Avto

Direktorji, dobrodošli v digitalni dobi audija A8

Audijev zastavonoša v zadnji generaciji ustvarja tehnične smernice, uvaja 48-voltno električno omrežje, skoraj popolno digitalizacijo kabine in ohranja dinamiko, ki so jo kupci cenili pri prejšnjih modelih.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

29.03.2018 22:57
Dopolnjeno: 30.03.2018 01:31
Čas branja: 7 min
Direktorji, dobrodošli v digitalni dobi audija A8
Klasična oblika z orjaško masko širine 127 in višine 88 centimetrov, radodarne zunanje mere (5,3 metra) različice L in serijski matrični LED-žarometi

V razredu največjih limuzin, če ne štejemo ultraluksuznih rolls-royceov in bentleyjev, šteje klasika – po obliki karoserije, ureditvi potniške kabine, ki mora ponujati razkošje za štiri, tudi pet potnikov, in pogonu, kjer štejejo prostornina in valji. Manj kot šest valjev je greh, osem je ravno prav, 12 pa razkošje, ki se počasi poslavlja.

Luksuzne limuzine, najbolj prepoznavne so mercedes-benz razreda S, BMW 7 in audi A8, so se v zadnjih desetletjih sicer prilagodile trgu. Osemvaljne bencinarje so večinoma zamenjali šestvaljni dizli, limuzinske oblike so postale skoraj kupejevske, a brez vpliva na prostornost kabine, motorji pa so vse manjši. Pojavili so se štirivaljniki v povezavi z elektriko, osrednja izbira pa je ostal tih, uglajen in varčen šestvaljni dizel.

Orjaška limuzina pije po kapljicah

Takšnega ima tudi novi audi A8, trilitrski stroj zmore krepkih 210 kilovatov (286 konjskih moči) in 600 newtonmetrov navora. Ob tem uradno porabi 5,6 litra nafte na sto kilometrov oziroma realnih 6,9 litra ob varčni vožnji, na cesti od Kranja do Portoroža pa do 8,5 litra, kot smo izmerili na poti nazaj, ko smo dizla pogosteje zavrteli v višje vrtljaje.

Odlična kombinacija, ki ne pušča neuresničenih želja in utegne trajati, če bodo inženirji dušikove okside držali v zakonskih mejah med meritvami in tudi v praksi. K ugodnim številkam pripomore 48-voltno električno omrežje z litij-ionsko baterijo, ki tvori mehek hibrid. Med hitrostjo 55 in 160 kilometrov na uro se motor ob spuščenem plinu izključi za 40 sekund.

Skoraj popolna digitalizacija v kabini

Kabina pa odpira nov svet digitalizacije, v katerega je Audi vstopil odločno, še precej bolj kot Mercedes-Benz in BMW, ter skoraj v celoti izbrisal klasične gumbe. Sicer precej enostavna in v primerjavi z razredom S manj razkošna armaturna plošča, ki z ravnimi linijami poudarja Audijevo uniformiranost, je nabita z digitalno vsebino. Pohvaliti moramo v praksi res najboljši sistem za prepoznavo govora doslej – le dotik tipke na volanu in govorni ukaz (v angleščini) bo priklical cilj v navigaciji, radijsko postajo ali kaj drugega.

Nešteto funkcij, prstni odtisi in prenizki zasloni

Že znani virtualni kokpit, ki prekriva celotno območje merilnikov, je postal nova klasika s prilagodljivo velikostjo merilnikov hitrosti in vrtljajev, karto navigacije, ki se razteza od enega do drugega skrajnega roba, ali podatkov v osrednjem delu, kjer se prikazujejo podatki potovalnega računalnika, radijskih postaj in še kaj.

Gremo na desno, kjer sta dva, ne le en zaslon. Zgornji 8,6-palčni deluje le na dotik (Audijev vrtljivi vmesnik MMI se je poslovil), drsanje med ikonami pa omogoča hitro preletavanje vsebin, izbiro pa potrdi le nekaj močnejši pritisk na eno izmed ikon, kot bi pritiskal na izumrle gumbe. S spodnjim 10,1-palčnim pa ukazujemo klimatski napravi, gretju in hlajenju sedežev, spuščanju in dviganju senčil, gretju stekel (prednje nima več žice) in še čemu. Veliko funkcijam lahko ukazujemo tudi na volanu.

A brez zamer ne gre, zaslona na sredinski konzoli sta postavljena precej nizko, zato odvračata pogled voznika s ceste (delna rešitev je pogled na projekcijski zaslon oziroma head-up display), prstni odtisi pa se na sijočih zaslonih in drugih bleščeče lakiranih površinah hitro poznajo, v soncu pa prav udarijo v oči.

Prvi razred v zadnjem delu

Na zadnji klopi oziroma sedežih – testni A8 s podaljšano medosno razdaljo in 5,3 metra skupne dolžine je imel dva posamična fotelja – se sedi izjemno. Mehki in bogato odmerjeni sedeži potnike zazibljejo v spanec, noge lahko skoraj povsem iztegnejo. Desni direktorski sedež pa omogoča tudi to, da naprej pomaknjeni prednji desni sedež ustvari prvi razred, v katerem iztegnjene noge počivajo na počivališčih hrbtišča prednjega sedeža.

Vse skupaj nadgradi še pomična tablica, s katero ukazujemo klimatski napravi, pomiku sedežev (vzdolžnemu in naklonskemu) ter se igramo z nekaj funkcijami. Senzorska LED-svetila, posejana po stropu in vratih, pa ustvarijo čaroben občutek zadnjega dela audija A8, ki v tem pogledu sodi med najrazkošnejše avtomobile razreda.

Lahek, a ne več popolnoma aluminijast

A8 je bil vselej tudi vozniški avto, del tega poslanstva pa je ohranil tudi v novi generaciji. Lahka karoserija z 58-odstotnim deležem aluminija ter preostankom iz jekla, plastične mase in ogljikovih vlaken ter premi, delno izdelani iz magnezija (povezovalni stabilizator vzmetnih nog), prinašajo za tako velik in bogato opremljen avto dokaj razumno maso 2.075 kilogramov, štirikolesno krmiljenje in natančen volanski mehanizem pa dodatno pripomorejo k dinamiki, ki je za 5,3 metra dolgo limuzino naravnost zgledna. A8 je hiter, stabilen, zaradi nastavljivega zračnega podvozja po želji mehko ali čvrsto blaži neravnine in vselej pušča zelo suveren občutek za volanom.

Premalo natančen med črtami

Zmotil nas je le premalo natančen sistem za vožnjo znotraj cestnih črt, ki v povezavi z radarskim tempomatom avtu dovoli vožnjo blizu roba ceste, in ne znotraj črt, ter je ob tem še nemiren.

Kopica asistenčnih sistemov je zaradi preglednosti razdeljena v tri sklope. Avtonomna vožnja tretje stopnje v A8 še ne deluje (popolna avtonomnost v gostem prometu do 60 kilometrov na uro in na posebnih odsekih avtoceste pri višjih hitrostih), ker mu zakonodaja tega ne dovoljuje.

Drag in z bogato slovensko opremo

Veliko opreme, opisane zgoraj, je sicer na seznamu dodatkov, a A8 50 TDI quattro tiptronic (z opremo za slovenski trg) za pričakovanih 107.500 evrov oziroma za 114.020 evrov (podaljšana različica) tudi v serijski različici ponuja kar bogato založenost, kar neposredno prinaša prihranek.

Ima denimo matrične LED-žaromete z dinamičnimi smerniki, električno odpiranje in zapiranje prtljažnika, usnjene sedeže s spominsko funkcijo, zmogljivejšo navigacijo MMI plus, kamero za prepoznavo prometnih znakov, že omenjeno ambientalno osvetlitev in še marsikaj. Ni pa presenečenje, tudi pri tekmecih ne, da dodajanje opreme ceno dvigne v višave. Pri testnem A8 L denimo na 160 tisoč evrov, pri čemer sta manjkali prednja in zadnja kamera in še kaj.

Foto: Miloš Milač, Aleš Beno in Uroš Božin

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Avto, ki prehiteva zakonodajo
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki prehiteva zakonodajo 12

Na slovenski trg je zapeljal audi A8 četrte generacije. Eden najnaprednejših avtov ta hip, ki zna tudi sam voziti, a še ne sme. Novinec s ceno najmanj 107.500 evrov bo letos prepričal 40 Slovencev.

FINANCE
Avto
Novi audi A6 kaže smer razvoja direktorskih limuzin
Avto
AvtoMiloš Milač Novi audi A6 kaže smer razvoja direktorskih limuzin

Novi A6 bo na nemški trg zapeljal junija letos, osnovni štirivaljni turbodizel 40 TDI bo stal 48 tisoč evrov

FINANCE
Avto
Limuzina, ki odpira vrata v digitalno dobo
Avto
AvtoMiloš Milač Limuzina, ki odpira vrata v digitalno dobo

Samozavesten nastop novega audija A8, ki klasičen razred vozi v digitalno in avtonomno prihodnost.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Zapeljali smo v digitalni svet audija A6
Avto
AvtoJanez Kovačič Zapeljali smo v digitalni svet audija A6 1

Nova Audijeva šestica se očitno spogleduje z večjo in še prestižnejšo osmico, se dokazuje s supermodernim kokpitom in štirikolesnim krmiljenjem ter maha v slovo ročnemu menjalniku. Novinca smo preizkušali na jugu Portugalske.

FINANCE
Avto
(intervju) Mariborčan, ki se je povzpel na vrh razvojne verige v Audiju
Avto
AvtoMiloš Milač (intervju) Mariborčan, ki se je povzpel na vrh razvojne verige v Audiju 1

»Audi zelo ceni pridnost in jo tudi dobro nagrajuje. Plače vseh zaposlenih v Audiju so zelo dobre, v primerjavi z BMW in Mercedes-Benzom so višje,« pravi 43-letni Matjaž Korman, ki zaseda pomembno mesto v razvoju tega avtomobilskega proizvajalca.

FINANCE
Avto
Pregrešni dizelski objem BMW petice
Avto
AvtoJanez Kovačič Pregrešni dizelski objem BMW petice 21

BMW serije 5 touring z dizelskim šestvaljnikom v nosu, osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, štirikolesnim pogonom ter kupom dodatne in dopadljive opreme te mora navdušiti, cena pa presuniti

FINANCE
Avto
Peterica, ki je osupnila Ženevo
Avto
AvtoMatej Kačič Peterica, ki je osupnila Ženevo 19

Audi A6, električna hyundai kona, volvo V60, rimac C_two in peugeot 508: čeprav se z njimi nismo zapeljali, so to največje zvezde avtomobilskega salona v Ženevi