(Prva vožnja) Jaguar I-pace: kako je Jaguar avtomobilski svet postavil na glavo (Prva vožnja) Jaguar I-pace: kako je Jaguar avtomobilski svet postavil na glavo Izdelal je športnega terenca z električnim motorjem, težkega prek dve toni, ki se pelje kot športni avto in ne rjovi.
Brez avta ne moremo, pa ga znamo pametno uporabljati? Brez avta ne moremo, pa ga znamo pametno uporabljati? Slovenci večino poti bolj iz nuje kot pa izbire opravimo z avtomobilom, k znižanju stroškov in količine izpustov pa pomagajo multimodalnost, sopotništvo in učinkovita vozila
Ford, ki pravila igre piše na novo Ford, ki pravila igre piše na novo Test: ford focus 1.5 ecoboost titanium business wagon automatic nikoli ni bil stranski igralec, v novi generaciji pa je postal celostno tako zelo dober, da je zapeljal na novo, višjo raven
Bram Schot bo novi šef Audija Bram Schot bo novi šef Audija Na vrhu Audija je junija začasno zamenjal Ruperta Stadlerja, ko je ta zaradi domnevnega prikrivanja podatkov in zavajanja v oglaševanju dizelskih motorjev odšel v pripor.

Oblikovna in tehnična mojstrovina s slovenskim pečatom

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
 
Čas branja: 5 min
02.04.2018  09:57  Dopolnjeno: 02.04.2018 12:05
CLS tretje generacije, ki združuje karoserijsko čednost s tehnično naprednostjo, letos računa na 30 slovenskih kupcev, ki pa bodo morali imeti v žepu vsaj 79 tisoč evrov
Oblikovna in tehnična mojstrovina s slovenskim pečatom
Če pravijo, da je to najbolj dodelan in atraktiven avto, ki je pripeljal iz Stuttgarta, se lahko strinjaš ali pa tudi ne. Je pa skoraj oblikovna mojstrovina s slovenskim pečatom, kar tudi ni odveč.
Foto: Janez Kovacic in Vinko Kernc

Obveščaj me o novih člankih:  

V zadnjih letih se je Stuttgartu, kjer je doma Mercedes-Benz, veliko bolj kot morda kdajkoli doslej posrečilo združiti bistveno: tehnološki inovativnosti oziroma naprednosti in nebahavi prestižnosti so dodali karoserijsko ličnost. Kombinacija je prava, kajti lani so v domačo vitrino postavili lovoriko najuspešnejšega med germansko premijsko konkurenco. CLS v tretji generacijski izvedbi potrjujejo, da je strategija, ki jo v največji meri kreira brkati Dieter Zetsche, pravilna in tudi donosna.

CLS je pred skoraj štirinajstimi leti ustvaril nov avtomobilski razred – rodil se je štirivratni kupe, križanec klasične limuzine in kupeja. Seveda je stuttgartski mešanec kmalu dobil posnemovalce oziroma konkurente, ki pa so lahko njegov tržni uspeh opazovali z razdalje: v dveh generacijskih izvedbah je doslej navdušil 375 tisoč kupcev, kar se morda ne zdi vesoljni dosežek, a je prav vedeti, da elegantni kupe s trikrako zvezdo na nosu pač ni, zelo žal, za vsak žep. Tako je treba presojati tudi slovensko prodajo, saj se je doslej za avto odločilo 151 kupcev, od tega se jih je deset navdušilo za shooting brake, kar je oznaka za precej nežno karavansko varianto tega avtomobila.

Malenkost daljši in z daljšo medosno razdaljo

Tem okoliščinam se prilagajajo načrti z novo, torej tretjo generacijo CLS, ki ima (saj to je menda že kar znano?) tudi slovenski pečat. Letos slovenski zastopnik računa na 30 kupcev, ki si bodo lahko rekli, da jih je verjetno najbolj navdušila nevsiljiva čednost skoraj pet metrov dolgega limuzinskega kupeja, pri čemer je ta v primerjavi s prejšnjo generacijo v dolžino pridobil 51, medtem ko se je medosna razdalja raztegnila za še nekaj večjih 65 milimetrov. Tem verjetno ne bo prav veliko pomenilo, da se CLS novih lasov dokazuje še s skoraj izjemnim količnikom zračnega upora (0,26), bodo pa zanesljivo dobro seznanjeni s cenami.

V najcenejši izvedbi (šestvaljni dizel z 210 kilovati/286 KM) je na voljo za 78.930 evrov, izvedenka z doslej najmočnejšim dizlom, izdelanim v Stuttgartu (250 kilovatov/340 KM), za 83.540 in ta hip edina bencinska različica (367 konjskih moči in dodatnih 22 električnih) pa za 84.230 evrov. In da si je mogoče za dodaten denar omisliti še kup opremskih dodatkov, ki vplivajo na končno ceno, je že skoraj nespodobna podrobnost.

Če je mogoče karoserijsko obleko kljub vsem smiselnim zadržkom opisovati s presežniki, velja to tudi za notranjost in vso tehnološko vsebino, spravljeno pod pločevino. Armatura in njena podoba sta futuristična mešanica tistega, kar ponujata že mercedesa E in S. Dva 12,3-palčna zaslona zasedata dve tretjini armature in sta upravljalsko središče; prav je priznati, da tisti, ki prvič sede za volan, potrebuje nekaj dobrohotnega seznanjanja z vsem tistim, kar mu je na voljo. Ni malo, morda je večji problem, kako vse obdržati v glavi in tudi uporabljati, kajti tisti, ki zahajajo v Mercedesove trgovine in tam tudi kaj kupijo, po statističnih podatkih niso telefonsko-računalniški friki. In seveda CLS v marsikaterem pogledu spominja prav na takšno okolje.

V primerjavi s prejšnjo generacijo ima sedaj ta avto pet sedežev, pri čemer sta zadnja dva stranska enaka prvima. Seveda je dodan sedaj že kar slavni energizing, ki se je najprej pojavil v mercedesu S, vozniku in tudi sopotnikom pa z različno nastavitvijo klime, udobnosti sedežev, masaže, vonja in glasbe ustvari okolje, ki deluje že kar malo mistično. Nič takšnega pa ni v tistem, kar pri tej nemški avtomobilski hiši razumejo pod samodejno vožnjo.

Samodejnost deluje, všeč ali pa tudi ne

Gre za tretjo generacijo tega početja, pri čemer zmore limuzinski kupe ob pomoči opcijskih sistemov (!) na ustrezno označenih cestah – kar utegne biti pri nas tudi problem – pol minute in do hitrosti 210 km/h voziti povsem samodejno: prilagaja hitrost glede na omejitve, drži ustrezno varnostno razdaljo, se prilagaja križiščem in podobnemu, za povrh pa v hitrostnem območju od 80 do 180 km/h ob vključenem smerokazu sam zamenja vozni pas ipd. Kot rečeno ­– voznik mora le vsakih 30 sekund položit roke na volan, saj s tem potrdi, da je še v avtu. Impresivno, pa četudi ti je samodejnost komaj kaj pri srcu.

Motorna ponudba je za sedaj omejena le na dizelska in bencinska vrstna (!) šestvaljnika, štirivaljni agregati se v CLA pojavijo sredi leta; ta hip so vse variante, ki so naprodaj, serijsko opremljene s štirikolesnim pogonom 4Matic in 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Prav je omeniti manjšo tehnično poslastico pri bencinskem šestvaljniku, sicer znano že iz serije S: 48-voltna električna napeljava omogoča tudi delovanje pomožnega električnega kompresorja, ki sproducira dodatnih 22 konjskih moči in kar 250 Njutmetrov navora.

Posledica? Izjemno hitro pospeševanje že pri nizkih vrtljajih, za povrh pa še rekuperacija energije, kar je bilo doslej na meniju priključnih hibridov. Ampak brez bojazni – tudi v osnovni oziroma začetni dizelski izvedbi tretjegeneracijski CLS ne izgubi niti grama svojega premijskega šarma.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki Kdo sta Matteo Salvini in Luigi di Maio, zmagovalna obraza italijanskih volitev 1

Matteo Salvini, prvi obraz desničarske Lige, nekdaj Severne lige, je dejal, da ima pravico, da poskusi sestaviti vlado. A največ podpore...

FINANCE
Članki
Članki Slovenija na lestvici svetovne konkurenčnosti IMD napredovala za šest mest 4

K izboljšanju konkurenčnosti, ki se meri na podlagi štirih sklopov kazalnikov, sta pripomogla zlasti večja rast in zaposlovanje

FINANCE
Članki
Članki EU vztraja pri načrtu obdavčitve spletnih velikanov po prihodkih, ne dobičku

Znanih je nekaj več podrobnosti iz razprave o tem, katere vrste prihodki bi bili upoštevani v predlaganem sistemu, kakšni so predlagani...

FINANCE
Članki
Članki (pravice potrošnikov) Bo Bruslju uspelo nasititi volka, koza pa bo preživela?

Evropska pravila o varstvu potrošnikov so med najstrožjimi, jih je pa težko uresničiti – pa naj gre za dokazovanje domnevne dvojne...

FINANCE
Članki
Članki Nafta splezala prek 74 dolarjev za sod – kako draga bo pot na počitnice? 3

Po podražitvi prejšnji teden se cena surove nafte viša tudi ta teden – zlasti zaradi razmerja med povpraševanjem in ponudbo, na...