V času, ko so podrobna tiskovna gradiva in izdatne fotogalerije prihajajočih modelov na voljo že dneve pred odprtjem oziroma le klik stran, se obisk ženevskega avtosalona marsikomu zdi le izguba časa.
Zakaj bi se drenjal in komolčil z več tisoč prepotenimi novinarji z vsega sveta, namesto zloščene pločevine (in danes vse bolj redkih deklet – pohvale svetlim izjemam pri Škodi, Land Roverju in še komu) v objektiv dobil zadnjice, glave in roke kolegov ter včasih celo preveč potrpežljivo čakal, da bi si za tistih pet sekund v miru ogledal, potipal ali celo sedel v kak avtomobil? A kako narobe!
Čeprav se je letos med večtisočglavo množico novinarjev že dan prej pomešala še skupina »posvečenih«, ki se jim vse skupaj zdi le kot zabavno preživet dan, je obisk salona v živo skorajda obvezen.
Le kako bi sicer iz prve vrste (olajšano) ugotovil, da je VW passat v francoskem levu dobil močno konkurenco, prisluhnil virtuozoma 2Cellos, za rokav pocukal šefa Audija in Volva, koketiral s hostes(am)i, občudoval duh ekstaze v rožnato zlati barvi ter znova nejeverno gledal v nekaj dronu podobnega nad majhnim avtomobilom. To čudo dejansko leti?
V letu dni Italdesignu in Airbusu še ni uspelo, moči so zdaj združili z Audijem in ni vrag, da jim nekoč ne uspe.
Le nekaj metrov stran od avtodrona je bila na ogled realnost, več kot 30 volkswagnov, prek 10 škod in približno toliko seatov ter po novem tudi cuper. Ljudi okoli se je kot vedno trlo, čeprav pravih serijskih novosti koncern v tem delu ni pokazal.
Audi A6 spreminja razred menedžerskih limuzin
A bolj se je ura bližala deveti, bolj se je reka ljudi vila stran. Ne k bližnjima Bentleyju ali Lamborghiniju, kjer sta se na ogled postavila urusa, superzmogljiva športna terenca, ampak k Audiju. Nemški avtomobilski velikan je Ženevo namreč izkoristil za premiero novega A6, vse skupaj pa je zavil v filmsko premiero. Med množico so se pomešali prodajalci pokovke, hot dogov, čokolad in gaziranih pijač, ljudje pa so v udobnih kinofoteljih čakali na začetek predstave.
Jasno, A6 je za Audi najpomembnejši letošnji model, ko so z dveh primerkov končno odgrnili tančico in jih pripeljali v ospredje, pa se je razlegel spontan aplavz. Audi A6 je brez dvoma ena izmed zvezd salona, s kopico inovacij pod pločevino pa delno spreminja razred menedžerskih limuzin.
Več značaja, dinamike in 48-voltni električni sistem
Oblikovno je privlačen in po zaslugi poudarjenih bokov bolj dinamičen kot prej, ponuja tudi več prostora kot prej in 530-litrski prtljažnik. Notranjost prinaša skoraj popolno digitalizacijo merilnikov (12,3-palčen virtualen kokpit v paketu MMI navigacija plus) in sredinskih zaslonov na dotik, za doplačilo pa navigacija shranjuje pogoste poti voznika in mu na podlagi teh informacij predlaga najhitrejšo pot. Glavna tehnična novost pod motornim pokrovom je 48-voltni električni sistem pri motorjih 55 TFSI, 40 TDI in 45 TDI, ki omogoča izklop motorja pri stalnem plinu pri hitrostih od 55 do 160 kilometrov na uro ter pri spuščenem plinu pri hitrosti od šest do 22 kilometrov na uro.
Prvi mož Rupert Stadler je na premieri upravičeno žarel, a pri tem ni pozabil na drugega novinca, konceptni e-tron SUV. »Ljudem želimo ponuditi električni avtomobil z dosegom 500 kilometrov, za SUV pa smo se odločili zaradi praktičnosti in velike priljubljenosti teh modelov, predvsem na Kitajskem in v Indiji,« je pojasnil Stadler ter premiero napovedal za letošnji avgust.
Električna kona do 470 kilometrov brez polnjenja
Na elektriko pa močno stavijo tudi Korejci, pri Hyundaiu se je vse vrtelo okoli električne kone. Da z njo mislijo resno, je pokazal že veleplakat pred razstaviščem, kjer Elonu Musku iz Tesle sporočajo, da je zdaj na potezi on. Predrzno?
Nikakor, kona je že v svoji osnovni izvedbi pravi posebnež, enako pa velja tudi za električno različico. Pri pogonu bodo kupci lahko izbirali med dvema različicama. Prva ima 100-kilovatni elektromotor (135 konjskih moči), energijo pa zagotavlja baterija z zmogljivostjo 39,2 kilovatne ure, ki naj bi z enim polnjenjem zagotavljala do 300 kilometrov dosega in je namenjena voznikom na krajše proge.
Bolj zmogljiva je »dolgoprogaška« kona, ki jo poganja 147-kilovatni motor (200 konjskih moči), baterija pa ima zmogljivost 64 kilovatnih ur. Doseg z enim polnjenjem naj bi znašal kar 40 kilometrov, kar je povsem na ravni tesel in Musku lahko da misliti. Hyundai bo do leta 2020 sicer predstavil kar 15 elektrificiranih modelov, tako hibride, priključne hibride kot povsem električne modele, vsaj 10 pa jih bo na voljo tudi pri nas.
Volvo V60 na novo definira pojem luksuznega karavana
Na elektriko v priključno hibridnih različicah prisegajo tudi pri švedskem Volvu, ki pod okriljem kitajskega Geelyja doživlja pravi preporod. Po modelih XC90, S90/V90, V90 crosscountry in XC60 so letos poskrbeli za dvojni šov. Njihov najmanjši športni terenec XC40 je namreč postal evropski avto leta, kar je za Švede prva lovorika v zgodovini, nov aplavz pa je doživel s premiero družinskega in poslovnega karavana V60.
Z novinarskim kolegom sva ugotavljala, da bi iz pregovorno hladnih Švedov prej dobil nasmešek in objem, kot pa dobil Kitajca ven iz V60, pa naj gre za sedeže ali prtljažnik. Volvo z njim napada nemške tekmece, obenem je prvi avtomobil na svetu, ki je opremljen s sistemom City Safety – ta aktivira samodejno zaviranje v primeru nevarnosti trka z nasproti vozečim avtomobilom.
Varnost je znova v ospredju
Opremljen je tudi z varnostnim sistemom, ki zaznava pešce, kolesarje in večje živali ter s sistemom za preprečitev nenamerne zapustitve vozišča. Novi V60 je prostornejši od aktualnega modela, v dolžino je s 4,64 zrasel na 4,76 metra, za skoraj sto litrov pa je večji prtljažnik, ki zdaj meri 529 litrov oziroma 1.364 litrov s podrtimi zadnjimi sedeži.
V motorni paleti sta dva bencinska, en hibridni ter dva dizelska pogonska sklopa, moči pa je med 190 in 407 »konji« v hibridnem T8. Pa se karavani danes sploh še splačajo? »Gledano skozi številke je trg v upadu, a kljub temu menimo, da je na njem še vedno prostor za luksuznega karavana,« nam je po premieri pojasnil predsednik uprave Håkan Samuelsson. Prav Samuelsson (spodaj desno) je iz Volva znova ustvaril zaželeno znamko ter zato postal prvi prejemnik nagrade za svetovnega avtomobilskega voditelja leta »World person of the Year 2018«, ki jo podeljuje organizacija Svetovni avto leta.
Rimac C_two, koncept, ki tekmuje z bliskom
Nagrado ali dve pa si zasluži tudi Mate Rimac, 30-letni Hrvat iz Velike Nedelje, na čigar vrata trkajo tudi največji avtomobilski velikani. Rimac ne bi bil Rimac, če ne bi za nekaj trenutkov pritegnil pozornost vseh, tudi tistih, ki so bili v bližini enega in edinega – rolls-roycea phantoma.
Na premiero svojega najnovejšega concept two oziroma C_two je namreč povabil hrvaška virtuoza 2Cellos, ki sta v norih ritmih čela množico pripravila na tisto, kar je sledilo – 1.914-konjsko dvotonsko električno perverzijo na štirih kolesih, ki s pomočjo štirih elektromotorjev ponuja 2.300 newtonmetrov navora, se z mesta do 300 kilometrov na uro požene v manj kot 12 sekundah, stotico pa doseže prej, kot ste sami prebrali zgornji mednaslov.
Pospešek od nič do 100 kilometrov na uro v 1,97 sekunde je dosežek, ki ga avtomobil do danes še ni dosegel, končna hitrost pa znaša 415 kilometrov na uro. Bugatti chiron in koenigsegg agera RS se tako borita le še za srebro.
»Vse, kar je danes mogoče, želimo pokazati v tem avtomobilu in gremo do skrajnih meja!« je na premieri pojasnil Rimac. Električni superšportnik je ob tem postal prvi avtomobil na svetu s četrto stopnjo avtonomne vožnje, kar pomeni, da je sposoben voziti popolnoma sam. To mu omogoča osem kamer, šest radarjev in 12 ultrazvočnih tipal, v avtomobilu pa se po besedah Rimca vsako uro ustvari šest gigabajtov podatkov, 72 ECU-enot in procesorjev pa ima enako moč kot 22 macbookov pro.
Peugeot s 508 prehiteva celo VW passata
A medtem ko si prav vsak izmed 900 razstavljenih modelov zasluži vsaj delček pozornosti, številni med njim pa tudi globok poklon, je po naši oceni za največ gneče poskrbel lev.
Ne v obliki mogočne skulpture, pod katero je bil celo družinski rifter – prej partner – videti nebogljeno, ampak tisti pod njim. Resda brez grive, a z atraktivno športno-elegantno obliko, nazobčanim motornim pokrovom, globokimi zalizci iz dnevnih LED-svetil, vrati brez okvirjev ter bravuroznim zadkom, na katerem LED-svetila poustvarjajo pravo igro rdeče svetlobe. Kakšen avto je tale 508!
Peugeot je zanimanje in željo po obisku salona zbudil prav s svojo novo limuzino ter v vsem izpolnil pričakovanja.
Podroben ogled uporabno sveže zunanjosti modela 508, počitek na zadnjih sedežih, po zgledu Kitajcev preiskovanje prtljažnika in nato končno skok za štirioglati volan, pritiskanje imenitnih gumbov, opazovanje množice skozi toplotno kamero kar med merilniki, tipanje izbranih materialov, navduševanje nad kakovostjo izdelave ter predvsem uživanje v objemu petvratne limuzine.
Brez dvoma je mični francoz s svojim nastopom pozitivno presenetil vse, po občutku kakovosti pa dosegel in celo presegel VW passata. Verjemite, Peugeot tako odličnega avtomobila še ni imel, pa čeprav je z modelom 3008 segel zelo visoko.
Če ne verjamete, se v prihodnjih dneh lahko prepričate na svoje oči. Sladokusci bi vam tako in tako rekli, da je branje tekstov in gledanje fotografij podobno lizanju sladoleda skozi steklo. Odgovor je torej jasen, Ženeva je 800 kilometrov oziroma nekaj ur vožnje stran, le mičnih deklet v avtomobilskem paradižu bo bolj za vzorec.
Foto: Matej Kačič