Nizozemec v ZDA: zapustil je vse, le Volvu je zvest že 56 let Nizozemec v ZDA: zapustil je vse, le Volvu je zvest že 56 let Leo Gabriels je 75-letni Nizozemec, ki je že daljnega leta 1962 zapustil domače ognjišče, odšel s trebuhom za kruhom čez Atlantik in na koncu pristal v Kaliforniji, kjer že 40 let vodi Volvovo delavnico.
(Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice (Prva vožnja) lexus UX250h: končno pravi za malo širše množice Predpremierno in ekskluzivno, kar pol leta pred prihodom na trg, smo sedli za volan novega lexusa UX 250h, kompaktnega športnega terenca z iskrivim hibridnim pogonom, imenitno izdelavo in materiali ter tako mladostno dušo, da utegne znamki priskrbeti precej širši krog kupcev.
(Intervju) Avto ni dovolj, kupcu je treba pomagati pri vstopu v elektrodobo (Intervju) Avto ni dovolj, kupcu je treba pomagati pri vstopu v elektrodobo Intervju s Francijem Bolto, direktorjem znamke Audi v Porscheju Slovenija
Največji Hyundai se seli stopničko višje Največji Hyundai se seli stopničko višje Santa Fe v četrto ni le oblikovno drzen, ampak ponuja še več prostora, udobja in bogate opreme, ob tem pa navduši tudi s sodobno tehniko, širokim naborom varnostno-asistenčnih sistemov in dostopno ceno, s katero naj bi letno prepričal 200 Slovencev.

Direktorji, dobrodošli v digitalni dobi audija A8

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
 
Čas branja: 7 min
29.03.2018  22:57  Dopolnjeno: 30.03.2018 01:31
Audijev zastavonoša v zadnji generaciji ustvarja tehnične smernice, uvaja 48-voltno električno omrežje, skoraj popolno digitalizacijo kabine in ohranja dinamiko, ki so jo kupci cenili pri prejšnjih modelih.
Direktorji, dobrodošli v digitalni dobi audija A8
Klasična oblika z orjaško masko širine 127 in višine 88 centimetrov, radodarne zunanje mere (5,3 metra) različice L in serijski matrični LED-žarometi

Obveščaj me o novih člankih:  

V razredu največjih limuzin, če ne štejemo ultraluksuznih rolls-royceov in bentleyjev, šteje klasika – po obliki karoserije, ureditvi potniške kabine, ki mora ponujati razkošje za štiri, tudi pet potnikov, in pogonu, kjer štejejo prostornina in valji. Manj kot šest valjev je greh, osem je ravno prav, 12 pa razkošje, ki se počasi poslavlja.

Luksuzne limuzine, najbolj prepoznavne so mercedes-benz razreda S, BMW 7 in audi A8, so se v zadnjih desetletjih sicer prilagodile trgu. Osemvaljne bencinarje so večinoma zamenjali šestvaljni dizli, limuzinske oblike so postale skoraj kupejevske, a brez vpliva na prostornost kabine, motorji pa so vse manjši. Pojavili so se štirivaljniki v povezavi z elektriko, osrednja izbira pa je ostal tih, uglajen in varčen šestvaljni dizel.

Orjaška limuzina pije po kapljicah

Takšnega ima tudi novi audi A8, trilitrski stroj zmore krepkih 210 kilovatov (286 konjskih moči) in 600 newtonmetrov navora. Ob tem uradno porabi 5,6 litra nafte na sto kilometrov oziroma realnih 6,9 litra ob varčni vožnji, na cesti od Kranja do Portoroža pa do 8,5 litra, kot smo izmerili na poti nazaj, ko smo dizla pogosteje zavrteli v višje vrtljaje.

Odlična kombinacija, ki ne pušča neuresničenih želja in utegne trajati, če bodo inženirji dušikove okside držali v zakonskih mejah med meritvami in tudi v praksi. K ugodnim številkam pripomore 48-voltno električno omrežje z litij-ionsko baterijo, ki tvori mehek hibrid. Med hitrostjo 55 in 160 kilometrov na uro se motor ob spuščenem plinu izključi za 40 sekund.

Skoraj popolna digitalizacija v kabini

Kabina pa odpira nov svet digitalizacije, v katerega je Audi vstopil odločno, še precej bolj kot Mercedes-Benz in BMW, ter skoraj v celoti izbrisal klasične gumbe. Sicer precej enostavna in v primerjavi z razredom S manj razkošna armaturna plošča, ki z ravnimi linijami poudarja Audijevo uniformiranost, je nabita z digitalno vsebino. Pohvaliti moramo v praksi res najboljši sistem za prepoznavo govora doslej – le dotik tipke na volanu in govorni ukaz (v angleščini) bo priklical cilj v navigaciji, radijsko postajo ali kaj drugega.

Nešteto funkcij, prstni odtisi in prenizki zasloni

Že znani virtualni kokpit, ki prekriva celotno območje merilnikov, je postal nova klasika s prilagodljivo velikostjo merilnikov hitrosti in vrtljajev, karto navigacije, ki se razteza od enega do drugega skrajnega roba, ali podatkov v osrednjem delu, kjer se prikazujejo podatki potovalnega računalnika, radijskih postaj in še kaj.

Gremo na desno, kjer sta dva, ne le en zaslon. Zgornji 8,6-palčni deluje le na dotik (Audijev vrtljivi vmesnik MMI se je poslovil), drsanje med ikonami pa omogoča hitro preletavanje vsebin, izbiro pa potrdi le nekaj močnejši pritisk na eno izmed ikon, kot bi pritiskal na izumrle gumbe. S spodnjim 10,1-palčnim pa ukazujemo klimatski napravi, gretju in hlajenju sedežev, spuščanju in dviganju senčil, gretju stekel (prednje nima več žice) in še čemu. Veliko funkcijam lahko ukazujemo tudi na volanu.

A brez zamer ne gre, zaslona na sredinski konzoli sta postavljena precej nizko, zato odvračata pogled voznika s ceste (delna rešitev je pogled na projekcijski zaslon oziroma head-up display), prstni odtisi pa se na sijočih zaslonih in drugih bleščeče lakiranih površinah hitro poznajo, v soncu pa prav udarijo v oči.

Prvi razred v zadnjem delu

Na zadnji klopi oziroma sedežih – testni A8 s podaljšano medosno razdaljo in 5,3 metra skupne dolžine je imel dva posamična fotelja – se sedi izjemno. Mehki in bogato odmerjeni sedeži potnike zazibljejo v spanec, noge lahko skoraj povsem iztegnejo. Desni direktorski sedež pa omogoča tudi to, da naprej pomaknjeni prednji desni sedež ustvari prvi razred, v katerem iztegnjene noge počivajo na počivališčih hrbtišča prednjega sedeža.

Vse skupaj nadgradi še pomična tablica, s katero ukazujemo klimatski napravi, pomiku sedežev (vzdolžnemu in naklonskemu) ter se igramo z nekaj funkcijami. Senzorska LED-svetila, posejana po stropu in vratih, pa ustvarijo čaroben občutek zadnjega dela audija A8, ki v tem pogledu sodi med najrazkošnejše avtomobile razreda.

Lahek, a ne več popolnoma aluminijast

A8 je bil vselej tudi vozniški avto, del tega poslanstva pa je ohranil tudi v novi generaciji. Lahka karoserija z 58-odstotnim deležem aluminija ter preostankom iz jekla, plastične mase in ogljikovih vlaken ter premi, delno izdelani iz magnezija (povezovalni stabilizator vzmetnih nog), prinašajo za tako velik in bogato opremljen avto dokaj razumno maso 2.075 kilogramov, štirikolesno krmiljenje in natančen volanski mehanizem pa dodatno pripomorejo k dinamiki, ki je za 5,3 metra dolgo limuzino naravnost zgledna. A8 je hiter, stabilen, zaradi nastavljivega zračnega podvozja po želji mehko ali čvrsto blaži neravnine in vselej pušča zelo suveren občutek za volanom.

Premalo natančen med črtami

Zmotil nas je le premalo natančen sistem za vožnjo znotraj cestnih črt, ki v povezavi z radarskim tempomatom avtu dovoli vožnjo blizu roba ceste, in ne znotraj črt, ter je ob tem še nemiren.

Kopica asistenčnih sistemov je zaradi preglednosti razdeljena v tri sklope. Avtonomna vožnja tretje stopnje v A8 še ne deluje (popolna avtonomnost v gostem prometu do 60 kilometrov na uro in na posebnih odsekih avtoceste pri višjih hitrostih), ker mu zakonodaja tega ne dovoljuje.

Drag in z bogato slovensko opremo

Veliko opreme, opisane zgoraj, je sicer na seznamu dodatkov, a A8 50 TDI quattro tiptronic (z opremo za slovenski trg) za pričakovanih 107.500 evrov oziroma za 114.020 evrov (podaljšana različica) tudi v serijski različici ponuja kar bogato založenost, kar neposredno prinaša prihranek.

Ima denimo matrične LED-žaromete z dinamičnimi smerniki, električno odpiranje in zapiranje prtljažnika, usnjene sedeže s spominsko funkcijo, zmogljivejšo navigacijo MMI plus, kamero za prepoznavo prometnih znakov, že omenjeno ambientalno osvetlitev in še marsikaj. Ni pa presenečenje, tudi pri tekmecih ne, da dodajanje opreme ceno dvigne v višave. Pri testnem A8 L denimo na 160 tisoč evrov, pri čemer sta manjkali prednja in zadnja kamera in še kaj.

Foto: Miloš Milač, Aleš Beno in Uroš Božin



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Novi audi A6 kaže smer razvoja direktorskih limuzin 1

Novi A6 bo na nemški trg zapeljal junija letos, osnovni štirivaljni turbodizel 40 TDI bo stal 48 tisoč evrov

AVTO
PAL
PAL Limuzina, ki odpira vrata v digitalno dobo

Samozavesten nastop novega audija A8, ki klasičen razred vozi v digitalno in avtonomno prihodnost.

AVTO
Posel
Posel Trump z dodatnimi carinami zdaj žuga avtomobilski industriji 7

Potem ko je ameriški predsednik Donald Trump pred meseci napovedal dodatne carinske obremenitve za evropske avtomobile, je njegova...

FINANCE
Članki
Članki Kdo sta Matteo Salvini in Luigi di Maio, zmagovalna obraza italijanskih volitev 1

Matteo Salvini, prvi obraz desničarske Lige, nekdaj Severne lige, je dejal, da ima pravico, da poskusi sestaviti vlado. A največ podpore...

FINANCE
Članki
Članki (pravice potrošnikov) Bo Bruslju uspelo nasititi volka, koza pa bo preživela?

Evropska pravila o varstvu potrošnikov so med najstrožjimi, jih je pa težko uresničiti – pa naj gre za dokazovanje domnevne dvojne...

FINANCE
Članki
Članki Slovenija na lestvici svetovne konkurenčnosti IMD napredovala za šest mest 4

K izboljšanju konkurenčnosti, ki se meri na podlagi štirih sklopov kazalnikov, sta pripomogla zlasti večja rast in zaposlovanje