Avto

Pri BMW stavijo na električno prihodnost

Po rekordnem letu se delničarjem BMW napovedujejo rekordno visoke dividende

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
22.03.2018 00:30
Čas branja: 4 min

Uprava skupine BMW je na sredini letni konferenci razkrila poslovne rezultate in načrte za prihodnost. Debata se je vrtela okoli dizelskih motorjev, katerih delež zmerno upada, in električnih avtomobilov, ki po mnenju BMW pomenijo prihodnost. »Prihodnost je električna,« je prepričan predsednik uprave skupine BMW Harald Krüger.

Osmo rekordno leto zapored

Prodaja avtomobilov v skupini BMW se je lani okrepila za 4,1 odstotka, na rekordnih 2.463.526 vozil. Dobiček pred davki je lani dosegel 10,6 milijarde evrov, kar je več kot četrtina slovenskega bruto domačega proizvoda. Prihodki skupine so bili večji za 4,8 odstotka in so znašali 98,7 milijarde evrov. Čisti dobiček se je okrepil za kar 26 odstotkov, na 8,7 milijarde evrov. Veliko rast pripisujejo naraščajočemu povpraševanju po električnih vozilih in davčni reformi v ZDA.

Delničarjem rekordna dividenda v višini štirih evrov

Marža iz poslovanja avtomobilskega oddelka je ostala nespremenjena pri 8,9 odstotka in je v okviru določenega cilja med osmimi in desetimi odstotki. Uprava je letos znova predlagala rekordno dividendo v višini štirih evrov (kar pol evra več kot leto prej) za lastnike navadnih delnic. BMW bo delničarjem izplačal dobrih 30 odstotkov lanskega neto dobička oziroma več kot 2,62 milijarde evrov dividende.

Dodatna milijarda evrov za raziskave in razvoj

»Lani smo za raziskave in razvoj namenili približno milijardo evrov več kot leta 2016 in kljub temu povečali dobiček iz poslovanja. Na to mislimo, ko govorimo o trajni donosnosti,« je dejal Nicolas Peter, član uprave BMW, odgovoren za finance. Naložbe v raziskave in razvoj je skupina BMW lani okrepila za 18,3 odstotka, na 6,1 milijarde evrov. Izraženo v deležu prihodkov skupine, so naložbe v raziskave in razvoj pomenile 6,2 odstotka, v letu prej pa 5,5 odstotka.

Prodaja vozil znamke BMW se je povečala za 4,2 odstotka, na 2.088.283 vozil. Glavni vir rasti so športni terenci, katerih prodaja se je povzpela za 9,6 odstotka. Prodali so tudi rekordno število minijev, to je 371.881 oziroma za 3,2 odstotka več. Zaradi zamenjave modela je bil nedostopen phantom, kar se je poznalo v upadu prodaje rolls-royceov. Leto 2017 je bilo sedmo zaporedno rekordno leto za segment motorjev, katerih prodaja se je okrepila za 13,2 odstotka, na 164.153 primerkov.

V skupini pričakujejo, da bodo kljub nestabilnemu političnemu in gospodarskemu okolju letos prodajo še povečali. »Letos ciljamo na nov prodajni rekord,« je dejal Krüger. »Pričakujemo, da bo leto 2018 deveto zaporedno rekordno leto. Prizadevamo si doseči nove rekorde. Letos bomo predstavili 20 novih in posodobljenih modelov, največjo modelsko ofenzivo. Med temi novi BMW Z4, novo generacijo BMW X4, serijo osem in na koncu leta novi X7.«

Zahvaljujoč dobri prodaji električnega i3 so izpolnili cilj sto tisoč prodanih električnih in hibridnih modelov. Prodaja teh se je povečala za impresivnih 65,6 odstotka, na 103.080 vozil. Letos načrtujejo prodajo 140 tisoč elektrificiranih modelov, do konca leta 2019 pa, da jih bo na cestah že pol milijona. »Deleža prodaje elektrificiranih vozil ne moremo napovedati, ker bodo to narekovali kupci, i3 pa bo gotovo zelo dobro zastopan. Prodajne številke bodo odvisne tudi od infrastrukture v posamezni državi.« Krüger še opozarja, da ne gre za sprint, temveč maraton.

Kako so zmanjšali izpuste flote kljub manjši prodaji dizlov

Uspešna prodaja elektrificiranih vozil je lani pripomogla k manjšanju izpustov ogljikovega dioksida v portfelju vozil BMW. Kljub upadanju deleža dizelskih motorjev na glavnih trgih je skupina zmanjšala povprečne izpuste ogljikovega dioksida v floti vozil s 124 na 122 gramov na kilometer. Izpusti ogljikovega dioksida so 42 odstotkov manjši kot leta 1995, do leta 2020 pa v skupini ciljajo na 50-odstotno zmanjšanje. Z zgodnjim osredotočenjem na elektromobilnost so si v BMW prislužili vodilni položaj na trgu elektrificiranih vozil. Skupina BMW je po registraciji novih električnih in priključnih hibridov vodilna in zavzema 21-odstotni delež na evropskem trgu.

»Ne gremo v vesolje, vendar izpolnjujemo svoje obljube. Vse tekmece jemljemo resno, Tesla je konkurent, a konkurenti so tudi na Kitajskem. Glede na to, da je za nami rekordno leto, nam gre dobro,« dodaja Krüger. Razvili so prilagodljivo arhitekturo, ki jo lahko uporabijo tako za električni pogon, pogon na notranje zgorevanje ali pa kot priključni hibrid. »To nam omogoča hiter odziv na potrebe trga,« poudarja Nicolas Peter.

»Opažamo zmeren upad števila dizelskih vozil, vendar lahko izpuste ogljikovega dioksida zmanjšamo tudi brez njih. Velikost deleža dizlov bodo določili kupci. Karkoli naredimo, se vedno osredotočamo na naše stranke. BMW oblikuje prihodnost mobilnosti,« zagotavlja Krüger.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Avto
Tako je BMW v rekordnem letu kljub manjši prodaji dizlov zmanjšal izpuste CO2
Avto
AvtoUroš Božin Tako je BMW v rekordnem letu kljub manjši prodaji dizlov zmanjšal izpuste CO2 1

V živo spremljamo letno tiskovno konferenco skupine BMW

FINANCE
Avto
Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet
Avto
AvtoMiloš Milač Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet 2

Slovenski BMWBLOG je dobra dva tedna pred uradnim razkritjem objavil fotografije in podatke o BMW M2 competition. Pobeg iz Sloveniji ni prvi za BMW

FINANCE
Avto
BMW se bojuje z močnim evrom
FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Za BMW najuspešnejše leto v zgodovini
FINANCE
Avto
Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3 2

Prvega junija se poslavljata BMW M3 in M550i

FINANCE
Avto
(Dieselgate) V ZDA vložena skupinska tožba proti BMW in Boschu
Avto
AvtoAlbina Kenda (Dieselgate) V ZDA vložena skupinska tožba proti BMW in Boschu 4

V aferi Dieselgate nemški avtomobilski velikan BMW dolgo ni bil na radarju; zdaj so v ZDA proti njemu vložili skupinsko tožbo, kot pred tem proti družbam Ford Motor, Fiat Chrysler Automobile, General Motors, Mercedes-Benz in Volkswagen

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)