Mehki hibrid oziroma 48-voltni električni sistem, odprava ročnega menjalnika, digitalizacija kabine in štirikolesno krmiljenje, po drugi strani večja masa in poraba elegantnega audija A6 nove generacije.
Nemški Audi je po daljšem predahu korenito posegel v višji razred in predstavil kar tri novince, po A8 in A7 zdaj še najbolj priljubljeni A6, ki prinaša kopico inovacij in delno spreminja razred menedžerskih limuzin. Oblikovalski jezik novinca je pričakovan, ne prav svež, a privlačen in po zaslugi poudarjenih bokov bolj dinamičen kot prej. Mere so podobne kot pri predhodniku, novi A6 je dolg 4,94 mera, širok 1,89 metra in visok oziroma nizek 1,46 metra. S temi merami pa sporoča, da je daljši in širši ter nižji od BMW serije 5. Po zagotovilih audija je novi A6 prostorsko izdatnejši kot najbližja tekmeca, prtljažnik je ohranil enako prostornino kot predhodnik – 530 litrov.
Obrnjen trend – večja masa in poraba
Masa avtomobila pa je kljub uporabi jekel in aluminija (iz aluminija so denimo vsi deli podvozja) celo od pet do 25 kilogramov večja kot prej. Osnovni audi A6 bo prazen tehtal 1.575 kilogramov, za druge še ni podatkov. »Razlog za večjo maso je v litij-ionski bateriji in generatorju 48-voltnega električnega sistema, manjša poraba pa je bila za nas bolj pomembna kot manjša masa,« obrnjen trend pojasnjuje projektni vodja audija A6 Renald Lassowski.
Zanimivo je tudi, da je poraba novega audija A6 večja kot pri prejšnjem, kljub spodaj omenjenim prihrankom. Šestvaljni dizel v 50 TDI bo povprečno porabil med 5,5 in 5,8 litra, pri zdajšnjem A6 3.0 TDI quattro S-tronic pa je poraba le 5,1 litra. Za razliko je lahko kriv nov izračun porabe cikla NEDC, ta temelji na osnovi realnejšega cikla WLTP.
Karoserija novega A6 sicer odlično reže zrak, količnik zračnega upora je 0,24. Velikost koles seže od 17 do 21 palcev, kupci pa bodo lahko izbirali med LED-žarometi v treh stopnjah, najbolj napredne so matrične.
Popolna digitalizacija kabine
Kabina prinaša ureditev kot pri modelu A7 in skoraj popolno digitalizacijo merilnikov (12,3-palčen virtualen kokpit v paketu MMI navigacija plus) in sredinskih zaslonov na dotik. Zgornji, po katerem se boste sprehajali prek ikon, meri 8,6 ali 10,1 palca. Spodnji, ki nadomešča stikala za uravnavanje klimatizacije, pa 8,6 palca.
Doplačljivi paket MM navigacija plus ponuja kopico novih možnosti, denimo samoučljiv sistem, ki shranjuje pogoste poti voznika in mu na podlagi teh informacij predlaga najhitrejšo pot. Navigacija pot izračunava na podlagi informacij v realnem prometu ponudnika HERE, v paket pa je vključenih šest polletnih naročnin.
Mehki hibrid za prihranke pri porabi
Glavna tehnična novost pa je 48-voltni električni sistem pri motorjih 55 TFSI, 40 TDI in 45 TDI, ki omogoča izklop motorja pri stalnem plinu pri hitrostih od 55 do 160 kilometrov na uro ter pri spuščenem plinu pri hitrosti od šest do 22 kilometrov na uro. Novi sistem po Audijevih zagotovilih privarčuje deset gramov ogljikovega dioksida na kilometer. Trilitrski turbodizel z 12-voltnim sistemom ponuja manjši prihranek štiri grame ogljikovega dioksida na kilometer in ne ponuja zgoraj omenjene funkcije izklopa motorja.
Motorji bodo po novem vselej povezani s samodejnim menjalnikom. Pri bencinskem TFSI 55 (trilitrski turbo V6 z 250 kilovati) bo to sedemstopenjski dvosklopčni S-tronic, pri dizelskem 50 TDI (trilitrski V6 z 210 kilovati) pa osemstopenjski klasični samodejni. V ponudbi bodo še 40 TDI in 45 TDI (dvolitrski turbodizel s 150 oziroma 170 kilovati), pozneje pa še kakšen drug stroj, tudi priključni hibridi.
Za zdaj so znane le nekatere cene za nemški trg, kjer bo A6 na voljo junija letos. Štirivaljni 40 TDI bo stal 48 tisočakov, šestvaljni dizel 50 TDI pa 58 tisočakov.
Foto: Audi