Avto

Liliputanski zunaj, skoraj megalomanski znotraj

Mitsubishijev space star je dimenzijski malček, ki ugaja z notranjo prostornostjo in preseneča z zavestno odsotnostjo tako zveličavnega multifunkcijskega zaslona

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

06.03.2018 07:35
Čas branja: 5 min
Liliputanski zunaj, skoraj megalomanski znotraj
Space star je nekaj daljši kot je bil, pa kljub temu ne spada med najmanjše avtomobile na slovenskem trgu. Foto: Janez Kovacic

Avtomobilske tovarne si dajo precej opraviti z imeni oziroma oznakami, toda japonskemu Mitsubishiju se je »posrečilo« nekaj neobičajnega: space star je bil nekoč čistokrvni enoprostorec, sedaj pa je prav tako čistokrvni (mestni) malček. In če ga kdo vidi oziroma razume kot naslednika nekoč tudi pri nas dokaj uspešnega colta, ki se je avtomobilsko upokojil 2012., tudi ne bo neodpustljiv greh.

Space star se je na novo karoserijsko oblekel pred dobrega pol leta, se tehnično in sicer posodobil ter se hkrati potegnil za dobrih osem centimetrov na skupaj 3795 milimetrov. Značajsko se torej vozi v razredu manjših avtomobilov, ki jim je najprej namenjeno mestno življenje, a je povsem jasno, da je uporaben tudi na drugačen način. Mimogrede – japonska avtomobilska hiša je od letošnje pomladi v lastniškem naročju zveze Renault-Nissan, kar morda pomeni, da bo space star nekoliko popestril koncernsko konkurenco (renault twingo, morda tudi nissan micra), a se zdi, da mali mitsubishi vendarle nagovarja nekoliko drugačen okus in kupce.

Kje je multifunkcijski zaslon?

Space star navzven ne ponuja podobe, pri kateri bi morda zastal dih in bi se zlahka navduševal nad izvirnimi potezami in mojstrstvom dizajna. To je petvratna kombilimuzina, pri kateri so kolesa tako spredaj kot zadaj potisnjena skoraj v skrajne kote – da znotraj ostane čim več prostora. Zadek je oplemeniten z dovolj opaznim spojlerjem, kolesa so petnajstpalčna (serijsko pri najbogatejši opremi intense), testni avto je bil obarvan vinsko temnordeče in predstavlja v naboru devetih barv novo možnost. Malenkost, ki jo omenjam predvsem zaradi tega, ker so bile japonske avtomobilske tovarne še nedolgo tega pri barvah veliko bolj zadržane, celo nerazumno konservativne kot so danes.

Če mitsubishi navzven ne razburja, utegne razburiti ali vsaj presenetiti njegova notranjost. Pa ne zaradi kakšne posebne nerodnosti, skromne ergonomije, vprašljivih materialov, površne izdelave, kar bi bilo zelo čudno. Na njegovi armaturi, povsem klasični oziroma s tremi analognimi merilniki, ki se deloma zajedajo drug v drugega, prijazno neposrednim volanom, kratko in dovolj natančno ročico 5-stopenjskega ročnega menjalnika, ni multifunkcijskega zaslona!

Tam, kjer bi »moral« biti, je radijski sprejemnik, pod njim gumbi za upravljanje klimatske naprave. Ni tistega, kar je sveti gral današnjih avtomobilov, nekaj, brez česar si številni ne znajo predstavljati štirikolesnika, kajti biti nenehno povezan oziroma on line, je na seznamu must have! Nekaj malega multifunkcijskega prevzema volan, a to ni to. Si upam – priznati? Nič, pa res nič nisem pogrešal »televizorja«, ki se običajno boči sredi armature, jemlje prostor in nesramno odžira pozornost. Ampak vprašanje je, koliko je (še) takšnih, ki se jim to zdi fino in ne zapadejo v abstinenčno krizo?!

Okreten in v mestu na svojem

Sicer pa notranjost zanika značaj, ki ga space staru določa liliputanska zunanja dolžina. Medosna razdalja (2450 milimetrov) ne napoveduje morda najpomembnejša aduta tega daljnovzhodnega malčka – prostornost. Sprednja sedeža sta povsem spodobna, tudi zadaj dva po višini. Odpiranje zadnjih vrat je takšno, da se tudi nekoliko nadstandardni brez posebne zadrege spravijo tja zadaj. Prtljažnik z osnovnimi 175 litri volumna ni v razrednem vrhu, ima pa dvojno dno, tudi luč (kar ni razumljivo samo po sebi) in seveda nekaj prtljažno-nakladalnega roba, kar pa v tem primeru ne more biti kakšen velik minus.

Zadnja sedežna naslonjala se podirajo v znanem razmerju 60/40 in podrta ustvarijo komaj občutno gubo, japončka nedvomno daje tudi abstinenca različnih odlagalnih prostorov. In da se čudim, zakaj je potovalnemu računalniku mogoče ukazovati s predpotopno palčko, ki je zasajena v merilnik hitrosti, spada v nekakšen železni repertoar pripomb na račun predvsem daljnovzhodnih avtomobilov.

Space star je pravi »star« v mestnem prometnem megalopolisu, to je njegovo igrišče, pa ne le zaradi skromnih dimenzij. Okretnost je še ena tistih dobrih lastnosti, ki jo moraš ceniti, kajti njegov obračalni krog meri vsega 4,6 metra. Vodljivost je naslednja dobra reč, to pa je »posledica« izboljšanega vzmetenja oziroma blažilnikov. Parkiranje je zaradi tega nekaj, kar tudi ob odsotnosti parkirne elektronike zelo hitro postane enostavna rutina, ki jo skoraj nonšalantno razkazuješ.

Motor je volumenski motorček, saj je bencinskega trivaljnika za manj kot liter in dva deci (1193-kubičnih centimetrov). Oglaša se z značilnim zvokom in daje takoj vedeti, da driftanja in kakšnega podobnega kurjenja gum pač ne bo. A vendar je njegova odzivnost kar spoštljiva, kar ob teži (845 kilogramov) in največji moči (59 kilovatov oziroma 80 konjskih moči) niti ni vesoljno presenečenje. Končna hitrost je tam nekje pri 165-170 km/h, vendar je tedaj v avtu precej hrupno, razlika v porabi pri mestni in relacijski vožnji pa tudi ni povsem zlahka zanemarljiva (5,5 do 7,3 litra).

Zakaj na novo oblečeni in sicer prenovljeni ter z imenom vsaj nekoliko zavajajoči space star ni bolj sijoča zvezda slovenskega trga, ko pa mu ni mogoče očitati nič usodnega? Morda zaradi tega, ker nima vsesplošne prepoznavnosti germanskega up!, twingovega slovenskega pečata in seveda ne karizme latinskega fiata 500. Najbolj mu škoduje tržna anonimnost.

Foto: Janez Kovačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Carlos Ghosn je izpolnil dolgoletne sanje, danes vodi največjega proizvajalca na svetu
Avto
AvtoMiloš Milač Carlos Ghosn je izpolnil dolgoletne sanje, danes vodi največjega proizvajalca na svetu

Predsednik zveze p(Renault Nissan#Renault Nissan) p(Mitsubishi#Mitsubishi) o(Carlos Ghosn#Carlos Ghosn) je tik pred odhodom v pokoj dosegel dolgoletni cilj – zvezo je, s pomočjo Mitsubishija, pripeljal na vodilno mesto med avtomobilskimi proizvajalci v svetu.

FINANCE
Avto
Mitsubishijev kupejevski terenec za manj kot 20 tisočakov
Avto
AvtoJanez Kovačič Mitsubishijev kupejevski terenec za manj kot 20 tisočakov 4

Mitsubishijev SUV se vozi v zelo konkurenčen razred, računa vsaj na 200 slovenskih kupcev in se postavlja z ugodno začetno ceno pod 20 tisočaki, za ta denar ponuja zmogljiv turbomotor s 120 kilovati

FINANCE
Avto
(video) Z japoncem v objemu skandinavske zime
Avto
AvtoMatej Kačič (video) Z japoncem v objemu skandinavske zime

V objemu skandinavske zime smo preizkusili, kako se na zasneženi in ledeni podlagi znajde novi mitsubishi eclipse cross.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Novi mercedes-benz A, pametni telefon na kolesih
Avto
AvtoMiloš Milač Novi mercedes-benz A, pametni telefon na kolesih 5

Večji, bolj športen, oblikovno razmeroma skromno spremenjen, zato pa tehnično precej bolj napreden

FINANCE
Avto
Renault in Nissan končno pod eno streho
FINANCE
Avto
Bloomberg: Nissan in Renault se pogovarjata o združitvi
Avto
AvtoAlbina Kenda Bloomberg: Nissan in Renault se pogovarjata o združitvi

Na začetku marca se je poročalo, da se Nissan zanima za nakup državnega deleža v Renaultu, kar naj bi bil uvod v združitvena pogajanja, zdaj pa, da pogajanja o združitvi že tečejo; kot je znano, je Renault stoodstotni lastnik novomeške tovarne avtomobilov Revoz