Avto

Oblikovna in tehnična mojstrovina s slovenskim pečatom

CLS tretje generacije, ki združuje karoserijsko čednost s tehnično naprednostjo, letos računa na 30 slovenskih kupcev, ki pa bodo morali imeti v žepu vsaj 79 tisoč evrov

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

02.04.2018 09:57
Dopolnjeno: 02.04.2018 12:05
Čas branja: 5 min
Oblikovna in tehnična mojstrovina s slovenskim pečatom
Če pravijo, da je to najbolj dodelan in atraktiven avto, ki je pripeljal iz Stuttgarta, se lahko strinjaš ali pa tudi ne. Je pa skoraj oblikovna mojstrovina s slovenskim pečatom, kar tudi ni odveč. Foto: Janez Kovacic in Vinko Kernc

V zadnjih letih se je Stuttgartu, kjer je doma Mercedes-Benz, veliko bolj kot morda kdajkoli doslej posrečilo združiti bistveno: tehnološki inovativnosti oziroma naprednosti in nebahavi prestižnosti so dodali karoserijsko ličnost. Kombinacija je prava, kajti lani so v domačo vitrino postavili lovoriko najuspešnejšega med germansko premijsko konkurenco. CLS v tretji generacijski izvedbi potrjujejo, da je strategija, ki jo v največji meri kreira brkati Dieter Zetsche, pravilna in tudi donosna.

CLS je pred skoraj štirinajstimi leti ustvaril nov avtomobilski razred – rodil se je štirivratni kupe, križanec klasične limuzine in kupeja. Seveda je stuttgartski mešanec kmalu dobil posnemovalce oziroma konkurente, ki pa so lahko njegov tržni uspeh opazovali z razdalje: v dveh generacijskih izvedbah je doslej navdušil 375 tisoč kupcev, kar se morda ne zdi vesoljni dosežek, a je prav vedeti, da elegantni kupe s trikrako zvezdo na nosu pač ni, zelo žal, za vsak žep. Tako je treba presojati tudi slovensko prodajo, saj se je doslej za avto odločilo 151 kupcev, od tega se jih je deset navdušilo za shooting brake, kar je oznaka za precej nežno karavansko varianto tega avtomobila.

Malenkost daljši in z daljšo medosno razdaljo

Tem okoliščinam se prilagajajo načrti z novo, torej tretjo generacijo CLS, ki ima (saj to je menda že kar znano?) tudi slovenski pečat. Letos slovenski zastopnik računa na 30 kupcev, ki si bodo lahko rekli, da jih je verjetno najbolj navdušila nevsiljiva čednost skoraj pet metrov dolgega limuzinskega kupeja, pri čemer je ta v primerjavi s prejšnjo generacijo v dolžino pridobil 51, medtem ko se je medosna razdalja raztegnila za še nekaj večjih 65 milimetrov. Tem verjetno ne bo prav veliko pomenilo, da se CLS novih lasov dokazuje še s skoraj izjemnim količnikom zračnega upora (0,26), bodo pa zanesljivo dobro seznanjeni s cenami.

V najcenejši izvedbi (šestvaljni dizel z 210 kilovati/286 KM) je na voljo za 78.930 evrov, izvedenka z doslej najmočnejšim dizlom, izdelanim v Stuttgartu (250 kilovatov/340 KM), za 83.540 in ta hip edina bencinska različica (367 konjskih moči in dodatnih 22 električnih) pa za 84.230 evrov. In da si je mogoče za dodaten denar omisliti še kup opremskih dodatkov, ki vplivajo na končno ceno, je že skoraj nespodobna podrobnost.

Če je mogoče karoserijsko obleko kljub vsem smiselnim zadržkom opisovati s presežniki, velja to tudi za notranjost in vso tehnološko vsebino, spravljeno pod pločevino. Armatura in njena podoba sta futuristična mešanica tistega, kar ponujata že mercedesa E in S. Dva 12,3-palčna zaslona zasedata dve tretjini armature in sta upravljalsko središče; prav je priznati, da tisti, ki prvič sede za volan, potrebuje nekaj dobrohotnega seznanjanja z vsem tistim, kar mu je na voljo. Ni malo, morda je večji problem, kako vse obdržati v glavi in tudi uporabljati, kajti tisti, ki zahajajo v Mercedesove trgovine in tam tudi kaj kupijo, po statističnih podatkih niso telefonsko-računalniški friki. In seveda CLS v marsikaterem pogledu spominja prav na takšno okolje.

V primerjavi s prejšnjo generacijo ima sedaj ta avto pet sedežev, pri čemer sta zadnja dva stranska enaka prvima. Seveda je dodan sedaj že kar slavni energizing, ki se je najprej pojavil v mercedesu S, vozniku in tudi sopotnikom pa z različno nastavitvijo klime, udobnosti sedežev, masaže, vonja in glasbe ustvari okolje, ki deluje že kar malo mistično. Nič takšnega pa ni v tistem, kar pri tej nemški avtomobilski hiši razumejo pod samodejno vožnjo.

Samodejnost deluje, všeč ali pa tudi ne

Gre za tretjo generacijo tega početja, pri čemer zmore limuzinski kupe ob pomoči opcijskih sistemov (!) na ustrezno označenih cestah – kar utegne biti pri nas tudi problem – pol minute in do hitrosti 210 km/h voziti povsem samodejno: prilagaja hitrost glede na omejitve, drži ustrezno varnostno razdaljo, se prilagaja križiščem in podobnemu, za povrh pa v hitrostnem območju od 80 do 180 km/h ob vključenem smerokazu sam zamenja vozni pas ipd. Kot rečeno ­– voznik mora le vsakih 30 sekund položit roke na volan, saj s tem potrdi, da je še v avtu. Impresivno, pa četudi ti je samodejnost komaj kaj pri srcu.

Motorna ponudba je za sedaj omejena le na dizelska in bencinska vrstna (!) šestvaljnika, štirivaljni agregati se v CLA pojavijo sredi leta; ta hip so vse variante, ki so naprodaj, serijsko opremljene s štirikolesnim pogonom 4Matic in 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Prav je omeniti manjšo tehnično poslastico pri bencinskem šestvaljniku, sicer znano že iz serije S: 48-voltna električna napeljava omogoča tudi delovanje pomožnega električnega kompresorja, ki sproducira dodatnih 22 konjskih moči in kar 250 Njutmetrov navora.

Posledica? Izjemno hitro pospeševanje že pri nizkih vrtljajih, za povrh pa še rekuperacija energije, kar je bilo doslej na meniju priključnih hibridov. Ampak brez bojazni – tudi v osnovni oziroma začetni dizelski izvedbi tretjegeneracijski CLS ne izgubi niti grama svojega premijskega šarma.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Limuzina v najbolj dinamični obliki
Avto
AvtoMiloš Milač Limuzina v najbolj dinamični obliki

Limuzinska klasika se je razvila v več smeri, dokazuje tudi letošnji izbor PAL. Ena od njih so kupeji s štirimi vrati, ki kažejo tisto, kar klasične, čeprav zelo športne limuzine želijo skriti.

FINANCE
Avto
Lepota in moč z roko v roki
Avto
AvtoMatej Kačič Lepota in moč z roko v roki 3

Mercedes z novim CLS resda ni povzročil orkana, a je v njem imenitno združil eleganco in športnost, ki bosta letos prepričali 25 Slovencev.

FINANCE
Avto
Zapeljali smo v digitalni svet audija A6
Avto
AvtoJanez Kovačič Zapeljali smo v digitalni svet audija A6 1

Nova Audijeva šestica se očitno spogleduje z večjo in še prestižnejšo osmico, se dokazuje s supermodernim kokpitom in štirikolesnim krmiljenjem ter maha v slovo ročnemu menjalniku. Novinca smo preizkušali na jugu Portugalske.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Mali mercedes, ki zmore celo več kot veliki
Avto
AvtoMatej Kačič Mali mercedes, ki zmore celo več kot veliki 2

Novi Mercedes-Benz A ni le oblikovni znanilec nove dobe, ampak prinaša dodatke, ki jih ta hip ne premore niti veliki S

FINANCE
Avto
35 nasvetov, kako do pravega avtomobila
Avto
AvtoMiloš Milač 35 nasvetov, kako do pravega avtomobila

Kakšnega sploh potrebujete, kako si izpogajati najboljšo ceno, kako je z elektriko in priključnimi hibridi in katere informacije morate pridobiti, da sestavite celotno stroškovno bilanco avtomobila

FINANCE
Avto
Praznik bencina, elektrike in (tudi) dizla
Avto
AvtoMiloš Milač Praznik bencina, elektrike in (tudi) dizla 1

Avtomobilska Ženeva nam je ponovno odkrila tančico bližnje avtomobilske prihodnosti, ta je zanimiva, resda predvidljiva, a vseeno viharna

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)