Bavarska eksotika na srednjeevropskem krstu v Sloveniji Bavarska eksotika na srednjeevropskem krstu v Sloveniji Novi p(BMW#BMW) i8 roadster je trenutno najbolj ekskluzivni in tehnično najbolj napreden BMW. Ob res drzni obliki, ki govori jezik superšportnika, karbonski karoseriji in električno pomični strehi ponuja zanimiv pogon, ki poleg moči zagotavlja tudi učinkovitost.
Začelo se je: Hamburg prepoveduje vstop dizelskih avtov Začelo se je: Hamburg prepoveduje vstop dizelskih avtov Nemško mesto po številu prebivalcev skoraj primerljivo s Slovenijo (1,8 milijona), bo prihodnji teden prepovedalo vstop dizelskih avtomobilov okoljskih standardov Euro 5 in manj na zelo prometni aleji Max Brauer.
Električni skuter: zmaga za podjetja, simpatija za posameznike Električni skuter: zmaga za podjetja, simpatija za posameznike Preprost, a učinkovit skuter se tako z vidika uporabe kot stroškov zdi idealno mestno prevozno sredstvo za dostavne službe, podjetjem v mestih in na obrobju bo nadomestil javni promet, taksi ali službena vozila
Hondin igralec za sam vrh Hondin igralec za sam vrh Novi civic tudi z litrskim motorjem ne razočara. Še več, s poskočnostjo, zmerno žejo, odličnimi voznimi lastnostmi, bogato opremo in ceno 21 tisoč evrov bi se zlahka okitil tudi z lovoriko službeni avto leta.
Zgodbe in zahteve voznikov, ki so prevozili več milijonov kilometrov Zgodbe in zahteve voznikov, ki so prevozili več milijonov kilometrov Kaj od dostavnika pričakujejo najzahtevnejši uporabniki, vozniki dostavnih vozil, ki z njimi prevozijo prek 100 tisoč kilometrov na leto. Kakšne so njihove zahteve in kako so ocenili letošnja finalista izbora za dostavno vozilo leta ford transit custom in MAN TGE.

Dolgo pot je prevozil, da je postal evropski

19.04.2018  15:00  Dopolnjeno: 19.04.2018 15:16
Zdaj res evropski, precej bolje izdelan, primerno imeniten in sodoben Fordov mali SUV ecosport poskuša tržno srečo že v drugo. Za ceno pod 16 tisočakov prinaša zanimiv paket, mesečno pa naj bi prepričal 30 Slovencev.
Dolgo pot je prevozil, da je postal evropski
Foto: Milos Milac

V času eksplozije prodaje športnih terencev, še zlasti kompaktnih in majhnih, se je Ford doslej držal ob strani. Razen kuge v Evropi noben od modelov ni pustil posebnega pečata. Zdelo se je, kot da nima prave ponudbe, da čaka na boljše čase.

Na drugih trgih ni bilo tako. Fordov ecosport je denimo na svetu že celih 15 let. V prvi generaciji je SUV, zasnovan v Fordovi ameriški "truck" diviziji, v dolžino meril skoraj kompaktnih 4,22 metra, v svet pa je vozil iz brazilske tovarne. V prvi generaciji, ko v Evropi še nismo tako poželjivo gledali za majhnimi športnimi terenci, med letoma 2003 in 2012, se je posvečal le južnoameriškemu trgu.

Takrat je Ford v Evropi in tudi pri nas dosegal uspeh z majhnim fusionom, uporabnim in poceni avtomobilčkom, ki je bil nekakšna kombinacija SUV in karavana razreda B.

Druga generacija z letnico 2012 je nastala na osnovi fieste prejšnje generacije, iz katere je zrasel le 4,02 metra dolg, visok in razmeroma ozek SUV, ki ga je Ford kot marsikateri drug model namenil celemu svetu. Proizvodnja se je preselila v Indijo, na Tajsko in Kitajsko. Najbolj po godu mu je bil indijski trg, ki je leta 2015 pogoltnil 112 tisoč od skupaj 200 tisoč ecosportov.

V Evropi, ki jo je z ecosporti od leta 2014 oskrbovala indijska tovarna, pa je malček v razcvetu malih SUV dobil predznak nizkocenovnega in preveč preprostega modela, zato je zaostal za sodobnejšimi tekmeci. V prvem letu je prepričal 11 tisoč kupcev, njegovi tekmeci prek 100 tisoč vsak. Njegova prodaja se je v naslednjih letih sicer nekaj izboljšala. Prenova v letu 2015 mu je dala zalet, številke so dosegle 166 tisoč enot od leta 2014 do lani.

V Sloveniji je bilo zadnji dan minulega leta registriranih le 29 ecosportov, kar trikrat manj kot mustangov. Focusov je bilo 23 tisoč, fiest skoraj 14 tisoč.

Ford s prodajo ni bil zadovoljen, zato se je odločil za večji korak na najzahtevnejšem trgu na svetu – v Evropi. Izkoristil je vse globljo luknjo, ki je zaradi pešanja prodaje malega enoprostorca B-max nastajala v romunski Craiovi, in ecosportu lansko jesen z 200-milijonsko investicijo in dodatnimi 1.700 delovnim mesti priskrbel nov evropski dom. Pred tem pa ga je temeljito prenovil, čeprav tega na prvi pogled niti ne razkriva. Nova preobleka v obliki odbijačev, maske in žarometov in ecosport se zdaj slogovno ujema z edgom in kugo, obenem pa je zrasel v dolžino za osem centimetrov, na 4,1 metra.

S temi merami je bližje tekmecem iz razreda B SUV, a je od večine še vedno manjši, kar je lahko tudi prednost za vse tiste, ki iščejo majhen in okreten mestni terenec. Z rajdnim krogom le 10,9 metra je ecosport namreč eden bolj okretnih v svojem razredu. Bencinski imajo 19-centimetrski odmik od tal, dizelski 16-centimetrskega. Karoserija je lahko dvobarvna. Streha, stebrički oken, zgornji del okvirja vrat, strešni spojler in zunanji ogledali so v drugi barvi. V športni opremi ST-line so na voljo štiri različne barve strehe.

V kabini je ecosport močno osvežen. Dobil je nove sedeže, novo armaturno ploščo z manjšim zaslonom (osnovna oprema trend), 6,5-palčnim na dotik (titanium) ali osempalčnim zaslonom na vrhu sredinske konzole (style in ST-line), ki je pripravno blizu pogleda voznika na cesto. Plastika je precej boljše kakovosti in videza kot prej, vzdušje v malem terencu pa je vsaj za razred boljše kot prej in ga postavlja ob bok tekmecem.

Zaradi precejšnje višine (1,65 metra) in spodobne širine (1,76 metra) je ecosport kljub skromni dolžini prostoren in zračen avto, tudi prtljažnik s 334 litri je uporaben, nekje na ravni klasičnih avtomobilov razreda C. Odpirajo pa ga stransko odpirajoča se vrata, kar je zagotovo posebnost v tem razredu. Posebno je tudi dno prtljažnika, izdelano je iz posebnega satovja, ki ga lahko obtežimo z več kot 300 kilogrami.

Tehnično ecosport prinaša osveženo motorno ponudbo, bencinska trivaljnika 1.0 ecoboost zmoreta 92 oziroma 103 kilovate (125 oziroma 140 konjskih moči), šibkejši je na voljo tudi s samodejnim menjalnikom. Dizelski 1.5 TDCi pa zmore 74 kilovatov. V drugi polovici leta bo na voljo še nov 1,5-litrski turbodizel z 92 kilovati (125 konjskih moči) in 300 newtonmetri največjega navora, ki bo dobavljiv tudi z elektronskim štirikolesnim pogonom.

Cene za ecosport se začnejo pri 16 tisočakih za dobro opremljeno različico 1.0 ecoboost trend z 92 kilovati (jeseni bo na voljo tudi osnovna s 74 kilovati). Style, ki med drugim vključuje tudi navigacijski sistem, vmesnik SYNC 3 in osempalčni zaslon, stane najmanj 17.510 evrov. Dizelski motor je na voljo šele pri bogati opremi titanium, stane najmanj 18.970 evrov.

Foto: Miloš Milač in Ford Slovenija

Oznake:   radar Radar: Dostava obvestila ob objavi članka, ki vsebuje oznako.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novice
Novice Nemci zabili nov žebelj v krsto dizla 4

Nemci bodo lahko omejili ali celo zaprli mesta za starejše dizle, uspešni Slovenec Tom Fux na novem položaju v evropski Toyoti, za...

AVTO
Novice
Novice Napredni mercedes A, fordova pomlad in zapravljivi ministri

Razburljiv teden je prinesel prve vtise z novim mercedes-benzom razreda A, kar dva fordova SUV, ministre z najdražjimi avtomobili, pa tudi...

AVTO
Novosti
Novosti Prenova za Fordovega prvaka 1

Podrobna prenova, imenitnejša in uporabnejša kabina ter nov motor v treh različicah za Fordovega prodajnega prvaka transit in tourneo...

AVTO
Novice
Novice Dizel na okoljskem piedestalu, elektrika pa na udaru termoelektrarn 31

Razburljiv teden je na plan potegnil stari dobri dizel - v obliki novih tožb BMW, Boscha in Volkswagna ter po drugi strani z okoljsko...

AVTO
Novice
Novice Kaj se dogaja s cenami dizlov, nesmisel bonitet in športniki prihodnosti

V tem tednu smo se poglobili v cene dizelskih avtomobilov v Nemčiji in v Sloveniji. Je nakup že ugodnejši in kakšne so navade...

GRADBENIŠTVO
Novice
Novice Vodnik: Kaj vse me čaka in kaj moram vedeti, če želim graditi hišo

Ni vse v nakupu parcele in montažne hiše, računajte na nekaj birokracije in vrsto dodatnih stroškov

AVTO
Novice
Novice Svetujemo kako do pravega avta, milijardni prihranki avtomatizacije in posledice dragega goriva

V obliki 35 nasvetov vam ponujam odgovore na večna vprašanja - kako do pravega avta, kako si izpogajati ugodno ceno, kakšen motor...