Kategorija EKO avtomobilov je zavila tja, kamor smo že dolgo pričakovali. Stran od dizlov, kljub vse bolj čistim rešitvam in ugodnim okoljskim bilancam ogljikovega dioksida, ne pa tudi drugih plinov, in stran od bencinarjev, ki sicer ponujajo dobro, a ne optimalno okoljsko rešitev.
Letošnji finalisti kategorije EKO avto:
Hyundai ioniq plug-in hybrid in electric
Elektrika postaja edini način, kako avtomobilske izpuhe popolnoma ali pa delno (hibridi) očistiti strupenih plinov. Sektor energetike pa bo moral v prihodnje poskrbeti, da bo ta vse bolj pogosto prihajala iz obnovljivih virov, ne iz termoelektrarn in drugih neobnovljivih oziroma visokoogljičnih. EKO avtomobili se obenem tudi cenovno vse bolj približujejo kupcem, na tem področju pa močno prednjači Toyotina hibridna rešitev, zapakirana v praktičnega in res cenovno dostopnega yarisa hybrid za 13.700 evrov.
Za pravi električni avto pa je treba poseči globlje v žep, v razponu med 25 in dobrih 30 tisočakov (seveda z upoštevanjem subvencij EKO sklada v višini 7.500 evrov za električne avtomobile in 4.500 evrov za priključne hibride) pa je izbira že precej dobra, zmogljivosti baterij pa tolikšne, prek 300 kilometrov, da je tudi uporaba brezemisijskih avtomobilov vse bolj enostavna.