Avto

Citroënov posebnež z novim poslanstvom

Citroën je modelu C4 cactus poleg nekaterih lepotnih popravkov in učinka leteče preproge namenil novo vlogo - iz križanca ga je preobrazil v model, ki si kot zamenjava za C4 utira pot v razred petvratnih kombilimuzin.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

12.04.2018 00:33
Dopolnjeno: 12.04.2018 00:37
Čas branja: 4 min

C4 cactus je bil ob premieri pravi posebnež, za mnoge tisti pravi, pristni Citroën, ki so ga še kako pogrešali. Uspeh ni izostal, skupaj so jih prodali 270.000, pri nas pa dobrih tisoč. Francozi pa se niso pustili uspavati, še več, s prenovo so bodičastemu kaktusu - njegov zaščitni znak so bile plastične obrobe airbumps - namenili bolj resno vlogo. C4 cactus tako v pokoj pošilja model C4 in se uvršča v razred, kjer sta glavna VW golf in Renault megane.

C4 cactusa s tem čaka nova in precej bolj zahtevna naloga, a naj bi se je lotil na tipično Citroënovski način - z inovacijami. Osvežena in malce manj igriva podoba naj bi bila namreč le uvertura v lovljenje približno 400 slovenskih kupcev v letošnjem letu. Tisto glavno se skriva pod pločevino, ki je ob ličnejši podobi v duhu manjšega C3 in povsem novem zadku izgubila airbumpe, na katero spominjajo le še drobni primerki na dnu vrat.

Največja novost C4 cactusa je sistem vzmetenja, ki zagovarja načelo udobja med vožnjo in izkorišča dolgo tradicijo hidravličnega vzmetenja. C4 cactus kot prvi namreč uvaja vzmetenje s progresivnimi hidravličnimi dročniki.

Medtem ko klasično vzmetenje sestavljajo blažilnik, vzmet in mehanski dročnik, ima francoska rešitev poimenovana Progressive Hydraulic Cushion na obeh straneh še dodatna dva hidravlična dročnika - enega za raztezanje in drugega za kompresijo, zaradi česar vzmetenje deluje dvostopenjsko.

Pri rahlem raztezanju ali stiskanju poteka blaženje brez posredovanja hidravličnih dročnikov, hod vzmetenja je v tem primeru bolj neoviran. Občutek v vozilu je v tem primeru podoben “lebdenju na leteči preprogi”, pri močnejših udarcih s ceste pa hidravlična dročnika upočasnita premike, energijo po absorbiranju pa razprši.

To pa še ni vse, kar se tiče udobja, saj so pri Citroënu v prenovljenega C4 cactusa vgradili tudi nova sprednja sedeža iz penaste gume (doplačilo 300-700 evrov), ki zagotavljata še posebej visoko raven udobja. Vse skupaj se zdi kot balzam za luknjaste ceste v Sloveniji, sistem pa je serijski pri vseh modelih (z izjemo osnovnega puretech 82, ki pa se kmalu umika iz ponudbe).

S prenovo je C4 cactus sicer ohranil zunanje mere, v dolžino meri 4,17 cm (C4 je meril 4,3 metra), medosje pa znaša 2,6 metra (enako kot pri C4). V kabini večjih sprememb ni, so pa inženirji izboljšali zvočno izolacijo, dodanih je nekaj odlagalnih mest, zadnja klop je deljiva v razmerju 1/3-2/3, prtljažnik pa je s 358 litri (1.170 s podrto klopjo) na nivoju konkurence.

Pri prenovi so avto dopolnili z varnostno asistenco, tako so na voljo samodejno zaviranje v sili, prepoznavanje prometnih znakov, kamera za pomoč pri vzvratni vožnji in opozarjanje na utrujenost voznika.

Kupcem je na voljo 31 različnih barvnih kombinacij, v ponudbi je še nekaj novih platišč, pri izbiri pogona pa je v ospredju 1,2-litrski trivaljni bencinski motor z 81 ali 96 kilovati moči (110-130 KM). Šibkejši je lahko spojen s šeststopenjsko avtomatiko, za ljubitelje dizla pa je za zdaj na voljo 1,6-litrski BlueHDi s 74 kilovati (100 KM). C4 cactus je na voljo s tremi paketi opreme (live, feel, shine), pri čemer naj bi Slovenci večinoma posegali po bogatejše opremljenih verzijah z bencinskim motorjem.

Za osnovni C4 cactus bo treba po ceniku odšteti 13.700 evrov, za 110-konjski Live 14.200 evrov, za paket feel 700 evrov več, najbolje opremljeni shine pa stane 16.500 evrov. Prodaja steče v maju.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Citroënov SUV, ki so ga vzljubili Kitajci, začenja pohod na evropske ceste
Avto
AvtoUroš Božin Citroënov SUV, ki so ga vzljubili Kitajci, začenja pohod na evropske ceste 1

C5 aircross širi športnoterensko ponudbo francoske znamke. Ob moderni obliki in prostornosti bo razvajal še z vrhunskim udobjem.

FINANCE
Avto
Citroën, ki ignorira klasiko
Avto
AvtoJanez Kovačič Citroën, ki ignorira klasiko

C4 cactus s svojo prenovljeno podobo nagovarja že doslej prepričane, in to predvsem tiste, ki morda še niso pozabili na citroëne, kot so nekoč bili.

FINANCE
Avto
Izjemen koncept in motorni prepih v Renaultu
Avto
AvtoMiloš Milač Izjemen koncept in motorni prepih v Renaultu

Francoski Renault je v Ženevi v ospredje postavil koncept EZ-GO, ki predstavlja nove ideje prihodnje mobilnosti. Novi so še trije motorji, električni v zoeju ter 1,3- in 1,8-litrski turbobencinar.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva
Avto
AvtoMiloš Milač Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva

Nov motor z 80 kilovati je enako velik in težek kot šibkejši motor oznako R90. Zmogljivejši stroj omogoča dve sekundi hitrejše pospeševanje od 80 do 120 kilometrov na uro

FINANCE
Avto
Renault in Nissan končno pod eno streho
FINANCE
Avto
Bloomberg: Nissan in Renault se pogovarjata o združitvi
Avto
AvtoAlbina Kenda Bloomberg: Nissan in Renault se pogovarjata o združitvi

Na začetku marca se je poročalo, da se Nissan zanima za nakup državnega deleža v Renaultu, kar naj bi bil uvod v združitvena pogajanja, zdaj pa, da pogajanja o združitvi že tečejo; kot je znano, je Renault stoodstotni lastnik novomeške tovarne avtomobilov Revoz

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)