Mercedes-Benz je z modelom CLS pred več kot desetletjem na precej tradicionalnem trgu prestižnih limuzin povzročil pravi orkan.
Ustvaril je nišni razred štirivratnih kupejev, k znamki pa pripeljal povsem nove kupce –mlade in aktivne, uspešne poslovneže, starejše z bolj sproščenim slogom, zaradi elegantne oblike pa je postal priljubljen tudi pri nežnejšem spolu, kar je pomembna sestavina recepta za uspeh.
Ta je hitro zadišal konkurenci, njene napade pa pri Mercedesu zdaj odbijajo s tretjo generacijo CLS, ki znova narekuje estetske smernice znamke, se postavlja s tehnologijo iz razreda S ter tehnično poslastico iz AMG-oddelka.
Športnik z veliko elegance
Po tej plati ne preseneča, da so si pri Mercedesu za uvodno spoznavanje z novim CLS izbrali Barcelono – mesto izrednih lepot, arhitekture in temperamentnih ljudi –, hitre odseke pod mogočnim Montserratom ter uživaško panoramsko cesto do Sitgesa.
V okolici rodnega Stuttgarta ali kje drugje novi CLS ne bi bil nič manj imeniten, a je tudi s pomočjo katalonske energije zažarel v polnem sijaju. Že njegova oblika brez ostrih robov v ospredje postavlja lepoto, v ospredju pa sta aerodinamična učinkovitost ter športna eleganca predhodnikov, ki jo ob novi maski in žarometih krasita prepoznavna kupejevska bočna linija in izredna aerodinamika – koeficient zračnega upora znaša 0,26.
Notranjost v slogu večjega S
Novi CLS je v živo še bolj eleganten in opazen kot prejšnji modeli, za novo mero navdušenja pa poskrbi notranjost, ki po novem lahko pelje pet potnikov.
Osnovo si je izposodila pri razredu E, a se lahko pohvali tudi z veliko elementi razreda S, pri čemer je opaziti velik poudarek na podrobnostih, skrbno izbrane materiale in izredno kakovost.
Pred voznikom je iz razreda S izposojen volan, vključno z gumbi in drsnima ploščicama za upravljanje, skoraj polovico armaturne plošče pa zavzema dvojni 12,3-palčni digitalni zaslon.
Za nekaj dodatnih vzdihov navdušenja poskrbijo okrogli zračniki, v katerih se barva spreminja na rdeče ali modro, odvisno, ali notranjo temperaturo povišujete ali nižate.
Položaj za volanom je pričakovano odličen, sedeži po potrebi dajejo dinamično bočno oporo, prostornost na zadnji klopi skoraj petmetrske športne limuzine je zahvaljujoč dodatnim šestim centimetrom pri medosju zgledna, koristen pa je tudi 520-litrski prtljažnik.
Sprva trije motorji, štirikolesni pogon in devetstopenjski samodejni menjalnik
Za pogon novega CLS skrbi družina znova izvrstnih šestvaljnih dizelskih in bencinskih motorjev, ki so vsaj na začetku opremljeni s štirikolesnim pogonom in natančnim devetstopenjskim samodejnim menjalnikom.
Dizel v šibkejši različici zmore 210 kilovatov (286 konjskih moči), v močnejši 250 kilovatov (340 konjskih moči), prava posebnost pa je bencinski motor z 270 kilovati (367 konji), ki ima zraven še elektromotor s 16 kilovati (22 konji) in 250 newtonmetri navora.
Ta je v pomoč pri pospeševanju, obenem pa med vožnjo razbremeni bencinskega. Inženirji so izboljšali krmiljenje in stabilnost, kljub velikosti pa mercedes CLS zobe pokaže tudi med ovinki.
Odličnemu AMG pri dihanju pomaga kompresor
Za njihovo suvereno osvajanje pod Montserratom smo si izbrali športno izvedbo AMG 53 4Matic+ s kar 320 kilovati (435 konjskimi močmi).
Ta ima poleg 48-voltnega električnega sistema in zaganjalnika EQ Boost nameščen še poseben električni pomožni kompresor. Motor zato ne pozna turboluknje, saj se kompresor v vsega 300 milisekundah zavrti do 70 tisoč vrtljajev, dodaten tlak pa mu ponudi že v trenutku pritiska na stopalko za plin. Nabriti CLS s podpisom AMG vleče že iz prostega teka, hitrost pa pridobiva tako hitro, da oko komaj še sledi rastočim številkam na digitalnem merilniku hitrosti. Vse skupaj v vsakodnevno uporabnem športniku sicer poteka manj dramatično, kot bi si glede na številke mislili, a gre v prvi vrsti predvsem za spoštovanje vreden tehnični biser.
Odlična zvočna izolacija
Ker so vse različice CLS izvrstno zvočno zatesnjene, je tudi panoramska vožnja z različico 400d minila brez omembe vrednega trušča.
Da se premikamo, na trenutke tudi precej hitro, je pokazal šele pogled na merilnik hitrosti. Ne glede na to, za katero različico gre, je mercedes CLS odlična zmes lepote in moči, ki zna še kako zaigrati na čustva. In ko so ta v igri, cena gotovo ni odločilni dejavnik. Za osnovno različico 350d bo treba pripraviti skoraj 79 tisoč evrov, močnejši 400d bo za štiri tisočake dražji, za bencinskega 450 pa bo treba odšteti 84 tisoč evrov.