Iskanje niš je kot ustanavljanje start-upov. Podaš se na novo področje, seveda tvegaš in uspeš – ali pa tudi ne. Pri BMW seriji X je jasno, iskanje se je povrnilo z visokimi obrestmi. Pri seriji 3 compact, 5 gran turismo in morda še kakšni, pa o tem nismo tako prepričani. Je pa res, da tudi če prvi vstop v nišo ni nujno posrečen, lahko sledi uspešnejše nadaljevanje. To pa kot pribito drži za novo serijo 6 gran turismo, ki je pri tej znamki na novo odkrila udobje, ugodje in limuzinski značaj, čeprav je pravzaprav res velika kombilimuzina.
Limuzine višjega srednjega razreda so svojo pot v daljni preteklosti začele kot udobni, reprezentativni avtomobili. Proizvajalci, sploh BMW, pa so jim skozi generacije začeli dodajati dinamiko, športnost, kupejevstvo – pri oblinah in značaju. BMW jih je širil, toliko znižal, da so postali športniki. Za marsikoga celo bolj, kot bi si želeli.
Pri vzmetenju je to reševal z nastavljivostjo, najbolje z zračnim blaženjem. Pri višini pa nikakor, zadnja serija pet je visoka le 1,48 metra, ima zavihane robove strehe in vrat, zato vanjo padeš, iz nje plezaš, v prednjem in zadnjem delu. Ko si za volanom, je sicer vse super, a vseeno izjemno nizko sedenje ni po godu udobju. Pa ni tako le pri BMW, novi audi A6 je denimo še dva centimetra nižji od petice. Zavoljo športnosti, vsekakor ne zaradi udobja vstopanja.
Ta trend je tudi eden od sicer manj opaznih povzročiteljev navdušenja nad športnimi terenci, ki sedeže in streho vračajo na normalno višino. Ustvaril pa je prostor za avtomobile, kot je BMW serije 6 gran turismo. Predvsem za tiste, ki morda ne želijo imeti SUV, pa vseeno iščejo udobje. Gran turismo je v prvi generaciji (5 gran turismo) namreč nastopil še kot neobtesan, v drugi pa kot izjemno usklajen avto.
In kaj je tako posebnega pri šestici, ki se s 5,09 metra razteza že v razred sedmice, čeprav gre dejansko za zelo dodelano različico serije 5, s klasično zasnovo karoserije, mehaniko in drugim vred?
Ja, najprej boste opazili obline, ki so vidno skladnejše kot prej. Oblikovalci so petico gran turismo podaljšali predvsem zato, da so jih dosegli. Zadek se zdaj kupejevsko spušča, kar 6,5 centimetra je nižji kot prej. Medosje je ohranilo razkošnih 3,07 metra dolžine, streha pa 1,54 metra višine, kar je sicer dva centimetra manj kot prej, a tudi šest centimetrov več kot pri limuzinski petici.
To pa nas že vodi k bistvu šestice – v kabino. Poleg precej lažjega vstopanja in izstopanja, kar je posledica za pet centimetrov višje strehe in sedežev kot prej, novinec v prednjem in zadnjem delu ponuja tudi več zračnosti, značilne za limuzine preteklosti.
Ergonomija v prednjem delu šestice, kjer vas čaka okolje serije 5, je tako v resnici še boljša. Boljše razmere pa boste našli tudi na zadnji klopi, kjer potniki ne sedijo več kot v kinu (višje), ampak na enaki višini kot prednja dva. Prostora ni nič manj, šestica še vedno ponuja prostor za kolena dvometrašev in je v tem pogledu prava luksuzna limuzina, precej bolj kot serija 5.
Inženirji pa so prostorsko ugodje, kljub nižji strehi, dosegli z novim mehanizmom panoramske strehe. Ta ima zdaj motor v sprednjem delu, zadaj je zato več prostora za glave.
Gremo v prtljažnik, ki je (vsaj z vidika uporabnosti) pridobil zaradi dodatnih dolžinskih centimetrov. V osnovi sprejme orjaških 610 litrov prtljage, 110 več kot prej. Nekaj pa je tudi izgubil, a brez večje škode.
Novi 6 GT nima predelne stene med prtljažnim in potniškim delom, ker ta zaradi boljše izolacije ni več potrebna. Obenem šestica nima več dvojnega odpiranja prtljažnih vrat, s steklom in brez, kupci pač tega niso cenili, zato so funkcijo odstranili ter prihranili kar nekaj kilogramov.
No, teh vseeno ni malo. Natanko 1.955 pri 630d xDrive gran turismo, kar je 80 več kot pri enako gnani petici touring in kar 185 kilogramov več kot pri limuzini. Šestica je sicer v primerjavi s serijo 5 gran turismo izgubila 150 kilogramov (več kot serija pet nove generacije), a mere, pretopljene v kovino, aluminij in druge materiale, seveda terjajo svoj davek.
Prihranek bi bil možen z uporabo materialov za sestavo karoserije iz serije sedem (karbonska vlakna, aluminij in jeklo), a bi jo to precej podražilo.
A vseeno, značaju, ki ga sporoča nova serija šest, dodatni kilogrami ne škodijo. Limuzina je še vedno dinamična, zelo natančna, predvsem pa naravnost božansko udobna, za kar gre zasluga serijskemu zračnemu vzmetenju (tudi ta terja davek v masi), že omenjeno zračni, prostorsko razkošni in lažje dostopni kabini in seveda vsej tehniki in varnosti, ki je vgrajena v avto. Sploh varnostno je šestica temeljit avto, tako z vidika pogona (xDrive) kot asistenčnih sistemov, ki omogočajo polsamodejno vožnjo, od pospeševanja do zaviranja, ohranjanja smeri znotraj pasov in podobno.
O motorju skorajda ni vredno izgubljati besed. Trilitrski šestvaljni turbodizel je namreč vzoren. 265 konjskih moči (195 kilovatov) in 620 newtonmetrov navora v sodelovanju z brezhibno osemstopenjsko avtomatiko igraje opravi z dvema tonama mase, do sto kilometrov na uro šestico izstrelita v šestih sekundah, poraba pa se še vedno giblje v zelo razumnih mejah, od 6,5 do devet litrov.
Če smo zelo zahtevni, kamor nas usmerjata zadnja dva testna avtomobila – mercedes CLS 350d in audi A8 50 TDI, pa bi si želeli še tišjega zagona hladnega motorja in nekaj manj slišnosti tudi v ogretem stanju. Pripombo, da ima BMW dizel le 195 kilovatov, Audijev in Mercedesov pa 210, pa pri večini odpihne pojasnilo, da je moči več kot dovolj. Vsem drugim pa različica 640d z 230 kilovati.
Tudi cena se zdi visoka v primerjavi s serijo pet, dobrih 79 tisočakov za 630d xDrive gran turismo. To je veliko, sploh v primerjavi s peticami s štirivaljnimi dizelskimi motorji. Kdor pa bo poleg 630d postavil enako gnano petico 530d touring, bo ugotovil, da je ta cenejši le za pet tisočakov in nima zračnega podvozja ter še kakšnega dela serijske opreme. V tem primeru pa je novi gran turismo za marsikoga, sploh za tiste, ki pogrešajo limuzinske vrednote preteklosti, privlačnejša alternativa.
Foto: Miloš Milač