Avto

Dolgo pot je prevozil, da je postal evropski

Zdaj res evropski, precej bolje izdelan, primerno imeniten in sodoben Fordov mali SUV ecosport poskuša tržno srečo že v drugo. Za ceno pod 16 tisočakov prinaša zanimiv paket, mesečno pa naj bi prepričal 30 Slovencev.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

19.04.2018 15:00
Dopolnjeno: 19.04.2018 15:16
Čas branja: 5 min

V času eksplozije prodaje športnih terencev, še zlasti kompaktnih in majhnih, se je Ford doslej držal ob strani. Razen kuge v Evropi noben od modelov ni pustil posebnega pečata. Zdelo se je, kot da nima prave ponudbe, da čaka na boljše čase.

Na drugih trgih ni bilo tako. Fordov ecosport je denimo na svetu že celih 15 let. V prvi generaciji je SUV, zasnovan v Fordovi ameriški "truck" diviziji, v dolžino meril skoraj kompaktnih 4,22 metra, v svet pa je vozil iz brazilske tovarne. V prvi generaciji, ko v Evropi še nismo tako poželjivo gledali za majhnimi športnimi terenci, med letoma 2003 in 2012, se je posvečal le južnoameriškemu trgu.

Takrat je Ford v Evropi in tudi pri nas dosegal uspeh z majhnim fusionom, uporabnim in poceni avtomobilčkom, ki je bil nekakšna kombinacija SUV in karavana razreda B.

Druga generacija z letnico 2012 je nastala na osnovi fieste prejšnje generacije, iz katere je zrasel le 4,02 metra dolg, visok in razmeroma ozek SUV, ki ga je Ford kot marsikateri drug model namenil celemu svetu. Proizvodnja se je preselila v Indijo, na Tajsko in Kitajsko. Najbolj po godu mu je bil indijski trg, ki je leta 2015 pogoltnil 112 tisoč od skupaj 200 tisoč ecosportov.

V Evropi, ki jo je z ecosporti od leta 2014 oskrbovala indijska tovarna, pa je malček v razcvetu malih SUV dobil predznak nizkocenovnega in preveč preprostega modela, zato je zaostal za sodobnejšimi tekmeci. V prvem letu je prepričal 11 tisoč kupcev, njegovi tekmeci prek 100 tisoč vsak. Njegova prodaja se je v naslednjih letih sicer nekaj izboljšala. Prenova v letu 2015 mu je dala zalet, številke so dosegle 166 tisoč enot od leta 2014 do lani.

V Sloveniji je bilo zadnji dan minulega leta registriranih le 29 ecosportov, kar trikrat manj kot mustangov. Focusov je bilo 23 tisoč, fiest skoraj 14 tisoč.

Ford s prodajo ni bil zadovoljen, zato se je odločil za večji korak na najzahtevnejšem trgu na svetu – v Evropi. Izkoristil je vse globljo luknjo, ki je zaradi pešanja prodaje malega enoprostorca B-max nastajala v romunski Craiovi, in ecosportu lansko jesen z 200-milijonsko investicijo in dodatnimi 1.700 delovnim mesti priskrbel nov evropski dom. Pred tem pa ga je temeljito prenovil, čeprav tega na prvi pogled niti ne razkriva. Nova preobleka v obliki odbijačev, maske in žarometov in ecosport se zdaj slogovno ujema z edgom in kugo, obenem pa je zrasel v dolžino za osem centimetrov, na 4,1 metra.

S temi merami je bližje tekmecem iz razreda B SUV, a je od večine še vedno manjši, kar je lahko tudi prednost za vse tiste, ki iščejo majhen in okreten mestni terenec. Z rajdnim krogom le 10,9 metra je ecosport namreč eden bolj okretnih v svojem razredu. Bencinski imajo 19-centimetrski odmik od tal, dizelski 16-centimetrskega. Karoserija je lahko dvobarvna. Streha, stebrički oken, zgornji del okvirja vrat, strešni spojler in zunanji ogledali so v drugi barvi. V športni opremi ST-line so na voljo štiri različne barve strehe.

V kabini je ecosport močno osvežen. Dobil je nove sedeže, novo armaturno ploščo z manjšim zaslonom (osnovna oprema trend), 6,5-palčnim na dotik (titanium) ali osempalčnim zaslonom na vrhu sredinske konzole (style in ST-line), ki je pripravno blizu pogleda voznika na cesto. Plastika je precej boljše kakovosti in videza kot prej, vzdušje v malem terencu pa je vsaj za razred boljše kot prej in ga postavlja ob bok tekmecem.

Zaradi precejšnje višine (1,65 metra) in spodobne širine (1,76 metra) je ecosport kljub skromni dolžini prostoren in zračen avto, tudi prtljažnik s 334 litri je uporaben, nekje na ravni klasičnih avtomobilov razreda C. Odpirajo pa ga stransko odpirajoča se vrata, kar je zagotovo posebnost v tem razredu. Posebno je tudi dno prtljažnika, izdelano je iz posebnega satovja, ki ga lahko obtežimo z več kot 300 kilogrami.

Tehnično ecosport prinaša osveženo motorno ponudbo, bencinska trivaljnika 1.0 ecoboost zmoreta 92 oziroma 103 kilovate (125 oziroma 140 konjskih moči), šibkejši je na voljo tudi s samodejnim menjalnikom. Dizelski 1.5 TDCi pa zmore 74 kilovatov. V drugi polovici leta bo na voljo še nov 1,5-litrski turbodizel z 92 kilovati (125 konjskih moči) in 300 newtonmetri največjega navora, ki bo dobavljiv tudi z elektronskim štirikolesnim pogonom.

Cene za ecosport se začnejo pri 16 tisočakih za dobro opremljeno različico 1.0 ecoboost trend z 92 kilovati (jeseni bo na voljo tudi osnovna s 74 kilovati). Style, ki med drugim vključuje tudi navigacijski sistem, vmesnik SYNC 3 in osempalčni zaslon, stane najmanj 17.510 evrov. Dizelski motor je na voljo šele pri bogati opremi titanium, stane najmanj 18.970 evrov.

Foto: Miloš Milač in Ford Slovenija

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
IZVOZNIKI
Novice
Štirikolesnik za naravo, mesto in družino
Izvozniki.si
NoviceAleš Ogorevc Štirikolesnik za naravo, mesto in družino 1

Proizvajalci so ponudbo vozil SUV (sport utility vehicle) prilagodili finančnim zmožnostim kupcev in dinamičnemu življenjskemu slogu družinskih članov

FINANCE
Avto
Prenova za Fordovega prvaka
Avto
AvtoBoštjan Paušer Prenova za Fordovega prvaka 1

Podrobna prenova, imenitnejša in uporabnejša kabina ter nov motor v treh različicah za Fordovega prodajnega prvaka transit in tourneo custom

FINANCE
Avto
Napredni mercedes A, fordova pomlad in zapravljivi ministri
Avto
AvtoMiloš Milač Napredni mercedes A, fordova pomlad in zapravljivi ministri

Razburljiv teden je prinesel prve vtise z novim mercedes-benzom razreda A, kar dva fordova SUV, ministre z najdražjimi avtomobili, pa tudi tiste bolj skromne, odpravo omejitev na Kitajskem, dobitnike Pirellijevega koledarja, radarski maraton in kar 824 kršiteljev in še marsikaj.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Konferenčna pisarna za šest oseb
Avto
AvtoMiloš Milač Konferenčna pisarna za šest oseb

Test: ford tourneo custom 2.0 L2H1 2.0 TDCi 125 kW sport; prenova, ki je ustvarila skoraj nov avto. Tourneo custom se po tehniki, udobju in naprednih sistemih lahko primerja z najboljšimi potniškimi dostavniki.

FINANCE
Avto
Nemci zabili nov žebelj v krsto dizla
Avto
AvtoMiloš Milač Nemci zabili nov žebelj v krsto dizla 3

Nemci bodo lahko omejili ali celo zaprli mesta za starejše dizle, uspešni Slovenec Tom Fux na novem položaju v evropski Toyoti, za volanom e-golfa v boju z nizkimi temperaturami in številne ženevske novosti.

FINANCE
Avto
(Z razkritja novega focusa): Fordov enotni odgovor na tekmece in športne terence
Avto
AvtoMiloš Milač (Z razkritja novega focusa): Fordov enotni odgovor na tekmece in športne terence 4

Usedli smo se v novi ford focus, četrto generacijo izjemno uspešnega kompaktnega avtomobila. Novinec je nov od koles do strehe, prinaša dobre in uporabne rešitve ter napoveduje zelo dober paket. Pri nas bo jeseni, (nemške) cene zanj pa bodo celo 200 evrov nižje kot prej.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)