»Hej, Mercedes, ali v Šibeniku potrebujem sončna očala?« v angleščini na glas postavim vprašanje v novem A in že v naslednjem hipu mi sredi sončnega Trogirja prijeten ženski glas sporoči, da se oblači in pripravlja na dež. Hm, resno?
Na poti proti dalmatinskemu biseru se je res shladilo, nad njim so se že zgrinjali temni oblaki. »Hej, Mercedes, zebe me!« povem, klimatska naprava pa se že samodejno uravna na nekoliko višjo temperaturo. Nenavaden pogovor ni potekal z dekletom po imenu Mercedes, ampak z avtomobilom, novim mercedesom A. Vse skupaj se v praksi zdi odlično, tudi uporabno, saj pozornost ostane na cesti, roke pa na volanu.
Novi A z umetno inteligenco
Predvsem starejši bodo sicer zamahnili z roko, češ, kdo potrebuje govorne ukaze v avtomobilu, vendar so mladi nad takšno interakcijo praviloma navdušeni. Mnogi med njimi se že odlično razumejo z Applovo Siri, »pametni telefon na kolesih« je zanje pričakovana stopnja v razvoju.
Prav to v novi razred A prinaša nova platforma Mercedes-Benz user experience (MBUX), s pomočjo katere smo iskali tudi hotele, restavracije in zanimivosti, v praksi pa brez težav razume množico posrednih in neposrednih ukazov (žal še ne v slovenščini, pomagate pa si lahko tudi z nemščino ali italijanščino), zna sklepati ter dosega določeno raven umetne inteligence.
Mercedes-Benz razreda A je tudi sicer poln dobrih domislic, ob dodatkih, ki ga v smislu varnosti in pomoči pri vožnji postavljajo ob bok večjim in dražjim mercedesom, prinaša tudi novost. Elektronika, ki opozarja na mrtve kote, še tri minute po tistem, ko je avto že parkiran, opazuje okolico in opozarja na morebitne kolesarje, je še kako dobrodošla v kaotičnih mestnih središčih.
Bolj svež na pogled in predvsem bolj prostoren
Napredni varnostno-asistenčni sistemi ter platforma MBUX pa seveda niso edino »orožje« malega benza. Oblikovno novi A sicer ne prinaša revolucije, vendar je prinesel prepotrebno svežino ter se še bolj približal mlajšim uporabnikom, hkrati je tudi pomembno zrasel.
V dolžino se je potegnil za ne tako skromnih 12 centimetrov (na 441 centimetrov), od predhodnika je rahlo višji in širši. Prav zato je na pogled vitkejši in elegantnejši, na bolj zašiljene poteze in proti sredini pomaknjene luči na zadku pa se bo kdo moral navaditi.
Četrta generacija se dokazuje tudi s precej boljšim količnikom zračnega upora (0,25), učinkovitejšo zvočno izolacijo notranjosti, pa tudi tistim, kar je kljub premijskemu značaju vendarle pomembno.
Prtljažnik se je povečal na 370 litrov, za tri centimetre večja medosna razdalja (272 centimetrov) pa ob lažjem dostopu do zadnjih sedežev prinaša večjo prostornost v predelu ramen, glave in kolen.
Moderna kabina nikogar ne pusti ravnodušnega
A če novi mercedes A v očeh opazovalca ni revolucionar, je vse drugače, ko sedeš vanj. Kabina je glede na prejšnjo generacijo naredila dva koraka naprej, preskok je zares izjemen.
Pravo nasprotje minimalizmu na sredinski konzoli so skoraj neskončne kombinacije uravnavanja ambientalne svetlobe ter predvsem večfunkcijska zaslona pred voznikom, ki sta po obliki in tudi merah skoraj enaka ali zelo podobna tistemu, kar ponuja največji mercedes S.
Oba zaslona – sta brez okvirjev in nadstreška, v sredinskem delu sta postavljena nad zanimive zračnike v obliki turbin – je mogoče upravljati na dotik ali z drsniki oziroma miško na volanskem obroču ter drsno ploščo na sredinski konzoli.
Vse skupaj popestri še dolg seznam dodatne opreme, kjer si bo približno sto slovenskih kupcev letos lahko zaželelo tudi kar nekaj priboljškov iz prestižnega S. Cena 24.990 evrov za osnovni A160 je tako le izhodišče, trenutno najdražji je A250 za 35.290 evrov.
Sprva trije motorji, dva menjalnika, dva pogona
Precej novosti je tudi pri motorjih, za začetek pa se bo treba ob prednjem ali štirikolesnem pogonu ter ročnem ali sedemstopenjskem samodejnem menjalniku zadovoljiti s tremi motorji – dvema novima bencinskima štirivaljnikoma in dizelskim agregatom.
Bencinski motor v A180 pri gibni prostornini 1,4 litra zmore 120 kilovatov oziroma 163 konjskih moči ter 250 newtonmetrov navora. Precej več ponuja dvolitrski motor (165 kilovatov oziroma 224 konjskih moči ter 350 newtonmetrov navora).
Oba smo preizkusili na poteh med Trogirjem, Šibenikom in Splitom, medtem ko se manjši lahko pohvali z izklapljanjem valjev in ugodno porabo, bo večji potešil tudi zahtevnejše kupce. Na voljo je še štirivaljni dizel (85 kilovatov ali 116 konjskih moči, 260 newtonmetrov navora), ki naj bi prepričal predvsem s porabo pod petimi litri.
Novi A pa ne prinaša le tehnične bombončke in sodobne stroje, ampak se tudi odlično pelje. Volan je natančen in vozilo vestno sledi željam voznika, blaženje je resda nastavljeno malo trše, vendar hrbet kljub temu ne bo trpel. Čeprav tretji generaciji skorajda ni bilo kaj očitati, je Mercedes z novim A naredil velik korak na vseh področjih, kot tak pa bo pri nas zlahka našel sto kupcev v letošnjem letu.