Neusmiljeni okoljski predpisi so posegli tudi v drobovje najimenitnejšega terenca – range roverja, ki mora kot sinonim za luksuz in terensko sposobnost odslej živeti tudi s komaj dvolitrskim bencinarjem in elektriko. Kombinacija pa je prav posrečena.
Palača Blenheim v angleškem Oxfordshiru, uro vožnje iz Londona, je ena od angleških ikon, rojstni kraj Winstona Churchilla, novodobno slavo pa ji poje film Spectre iz serije Jamesa Bonda, saj je leta 2015 nadomestila rimsko Palazzo Cadenza.
Orjaška palača je v tem tednu povila še eno angleško ikono – range roverja P400e, ki v koraku s časom, pa vendar vsaj na videz nikakor ne v koraku z ugledom štirikolesnega džentelmena, na trg prihaja s skromnim dvolitrskim bencinarjem in električno pomočjo na zunanje polnjenje.
Skromen stroj z veliko sape
Vemo, da je elektrifikacija zaradi izpolnjevanja vse strožjih okoljskih predpisov neizogibna, a ko sem si ogledoval petmetrskega orjaka z dvema tonama in pol suhe mase ter omenjenim poddimenzioniranim pogonom, se mi je največji range rover kar malo zasmilil. Številke sicer niso skromne, dvolitrski turbobencinar izdahne krepkih 221 kilovatov (300 konjskih moči), asinhroni elektromotor pa še dodatnih 85 kilovatov, ki se napajajo iz baterije z zmogljivostjo 13,1 kilovatne ure (polnjenja pa traja slabe tri ure na hitri in skoraj osem ur na klasični polnilnici).
Oba motorja prinašata sistemsko moč 297 kilovatov oziroma 404 konjske moči. Range roverja do stotice požene v le 6,8 sekunde, navora je celih 640 newtonmetrov. A to je le teorija.
Zasloni namesto gumbov
Kaj pravi izkušnja? Splezam za desno nameščen volan range roverja z vrha cenika, z opremo autobiography, dvema ločenima sedežema zadaj z masažo, počivališčem za noge in zračnostjo ter udobjem dnevne sobe. Vozniško okolje pokaže naslednjo stopnjo razvoja – sistem touch pro duo, ki prinaša desetpalčni zaslon na dotik tudi v spodnji del sredinske konzole. Gumbi v angleškem klasiku so skoraj popolnoma izginili, a to je le prvi korak v prihodnost.
Z orjakom naravnost v vodo in blato
Drugega pa prinaša inovativen in le na prvi pogled skromen pogon, tega pa je ekipa Range Roverja pokazala znamki primerno. Izpred palače Blenheim smo se med sprehajalci, tekači, racami, ovcami in gosmi neslišno odpeljali v istoimenski park ter namesto na cesto zavili na lepo negovano zelenico.
Z nje pa med drevesi v globok ribnik, kjer je za 7,5 centimetra dvignjen range rover v programu rock&crawl elektronsko nastavljivega pogona terrain response zabredel 60 centimetrov globoko in se nad tem ni prav nič pritoževal. Sledili so blatna kopel, globoke kolesnice in do 40-stopinjski klanci, kjer se je prav tako pokazal v najboljši luči, ne glede na to, da smo del prirejenega terenskega poligona v parku prevozili zgolj na elektriko, del pa v hibridnem načinu.
Skromnost je le navidezna ...
Da so nas z range roverjem najprej porinili v blato in šele nato poslali na asfalt, ni naključje, ampak potrditev, da se s postopno elektrifikacijo veliki range ni v ničemer pomehkužil. Odsotnost hrupa pa je v takšnem okolje kvečjemu prijala, ne motila.
Kaj pa cesta, kako se majhna stroja spopadeta z veliko maso, ali upravičita ugled luksuznega terenca? Prvi del poti prevozimo na elektriko, 85-kilovatni motor spodobno premika 2,5-tonskega terenca in brez težav sledi prometnemu toku, več ne. Pohojen plin pa prebudi še dvolitrski turbo z energičnimi 221 kilovati, sistemska moč dobrih 400 konjev pa orjaka požene v zavidljiv galop, s katerim bi brez težav sledili tudi športnim avtomobilom.
... in predvsem slišna
Edina zamera, pa še to seveda pričakovana, je dobro pridušen in skromen zvok majhnega stroja, ki ga inženirji niso plemenitili s športnim izpuhom kot v Jaguarjevem kupeju f-type. Majhnost pa je opazna le pri naglem pospeševanju, pri nežnem dodajanju plina ali vzdrževanju hitrosti je range rover neslišen, potniki pa uživajo v brezhibni izolaciji kabine, v tem pa priključni hibrid ni prav nič drugačen od rangea z motorjem V6 ali V8.
V službo vsak dan na elektriko
Svetla plat sodobnega pogonskega sklopa pa je okoljska in tudi cenovna, čeprav kupci več kot 150 tisočakov vrednega orjaka za stroške najbrž niso prav občutljivi. Velika baterija in dovolj močan elektromotor omogočata, da se boste med tednom lahko v službo vozili zgolj na elektriko, verjamem, da v praksi prvih 35 do 40 kilometrov bencinski motor ne bo tekel. Tudi ko se bo vključil, bo stroškovna bilanca ugodna. Naša 150-kilometrska preizkušnja je pokazala 11-litrsko porabo, pa s plinom in terenskimi podvigi nismo varčevali.
Za izbiro vas bo nagradil tudi Furs
Za drugi, morda še boljši razlog za izbiro priključnega hibrida med stroji V6 in V8 range roverja, pa bo med drugim poskrbela tudi finančna uprava. Zaradi majhnega motorja in skromnih izpustov (64 gramov ogljikovega dioksida na kilometer), boste za range roverja P400e plačali le polodstoten davek na motorna vozila, V8 stroj bi vas oglobil za 44-odstotni DMV. Prav davčni prihranki pa so razlog, da bosta hibridna range rover in range rover sport v Sloveniji stala približno toliko kot njune dizelske različice, čeprav bo cena pred davki višja za 11 do 15 odstotkov. V kraljevskem range roverju s paketom opreme vogue to pomeni okoli 154 tisočakov, v range rover sportu z opremo SE pa okoli 90 tisočakov.
Foto: Miloš Milač in Range Rover