Tudi prihodnost superšportnikov, ki za dosego vrtoglavih hitrosti potrebujejo ogromno moči, že nekaj let ni več omejena le na bencinske motorje. Proizvajalci so tehniko toliko razvili, da že danes v serijskih avtomobilih uporabljajo elektriko za pomoč pri pogonu, dodatno moč ali kot edino pogonsko možnost. Omejitev pri tovrstni zasnovi so le velika masa baterij, omejen doseg in čas njihovega polnjenja pa seveda zvok, ki je pomemben del romantike superšportnikov. Rjovenje šest-, osem-, deset- in 12-valjnih strojev se z elektriko seveda poslavlja.
Avtomobilski salon v Ženevi, odprt bo do nedelje, je poleg serijskih predstavil veliko konceptnih avtomobilov, ki vselej kažejo, v katero smer se bo razvijala tehnika. Osredotočili smo se na superšportnike, torej tiste, kjer se kalijo najdrznejše ideje, najsodobnejša tehnika in so v takšni obliki namenjeni zgolj petičnežem. Med njimi smo izbrali tiste, ki delujejo na alternativne pogone – elektriko, vodik ali kombinacijo fosilnega goriva in elektrike.
Rimac C-two
Hrvaški Rimac je eno največjih presenečenj letošnje Ženeve, saj je hrvaški inovator na salonu predstavil koncept, ki z zmogljivostmi presega precej bolj ugledna in uveljavljena imena. Superšportnik C-two ima štiri elektromotorje s skupno močjo kar 1.407 kilovatov (1.914 konjskih moči) in 2.300 newtonmetri navora, ki ga do hitrosti sto kilometrov na uro poženejo v 1,97 sekunde, do 300 kilometrov na uro pa v le 12 sekundah. Največja hitrost je 415 kilometrov na uro. Poleg tega C-two omogoča popolno avtonomno vožnjo, kar mu omogoča sklop tehnike, sestavljen iz osmih kamer, šestih radarjev in 12 ultrazvočnih tipal.
Pininfarina H2 speed
Futuristični koncepti se redko prelevijo v serijske avtomobile in prav to se je zgodilo s pininfarino H2 speed, ki po dveh letih od konceptnega modela v omejeni seriji 12 vozil prihaja na ceste. Superšportnik z oblinami dirkalnika Le mansa teče na gorivne celice – te iz vodikovega goriva proizvajajo elektriko in poganjajo štiri elektromotorje s skupno močjo 480 kilovatov (653 konjskih moči), ki mu omogočajo največjo hitrost prek 300 kilometrov na uro in pospešek do stotice v 3,4 sekunde. Moč se na zadnja kolesa prenaša brez posrednikov, menjalnika, diferenciala …, stranski produkt pogona je le para. Karoserija H2 speeda je izdelana večinoma iz ogljikovih vlaken, masa avtomobila je le 1.420 kilogramov.
Aston martin lagonda vision concept
Angleški Aston Martin je s konceptom lagonda vision concept napovedal vsaj dva velika premika. Da bo lagonda, znana iz časov limuzinskih aston martinov, postala samostojna avtomobilska znamka in da bo to prva luksuzna znamka z zgolj električnim pogonom. Koncept v nasprotju z drugimi avtomobili znamke Aston Martin obljublja izjemno prostorno in izkoriščeno potniško kabino s široko odpirajočimi se stranskimi vrati, prilagodljivo kabino z desnim prednjim sedežem, ki ga je mogoče obrniti proti zadnjima dvema, in futuristično obliko, ki naj bi leta 2021 postala serijska. Aston Martin obljublja tudi popolnoma avtonomno vožnjo in močne električne motorje, a številk ne razkriva.
Porsche mission-E cross turismo
Mission-E cross turismo je nadgradnja leta 2015 predstavljenega konceptnega športnika in kaže razvoj v smeri bolj uporabnega terenskega križanca z izrazito športno naravnanostjo. Skoraj pet metrov dolg (4,95 metra) koncept s štirikolesnim pogonom, ki ima 800-voltno arhitekturo, je mogoče polniti na hitrih polnilnicah. Pri tem polnjenje lahko poteka tudi indukcijsko, na polnilni postaji ali na Porschejevem domačem sistemu za shranjevanje energije. Mission-E cross turismo poganjata dva sinhronska električna motorja s sistemsko močjo več kot 440 kilovatov (600 konjskih moči), za pospešek do stotice konceptni športnik po zagotovilih Porscheja potrebuje manj kot 3,5 sekunde, za pospešek do 200 na uro pa manj kot 12 sekund. Obenem zagotavlja, da je njegova trajna moč večja kot pri kateremkoli električnem avtomobilu doslej, kar omogoča večkratno zaporedno pospeševanje brez zmanjšanja moči.
Jaguar I-pace
Jaguar I-pace sicer ne sodi med superšportnike, a vseeno ima pomembno vlogo v razvoju elektromobilnosti. Električni SUV je popolnoma serijski, poleg tega je ta hip edini tekmec ameriški Tesli Motors. Glavne lastnosti 4,68 metra dolgega SUV opisuje električni sklop. Baterija zmogljivosti 90 kilovatnih ur je spravljena v dno vozila, na vsaki osi je električni motor s 147 kilovati (200 konjskimi močmi) in 348 newtonmetri navora, kar daje izjemen seštevek 294 kilovatov (400 konjskih moči) in 696 newtonmetrov navora, ki poganjata vsa štiri kolesa. Pospešek kar 2,2 tone (zaradi zmogljive baterije) težkega avtomobila do stotice je le 4,8 sekunde. Novi I-pace prehiteva tudi najbližjega tekmeca – teslo model X 75D in 100D, kar dokazuje s primerjavo v videu, v katerem sicer ni vključena najzmogljivejša tesla model X s paketom performance. Doseg motorjev s polno baterijo je 480 kilometrov že po novem, realnejšem merjenju WLTP, obljublja Jaguar. Polnjenje baterije prek hitre stokilovatne polnilnice bo trajalo le 40 minut, v tem času boste napolnili 80 odstotkov baterije. Prek domače sedemkilovatne vtičnice bo polnjenje trajalo deset ur in pol.