Avto

Vse to je prijaznega šveda pripeljalo na vrh sveta

Test svetovnega avta leta 2018 – volva XC60 T8 twin engine z vrha ponudbe, z bencinskim in električnim motorjem, skupaj 407 konji in nadpovprečnimi lastnostmi na vseh področjih.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

02.04.2018 23:05
Dopolnjeno: 03.04.2018 08:10
Čas branja: 5 min
Vse to je prijaznega šveda pripeljalo na vrh sveta
Volvo XC60 je steber prodaje te švedske znamke, čeprav slovi po limuzinah in karavanih. V prestižnem razredu XC60 sodi med avte z največjim ugledom, saj deluje varno in razumno, nikakor ne razsipno in kričeče.

Katere lastnosti ustvarijo zmagovalce, je pogosto nehvaležno vprašanje, saj so odgovori povezani z merljivimi in tudi nemerljivimi postavkami. Ko gre za izbore, je stvar jasna, volvo XC60 si je nagrado svetovni avto leta 2018, podeljeno prejšnji teden, pribojeval s skupkom nadpovprečno dobrih lastnosti, ki so 80-člansko žirijo prepričale bolj kot pri drugih avtomobilih.

Kupce volva XC60, v Evropi je prejšnji model tudi v zadnjem letu zasedal prvo mesto v prodaji prestižnih SUV srednjega razreda, pa gre razloge iskati še kje drugje. V varnosti po dejanskih merilih (XC60 je na preizkusih EuroNCAP prejel 98 odstotkov vseh točk za varnost odraslih potnikov, za asistenčne sisteme pa 95 odstotkov vseh točk in ugnal vse tekmece) in ugledu, obliki, prostornosti, tudi dobrem slovesu znamke, ki ne deluje razsipno, pa vseeno dovolj ugledno, družinsko, tudi poslovno.

Dober občutek, ko veš, kaj boš dobil

Volvo je vse to vtkal tudi v gene nove generacije volva XC60 in mu dodal še marsikaj. Po prvi predstavitvi sem zapisal, da je avto precej predvidljiv, saj je po oblinah in ureditvi potniške kabine, seveda tudi tehniki, zelo podoben drugim modelom te znamke. Kot kaže, to tudi kupcev ne moti, saj od znamke pričakujejo stabilnost, predvidljivost pa to vsekakor podpira. In kaj smo mi videli v novem XC60, da smo ga v izboru svetovni avto leta uvrstili med najboljše, kaj je tisto, kar ga dela zmagovalnega?

Robusten, a vseeno eleganten

Brez dvoma sem sodita pokončna drža in predvidljivost, ko veš, kaj pričakuješ, in to tudi brezpogojno dobiš. Denimo obliko z znanimi oblinami, ki obkrožajo še vedno škatlasto silhueto športnega terenca. Prednje LED-žaromete v obliki kladiva, ki so lepi in tudi izjemno učinkoviti. Kar 21-centimetrsko oddaljenost od tal, ki prinaša robustnost, tudi dobre lastnosti na terenu, a v ničemer ne kvari elegantnega cestnega videza. In seveda vsebino, ki je prav tako predvidljiva, a skoraj brez izjeme zelo dobra.

Tudi športni sedeži so lahko zelo udobni

Prednja sedeža sicer nista foteljasta, kot smo vajeni iz volvov, ampak športno obrobljena, kot se za različico T8 R-design twin engine z vrha ponudbe spodobi. Vseeno pa sta dovolj široka in udobna, da sta še vedno Volvova. Miniaturna steklena ročica samodejnega menjalnika je unikatni izdelek, prostornost spredaj in zadaj brezhibna, če le niste košarkarji, višina sedenja pa sodi v poglavje, zaradi katerega imajo kupci radi SUV, XC60 ni nič drugačen. Ob tem je v njem kljub navidezni uniformiranosti mogoče zaznati občutek domačnosti, nadpovprečne kakovosti in topline, kot jo znajo pričarati le Skandinavci. Treba pa jo je izkusiti, slike vam je ne bodo razkrile.

Brez zamer ne gre, tudi pri XC60

Seveda brez zamer ne gre, tudi v svetovnem avtu leta 2018. Sredinska konzola je v novi generaciji dobila mišice, tudi prostor za drobnarije, a je postavljena sila visoko, kar bi koga utegnilo zmotiti. Pokonci postavljen zaslon na dotik je prav tako stvar okusa, a ko se ga navadiš, prsti kar sami letijo levo in desno, funkcije pa najdeš miže. Le pogled nanj vselej zahteva večji odmik s ceste, sploh ko bereš informacije na dnu zaslona. Zadnja klop je deljiva v razmerju 60 proti 40, kar onemogoča prevoz daljših predmetov (smuči, golfske palice) in še dveh potnikov zadaj. Prtljaž­nik hibridne različice je s 468 do 1.395 litri precej skromen, a to je pač cena sodobne tehnike in baterije v zadku. Brez nje XC60 pospravi solidnih od 505 do 1.432 litrov prtljage.

Majhen bencinar, pa toliko energije

Vožnja je tista, ki daje glavni pečat vsakemu avtomobilu. To še posebej velja tudi za XC60 v najzmogljivejši različici. Oznaka T8 twin engine pomeni, da ga poganjata bencinski turboštirivaljnik z 235 kilovati, kompresorjem za prožnost in turbopolnilnikom, ki mu daje več moči v srednjem in višjem območju, ter elektromotor s 65 kilovati (sistemska moč je 300 kilovatov oziroma 407 konjskih moči) na zunanje polnjenje, povezan z baterijo zmogljivosti 10,4 kilovatne ure in sposobnostjo brezogljično prevoziti 45 kilometrov.

Umirjen ali zelo hiter

V praksi sicer majhen stroj zelo odločno poganja kar 2.175 kilogramov težak avto. Elektromotor ima povsem dovolj moči za sledenje prometu, rea­len doseg je dobrih 30 kilometrov. V hibridnem načinu pa je XC60, povezan z mehko in hitro osemstopenjsko avtomatiko, umirjen in tih ali pa odziven in zelo hiter avto, ki do stotice poskoči v le 5,3 sekunde, pri tem pa ne zganja skoraj nobenega hrupa. Res je tudi, da ne zmore oddajati športnega grmenja. Povprečna poraba je ob rednem polnjenju baterije dobrih šest litrov, sicer pa okoli devet, kar je glede na številke zelo dober rezultat.

K razumnosti sodi tudi cena, čeprav ni nizka

Navdušijo tudi zelo dobro zatesnjena kabina, čvrsto, a vseeno udobno podvozje in raven dinamike, ki bo zadovoljila tudi bolj športne voznike ob zavedanju, da je XC60 kljub vsemu SUV, in ne športna limuzina ali karavan. Varnostni sistemi za sledenje voznemu pasu, radarski tempomat, nadzor mrtvega kota in številni drugi delujejo brez pripomb. Ne nazadnje je tudi cena dobrih 70 tisočakov za tako zmogljiv in še delno elektrificiran SUV srednjega razreda poštena. Na dnu cenika pa so ponudbe še precej bolj sprejemljive, osnovni XC60 z dodatno opremo in 110 dizelskimi kilovati stane 40 tisočakov, štirikolesno gnan s 140 kilovati in samodejnim menjalnikom pa 47 tisočakov.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Mali volvo z velikimi ambicijami
Avto
AvtoMatej Kačič Mali volvo z velikimi ambicijami 4

Volvo je za ceno 29.990 evrov na slovenske ceste pripeljal model XC40, kompaktni športni terenec pa ne skriva ambicij postati njihov najbolje prodajani model. 

FINANCE
Avto
(video) Novi V60 – Volvov odgovor na nemško prestižno trojico
Avto
AvtoMiloš Milač (video) Novi V60 – Volvov odgovor na nemško prestižno trojico 3

Novo generacijo poslovnega razreda Volvo odpira s karavanskim V60, ta je eleganten, zelo varen, po trditvah Volva prostoren in praktičen ter mersko kar zajeten

FINANCE
Avto
Avtomobili, ki ostajajo v boju za vrh sveta
Avto
AvtoMiloš Milač Avtomobili, ki ostajajo v boju za vrh sveta

Po trije finalisti v vsaki od šestih kategorij, ki ostajajo v boju za priznanja Svetovni avto leta 2018

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Volvo XC40 je evropski avto leta 2018
Avto
AvtoMiloš Milač Volvo XC40 je evropski avto leta 2018

Volvo XC40 se je kot prvi avto te znamke zavihtel na vrh evropskega izbora avta leta

FINANCE
Avto
Kako si je Volvov šef prislužil priznanje svetovnega avtomobilskega voditelja leta
Avto
AvtoMiloš Milač Kako si je Volvov šef prislužil priznanje svetovnega avtomobilskega voditelja leta

Volvo je v ponedeljek premagal tekmece z evropskem izboru, predsednik uprave Volva Hakan Samuellson pa je postal prvi prejemnik nagrade za svetovnega avtomobilskega voditelja leta »World person of the Year 2018«, ki jo podeljuje organizacija Svetovni avto leta.

FINANCE
Avto
Mali volvo XC40 ''ugrabil'' tudi Slovence, belgijska tovarna že povečuje zmogljivosti
Avto
AvtoMiloš Milač Mali volvo XC40 ''ugrabil'' tudi Slovence, belgijska tovarna že povečuje zmogljivosti

Novi volvo XC40, kompaktni športni terenec, je v manj kot pol leta zbral prek 80 tisoč naročil; letošnja količina, namenjena Sloveniji, bo pošla že prihodnji mesec, zato tovarna povečuje zmogljivosti