(Intervju) Matej Vengust, Nervtech: kako bo slovenski simulator soustvarjal dobo avtonomnih avtov (Intervju) Matej Vengust, Nervtech: kako bo slovenski simulator soustvarjal dobo avtonomnih avtov Ekipa zanesenjakov, mladih računalničarjev, je ustvarila simulator vožnje, s katerim bodo avtomobilskim proizvajalcem pomagali razvijati rešitve v avtonomnih avtomobilih.
(Intervju) David Mitchell, AccuWeather: avtonomni avto bo moral poznati vremensko napoved, da se bo lahko pravilno odločil (Intervju) David Mitchell, AccuWeather: avtonomni avto bo moral poznati vremensko napoved, da se bo lahko pravilno odločil David Mitchell, podpredsednik digitalnih medijev in novih platform v AccuWeatherju, nam je pojasnil, kakšno vlogo bo vremenska napoved igrala v dobi avtonomnih avtov in kako bodo sploh priskrbeli potrebne informacije.
Polnjenje električnih avtov bo kmalu plačljivo - kdo bo zaračunaval in koliko? Polnjenje električnih avtov bo kmalu plačljivo - kdo bo zaračunaval in koliko? Plačljive storitve prvi napoveduje Elektro Ljubljana, počasi pa tudi Elektro Gorenjska, E3 ...
Teslin vlak lovi sapo, poslovanje spet krepko v rdečem Teslin vlak lovi sapo, poslovanje spet krepko v rdečem V prvih treh mesecih so imeli 627 milijonov evrov izgube, prihodki pa so zrasli za tretjino.
Koliko morate prevoziti, da bo električni avto cenejši od bencinskega ali dizelskega Koliko morate prevoziti, da bo električni avto cenejši od bencinskega ali dizelskega Več kilometrov prevozite, prej si boste povrnili večji vložek v električni avto.

Direktorji, dobrodošli v digitalni dobi audija A8

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
avtomobilska...   dodaj
električna...   dodaj
predstavitve vozil   dodaj
BMW dodaj
Audi dodaj
 
Čas branja: 7 min
29.03.2018  22:57  Dopolnjeno: 30.03.2018 01:31
Audijev zastavonoša v zadnji generaciji ustvarja tehnične smernice, uvaja 48-voltno električno omrežje, skoraj popolno digitalizacijo kabine in ohranja dinamiko, ki so jo kupci cenili pri prejšnjih modelih.
Direktorji, dobrodošli v digitalni dobi audija A8
Klasična oblika z orjaško masko širine 127 in višine 88 centimetrov, radodarne zunanje mere (5,3 metra) različice L in serijski matrični LED-žarometi

Obveščaj me o novih člankih:  

V razredu največjih limuzin, če ne štejemo ultraluksuznih rolls-royceov in bentleyjev, šteje klasika – po obliki karoserije, ureditvi potniške kabine, ki mora ponujati razkošje za štiri, tudi pet potnikov, in pogonu, kjer štejejo prostornina in valji. Manj kot šest valjev je greh, osem je ravno prav, 12 pa razkošje, ki se počasi poslavlja.

Luksuzne limuzine, najbolj prepoznavne so mercedes-benz razreda S, BMW 7 in audi A8, so se v zadnjih desetletjih sicer prilagodile trgu. Osemvaljne bencinarje so večinoma zamenjali šestvaljni dizli, limuzinske oblike so postale skoraj kupejevske, a brez vpliva na prostornost kabine, motorji pa so vse manjši. Pojavili so se štirivaljniki v povezavi z elektriko, osrednja izbira pa je ostal tih, uglajen in varčen šestvaljni dizel.

Orjaška limuzina pije po kapljicah

Takšnega ima tudi novi audi A8, trilitrski stroj zmore krepkih 210 kilovatov (286 konjskih moči) in 600 newtonmetrov navora. Ob tem uradno porabi 5,6 litra nafte na sto kilometrov oziroma realnih 6,9 litra ob varčni vožnji, na cesti od Kranja do Portoroža pa do 8,5 litra, kot smo izmerili na poti nazaj, ko smo dizla pogosteje zavrteli v višje vrtljaje.

Odlična kombinacija, ki ne pušča neuresničenih želja in utegne trajati, če bodo inženirji dušikove okside držali v zakonskih mejah med meritvami in tudi v praksi. K ugodnim številkam pripomore 48-voltno električno omrežje z litij-ionsko baterijo, ki tvori mehek hibrid. Med hitrostjo 55 in 160 kilometrov na uro se motor ob spuščenem plinu izključi za 40 sekund.

Skoraj popolna digitalizacija v kabini

Kabina pa odpira nov svet digitalizacije, v katerega je Audi vstopil odločno, še precej bolj kot Mercedes-Benz in BMW, ter skoraj v celoti izbrisal klasične gumbe. Sicer precej enostavna in v primerjavi z razredom S manj razkošna armaturna plošča, ki z ravnimi linijami poudarja Audijevo uniformiranost, je nabita z digitalno vsebino. Pohvaliti moramo v praksi res najboljši sistem za prepoznavo govora doslej – le dotik tipke na volanu in govorni ukaz (v angleščini) bo priklical cilj v navigaciji, radijsko postajo ali kaj drugega.

Nešteto funkcij, prstni odtisi in prenizki zasloni

Že znani virtualni kokpit, ki prekriva celotno območje merilnikov, je postal nova klasika s prilagodljivo velikostjo merilnikov hitrosti in vrtljajev, karto navigacije, ki se razteza od enega do drugega skrajnega roba, ali podatkov v osrednjem delu, kjer se prikazujejo podatki potovalnega računalnika, radijskih postaj in še kaj.

Gremo na desno, kjer sta dva, ne le en zaslon. Zgornji 8,6-palčni deluje le na dotik (Audijev vrtljivi vmesnik MMI se je poslovil), drsanje med ikonami pa omogoča hitro preletavanje vsebin, izbiro pa potrdi le nekaj močnejši pritisk na eno izmed ikon, kot bi pritiskal na izumrle gumbe. S spodnjim 10,1-palčnim pa ukazujemo klimatski napravi, gretju in hlajenju sedežev, spuščanju in dviganju senčil, gretju stekel (prednje nima več žice) in še čemu. Veliko funkcijam lahko ukazujemo tudi na volanu.

A brez zamer ne gre, zaslona na sredinski konzoli sta postavljena precej nizko, zato odvračata pogled voznika s ceste (delna rešitev je pogled na projekcijski zaslon oziroma head-up display), prstni odtisi pa se na sijočih zaslonih in drugih bleščeče lakiranih površinah hitro poznajo, v soncu pa prav udarijo v oči.

Prvi razred v zadnjem delu

Na zadnji klopi oziroma sedežih – testni A8 s podaljšano medosno razdaljo in 5,3 metra skupne dolžine je imel dva posamična fotelja – se sedi izjemno. Mehki in bogato odmerjeni sedeži potnike zazibljejo v spanec, noge lahko skoraj povsem iztegnejo. Desni direktorski sedež pa omogoča tudi to, da naprej pomaknjeni prednji desni sedež ustvari prvi razred, v katerem iztegnjene noge počivajo na počivališčih hrbtišča prednjega sedeža.

Vse skupaj nadgradi še pomična tablica, s katero ukazujemo klimatski napravi, pomiku sedežev (vzdolžnemu in naklonskemu) ter se igramo z nekaj funkcijami. Senzorska LED-svetila, posejana po stropu in vratih, pa ustvarijo čaroben občutek zadnjega dela audija A8, ki v tem pogledu sodi med najrazkošnejše avtomobile razreda.

Lahek, a ne več popolnoma aluminijast

A8 je bil vselej tudi vozniški avto, del tega poslanstva pa je ohranil tudi v novi generaciji. Lahka karoserija z 58-odstotnim deležem aluminija ter preostankom iz jekla, plastične mase in ogljikovih vlaken ter premi, delno izdelani iz magnezija (povezovalni stabilizator vzmetnih nog), prinašajo za tako velik in bogato opremljen avto dokaj razumno maso 2.075 kilogramov, štirikolesno krmiljenje in natančen volanski mehanizem pa dodatno pripomorejo k dinamiki, ki je za 5,3 metra dolgo limuzino naravnost zgledna. A8 je hiter, stabilen, zaradi nastavljivega zračnega podvozja po želji mehko ali čvrsto blaži neravnine in vselej pušča zelo suveren občutek za volanom.

Premalo natančen med črtami

Zmotil nas je le premalo natančen sistem za vožnjo znotraj cestnih črt, ki v povezavi z radarskim tempomatom avtu dovoli vožnjo blizu roba ceste, in ne znotraj črt, ter je ob tem še nemiren.

Kopica asistenčnih sistemov je zaradi preglednosti razdeljena v tri sklope. Avtonomna vožnja tretje stopnje v A8 še ne deluje (popolna avtonomnost v gostem prometu do 60 kilometrov na uro in na posebnih odsekih avtoceste pri višjih hitrostih), ker mu zakonodaja tega ne dovoljuje.

Drag in z bogato slovensko opremo

Veliko opreme, opisane zgoraj, je sicer na seznamu dodatkov, a A8 50 TDI quattro tiptronic (z opremo za slovenski trg) za pričakovanih 107.500 evrov oziroma za 114.020 evrov (podaljšana različica) tudi v serijski različici ponuja kar bogato založenost, kar neposredno prinaša prihranek.

Ima denimo matrične LED-žaromete z dinamičnimi smerniki, električno odpiranje in zapiranje prtljažnika, usnjene sedeže s spominsko funkcijo, zmogljivejšo navigacijo MMI plus, kamero za prepoznavo prometnih znakov, že omenjeno ambientalno osvetlitev in še marsikaj. Ni pa presenečenje, tudi pri tekmecih ne, da dodajanje opreme ceno dvigne v višave. Pri testnem A8 L denimo na 160 tisoč evrov, pri čemer sta manjkali prednja in zadnja kamera in še kaj.

Foto: Miloš Milač, Aleš Beno in Uroš Božin

Poslovni avto leta 2019

Glasujte za najboljši avto leta v petih kategorijah: službeni, poslovni, managerski, EKO avto in luksuzni terenec.
Glasovanje poteka do 20. maja.

 


Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Novi audi A6 kaže smer razvoja direktorskih limuzin 1

Novi A6 bo na nemški trg zapeljal junija letos, osnovni štirivaljni turbodizel 40 TDI bo stal 48 tisoč evrov

AVTO
PAL
PAL Limuzina, ki odpira vrata v digitalno dobo

Samozavesten nastop novega audija A8, ki klasičen razred vozi v digitalno in avtonomno prihodnost.

IZVOZNIKI
Novice
Novice Trump in Ši merita moči, evrska industrija pa že slabi 4

V časovnici in grafih - kako zaostrovanje trgovinskih odnosov vnaša nervozo na borze ter tudi že v evrsko industrijo

AVTO
Posel
Posel (Dieselgate) V ZDA vložena skupinska tožba proti BMW in Boschu 4

V aferi Dieselgate nemški avtomobilski velikan BMW dolgo ni bil na radarju; zdaj so v ZDA proti njemu vložili skupinsko tožbo, kot pred...

AVTO
Novice
Novice Na čelo koncerna VW prihaja človek, ki zna oklestiti stroške 2

Danes so pri Volkswagnu naznanili strateško partnerstvo s Toyoto na področju tovornih vozil, jutri pa bo nadzorni svet predvidoma...

FINANCE
Članki
Članki Evrska dilema: naj bo odločanje bolj ali manj centralizirano 10

So fiskalna pravila lahko zgolj enostavna in stroga ali pa na drugi strani prožna in zapletena? Obstaja vmesna pot? In zakaj nekdanji šef...

FINANCE
Članki
Članki Italija: prihodnja koalicijska partnerja premaknila trg 1

Populistično Gibanje petih zvezd ter skrajno desna Liga sta iz koalicijske pogodbe naknadno sicer umaknila točko, da bo nova vlada...