Angleški Jaguar, v lasti indijske Tate, je včeraj razkril prvi serijski električni avto – model I-pace, ki obljublja izjemne lastnosti na vseh področjih, prehiteva nemške tekmece in zelo jasno izziva tudi v Evropi vse bolj uspešno Teslo. Izdelovala ga bo avstrijska Magna Steyr.
I-pace je prvi električar znamke, obenem pa že tretji pace oziroma crossover ali SUV v Jaguarju. S kolegoma F-pace in E-pace nima kaj dosti skupnega, gre za lasten izdelek s popolnoma električnim pogonom in tudi precej drugačnim oblikovalskim jezikom ter proporci.
To dokazuje, da je angleška znamka v novinca vložila veliko truda in razmisleka. Po eni strani je z njim sledila trendu SUV, po drugi pa je zasnovo SUV oziroma crossover usmerila v svoje skrajnosti, saj je I-pace z 1,56 metra zelo nizek in športen. Obenem so oblikovalci dodobra izkoristili potencial elektropogona tudi pri sami zasnovi. Avto dolžine 4,68 metra ima izjemno dolgo medosje 2,99 metra, posledično zelo kratke previse in odličen izkoristek mer.
Poleg prostorne kabine I-pace zagotavlja 656 litrski osnovni prtljažnik ter 1.453 litrov skupne prostornine ob podrti zadnji klopi.
Baterija kapacitete kar 90 kilovatnih ur je spravljena v dno vozila, na vsaki osi je po en električen motor s 147 kilovati (200 konjskimi močmi) in 348 newtonmetri navora, kar daje izjemen seštevek 294 kilovatov (400 konjskih moči) in 696 newtonmetrov navora, ki poganjata vsa štiri kolesa.
Pospešek kar 2,2 tone (zaradi zmogljive baterije) težkega avtomobila do stotice je le 4,8 sekunde. Novi I-pace pa prehiteva tudi najbližjega tekmeca – teslo model X 75D in 100D, kar dokazuje s primerjavo v videu v katerem sicer ni vključena najzmogljivejša tesla model X s paketom performance.
Doseg motorjev s polno baterijo je 480 kilometrov že po novem, realnejšem merjenju WLTP, obljublja Jaguar. Polnjenje baterije prek hitre polnilnice 100 kw bo trajalo le 40 minut, v tem času boste napolnili 80 odstotkov baterije. Prek domače sedemkilovatne vtičnice pa bo polnjenje trajala deset ur in pol.
Jaguar je za novinca že razkril cene. Osnovni I-pace S bo v Nemčiji stal 77.500 tisoč evrov. Nad njim bodo paketi SE, HSE in first edition, cene pa bodo segle do 101.800 evrov.
Foto in video: Jaguar