Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Pogovor z Zdravkom Poljaševićem, predstavnikom nemške družbe BronzMobile.de GmbH in slovenskih Kreativnih najemov, ki so zaslužni za to, da številna luksuzna vozila slovenskih lastnikov vozijo pod nemško tablico SIG.
Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Prvi povsem električni audi e-tron obljublja velik napredek v razvoju, poleg zmogljivega motorja in baterije ponuja prestižno izkušnjo, kopico uporabnih rešitev in razumno ceno pod 80 tisoč evrov.
Stare vrednote novega volvovega karavana: varnost, udobje in prostornost Stare vrednote novega volvovega karavana: varnost, udobje in prostornost Tako opevana dinamika v razredu poslovnih karavanov je pri volvu V60 postavljena na stranski tir. Izpostavljene pa so vrednote, ki jih dejansko najbolj potrebujemo - varnost, udobje in prostornost
Zakaj Slovenci svoja luksuzna vozila registrirajo na Slovaškem? Zakaj Slovenci svoja luksuzna vozila registrirajo na Slovaškem? Z nakupom in registracijo močnejših vozil v drugih državah se nekateri ognejo davku na motorna vozila, najbolj iznajdljivi tudi DDV
Nastopač za mestni vrvež s francoskim naglasom Nastopač za mestni vrvež s francoskim naglasom DS3 crossback na ceste prinaša francoski šik, visokotehnološke rešitve in ob konvencionalnih še električni pogon

Vprašanje sedanjosti: elektrika, hibrid ali priključni hibrid?

Čas branja: 7 min
05.03.2018  00:05
Industrija in analitiki imajo različne napovedi o bližnji mobilnosti, Hyundai pa pod streho enakega avtomobila ponuja vse tri možnosti. Popolnoma električni pogon, hibrid in priključni hibrid za precej dostopno ceno, med najcenejšo in najdražjo tehniko je le dva tisoč evrov razlike.
Vprašanje sedanjosti: elektrika, hibrid ali priključni hibrid?
En model, a kar trije različni pogoni. Hyundai ioniq je lahko električen (levo zgoraj), klasičen hibrid (desno zgoraj) ali pa priključni hibrid (spodaj).

Hyundai je po dolgem spancu pošteno pljunil v roke in na trgu ponudil edinstven ter z vidika stroškov in ponudbe pameten paket – samostojen ekoavto privlačne oblike s prostorno in uporabno kabino in merami ter stransko silhueto, ki neposredno kažejo na tekmeca, toyoto prius.

To je hyundai ioniq, 4,47 metra dolga kombilimuzina, ki se mersko uvršča med razreda C in D ter ponuja ravno prav uporabnosti in nezahtevnosti, ob primerni ceni, da se vam bo E- ali ekomobilnost priljubila, saj zanjo ne bo treba kaj dosti žrtvovati.

Skupne lastnosti eko ioniqov

Preden zaidemo v primerjavo, še omembe vredne podrobnosti. Ioniqova kabina je v vseh primerih zračna in prostorna. Tudi v zadnjem delu, kjer zmanjkuje le prostora za glave višjih potnikov. Armaturna plošča je prečiščena, volan majhen in odebeljen, pred očmi voznika je velik sedempalčni digitalni zaslon, ki izpisuje različne merilnike (hitrost, eco, stanje napolnjenosti baterije, gorivo …). Na vrhu sredinske konzole pa je uporaben in pregleden osempalčni zaslon na dotik (od paketa premium) z novim navigacijskim sistemom in zmožnostjo povezovanja z aplikacijo Apple CarPlay in AndroidAuto (v Sloveniji sicer še ne deluje).

Navdušijo sistemi, ki jih ta znamka v preteklosti ni ponujala. Denimo dobro delujoč sistem za nadzor mrtvih kotov, opozarjanje na prečni promet, pomoč pri ohranjanju vozila znotraj voznega pasu, senzor za zaznavanje vozil in pešcev, ki deluje ob pomoči radarja in sprednje kamere. Pametni tempomat deluje od hitrosti deset kilometrov na uro navzgor. Lahko si privoščite ogrevanje sprednjih in zadnjih sedežev. Poleg petletne garancije za baterijo velja še osemletna do 200 tisoč prevoženih kilometrov.

Kaj ponudi osnovni hibrid?

Tehnika ioniqa pa je vsaj pri dveh od treh modularna. Najpreprostejši je hibrid, ki ga poganjata 1,6-litrski bencinar s 77 kilovati, 40-odstotnim izkoristkom in delovanjem po varčnem atkinsonovem ciklu ter elektromotor z 32 kilovati. Sistemska moč je 104 kilovate (141 konjskih moči), ki delujejo odzivno, tudi prijetno športno ob polnem plinu, predvsem pa se kombinirani pogon odlično ujame s šeststopenjskim samodejnim dvosklopčnim menjalnikom.

Dokaj mehko vzmeten, kar natančen in zelo udoben ter tih ioniq hybrid daje dobro vozniško izkušnjo. Je odziven, dovolj hiter, večinoma zelo tih in pri polnem plinu prijetno zveneč ter živahen. Predvsem pa je energijsko zelo učinkovit. Tovarna obljublja sanjskih 3,4 litre porabe, mi smo (še v toplem vremenu) izmerili povprečje 4,4 litra, ob tem pa poraba nikoli ni presegla šestih litrov. Predvsem pa za dosego teh številk ne potrebuje nikakršnega prilagajanja voznika, saj nima zunanjega polnjenja.

Masa za vožnjo pripravljenega avta je zaradi majhne baterije (1,56 kilovatne ure) še dovolj skromnih 1.445 kilogramov. Razen bolj preproste plastike korejcu ni kaj resnega očitati, pa še ta ima pozitivno ozadje – reciklirana plastika in s tem povezana dodatna prijaznost do okolja.

Cena na ravni primerljivega dizla

Prednost osnovnega ioniqa sta še zelo ugodna cena na ravni dobro opremljenega dizelskega avta kompaktnega razreda – 23 tisoč evrov za osnovni comfort ali 25.500 evrov za paket premium, ki ima že kar bogato opremo. Poleg tega je ioniq hibrid najbolj prostoren in uporaben v družini. Zaradi majhne baterije ima uporabno velik prtljažnik. Velika zadnja vrata odpirajo 443-litrski prostor, ob podrti zadnji klopi pa se ta poveča na 1.505 litrov.

Plusi in minusi priključnega ioniqa

In že smo pri naslednji stopnji – najbolj svežem ioniqu plug-in, ki prinaša nadgradnjo hibrida. Ima enak bencinski stroj, zmogljivejši električen stroj s 44 kilovati in malo večjo sistemsko moč 107 kilovatov (145 konjskih moči).

Plug-in ima večjo in zmogljivejšo baterijo (delno nameščeno v dno prtljažnika in pod zadnjo klop) zmogljivosti 8,9 kilovatne ure, posledično večjo maso 1.570 kilogramov, nekaj manj prostora v prtljažniku (med 341 in 1.401 litrom). Poleg tega ima nekaj slabše zmogljivosti (do stotice pospeši v 11,1 sekunde, hibrid pa v 10,8 sekunde), a je tudi do okolja bolj prijazen.

Tovarna obljublja porabo le 1,1 litra bencina na sto kilometrov in seveda slabih devet kilovatnih ur baterije, prvih 63 kilometrov pa naj bi prevozili zgolj na elektriko. V praksi, sicer v letošnji polarni zimi, ki ubija zmogljivosti baterij, pa smo s plug-inom prevozili dobrih 40 kilometrov zgolj na elektriko, prvih sto kilometrov pa smo porabili še dobre tri litre bencina.

Verjamemo, da bi v spomladanskem času dosegli nekaj boljše rezultate. Prednost priključnega hibrida je torej v velikem dosegu baterije, cenejši energiji pa tudi v večjem skupnem dosegu obeh strojev, ki ob rednem polnjenju baterije (na domači vtičnici okoli tri ure, na hitri 6,6-kilovatni pa dobro uro do 80 odstotkov) zagotavlja, da boste 45-litrsko posodo za gorivo redko polnili.

Davek na nadgradnjo v plug-in pa je seveda višja cena vsaj 29 tisoč evrov za paket comfort, a jo subvencija Ekosklada (4.500 evrov) precej omili in zniža na 24.500 evrov ter ustvari le 1.500-evrsko cenovno razliko med klasičnim in priključnim hibridom.

Električen brez kompromisov

Tretja, do okolja najbolj prijazna možnost pa je električen ioniq, ki prinaša tudi več sprememb. Na zunaj se od bratov jasno razlikuje po sprednjem delu brez zračnih rež. V kabini pa po sredinski konzoli, ki ni povezana z armaturno ploščo. Namesto klasične ročice samodejnega menjalnika pa je tam le nekaj gumbov, s katerimi ioniqa usmerite v eno od smeri ali vključite parkirno zavoro. Z maso 1.495 kilogramov sodi med brata, obtežuje pa ga predvsem baterija zmogljivosti 28 kilovatnih ur, spravljena pod zadnjo klopjo, lajša pa dejstvo, da ima le en motor.

Ta zmore najmanj med tremi (88 kilovatov oziroma 120 konjskih moči), a je ioniq electric zaradi takojšnje odzivnosti in polnega navora najhitrejši pri pospešku do stotice (9,9 sekunde), pozneje pa mu v primerjavi z bencinskima bratoma hitreje poide sapa, a vseeno vztraja vse do 165 kilometrov na uro. Še zanimivost, nastavljate lahko zaviralni učinek ob spuščenem plinu in s tem stopnjo regeneracije elektrike.

Ekosklad ga približa bratoma

Srednjezmogljiva baterija obljublja tovarniški doseg 280 kilometrov, praksa pa je (upoštevaje zelo nizke temperature) pokazala doseg med 150 in 180 kilometri, kar je glede na razmere dober rezultat. Polnjenje baterije traja od štiri ure in pol do devet ur (domača vtičnica), ioniq electric pa je v tej obliki še najbolj zahteven do uporabnika zaradi omejenega dosega in dobro izkušnjo ponuja le tistim, ki so pripravljeni na električni avto, imajo dostop do polnjenja (doma, v službi) in znajo ter želijo načrtovati svoje poti.

Poleg tega se je treba sprijazniti še z višjo, čeprav precej ugodno ceno ioniqa electric. Ta v paketu premium stane 35 tisoč evrov, subvencija Ekosklada pa ga poceni na zelo razumnih (za tako velik in zmogljiv električni avto) 27.500 evrov, kar je le 500 evrov več od priključnega hibrida in dva tisoč evrov več od klasičnega hibrida s paketom premium.

Pravo izbiro bo določil kupec

Kateri izmed njih je najboljša izbira, pa si bo kupec moral odgovoriti sam. Brez dvoma so vsi trije ioniqi zelo posrečena ekoizbira, ki je spretno prilagojena času pri prostoru, udobju, zmogljivosti, opremi in tudi ceni. Najvarnejša izbira je osnovni hibrid, priključni je smiseln ob rednem polnjenju. Električni pa druge možnosti tako ali tako ne omogoča.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AGROBIZ
Novice
Novice 10 zvezd kmetijskega sejma Agra 4

Reportaža s 56. mednarodnega kmetijsko-živilskega sejma v Gornji Radgoni

FINANCE
Članki
Članki Koliko se bo po brexitu skrčil evropski parlament?

Kaj se bo po brexitu zgodilo s 73 sedeži evroposlancev iz Velike Britanije? Evropski parlament je danes izglasoval svoj predlog, ki ga...

FINANCE
Članki
Članki (graf) Za švedski Spotify je bil prvi borzni dan precej turbulenten

Prvi borzni dan za švedski Spotify ni šel brez zapletov - najprej so začetek trgovanja z njegovimi delnicami zakasnili, potem so se prvi...

FINANCE
Članki
Članki Koalicijski dogovor v Nemčiji: obsežne naložbe v izobraževanje, socialo in digitalizacijo 18

To med drugim predvideva koalicijski dogovor med konservativci CDU/CSU in socialdemokrati SPD. Zdaj je usoda dogovora odvisna od 440 tisoč...

AVTO
Posel
Posel Sanjski izzivi ali nočne more – kaj se dogaja s Teslo 3

Nad ameriško družbo za proizvodnjo električnih avtomobilov Tesla pod vodstvom Elona Muska se v zadnjem času zgrinjajo oblaki –...

AVTO
Novice
Novice (dieselgate) S tožbo nad Volkswagen tudi več tisoč Slovencev

V pomoč jim utegne biti danes objavljena odločitev kölnskega sodišča, da kupci vozil z nameščenimi odklopnimi napravami lahko...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Če se udarijo Trump, Ši, Putin in Merklova, bo bolelo nas vse 10

Slovenija v ZDA ali na Kitajsko proda malo, sta pa to, poleg Rusije, najpomembnejša partnerja za EU-28