Uprava skupine BMW je na sredini letni konferenci razkrila poslovne rezultate in načrte za prihodnost. Prodaja avtomobilov se je lani okrepila za 4,1 odstotka, na rekordnih 2.463.526 evrov. Dobiček pred davki je letos dosegel 10,6 milijarde evrov, kar je več kot četrtina slovenskega bruto domačega proizvoda. Prihodki skupine so bili večji za 4,8 odstotka in so znašali 98,7 milijarde evrov. Čisti dobiček se je povečal za kar 26 odstotkov, na 8,7 milijarde evrov. Veliko rast gre pripisati predvsem krepkemu povpraševanju po električnih vozilih in davčni reformi v ZDA.
Marža iz poslovanja avtomobilskega oddelka je ostala nespremenjena pri 8,9 odstotka in je v okviru zastavljenega cilja med osmimi do desetimi odstotki. Uprava je letos spet predlagala rekordno dividendo v višini štirih evrov (kar polovico evra več kot leto prej) za lastnike navadnih delnic. BMW bo delničarjem izplačal dobrih 30 odstotkov lanskega neto dobička oziroma več kot 2,62 milijarde evrov dividende in se giblje v zastavljenem cilju med 30 in 40 odstotki.
Dodatna milijarda evrov za raziskave in razvoj
»Lani smo za raziskave in razvoj namenili približno milijardo evrov več kot v letu 2016 in kljub temu povečali dobiček iz poslovanja. To je tisto, na kar mislimo, ko govorimo o trajni donosnosti,« je dejal Nicolas Peter, član uprave BMW, odgovoren za finance. Naložbe v raziskave in razvoj je skupina BMW v minulem letu povečala za 18,3 odstotka, na 6,1 milijarde evrov. Izraženo v odstotkih prihodkov skupine so naložbe v raziskave razvoj pomenile 6,2, v predhodnem letu pa 5,5 odstotka.
Prodaja vozil BMW se je povečala za 4,2 odstotka, na 2.088.283 vozil. Glaven vir rasti so športni terenci, katerih prodaja se je povečala za 9,6 odstotkov. Prodali so tudi rekordno število minijev, prodaja se je povečala za 3,2 odstotka, na 371.881 avtomobilov. Zaradi zamenjave modela je bil nedostopen phantom, kar se je poznalo v upadu prodaje rolls-royce-ev. Leto 2017 je bilo sedemo zaporedno rekordno leto za segment motorjev, katerih prodaja se je okrepila za 13,2 odstotka, na 164.153 primerkov.
V skupini pričakujejo, da bodo kljub nestabilnemu političnemu in gospodarskemu okolju v letu 2018 prodajo še povečali. »Letos ciljamo na nov prodajni rekord,« je dejal predsednik uprave skupine BMW Harald Krüger. Temu bodo pripomogli povečanje razpoložljivosti novega BMW X3, in nova modela Z4 in serija 8.
Zahvaljujoč dobri prodaji električnega i3, so izpolnili cilj prodaje 100 tisoč električnih in hibridnih modelov. Prodaja teh se je povečala za impresivnih 65,6 odstotka, na 103.080. Letos načrtujejo prodajo 140 tisoč elektrificiranih modelov, do konca leta 2019 pa načrtujejo, da jih bo na cestah že pol milijona.
Kako so zmanjšali izpuste flote kljub manjši prodaji dizlov
Uspešna prodaja elektrificiranih vozil je pripomogla skupini BMW v letu 2017 pri manjšanju izpustov ogljikovega dioksida v njihovem portfelju vozil. Kljub manjšanju deleža dizelskih motorjev na glavnih trgih je skupina zmanjšala povprečne izpuste ogljikovega dioksida flote vozil s 124 na 122 gramov na kilometer. Izpusti ogljikovega dioksida so 42 odstotkov manjši, kot so bili leta 1995, do leta 2020 pa ciljajo na 50-odstotno zmanjšanje. Z zgodnjim osredotočenjem na elektromobilnost so si prislužili vodilni položaj na trgu elektrificiranih vozil. Skupina BMW je po registraciji novih električnih in priključnih hibridov vodilna in si je odrezala 21-odstoten delež evropskega trga.