Volkswagen je danes razkril tretjo generacijo velikega luksuznega terenca touarega, ki s tehničnimi poslasticami odločno ostaja v prestižnem razredu, tekmece pa dohiteva ali prehiteva s prostornostjo in uporabnostjo, zmogljivimi asistenčnimi sistemi in sposobnostmi terenskega paketa.
Volkswagnov touareg je že v prvi generaciji daljnega leta 2002 zapeljal med prestižne znamke. Bil je rezultat megalomanske filozofije Ferdinanda Piecha, ki je s touaregom in phaetonom zapeljal tja, kjer sicer nastopajo sestrski Audi, BMW in Mercedes-Benz.
Touareg je preživel, phaeton ne. Zato je tukaj že tretja generacije tega uspešnega luksuznega SUV, ki nastaja v Bratislavi. Še bolj kot doslej pa pomeni odlično alternativo prestižnim znamkam, tudi iz lastne hiše. Touareg ni največji SUV te znamke, večji je ameriški atlas, je pa vsekakor najnaprednejši in obenem tudi najdražji.
In kaj ponuja novinec? Predvidljivo obliko prednjega dela z razkošno masko s petimi prečkami in prav tako razkošnimi zračnimi režami v odbijačih, matrične LED-žaromete (vsak žaromet ima kar 128 led-sijalk), poudarjeno bočno linijo in zadek z visoko nameščenimi žarometi.
Mersko je touareg veliko pridobil in se tako še globlje spustil v prestižni razred. Medosje je ostalo enako (2,89 metra), v dolžino je pridobil 7,7 centimetra (4,88 metra), v širino pa 4,4 centimetra (1,98 metra). Malo manj ga je skupaj le v višino, izgubil je sedem milimetrov (1,7 metra). Karoserija je izdelana iz jekla visoke trdnosti (52 odstotkov) in aluminija (48 odstotkov), zato je kljub izdatnejšim meram lažja za celih 106 kilogramov.
V kabini novi touareg prinaša popolno digitalizacijo. Dvanajstpalčna digitalna armaturna plošča dopolnjuje kar 15-palčni zaslon na sredinski konzoli, obrnjen k vozniku. Večina gumbov je izginila oziroma je dobila elektronsko obliko, tudi tisti za uravnavanje štiripodročne klimatske naprave, gretja sedežev in masaže (na voljo je osem programov).
Prikazovalnik informacij na prednje steklo (head-up display) je dobil konkreten prostor, širok je 21,7 in visok 8,8 centimetra, prikazuje pa trenutno hitrost, prepoznavo prometnih znakov, navodila navigacije in drugo. Panoramska streha je največja doslej, hvali se z dolžino 1,27 metra in širino 82,5 centimetra.
Posebnost v kabini je še eSIM-kartica, prek katere je touareg vseskozi povezan s spletom, tudi ob odsotnosti mobilnega telefona in prenosa podatkov, in omogoča tudi podatke navigacije v realnem času. Povezljivost je sicer omogočena telefonom s sistemom Android in iOS , prek mobilne točke za povezovanje (wifi hotspot) pa je mogoče povezati do osem telefonov oziroma mobilnih naprav.
Prostorni potniški kabini sledi tudi prtljažnik, ki je zrasel za celih 113 litrov, na 810 litrov. Ob tem je naslonjalo zadnjih sedežev mogoče nagniti do 21 stopinj, sedalni del pa vzdolžno pomakniti za 16 centimetrov.
Jekleno podvozje novega touarega je dobilo veliko komponent iz aluminija. Za doplačilo bo na voljo tudi zračno vzmetenje, ki bo neobčutljivo za temperaturo in nihanje zračnega tlaka ter bo omogočalo spreminjanje višine karoserije za 2,5 do sedem centimetrov v terenskem programu.
Nad hitrostjo 120 kilometrov na uro se podvozje samodejno zniža od 2,5 do 3,5 centimetra, k lažjemu nakladanju prtljažnika pa pripomore štiricentimetrsko znižanje, ki ga sprožimo s pritiskom na gumb.
Terenski program touarega spreminja v pravega terenca, ki je sposoben preplezati 60-stopinjske klance, prenesti 35-stopinjske nagibe in med 21- in 31-stopnijski vstopni ter 18,5- do 25-stopinjski izstopni kot. Zračno vzmetenje omogoča vožnjo po 58 centimetrov globoki vodi, klasično jekleno pa le po pol metra globoki. Posoda za gorivo je v terenskem paketu povečana s 75 na 90 litrov, podvozje pa je bolje zaščiteno pred poškodbami.
Doplačljivo štirikolesno krmiljenje izboljša vozne lastnosti, pa tudi okretnost, saj zmanjša rajdni krog z 12,19 na 11,19 metra. Štirikolesni pogon je seveda serijski v vseh različicah in nastavljivim blaženjem v petih programih eco, comfort, normal, spor tim individual. Vleka prikolice z zavoro je mogoča do mase 3,5 tone. Poleg tega pa še sistem za pomoč pri parkiranju prikolice »trailler assist«.
Touareg je deležen tudi kopice asistenčnih sistemov, med drugim bo tako kot audi A8 (ko bo zakonodaja to omogočala) omogočal tudi popolnoma avtomatizirano vožnjo v zgoščenem prometu do hitrosti 60 kilometrov na uro.
Poganjali pa ga bodo le šest- in osemvaljni motorji, ki bodo delno povezani tudi z 48-voltnim električnim omrežjem. Šestvaljna turbodizla bosta ponudila 170 oziroma 210 kilovatov, osemvaljni turbodizel kar 310 kilovatov, bencinski 3.0 TSI pa 250 kilovatov. Novost je priključni hibrid z 270 kilovati sistemske moči, ki bo najprej na voljo na kitajskem trgu.
Foto: Volkswagen