C4 cactus je bil ob premieri pravi posebnež, za mnoge tisti pravi, pristni Citroën, ki so ga še kako pogrešali. Uspeh ni izostal, skupaj so jih prodali 270.000, pri nas pa dobrih tisoč. Francozi pa se niso pustili uspavati, še več, s prenovo so bodičastemu kaktusu - njegov zaščitni znak so bile plastične obrobe airbumps - namenili bolj resno vlogo. C4 cactus tako v pokoj pošilja model C4 in se uvršča v razred, kjer sta glavna VW golf in Renault megane.
C4 cactusa s tem čaka nova in precej bolj zahtevna naloga, a naj bi se je lotil na tipično Citroënovski način - z inovacijami. Osvežena in malce manj igriva podoba naj bi bila namreč le uvertura v lovljenje približno 400 slovenskih kupcev v letošnjem letu. Tisto glavno se skriva pod pločevino, ki je ob ličnejši podobi v duhu manjšega C3 in povsem novem zadku izgubila airbumpe, na katero spominjajo le še drobni primerki na dnu vrat.
Največja novost C4 cactusa je sistem vzmetenja, ki zagovarja načelo udobja med vožnjo in izkorišča dolgo tradicijo hidravličnega vzmetenja. C4 cactus kot prvi namreč uvaja vzmetenje s progresivnimi hidravličnimi dročniki.
Medtem ko klasično vzmetenje sestavljajo blažilnik, vzmet in mehanski dročnik, ima francoska rešitev poimenovana Progressive Hydraulic Cushion na obeh straneh še dodatna dva hidravlična dročnika - enega za raztezanje in drugega za kompresijo, zaradi česar vzmetenje deluje dvostopenjsko.
Pri rahlem raztezanju ali stiskanju poteka blaženje brez posredovanja hidravličnih dročnikov, hod vzmetenja je v tem primeru bolj neoviran. Občutek v vozilu je v tem primeru podoben “lebdenju na leteči preprogi”, pri močnejših udarcih s ceste pa hidravlična dročnika upočasnita premike, energijo po absorbiranju pa razprši.
To pa še ni vse, kar se tiče udobja, saj so pri Citroënu v prenovljenega C4 cactusa vgradili tudi nova sprednja sedeža iz penaste gume (doplačilo 300-700 evrov), ki zagotavljata še posebej visoko raven udobja. Vse skupaj se zdi kot balzam za luknjaste ceste v Sloveniji, sistem pa je serijski pri vseh modelih (z izjemo osnovnega puretech 82, ki pa se kmalu umika iz ponudbe).
S prenovo je C4 cactus sicer ohranil zunanje mere, v dolžino meri 4,17 cm (C4 je meril 4,3 metra), medosje pa znaša 2,6 metra (enako kot pri C4). V kabini večjih sprememb ni, so pa inženirji izboljšali zvočno izolacijo, dodanih je nekaj odlagalnih mest, zadnja klop je deljiva v razmerju 1/3-2/3, prtljažnik pa je s 358 litri (1.170 s podrto klopjo) na nivoju konkurence.
Pri prenovi so avto dopolnili z varnostno asistenco, tako so na voljo samodejno zaviranje v sili, prepoznavanje prometnih znakov, kamera za pomoč pri vzvratni vožnji in opozarjanje na utrujenost voznika.
Kupcem je na voljo 31 različnih barvnih kombinacij, v ponudbi je še nekaj novih platišč, pri izbiri pogona pa je v ospredju 1,2-litrski trivaljni bencinski motor z 81 ali 96 kilovati moči (110-130 KM). Šibkejši je lahko spojen s šeststopenjsko avtomatiko, za ljubitelje dizla pa je za zdaj na voljo 1,6-litrski BlueHDi s 74 kilovati (100 KM). C4 cactus je na voljo s tremi paketi opreme (live, feel, shine), pri čemer naj bi Slovenci večinoma posegali po bogatejše opremljenih verzijah z bencinskim motorjem.
Za osnovni C4 cactus bo treba po ceniku odšteti 13.700 evrov, za 110-konjski Live 14.200 evrov, za paket feel 700 evrov več, najbolje opremljeni shine pa stane 16.500 evrov. Prodaja steče v maju.