Avto

Mali mercedes, ki zmore celo več kot veliki

Novi Mercedes-Benz A ni le oblikovni znanilec nove dobe, ampak prinaša dodatke, ki jih ta hip ne premore niti veliki S

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

18.04.2018 23:01
Čas branja: 7 min

»Hej, Mercedes, ali v Šibeniku potrebujem sončna očala?« v angleščini na glas postavim vprašanje v novem A in že v naslednjem hipu mi sredi sončnega Trogirja prijeten ženski glas sporoči, da se oblači in pripravlja na dež. Hm, resno?

Na poti proti dalmatinskemu biseru se je res shladilo, nad njim so se že zgrinjali temni oblaki. »Hej, Mercedes, zebe me!« povem, klimatska naprava pa se že samodejno uravna na nekoliko višjo temperaturo. Nenavaden pogovor ni potekal z dekletom po imenu Mercedes, ampak z avtomobilom, novim mercedesom A. Vse skupaj se v praksi zdi odlično, tudi uporabno, saj pozornost ostane na cesti, roke pa na volanu.

Novi A z umetno inteligenco

Predvsem starejši bodo sicer zamahnili z roko, češ, kdo potrebuje govorne ukaze v avtomobilu, vendar so mladi nad takšno interakcijo praviloma navdušeni. Mnogi med njimi se že odlično razumejo z Applovo Siri, »pametni telefon na kolesih« je zanje pričakovana stopnja v razvoju.

Prav to v novi razred A prinaša nova platforma Mercedes-Benz user experience (MBUX), s pomočjo katere smo iskali tudi hotele, restavracije in zanimivosti, v praksi pa brez težav razume množico posrednih in neposrednih ukazov (žal še ne v slovenščini, pomagate pa si lahko tudi z nemščino ali italijanščino), zna sklepati ter dosega določeno raven umetne inteligence.

Mercedes-Benz razreda A je tudi sicer poln dobrih domislic, ob dodatkih, ki ga v smislu varnosti in pomoči pri vožnji postavljajo ob bok večjim in dražjim mercedesom, prinaša tudi novost. Elektronika, ki opozarja na mrtve kote, še tri minute po tistem, ko je avto že parkiran, opazuje okolico in opozarja na morebitne kolesarje, je še kako dobrodošla v kaotičnih mestnih središčih.

Bolj svež na pogled in predvsem bolj prostoren

Napredni varnostno-asistenčni sistemi ter platforma MBUX pa seveda niso edino »orožje« malega benza. Oblikovno novi A sicer ne prinaša revolucije, vendar je prinesel prepotrebno svežino ter se še bolj približal mlajšim uporabnikom, hkrati je tudi pomembno zrasel.

V dolžino se je potegnil za ne tako skromnih 12 centimetrov (na 441 centimetrov), od predhodnika je rahlo višji in širši. Prav zato je na pogled vitkejši in elegantnejši, na bolj zašiljene poteze in proti sredini pomaknjene luči na zadku pa se bo kdo moral navaditi.

Četrta generacija se dokazuje tudi s precej boljšim količnikom zračnega upora (0,25), učinkovitejšo zvočno izolacijo notranjosti, pa tudi tistim, kar je kljub premijskemu značaju vendarle pomembno.

Prtljažnik se je povečal na 370 litrov, za tri centimetre večja medosna razdalja (272 centimetrov) pa ob lažjem dostopu do zadnjih sedežev prinaša večjo prostornost v predelu ramen, glave in kolen.

Moderna kabina nikogar ne pusti ravnodušnega

A če novi mercedes A v očeh opazovalca ni revolucionar, je vse drugače, ko sedeš vanj. Kabina je glede na prejšnjo generacijo naredila dva koraka naprej, preskok je zares izjemen.

Pravo nasprotje minimalizmu na sredinski konzoli so skoraj neskončne kombinacije uravnavanja ambientalne svetlobe ter predvsem večfunkcijska zaslona pred voznikom, ki sta po obliki in tudi merah skoraj enaka ali zelo podobna tistemu, kar ponuja največji mercedes S.

Oba zaslona – sta brez okvirjev in nadstreška, v sredinskem delu sta postavljena nad zanimive zračnike v obliki turbin – je mogoče upravljati na dotik ali z drsniki oziroma miško na volanskem obroču ter drsno ploščo na sredinski konzoli.

Vse skupaj popestri še dolg seznam dodatne opreme, kjer si bo približno sto slovenskih kupcev letos lahko zaželelo tudi kar nekaj priboljškov iz prestižnega S. Cena 24.990 evrov za osnovni A160 je tako le izhodišče, trenutno najdražji je A250 za 35.290 evrov.

Sprva trije motorji, dva menjalnika, dva pogona

Precej novosti je tudi pri motorjih, za začetek pa se bo treba ob prednjem ali štirikolesnem pogonu ter ročnem ali sedemstopenjskem samodejnem menjalniku zadovoljiti s tremi motorji – dvema novima bencinskima štirivaljnikoma in dizelskim agregatom.

Bencinski motor v A180 pri gibni prostornini 1,4 litra zmore 120 kilovatov oziroma 163 konjskih moči ter 250 newtonmetrov navora. Precej več ponuja dvolitrski motor (165 kilovatov oziroma 224 konjskih moči ter 350 newtonmetrov navora).

Oba smo preizkusili na poteh med Trogirjem, Šibenikom in Splitom, medtem ko se manjši lahko pohvali z izklapljanjem valjev in ugodno porabo, bo večji potešil tudi zahtevnejše kupce. Na voljo je še štirivaljni dizel (85 kilovatov ali 116 konjskih moči, 260 newtonmetrov navora), ki naj bi prepričal predvsem s porabo pod petimi litri.

Novi A pa ne prinaša le tehnične bombončke in sodobne stroje, ampak se tudi odlično pelje. Volan je natančen in vozilo vestno sledi željam voznika, blaženje je resda nastavljeno malo trše, vendar hrbet kljub temu ne bo trpel. Čeprav tretji generaciji skorajda ni bilo kaj očitati, je Mercedes z novim A naredil velik korak na vseh področjih, kot tak pa bo pri nas zlahka našel sto kupcev v letošnjem letu.

Dodatna vsebina ni prikazana, ker niste dovolili prejema piškotkov z zunanjih strežnikov. Spremeni...

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Kako je delovni stroj postal pametni osebni pomočnik
Avto
AvtoBoštjan Paušer Kako je delovni stroj postal pametni osebni pomočnik

Novi mercedes-benz sprinter bo ponujal od upravljanja voznega parka, sledenja vozilom, komunikacije z voznikom do beleženja voznikovih aktivnosti, dinamičnega načrtovanja servisov ter analize prometnih nesreč

FINANCE
Avto
Takšen je dostavnik nove dobe - mercedes-benz sprinter
Avto
AvtoBoštjan Paušer Takšen je dostavnik nove dobe - mercedes-benz sprinter

Na Dunaju smo spoznali novi Mercedes-Benzov dostavnik najvišjega razreda, ki bo kupce razvajal z veliko nosilnostjo, zanesljivostjo, varnostjo, udobjem, 10,2-palčnim zaslonom na dotik, napovedovanjem servisnih posegov in prihodnje leto tudi električnim pogonom

FINANCE
Avto
Pravi stroj in pogon sta robustneža spremenila v luksuzen avto
Avto
AvtoMiloš Milač Pravi stroj in pogon sta robustneža spremenila v luksuzen avto 24

Mercedes-Benzov poltovornjak X je s šestvaljnim strojem in stalnim pogonom postal imenitnež, 140 novinarjem sveta se je predstavil na slovenskih cestah in terenih

FINANCE
Avto
Trikraka zvezda, ki pooseblja napredek in uspeh
Avto
AvtoMatej Kačič Trikraka zvezda, ki pooseblja napredek in uspeh

Pokukali smo v zgodovino in sedanjost prestižne avtomobilske znamke.

FINANCE
Avto
Tesla v Evropi porazila Nemce, ki se poslužujejo tudi nenavadnih praks
Avto
AvtoUroš Božin Tesla v Evropi porazila Nemce, ki se poslužujejo tudi nenavadnih praks 52

Alarm za tradicionalne proizvajalce avtomobilov. Tesla postaja resen konkurent nemškim premijskim proizvajalcem, ki napovedujejo električni odgovor, a ta je še leto ali dve stran.

FINANCE
Avto
Zvezdniški nastop in cene najmanjšega mercedes-benza
Avto
AvtoMiloš Milač Zvezdniški nastop in cene najmanjšega mercedes-benza 21

Zvezdniški teden slovenskega Mercedes-Benza. Zmaga razreda S v izboru PAL in prihod novega A. Ta je res obetaven, a precej drag. Pod 28.670 evri se pred jesenjo ne bo zgodilo nič.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)