Avto
Komentar

Brez njega ne morete, zato bodite izbirčni

Za volanom preživimo 20 dni na leto oziroma tri leta in štiri mesece v življenju. Zato je pomembno, da se v avtu dobro počutimo.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

12.04.2018 23:45
Čas branja: 4 min

Avto je obvezen del našega vsakdanjika, saj je nepogrešljiv na skoraj vseh koncih sveta. V osnovi so avtomobili enostavni, skupek preverjene tehnike, zložene v lično in uporabno embalažo, pripeljane do te meje, da uporabnika čim redkeje pusti na cedilu in mu povzroča čim nižje stroške. Prepričani bodite, da bodo ti vselej obstajali, tudi v zdaj še oddaljeni dobi električnih vozil. Pri tem je vseeno, ali je avto lastniški, sposojen, souporabljen ali najet skupaj z voznikom.

Premiki, ki se v tej panogi dogajajo zadnja leta, pa so prelomni v več pogledih. Preproste naprave so postale izjemno natančno umerjene in počasi prevzemajo glavno vlogo v naših življenjih. Za volanom smo, sodeč po angleški raziskavi med dva tisoč vozniki, preživeli 20 dni na leto oziroma tri leta in štiri mesece v življenju, s povprečnim vozniškim stažem 61,5 leta. V tem času skoraj dvatisočkrat dvignemo telefon, se odzovemo ali pa sami sprožimo klic, se zapeljemo v deset tisoč zastojev in menda v povprečju štirikrat seksamo. Da je avto pomemben del našega življenja in okolje, v katerem preživimo res veliko časa, je torej jasno.

Zato je zelo pomembno, kako dobro sedimo v avtomobilu, kako se v njem počutijo naši partnerji in otroci, kakšne vonjave dobimo iz prometa v kabino, kako nam vožnjo greni ali lajša tehnika, od motorja, menjalnika do stikal, ki obliko gumbov danes menjajo za ikone na zaslonih na dotik. Pomembno je, kako nas avto ščiti pred nevarnostmi v prometu in predvsem pred samim seboj, ko smo utrujeni, nezbrani, slabo ocenimo razmere ali pa zgolj precenimo svoje sposobnosti. Ti dejavniki pa so eno glavnih gonil v razvoju novih avtomobilov. Varnostne rešitve, ki odpravljajo človeške napake, so danes poleg razvoja elektromobilnosti in vdora IT v avtomobile najpomembnejša smer razvoja avtomobilske panoge. Obenem bodo v prihodnje tudi najbolj vplivale na naša življenja. V tem hipu avtomobili že sami zavirajo ob nevarnosti trka, ta sistem je pogost tudi pri cenejših avtomobilih in odpravlja rahle neprevidnosti v mestni gneči. Naslednje stopnje so jasne, avtomobili bodo v prihodnjih letih prevzemali nadzor nad dogajanjem na cesti, poleg zaviranja in pospeševanja danes nadzirajo tudi menjavo voznih pasov, promet v križiščih ter zaznavajo in se odzivajo na ovire na cesti. Ko se bodo začeli sporazumevati med seboj, bo nesreč manj, leta, preživeta za volanom, pa bodo prijetnejša in varnejša. Omenjene tehnike bodo dodatno pospešile razvoj električnih avtomobilov, »car sharing« oziroma izposojo avtomobilov med posamezniki.

Vse to žene razvoj, povečuje konkurenčnost, prinaša priložnosti za dobavitelje, tudi slovenske, in izboljšuje izkušnjo mobilnosti, tako med zasebniki kot v večjih voznih parkih podjetij. Tista esencialnost iz uvoda pa ostaja, užitek za volanom tudi, saj bo omenjene pomočnike tudi v prihodnosti mogoče posesti na rezervno klop in jih hip za tem spet spustiti v igro.

S temi mislimi vam predajam letošnje najboljše avtomobile izbora Poslovni avto leta v kategoriji službeni, poslovni, managerski in EKO avto. Poglejte jih skozi oči cene, stroškov, tehnike in varnosti, pri tem pa upoštevajte, kako velik del življenja preživimo za volanom avtomobila in kako pomembno je, kakšno je to okolje.

Gledano globlje, pa je gonilo razvoja, trendov in hkrati močno vpliva na naša življenja. Brez avtomobilov si življenja še vedno ne znamo predstavljati. Javni prevozi pač ne morejo zadovoljiti potreb, kaj šele želja po prosti mobilnosti in svobodi, ki jih zagotavlja avtomobil.

Gospodarsko dogajanje v zadnjih nekaj letih, tako v Evropi kot Sloveniji, je prineslo nekaj pozitivnih gibanj. Avtomobilski proizvajalci so še bolj kot v preteklosti prilagojeni novim tržnim razmeram, ki zahtevajo racionalnost in okoljsko prijaznost, ob tem pa nikakor ne zanemarjajo čustvenega naboja, smernic in želja vse zahtevnejših kupcev.

Zdi se, da je avtomobilska industrija dobro pripravljena na nove izzive, sproti se prilagaja cenovnim gibanjem, sledi okoljskim zahtevam, ki so v Evropi še bolj neizprosne kot v drugih delih sveta, od vsega tega pa ima največ kupec. Res je sicer, da skromne porabe goriva in izpusti ogljikovega dioksida, ki jih proizvajalci obljubljajo na obcestnih oglasih, v praksi ne držijo. To bo urejal oziroma na realnejša tla spravil nov cikel za meritev porabe WLTP. Njegovi učinki se že kažejo v višjih vrednostih prilagojenega cikla NEDC. A tudi povprečna realna poraba goriva je v zadnjih nekaj letih upadla, kar prinaša nižje stroške goriva in višjo vrednost rabljenih vozil po nekaj letih, kar prav tako prinaša prihranke.

Pri elektriki pa se zdi, da ta hip velja nekakšen status quo. Evropa na tem pod­ročju ni med prvimi, zaostaja za ZDA, tudi za Kitajsko. Napovedi so velike, vlaganja prav tako. Prepričanje, da je elektrodoba resnično pred vrati, pa se še ni prijelo niti med kupci niti med proizvajalci, ki se v reševanju okoljskih in lastnih bilanc vse bolj oklepajo »dobrega starega dizla«.

Kupci pa še vedno posegajo po klasiki, kjer imajo več izbire kot kadarkoli doslej. Danes v cenovnem razredu okoli 15 tisoč evrov ne izbirate le med osnovnimi modeli. Za ta denar dobite dobro opremljene avtomobile različnih oblik in velikosti. Od malčka s pogonom na zadnja kolesa do karavana, limuzine, potniškega dostavnika, športnega terenca tudi s štirikolesnim pogonom in povsem električnega avtomobila, sicer z mesečnim doplačilom za baterijo, ali pa razkošen rabljen avto, opremljen z garancijo, ki odžene vsaj del skrbi pred nakupom mačka v žaklju.

To je seveda dobro za kupce, ki imajo večjo izbiro, zaradi delovanja konkurence kupujejo ceneje in imajo ob tem na trgu tudi številne možnosti financiranja. Vse skupaj je odsev zrelega trga, ki prinaša priložnosti inovativnim in drznim. Ta gibanja smo upoštevali tudi pri ocenjevanju avtomobilov v letošnjem že 13. izboru Poslovni avto leta v organizaciji Časnika Finance. Upoštevali smo jih pri njihovem razvrščanju v kategorije, še bolj smo bili pozorni na cene in stroške, pri sestavi avtomobilov smo varčevali z manj potrebno opremo ter po drugi strani več poudarka namenili varnostni opremi in izpustom ogljikovega dioksida na kilometer.

Vse manjši izpusti avtomobilov ob tem niso le moralna smer, zaradi davkov, vezanih na izpuste, so ti avtomobili tudi ugodnejši za nakup, vzdrževanje in pri stroških lastništva, saj bo upad njihove vrednosti manjši kot pri požrešnih. Hkrati nismo zanemarili čustev, njihov pomen raste s ceno in kategorijo avtomobila.

Kdor plača več, mora dobiti več, pa ne le v opremi, motorju in prostoru, tudi v razvajanju, ki ga danes omogoča avtomobilska tehnika. Vse to imejte v mislih tudi vi, dragi bralci, ko boste glasovali za letošnje finaliste.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Članki
Sanjske predvolilne obljube v Italiji
FINANCE
Članki
Se evropsko stališče do brexita mehča?
Finance
FinanceAlbina Kenda Se evropsko stališče do brexita mehča? 5

Po poročanju Business Insiderja (BI) evropski parlament pripravlja resolucijo, s katero naj bi EU pozval k več prožnosti; v pisarni evropskega parlamenta pravijo, da ne gre za nič, kar bi bilo v nasprotju s stališči pogajalske skupine EU; medtem Bloomberg poroča o izjavi nemške kanclerke, češ da želja po edinstvenem sporazumu med EU in VB ne pomeni, da želi VB izbrati samo najboljše

IZVOZNIKI
Novice
Trump in Ši merita moči, evrska industrija pa že slabi
Izvozniki.si
NoviceAlbina Kenda Trump in Ši merita moči, evrska industrija pa že slabi 4

V časovnici in grafih - kako zaostrovanje trgovinskih odnosov vnaša nervozo na borze ter tudi že v evrsko industrijo

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Članki
Kdo je novi šef Deutsche Bank in kaj načrtuje
Finance
FinanceAlbina Kenda Kdo je novi šef Deutsche Bank in kaj načrtuje

Ta teden je vodenje Deutsche Bank prevzel Christian Sewing in dal vedeti, da bo banka še naprej stopala po poti prestrukturiranja

FINANCE
Članki
Vse, kar morate vedeti o slovensko-hrvaškem sporu glede stare LB
Finance
FinanceAlbina Kenda Vse, kar morate vedeti o slovensko-hrvaškem sporu glede stare LB 2

(Ozadje) Pojasnjujemo, za kaj gre pri sporu o prenesenih starih deviznih vlog hrvaških varčevalcev LB, in katera tri vprašanja v zvezi s staro LB burijo slovensko-hrvaške odnose

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)