Katere lastnosti ustvarijo zmagovalce, je pogosto nehvaležno vprašanje, saj so odgovori povezani z merljivimi in tudi nemerljivimi postavkami. Ko gre za izbore, je stvar jasna, volvo XC60 si je nagrado svetovni avto leta 2018, podeljeno prejšnji teden, pribojeval s skupkom nadpovprečno dobrih lastnosti, ki so 80-člansko žirijo prepričale bolj kot pri drugih avtomobilih.
Kupce volva XC60, v Evropi je prejšnji model tudi v zadnjem letu zasedal prvo mesto v prodaji prestižnih SUV srednjega razreda, pa gre razloge iskati še kje drugje. V varnosti po dejanskih merilih (XC60 je na preizkusih EuroNCAP prejel 98 odstotkov vseh točk za varnost odraslih potnikov, za asistenčne sisteme pa 95 odstotkov vseh točk in ugnal vse tekmece) in ugledu, obliki, prostornosti, tudi dobrem slovesu znamke, ki ne deluje razsipno, pa vseeno dovolj ugledno, družinsko, tudi poslovno.
Dober občutek, ko veš, kaj boš dobil
Volvo je vse to vtkal tudi v gene nove generacije volva XC60 in mu dodal še marsikaj. Po prvi predstavitvi sem zapisal, da je avto precej predvidljiv, saj je po oblinah in ureditvi potniške kabine, seveda tudi tehniki, zelo podoben drugim modelom te znamke. Kot kaže, to tudi kupcev ne moti, saj od znamke pričakujejo stabilnost, predvidljivost pa to vsekakor podpira. In kaj smo mi videli v novem XC60, da smo ga v izboru svetovni avto leta uvrstili med najboljše, kaj je tisto, kar ga dela zmagovalnega?
Robusten, a vseeno eleganten
Brez dvoma sem sodita pokončna drža in predvidljivost, ko veš, kaj pričakuješ, in to tudi brezpogojno dobiš. Denimo obliko z znanimi oblinami, ki obkrožajo še vedno škatlasto silhueto športnega terenca. Prednje LED-žaromete v obliki kladiva, ki so lepi in tudi izjemno učinkoviti. Kar 21-centimetrsko oddaljenost od tal, ki prinaša robustnost, tudi dobre lastnosti na terenu, a v ničemer ne kvari elegantnega cestnega videza. In seveda vsebino, ki je prav tako predvidljiva, a skoraj brez izjeme zelo dobra.
Tudi športni sedeži so lahko zelo udobni
Prednja sedeža sicer nista foteljasta, kot smo vajeni iz volvov, ampak športno obrobljena, kot se za različico T8 R-design twin engine z vrha ponudbe spodobi. Vseeno pa sta dovolj široka in udobna, da sta še vedno Volvova. Miniaturna steklena ročica samodejnega menjalnika je unikatni izdelek, prostornost spredaj in zadaj brezhibna, če le niste košarkarji, višina sedenja pa sodi v poglavje, zaradi katerega imajo kupci radi SUV, XC60 ni nič drugačen. Ob tem je v njem kljub navidezni uniformiranosti mogoče zaznati občutek domačnosti, nadpovprečne kakovosti in topline, kot jo znajo pričarati le Skandinavci. Treba pa jo je izkusiti, slike vam je ne bodo razkrile.
Brez zamer ne gre, tudi pri XC60
Seveda brez zamer ne gre, tudi v svetovnem avtu leta 2018. Sredinska konzola je v novi generaciji dobila mišice, tudi prostor za drobnarije, a je postavljena sila visoko, kar bi koga utegnilo zmotiti. Pokonci postavljen zaslon na dotik je prav tako stvar okusa, a ko se ga navadiš, prsti kar sami letijo levo in desno, funkcije pa najdeš miže. Le pogled nanj vselej zahteva večji odmik s ceste, sploh ko bereš informacije na dnu zaslona. Zadnja klop je deljiva v razmerju 60 proti 40, kar onemogoča prevoz daljših predmetov (smuči, golfske palice) in še dveh potnikov zadaj. Prtljažnik hibridne različice je s 468 do 1.395 litri precej skromen, a to je pač cena sodobne tehnike in baterije v zadku. Brez nje XC60 pospravi solidnih od 505 do 1.432 litrov prtljage.
Majhen bencinar, pa toliko energije
Vožnja je tista, ki daje glavni pečat vsakemu avtomobilu. To še posebej velja tudi za XC60 v najzmogljivejši različici. Oznaka T8 twin engine pomeni, da ga poganjata bencinski turboštirivaljnik z 235 kilovati, kompresorjem za prožnost in turbopolnilnikom, ki mu daje več moči v srednjem in višjem območju, ter elektromotor s 65 kilovati (sistemska moč je 300 kilovatov oziroma 407 konjskih moči) na zunanje polnjenje, povezan z baterijo zmogljivosti 10,4 kilovatne ure in sposobnostjo brezogljično prevoziti 45 kilometrov.
Umirjen ali zelo hiter
V praksi sicer majhen stroj zelo odločno poganja kar 2.175 kilogramov težak avto. Elektromotor ima povsem dovolj moči za sledenje prometu, realen doseg je dobrih 30 kilometrov. V hibridnem načinu pa je XC60, povezan z mehko in hitro osemstopenjsko avtomatiko, umirjen in tih ali pa odziven in zelo hiter avto, ki do stotice poskoči v le 5,3 sekunde, pri tem pa ne zganja skoraj nobenega hrupa. Res je tudi, da ne zmore oddajati športnega grmenja. Povprečna poraba je ob rednem polnjenju baterije dobrih šest litrov, sicer pa okoli devet, kar je glede na številke zelo dober rezultat.
K razumnosti sodi tudi cena, čeprav ni nizka
Navdušijo tudi zelo dobro zatesnjena kabina, čvrsto, a vseeno udobno podvozje in raven dinamike, ki bo zadovoljila tudi bolj športne voznike ob zavedanju, da je XC60 kljub vsemu SUV, in ne športna limuzina ali karavan. Varnostni sistemi za sledenje voznemu pasu, radarski tempomat, nadzor mrtvega kota in številni drugi delujejo brez pripomb. Ne nazadnje je tudi cena dobrih 70 tisočakov za tako zmogljiv in še delno elektrificiran SUV srednjega razreda poštena. Na dnu cenika pa so ponudbe še precej bolj sprejemljive, osnovni XC60 z dodatno opremo in 110 dizelskimi kilovati stane 40 tisočakov, štirikolesno gnan s 140 kilovati in samodejnim menjalnikom pa 47 tisočakov.
Foto: Miloš Milač