovenija v ZDA ali na Kitajsko proda malo, sta pa to, poleg Rusije, najpomembnejša partnerja za EU-28

FINANCE
Članki
Članki Kdo sta Matteo Salvini in Luigi di Maio, zmagovalna obraza italijanskih volitev 1

Matteo Salvini, prvi obraz desničarske Lige, nekdaj Severne lige, je dejal, da ima pravico, da poskusi sestaviti vlado. A največ podpore...

FINANCE
Članki
Članki Facebook - za »brezplačni« dostop plačate s podatki 1

Česa ne bi smeli preslišati s senatnega zaslišanja šefa Facebooka Marka Zuckeberga