Včeraj zvečer smo v Londonu spremljali razkritje novega forda focusa, kompaktnega modela, ki s seboj nosi težko breme prvih treh generacij. V zadnjih 20 letih je focus našel 16 milijonov kupcev po vsem svetu, torej povprečno 800 tisoč na leto. Leta 2012 in 2013 pa je bil celo najbolje prodajan avto na svetu. Ford z novim focusom odgovarja na vprašanje, kaj avto potrebuje, da ohrani tako velike številke in zdrži tudi boj s športnimi terenci. Pri razkritju pa ga prvi mož evropskega Forda Steven Armstrong sploh ni primerjal s tekmeci, kar kaže na določeno raven samozavesti.
Na prvi pogled se sicer zdi, da je moral Ford focusa le izpopolniti, odpraviti napake, uvesti nekaj inovacij in nova uspešnica bi bila tu. A ni bilo tako enostavno. Kljub dokazano uspešni formuli je Ford avto zasnoval na novo, na novi platformi C2, z novimi oblinami, tehniko in ureditvijo potniške kabine, predvsem pa z novimi vrednotami, saj je v ospredje postavil človeka.
Stavek, ki deluje kot marketinška puhlica, ima v resnici nekaj oprijemljivih točk. Rešitve, ki jih Ford uvaja v novi model, so resnično po meri uporabnosti. Poleg tega pa je na simpatičen način v zgodbo o focusu vključil ljudi z različnimi življenjskimi zgodbami, vsakemu od njih pa je focus ST-line, titanium, vignale ali active pisan na kožo.
Najprej oblika, ki je morda najbolj pričakovan element novega modela. Fiestinih potez ne more in najbrž niti noče skriti. Nova stopnja v evoluciji kinetičnega dizajna pa prinaša značilne prednje LED-žaromete z ovalnim podpisom in različne maske glede na paket opreme. Zadek je obel in športen, focus pa kot celota deluje samozavestno in prepričljivo.
Nova zasnova je tudi učinkovita v več smereh. Karoserija bolje reže zrak, količnik zračnega upora je izboljšan za 0,3 (zdaj je 0,27), masa novega focusa je zaradi lažjih motorjev, karoserije, tanjših sedežev in drugih prihrankov manjša do 88 kilogramov. Obenem pa so snovalci z rahlim povečanjem dimenzij (focus je daljši za 1,8 centimetra, zdaj 4,38 metra) in pametno arhitekturo precej izboljšali prostornost in uporabnost.
Za volanom je zračnost boljša kot prej, na zadnji klopi pa je napredek še bolj opazen, saj tudi večji potniki ne bodo grizli kolen in sklanjali glave. Medosna razdalja focusa je zrasla za 5,2 centimetra, snovalci pa so jo dejansko v celoti podarili potnikom na zadnji klopi, saj je tam za pet centimetrov več kolenskega prostora kot prej.
Občutek za volanom je zanimiv, precej tipično Fordov, a vseeno drugačen. Snovalci so na vrh sredinske konzole postavili osempalčni zaslon na dotik, ki sicer deluje kot tujek, a prinaša vidne prednosti. Zaslon kar pade pod prste, za pogled nanj je dovolj le majhen odmik s ceste. Če sodimo po fiesti, pa bo tudi njegovo upravljanje precej enostavno. Preostali del voznikovega okolja pa je prečiščen, plastika armaturne plošče je mehka ter na dotik in videz precej prijetnejša kot prej, focus je na tem področju postal zrel avto.
Med uporabne rešitve sodijo prvi projektor informacij na steklo v evropskih fordih, ki je obenem še največji v kompaktnem razredu. Focus je kot prvič na voljo s panoramsko stekleno streho, saj so kupci želeli več zračnosti, svobode. Prtljažnik klasičnega focusa je zdaj večji – 341 litrov, karavanski pa je zrasel na 575 litrov. V obeh primerih ima focus po višini nastavljivo dno, karavan pa ima še poseben prostor, kamor boste spravili rolo prtljažnika.
Že ob prihodu na trg bo focus na voljo v štirih značajsko različnih paketih – ST-line, titanium, vignale ali active. Ti se bodo med seboj vidno razlikovali po prednji maski, kromiranih ali črnih režah in tudi po bolj tehničnih podrobnostih. ST-line bo denimo nižji za centimeter, pustolovski active pa višji za tri centimetre. Na različico active Ford kar precej računa, po raziskavah naj bi uplenil petino tistih kupcev, ki so doslej gledali za športnimi terenci. Mu bo uspelo obrniti trend?
Med tehničnimi novostmi omenimo povsem samodejno parkiranje, osvetlitev zavoja, križišča in krožišča, še preden boste zapeljali vanj, radarski tempomat, ki zdaj deluje do ustavitve in tudi sam spelje, ter izklop valja pri 1,5-litrskem bencinskem trivaljniku s 110 ali 134 kilovati, ki bo zmanjševal porabo goriva.
Motorni del sicer zdaj sestavljajo le trivaljni bencinarji: 1.0 ecoboost z 62, 74 in 92 kilovati, 1,5-litrski s 110 in 134 kilovati. Dizelska sta štirivaljnika: 1,5-litrski turbodizel ima 70 ali 88 kilovatov, dvolitrski stroj pa 110 kilovatov. Motorji bodo povezani z ročnim šeststopenjskim ali samodejnim osemstopenjskim menjalnikom, prihranek pri porabi pa je v povprečju desetodstoten, obljublja Ford.
Foto: Miloš Milač