Da je volvo XC40 iz pravega testa, je dokazal že pred dnevi v Ženevi, kjer se je najprej okitil z nazivom evropski avto leta (prvi za Volvo), nato pa med občinstvom na salonu pritegnil vsaj toliko pozornosti kot premierno predstavljeni V60.
Pri Volvu s kompaktnim športnim terencem niso ničesar želeli prepustiti naključju, prvo resnejše spoznavanje v okolici Kranjske Gore pa je pokazalo, da so Švedi naredili resnega tekmeca nemški sveti trojici. Audi Q3, BMW X1 in Mercedes GLA so z njim dobili dostojnega tekmeca, XC40 pa naj bi bil sicer ključen pri doseganju napovedane rasti - do leta 2020 bi pri Volvu prodajo radi povečali za 50 odstotkov, na 800 tisoč vozil.
In kaj ponuja novi XC40? To je najmanjši Volvov športni terenec, ki sodi med kompaktneže, obenem je kot prvi zasnovan na platormi CMA, na kateri bo nastala cela družina nove serije 40, vključno z električnimi modeli.
XC40 kot bratranec večjih XC60 in XC90 ugaja že na prvi pogled, saj so mu oblikovalci namenili elegantno obliko s pridihom mladosti, kar se še posebno izraža s črno ali belo barvo strehe. Spredaj se baha z novo masko in nase opozarja z značilnimi žarometi v obliki Thorovega kladiva.
Volvo XC40 v dolžino meri 4,42 metra, 1,87 metra v širino ter 165 centimetrov v višino, hkrati pa medosna razdalja znaša 270 centimetrov, zato navduši s prostornostjo druge vrste in prtljažnika. Značilen zadek je pri tem širši kot sprednji del, XC40 pa zmore opravljati tudi družinsko poslanstvo.
V zadku se namreč skriva 479-litrski prtljažni prostor, celo bolj kot z velikostjo pa navdušuje s številnimi uporabnimi rešitvami. Praktične kljuke namreč omogočajo, da torbe in nakupovalne vrečke med vožnjo ostajajo na svojem mestu.
Kabina XC40 bo potešila tudi najbolj razvajene, saj je kakovostno izdelana, ponuja veliko serijske opreme ter značilni 12,3-palčni pokončni zaslon na dotik.
Navduši tudi ozvočenje HarmanKardon, zvočnike pa so inženirji umaknili iz vrat, zato je tam več prostora za shranjevanje predmetov.
Predale so vgradili tudi v tla, poleg tega je na voljo še poseben prostor za mobilni telefon, kjer je omogočeno brezžično polnjenje baterije, prav pa pride tudi košek za smeti v sredinskem naslonu.
Kot smo pri Volvu že vajeni, novinec prinaša kopico inovacij. Sistem city safety, ki preprečuje trke v mestu, je nadgrajen in deluje do hitrosti 60 kilometrov na uro (prej do 50). Varnostna in asistenčna oprema vključuje še sisteme pilot assist za polsamodejno vožnjo - usmerjanje znotraj voznega pasu in samodejno zaviranje ter pospeševanje pred spredaj vozečimi avtomobili, sistem proti zapustitvi cestišča (run-off road protection and mitigation) in cross traffic alert s 360-stopinjsko kamero, ki opozarja na promet v križiščih in lajša parkiranje.
Sprva močnejša dizel in bencinar
Ob začetku prodaje sta na izbiro dvolitrski dizelski motor D4 s 140 kilovati (190 KM) in bencinski T5 s 182 kilovati (247 KM), oba sta opremljena s štirikolesnim pogonom in samodejnim menjalnikom. V prihodnjih mesecih bodo ponudbo dopolnili vstopni dizel D3 s 110 kilovati (150 KM) ter bencinski T3 s 115 kilovati (156 KM) - oba s sprednjim pogonom in ročnim menjalnikom - in T4 s 140 kilovati (190 KM), pozneje bosta na voljo še priključni hibrid in popolnoma električni model.
Volvo XC40 za manj kot 30 tisoč evrov
Za osnovno različico z bencinskim T3 in paketom kinetic bo treba pripraviti slabih 30 tisočakov, v sklopu akcijske ponudbe pa vam pri uvozniku vključijo še dodatna paketa business in light. Za enako opremljen avtomobil, vendar z dizelskim D3, bo treba dodati še dva tisoč evrov. Cene se trenutno začnejo pri 39.990 evrih (D4 AWD Momentum,+), za T5 pa boste odšteli 45 tisoč evrov. Bolj športnim kupcem je na voljo še R-design, cene se začnejo pri 46 tisoč oziroma 49 tisoč za različico z bencinskim motorjem.