Število novih registriranih vozil je v marcu upadlo za 5,3 odstotka, na nekaj manj kot 1,8 milijona, kažejo podatki Združenja evropskih avtomobilskih proizvajalcev (ACEA). Kar na treh največjih evropskih avtomobilskih trgih je število novih registriranih avtov upadlo. Prodaja v Združenem kraljestvu je zaradi zaskrbljenosti kupcev zaradi brexita in upada prodaje dizlov zgrmela za kar 16 odstotkov. Upad je razumljiv, saj so lanskega aprila zvišali davek na vozila, marec pa so mnogi izkoristili za nakup z nižjimi davki.
Po odločitvi sodišča, da so prepovedi starejših dizelskih vozil v nemških mestnih središčih zakonite, je prodaja avtov z dizelskimi motorji upadla v Nemčiji, celotna prodaja pa je končala 3,4 odstotka nižje kot marca lani. Število registracij v Italiji se je zmanjšalo za 5,8 odstotka. Tako v Španiji kot v Franciji se je prodaja okrepila za dobra dva odstotka. Največje rasti so izmerili v novih članicah. Na Cipru se je prodaja povečala za več kot 35 odstotkov, veliko rast pa so izmerili še na Madžarskem (+28,5 odstotka), v Sloveniji (+20,1 odstotka) in v Romuniji (+17,5 odstotka). Skupno so nove članice marca dosegle 5,8-odstotno rast.
Večja rast v novih članicah
V Evropski uniji je bilo v prvem četrtletju 2018 registriranih 4.171.628 novih avtomobilov, kar je 0,7 odstotka več kot v istem obdobju lani. »Nekateri trgi začenjajo izgubljati zagon, še posebej Združeno kraljestvo,« so zapisali v ACEA. V novih državah članicah (EU-12) se je število novih avtomobilov v prvem trimesečju okrepilo za 11,9 odstotka, na dobrih 356 tisoč.
Kar osmim od desetih največjih avtomobilskih znamk je marca prodaja upadla. Največji upad so utrpeli pri Land Roverju (–22,4 odstotka), Nissanu (–17,8 odstotka), Fordu (–14,9 odstotka) in skupini FCA (–8 odstotkov). Manj avtomobilov so marca prodali še v skupini Renault, Toyoti, Daimlerju, BMW in Volvu. Zaradi prevzema Opla, ta je zdaj zabeležen v statistiki skupine PSA, je skupina PSA prodajo povečala za skoraj 60 odstotkov.
Slovenci imajo najraje Volkswagen in renault clio
V Sloveniji je bil marca Volkswagen s 1.223 prodanimi avtomobili znamka z največjim, 15,6-odstotnim tržnim deležem. Sledi mu Renault, ki si je z 985 vozili odrezal 12,5-odstotni tržni delež, kar je dobra dva odstotka več kot v istem obdobju lani. V prvi deseterici je ob Volkswagnu tržni delež upadel še Škodi, Citroënu in Dacii, kažejo podatki Trgovinske zbornice Slovenije.
Razred majhnih športnih terencev je v marcu dosegel največjo rast. Tržni delež se je s 5,8 povečal na 10,4 odstotka. Slovenci se najpogosteje odločajo za avtomobile srednjega spodnjega razreda C (golf, megane), malčke razreda B (clio, polo) in športne terence srednjega razreda (tiguan, tucson, kodiaq). Marca je bilo registriranih največ renault cliov in volkswagnovih polov in golfov. Med najbolj priljubljene sodijo še nissan qashqai, škoda octavia in renault megane.
V razredu prestižnih avtomobilov je bilo marca registriranih kar sedem novih audijev A8. Marca so bili registrirani še dve BMW sedmici, po ena porsche panamera in mercedesov razred S. V prvem trimesečju je bilo skupno registriranih 11 serij 7, devet panamer, osem audijev A8 ter po en razred S, jaguar XJ in lexus LS.