Avto

Range Rover P400e: je angleški orjak žrtev ali zmagovalec elektrifikacije?

V globok ribnik, blato in strme vzpetine angleškega podeželja smo zapodili največjega range roverja, ki do 51 kilometrov prevozi zgolj na elektriko

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

22.03.2018 07:53
Dopolnjeno: 23.03.2018 10:32
Čas branja: 7 min
Range Rover P400e: je angleški orjak žrtev ali zmagovalec elektrifikacije?
Ne glede na pogon je range rover ostal kralj brezpotij in rek. Z njim smo prebrodili 60 centimetrov globok ribnik v parku Blenheim. Foto: Nick Dimbleby

Neusmiljeni okoljski predpisi so posegli tudi v drobovje najimenitnejšega terenca – range roverja, ki mora kot sinonim za luksuz in terensko sposobnost odslej živeti tudi s komaj dvolitrskim bencinarjem in elektriko. Kombinacija pa je prav posrečena.

Palača Blenheim v angleškem Oxfordshiru, uro vožnje iz Londona, je ena od angleških ikon, rojstni kraj Winstona Churchilla, novodobno slavo pa ji poje film Spectre iz serije Jamesa Bonda, saj je leta 2015 nadomestila rimsko Palazzo Cadenza.

Orjaška palača je v tem tednu povila še eno angleško ikono – range roverja P400e, ki v koraku s časom, pa vendar vsaj na videz nikakor ne v koraku z ugledom štirikolesnega džentelmena, na trg prihaja s skromnim dvolitrskim bencinarjem in električno pomočjo na zunanje polnjenje.

Skromen stroj z veliko sape

Vemo, da je elektrifikacija zaradi izpolnjevanja vse strožjih okoljskih predpisov ne­izogibna, a ko sem si ogledoval petmetrskega orjaka z dvema tonama in pol suhe mase ter omenjenim poddimenzioniranim pogonom, se mi je največji range rover kar malo zasmilil. Številke sicer niso skromne, dvolitrski turbobencinar izdahne krepkih 221 kilovatov (300 konjskih moči), asinhroni elektromotor pa še dodatnih 85 kilovatov, ki se napajajo iz baterije z zmogljivostjo 13,1 kilovatne ure (polnjenja pa traja slabe tri ure na hitri in skoraj osem ur na klasični polnilnici).

Oba motorja prinašata sistemsko moč 297 kilovatov oziroma 404 konjske moči. Range roverja do stotice požene v le 6,8 sekunde, navora je celih 640 newtonmetrov. A to je le teorija.

Zasloni namesto gumbov

Kaj pravi izkušnja? Splezam za desno nameščen volan range roverja z vrha cenika, z opremo autobiography, dvema ločenima sedežema zadaj z masažo, počivališčem za noge in zračnostjo ter udobjem dnevne sobe. Vozniško okolje pokaže naslednjo stopnjo razvoja – sistem touch pro duo, ki prinaša desetpalčni zaslon na dotik tudi v spodnji del sredinske konzole. Gumbi v angleškem klasiku so skoraj popolnoma izginili, a to je le prvi korak v prihodnost.

Z orjakom naravnost v vodo in blato

Drugega pa prinaša inovativen in le na prvi pogled skromen pogon, tega pa je ekipa Range Roverja pokazala znamki primerno. Izpred palače Blenheim smo se med sprehajalci, tekači, racami, ovcami in gosmi neslišno odpeljali v istoimenski park ter namesto na cesto zavili na lepo negovano zelenico.

Z nje pa med drevesi v globok ribnik, kjer je za 7,5 centimetra dvignjen range rover v programu rock­&crawl elektronsko nastavljivega pogona terrain response zabredel 60 centimetrov globoko in se nad tem ni prav nič pritoževal. Sledili so blatna kopel, globoke kolesnice in do 40-stopinjski klanci, kjer se je prav tako pokazal v najboljši luči, ne glede na to, da smo del prirejenega terenskega poligona v parku prevozili zgolj na elektriko, del pa v hibridnem načinu.

Skromnost je le navidezna ...

Da so nas z range roverjem najprej porinili v blato in šele nato poslali na asfalt, ni naključje, ampak potrditev, da se s postopno elektrifikacijo veliki range ni v ničemer pomehkužil. Odsotnost hrupa pa je v takšnem okolje kvečjemu prijala, ne motila.

Kaj pa cesta, kako se majhna stroja spopadeta z veliko maso, ali upravičita ugled luksuznega terenca? Prvi del poti prevozimo na elektriko, 85-kilovatni motor spodobno premika 2,5-tonskega terenca in brez težav sledi prometnemu toku, več ne. Pohojen plin pa prebudi še dvolitrski turbo z energičnimi 221 kilovati, sistemska moč dobrih 400 konjev pa orjaka požene v zavidljiv galop, s katerim bi brez težav sledili tudi športnim avtomobilom.

... in predvsem slišna

Edina zamera, pa še to seveda pričakovana, je dobro pridušen in skromen zvok majhnega stroja, ki ga inženirji niso plemenitili s športnim izpuhom kot v Jaguarjevem kupeju f-type. Majhnost pa je opazna le pri naglem pospeševanju, pri nežnem dodajanju plina ali vzdrževanju hitrosti je range rover neslišen, potniki pa uživajo v brezhibni izolaciji kabine, v tem pa priključni hibrid ni prav nič drugačen od rangea z motorjem V6 ali V8.

V službo vsak dan na elektriko

Svetla plat sodobnega pogonskega sklopa pa je okoljska in tudi cenovna, čeprav kupci več kot 150 tisočakov vrednega orjaka za stroške najbrž niso prav občutljivi. Velika baterija in dovolj močan elektromotor omogočata, da se boste med tednom lahko v službo vozili zgolj na elektriko, verjamem, da v praksi prvih 35 do 40 kilometrov bencinski motor ne bo tekel. Tudi ko se bo vključil, bo stroškovna bilanca ugodna. Naša 150-kilometrska preizkušnja je pokazala 11-litrsko porabo, pa s plinom in terenskimi podvigi nismo varčevali.

Za izbiro vas bo nagradil tudi Furs

Za drugi, morda še boljši razlog za izbiro priključnega hibrida med stroji V6 in V8 range roverja, pa bo med drugim poskrbela tudi finančna uprava. Zaradi majhnega motorja in skromnih izpustov (64 gramov ogljikovega dioksida na kilometer), boste za range roverja P400e plačali le polodstoten davek na motorna vozila, V8 stroj bi vas oglobil za 44-odstotni DMV. Prav davčni prihranki pa so razlog, da bosta hibridna range rover in range rover sport v Sloveniji stala približno toliko kot njune dizelske različice, čeprav bo cena pred davki višja za 11 do 15 odstotkov. V kraljevskem range roverju s paketom opreme vogue to pomeni okoli 154 tisočakov, v range rover sportu z opremo SE pa okoli 90 tisočakov.

Foto: Miloš Milač in Range Rover

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Jaguar Land Rover s samovozečimi avti zapeljal zunaj cest
Avto
AvtoUroš Božin Jaguar Land Rover s samovozečimi avti zapeljal zunaj cest

Družba je v projekt Cortex vložila 4,2 milijona evrov. Želijo si, da bi vozila obvladala vsak teren v vsakršnih vremenskih razmerah.

FINANCE
Avto
Svetovni avto leta 2018: dvojno slavje v Volvu, kipce prejeli še VW, BMW, Nissan, Audi in Range Rover
Avto
AvtoMiloš Milač Svetovni avto leta 2018: dvojno slavje v Volvu, kipce prejeli še VW, BMW, Nissan, Audi in Range Rover 1

Volvo se je zavihtel na vrh najodmevnejšega avtomobilskega izbora na svetu, zmagovalci še volkswagen polo, BMW M5, nissan leaf, range rover velar in audi A8

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Avtomobili, ki ostajajo v boju za vrh sveta
Avto
AvtoMiloš Milač Avtomobili, ki ostajajo v boju za vrh sveta

Po trije finalisti v vsaki od šestih kategorij, ki ostajajo v boju za priznanja Svetovni avto leta 2018

FINANCE
Avto
Izbrali smo finaliste izbora svetovni avto leta; kako smo glasovali na Financah?
Avto
AvtoMiloš Milač Izbrali smo finaliste izbora svetovni avto leta; kako smo glasovali na Financah?

Kateri avtomobili so v izboru za priznanja najodmevnejšega avtomobilskega izbora na svetu – svetovni avto leta in kako sem v prvem krogu razdelil svoje točke

IZVOZNIKI
Novice
To podjetje je v petih letih odprlo 650 delovnih mest; tu je njegov recept
Izvozniki.si
NoviceMateja Bertoncelj To podjetje je v petih letih odprlo 650 delovnih mest; tu je njegov recept

V Žalcu so imeli pred petimi leti 450 zaposlenih, zdaj okrasne letve za avtomobile zanje dela 1.100 ljudi. Za naložbe so v petih letih dali 25 milijonov evrov.