Japonska Toyota je najbolj zavzeta pri krčenju ponudbe dizelskih motorjev v Evropi. Lani je njihovo ponudbo močno skrčila v Italiji, na vseh evropskih trgih pa je dizelske stroje večinoma nadomestila s hibridi – tudi v SUV RAV4.
»Naslednji korak v tej strategiji je prenehanje prodaje dizelskih avtov v Evropi do konca letošnjega leta,« je danes napovedal predsednik uprave Toyota Europe Johan van Zyl.
To ne bo prevel boleč korak za proizvajalca, saj je delež dizelskih motorjev v prodaji osebnih vozil lani znašal manj kot deset odstotkov.
Novi kompaktni križanec je predlani na trg zapeljal že brez dizlov, hibridna različica pa pomeni 80 odstotkov prodaje. Na evropski ravni pa hibridi pomenijo že 40 odstotkov celotne prodaje.
Tudi v novi generaciji modela auris ne bo več BMW dizelskega motorja ampak bencinski stroji in dva hibrida, s 132 oziroma 90 kilovati sistemske moči.
Povsem brez dizlov ne gre
Povsem brez varčnih dizelskih strojev, ki so zadnji dve leti in pol v precepu okoljevarstvenikov in politike, pa tudi Toyota ne bo mogla. Takšen stroj bo še vedno ponujala v terencu land cruiser in terenskem poltovornjaku hilux (2,8 litrski toyotin turbodizel) ter v potniškem in tovornem dostavniku proace (PSA 1,6 in dvolitrski turbodizel). Razlog je v navoru dizelskega motorja, navaja Toyota.
Toyota bo v prihodnje še razširila ponudbo hibridov, da bi do leta 2021 dosegla okoljske cilje povprečnih izpustov 95 gramov ogljikovega dioksida na kilometer. Predlani je proizvajalec dosegel povprečje 105,4 g/CO2 na kilometer, povprečje industrije pa je bilo 118,1 g/CO2 na kilometer.
Ob tem se proizvajalec ne bo usmeril v mehke hibride z 48 voltnim električnim omrežjem, kot večina evropskih znamk.
»Mehki hibridi so za nas korak nazaj, priključne hibride pa je potrebno polniti. Brez tega so njihovi okoljski cilji izničeni,« je za Reuters komentiral van Zyl.