Kalifornijski Oddelek za motorna vozila (DMV) je v ponedeljek objavil nova pravila, ki tehnološkim podjetjem na cestah dovoljujejo testiranje avtonomnih vozil brez navzočnosti voznika. Do zdaj je DMV podjetjem, ki so imela dovoljenje za testiranje avtonomnih vozil, dovolila vožnjo le, če je za volanom sedel usposobljen voznik, ki je bil kadarkoli pripravljen prevzeti ročni nadzor.
To ne pomeni, da testni avtomobili na cestah ne bodo opremljeni brez kakršnekoli človeške varnostne intervencije. DMV zahteva, da imajo testni avtonomni avtomobili brez voznika namenski komunikacijski kanal z oddaljenim operaterjem, ki lahko po potrebi prevzame nadzor. Avtomobili bodo morali biti še dodatno zavarovani pred morebitnimi kibernetskimi napadi in v primeru nesreče lastnikom, operaterjem ali drugim vpletenim posredovati informacije.
Podjetja, ki želijo testirati po omenjeni poti, bodo morala od kalifornijskega DMV pridobiti dovoljenje. Nova pravila začnejo veljati z 2. aprilom in veljajo le za osebna vozila. Kalifornija je preizkusni poligon za testiranje samovozečih avtomobilov. Bila je prva ameriška zvezna država, ki je leta 2014 dovolila testiranje avtonomnih avtomobilov na javnih cestah. Spremembe pravil skrbno spremljajo podjetja, kot so General Motors, Waymo in Uber, ki razvijajo samovozeči vozni park za javno uporabo. Okoli 50 podjetij s približno 300 avtomobili ima dovoljenje DMV za testiranje avtonomnih avtomobilov.