V času eksplozije prodaje športnih terencev, še zlasti kompaktnih in majhnih, se je Ford doslej držal ob strani. Razen kuge v Evropi noben od modelov ni pustil posebnega pečata. Zdelo se je, kot da nima prave ponudbe, da čaka na boljše čase.
Na drugih trgih ni bilo tako. Fordov ecosport je denimo na svetu že celih 15 let. V prvi generaciji je SUV, zasnovan v Fordovi ameriški "truck" diviziji, v dolžino meril skoraj kompaktnih 4,22 metra, v svet pa je vozil iz brazilske tovarne. V prvi generaciji, ko v Evropi še nismo tako poželjivo gledali za majhnimi športnimi terenci, med letoma 2003 in 2012, se je posvečal le južnoameriškemu trgu.
Takrat je Ford v Evropi in tudi pri nas dosegal uspeh z majhnim fusionom, uporabnim in poceni avtomobilčkom, ki je bil nekakšna kombinacija SUV in karavana razreda B.
Druga generacija z letnico 2012 je nastala na osnovi fieste prejšnje generacije, iz katere je zrasel le 4,02 metra dolg, visok in razmeroma ozek SUV, ki ga je Ford kot marsikateri drug model namenil celemu svetu. Proizvodnja se je preselila v Indijo, na Tajsko in Kitajsko. Najbolj po godu mu je bil indijski trg, ki je leta 2015 pogoltnil 112 tisoč od skupaj 200 tisoč ecosportov.
V Evropi, ki jo je z ecosporti od leta 2014 oskrbovala indijska tovarna, pa je malček v razcvetu malih SUV dobil predznak nizkocenovnega in preveč preprostega modela, zato je zaostal za sodobnejšimi tekmeci. V prvem letu je prepričal 11 tisoč kupcev, njegovi tekmeci prek 100 tisoč vsak. Njegova prodaja se je v naslednjih letih sicer nekaj izboljšala. Prenova v letu 2015 mu je dala zalet, številke so dosegle 166 tisoč enot od leta 2014 do lani.
V Sloveniji je bilo zadnji dan minulega leta registriranih le 29 ecosportov, kar trikrat manj kot mustangov. Focusov je bilo 23 tisoč, fiest skoraj 14 tisoč.
Ford s prodajo ni bil zadovoljen, zato se je odločil za večji korak na najzahtevnejšem trgu na svetu – v Evropi. Izkoristil je vse globljo luknjo, ki je zaradi pešanja prodaje malega enoprostorca B-max nastajala v romunski Craiovi, in ecosportu lansko jesen z 200-milijonsko investicijo in dodatnimi 1.700 delovnim mesti priskrbel nov evropski dom. Pred tem pa ga je temeljito prenovil, čeprav tega na prvi pogled niti ne razkriva. Nova preobleka v obliki odbijačev, maske in žarometov in ecosport se zdaj slogovno ujema z edgom in kugo, obenem pa je zrasel v dolžino za osem centimetrov, na 4,1 metra.
S temi merami je bližje tekmecem iz razreda B SUV, a je od večine še vedno manjši, kar je lahko tudi prednost za vse tiste, ki iščejo majhen in okreten mestni terenec. Z rajdnim krogom le 10,9 metra je ecosport namreč eden bolj okretnih v svojem razredu. Bencinski imajo 19-centimetrski odmik od tal, dizelski 16-centimetrskega. Karoserija je lahko dvobarvna. Streha, stebrički oken, zgornji del okvirja vrat, strešni spojler in zunanji ogledali so v drugi barvi. V športni opremi ST-line so na voljo štiri različne barve strehe.
V kabini je ecosport močno osvežen. Dobil je nove sedeže, novo armaturno ploščo z manjšim zaslonom (osnovna oprema trend), 6,5-palčnim na dotik (titanium) ali osempalčnim zaslonom na vrhu sredinske konzole (style in ST-line), ki je pripravno blizu pogleda voznika na cesto. Plastika je precej boljše kakovosti in videza kot prej, vzdušje v malem terencu pa je vsaj za razred boljše kot prej in ga postavlja ob bok tekmecem.
Zaradi precejšnje višine (1,65 metra) in spodobne širine (1,76 metra) je ecosport kljub skromni dolžini prostoren in zračen avto, tudi prtljažnik s 334 litri je uporaben, nekje na ravni klasičnih avtomobilov razreda C. Odpirajo pa ga stransko odpirajoča se vrata, kar je zagotovo posebnost v tem razredu. Posebno je tudi dno prtljažnika, izdelano je iz posebnega satovja, ki ga lahko obtežimo z več kot 300 kilogrami.
Tehnično ecosport prinaša osveženo motorno ponudbo, bencinska trivaljnika 1.0 ecoboost zmoreta 92 oziroma 103 kilovate (125 oziroma 140 konjskih moči), šibkejši je na voljo tudi s samodejnim menjalnikom. Dizelski 1.5 TDCi pa zmore 74 kilovatov. V drugi polovici leta bo na voljo še nov 1,5-litrski turbodizel z 92 kilovati (125 konjskih moči) in 300 newtonmetri največjega navora, ki bo dobavljiv tudi z elektronskim štirikolesnim pogonom.
Cene za ecosport se začnejo pri 16 tisočakih za dobro opremljeno različico 1.0 ecoboost trend z 92 kilovati (jeseni bo na voljo tudi osnovna s 74 kilovati). Style, ki med drugim vključuje tudi navigacijski sistem, vmesnik SYNC 3 in osempalčni zaslon, stane najmanj 17.510 evrov. Dizelski motor je na voljo šele pri bogati opremi titanium, stane najmanj 18.970 evrov.
Foto: Miloš Milač in Ford Slovenija