Uprava skupine BMW je na sredini letni konferenci razkrila poslovne rezultate in načrte za prihodnost. Debata se je vrtela okoli dizelskih motorjev, katerih delež zmerno upada, in električnih avtomobilov, ki po mnenju BMW pomenijo prihodnost. »Prihodnost je električna,« je prepričan predsednik uprave skupine BMW Harald Krüger.
Osmo rekordno leto zapored
Prodaja avtomobilov v skupini BMW se je lani okrepila za 4,1 odstotka, na rekordnih 2.463.526 vozil. Dobiček pred davki je lani dosegel 10,6 milijarde evrov, kar je več kot četrtina slovenskega bruto domačega proizvoda. Prihodki skupine so bili večji za 4,8 odstotka in so znašali 98,7 milijarde evrov. Čisti dobiček se je okrepil za kar 26 odstotkov, na 8,7 milijarde evrov. Veliko rast pripisujejo naraščajočemu povpraševanju po električnih vozilih in davčni reformi v ZDA.
Delničarjem rekordna dividenda v višini štirih evrov
Marža iz poslovanja avtomobilskega oddelka je ostala nespremenjena pri 8,9 odstotka in je v okviru določenega cilja med osmimi in desetimi odstotki. Uprava je letos znova predlagala rekordno dividendo v višini štirih evrov (kar pol evra več kot leto prej) za lastnike navadnih delnic. BMW bo delničarjem izplačal dobrih 30 odstotkov lanskega neto dobička oziroma več kot 2,62 milijarde evrov dividende.
Dodatna milijarda evrov za raziskave in razvoj
»Lani smo za raziskave in razvoj namenili približno milijardo evrov več kot leta 2016 in kljub temu povečali dobiček iz poslovanja. Na to mislimo, ko govorimo o trajni donosnosti,« je dejal Nicolas Peter, član uprave BMW, odgovoren za finance. Naložbe v raziskave in razvoj je skupina BMW lani okrepila za 18,3 odstotka, na 6,1 milijarde evrov. Izraženo v deležu prihodkov skupine, so naložbe v raziskave in razvoj pomenile 6,2 odstotka, v letu prej pa 5,5 odstotka.
Prodaja vozil znamke BMW se je povečala za 4,2 odstotka, na 2.088.283 vozil. Glavni vir rasti so športni terenci, katerih prodaja se je povzpela za 9,6 odstotka. Prodali so tudi rekordno število minijev, to je 371.881 oziroma za 3,2 odstotka več. Zaradi zamenjave modela je bil nedostopen phantom, kar se je poznalo v upadu prodaje rolls-royceov. Leto 2017 je bilo sedmo zaporedno rekordno leto za segment motorjev, katerih prodaja se je okrepila za 13,2 odstotka, na 164.153 primerkov.
V skupini pričakujejo, da bodo kljub nestabilnemu političnemu in gospodarskemu okolju letos prodajo še povečali. »Letos ciljamo na nov prodajni rekord,« je dejal Krüger. »Pričakujemo, da bo leto 2018 deveto zaporedno rekordno leto. Prizadevamo si doseči nove rekorde. Letos bomo predstavili 20 novih in posodobljenih modelov, največjo modelsko ofenzivo. Med temi novi BMW Z4, novo generacijo BMW X4, serijo osem in na koncu leta novi X7.«
Zahvaljujoč dobri prodaji električnega i3 so izpolnili cilj sto tisoč prodanih električnih in hibridnih modelov. Prodaja teh se je povečala za impresivnih 65,6 odstotka, na 103.080 vozil. Letos načrtujejo prodajo 140 tisoč elektrificiranih modelov, do konca leta 2019 pa, da jih bo na cestah že pol milijona. »Deleža prodaje elektrificiranih vozil ne moremo napovedati, ker bodo to narekovali kupci, i3 pa bo gotovo zelo dobro zastopan. Prodajne številke bodo odvisne tudi od infrastrukture v posamezni državi.« Krüger še opozarja, da ne gre za sprint, temveč maraton.
Kako so zmanjšali izpuste flote kljub manjši prodaji dizlov
Uspešna prodaja elektrificiranih vozil je lani pripomogla k manjšanju izpustov ogljikovega dioksida v portfelju vozil BMW. Kljub upadanju deleža dizelskih motorjev na glavnih trgih je skupina zmanjšala povprečne izpuste ogljikovega dioksida v floti vozil s 124 na 122 gramov na kilometer. Izpusti ogljikovega dioksida so 42 odstotkov manjši kot leta 1995, do leta 2020 pa v skupini ciljajo na 50-odstotno zmanjšanje. Z zgodnjim osredotočenjem na elektromobilnost so si v BMW prislužili vodilni položaj na trgu elektrificiranih vozil. Skupina BMW je po registraciji novih električnih in priključnih hibridov vodilna in zavzema 21-odstotni delež na evropskem trgu.
»Ne gremo v vesolje, vendar izpolnjujemo svoje obljube. Vse tekmece jemljemo resno, Tesla je konkurent, a konkurenti so tudi na Kitajskem. Glede na to, da je za nami rekordno leto, nam gre dobro,« dodaja Krüger. Razvili so prilagodljivo arhitekturo, ki jo lahko uporabijo tako za električni pogon, pogon na notranje zgorevanje ali pa kot priključni hibrid. »To nam omogoča hiter odziv na potrebe trga,« poudarja Nicolas Peter.
»Opažamo zmeren upad števila dizelskih vozil, vendar lahko izpuste ogljikovega dioksida zmanjšamo tudi brez njih. Velikost deleža dizlov bodo določili kupci. Karkoli naredimo, se vedno osredotočamo na naše stranke. BMW oblikuje prihodnost mobilnosti,« zagotavlja Krüger.