Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Prvi povsem električni audi e-tron obljublja velik napredek v razvoju, poleg zmogljivega motorja in baterije ponuja prestižno izkušnjo, kopico uporabnih rešitev in razumno ceno pod 80 tisoč evrov.
Zakaj Slovenci svoja luksuzna vozila registrirajo na Slovaškem? Zakaj Slovenci svoja luksuzna vozila registrirajo na Slovaškem? Z nakupom in registracijo močnejših vozil v drugih državah se nekateri ognejo davku na motorna vozila, najbolj iznajdljivi tudi DDV
Kupejevsko-karavanska kia, ki vabi z oblinami in prostornostjo Kupejevsko-karavanska kia, ki vabi z oblinami in prostornostjo Nova kia proceed ob presenetljivih linijah navdušuje še s prostornostjo. Na voljo bo s štirimi motorji, trg pa bo napadla v začetku leta 2019.
Vozniška poslastica za uspešne očete Vozniška poslastica za uspešne očete Bmw 4 gran coupe umetelno združuje videz dvovratne različice z uporabnostjo štirivratne limuzine, oplemeniten z M športnim paketom, xDrive pogonom ter 252-konjskim turbobencincem pa pomeni tudi vozniško poslastico.
Kako se prvič v zgodovini povezujeta klasična energetika in transport Kako se prvič v zgodovini povezujeta klasična energetika in transport Kako se je Petrol spremenil iz naftne v energetsko družbo, zdaj pa odkriva nove možnosti povezovanja električne infrastrukture in prevoza

Mercedesov 4Matic za prave zimske užitke

Čas branja: 6 min
25.02.2018  09:53
Mercedes je v zasneženem Centru varne vožnje na Vranskem ponudil najboljše, kar bi tisti hip lahko - paleto svojih vozil s štirikolesnim pogonom 4Matic.

Mediji zadnje dni v ospredje pozornosti dajejo tudi sneg, ki mnogim povzroča nevšečnosti v prometu, drugi pa se ga razveselijo kot mali otroci in hitro poiščejo primeren kotiček za preizkus obnašanja vozila na zasneženi podlagi.

V koži slednjih smo bili tudi sami, ko smo na zasneženem poligonu Centra varne vožnje na Vranskem zagledali paleto Mercedesovih modelov s štirikolesnim pogonom 4Matic z brutalnim “starčkom” G63 AMG in najnovejšim pickupom X na čelu.

Prav Mercedes X je bil ob GLE in G glavna zvezda na off-road poligonu, ki ga je novozapadli sneg spremenil v na videz neprevozen teren. A le za nekaj sekund… štirikolesni pogon 4Matic in reduktor sta v premijski poltovornjak vdahnila skorajda nadnaravno moč, s katero je igraje opravil s snegom, hip pozneje blatom in predvsem globoko vodno kopeljo. Ko se je med utiranjem poti že zdelo, da morda le ne bo šlo več naprej, je na pomoč priskočila še mehanska zapora zadnjega diferenciala in X je iz boja s snegom in blatom znova izšel kot zmagovalec.

Mercedes je štirikolesni pogon razvil v sodelovanju z graško tovarno Steyr-Daimler-Puch (Magna Steyr), kjer od leta 1979 izdelujejo kultni terenec razreda G. Pogon 4Matic so pri Mercedesu v klasični avtomobil prvič vgradili leta 1987, poganjal je takratni razred E. Njegova največja prednost je bila varnost, saj je sistem 4Matic stalno aktiven in razdeli navor med sprednjo in zadnjo osjo.

Prednosti pogona 4Matic in nenehen oprijem so se skozi leta izkazali v neugodnih vremenskih razmerah, kot so mokre ceste, led in sneg, danes pa ga močno izpopolnjenega in izdatno podprtega z elektronsko pametjo vsaj kot opcijo ga vgrajujejo v skorajda vse svoje modele.

Kako deluje 4Matic pogon

Kompaktni Mercedesi imajo zaradi prečno nameščenega motorja preprostejšo povezavo s sprednjimi kolesi in le 50 kg več. Pogonski sklop je pri GLA povezan še s sistemoma DSR in terensko nastavitvijo delovanja menjalnika. DSR vozniku pomaga pri težjih naklonih z ohranjanjem majhne hitrosti. Pogon pri vseh deluje po osnovnem načelu: le toliko, kolikor je potrebno, in čim redkeje. To pomeni, da je v normalnih razmerah vklopljen pogon na sprednji kolesi, ko se razmere zaostrijo (denimo na ledeni podlagi), pa se moč razporedi tudi na zadnjo os.

Na sprednjo premo je glede na razmere mogoče prenesti od sto do 50 odstotkov, na zadnjo premo pa od nič do 50 odstotkov pogonske moči. Elektronika pri tem nadzira zavorni sistem ABS, ta zavira kolo, ki pri pospeševanju zdrsuje. Samodejno zazna neugodne razmere in z nastavitvami poskrbi za kar najboljše pospeševanje s čim manj zdrsi. Sistem omogoča, da lahko speljete tudi takrat, ko je eno kolo na ledeni podlagi, drugo pa na oprijemljivi. Na suhi, asfaltni cesti je oprijem na voljo vsem štirim pnevmatikam v enakem razmerju, če pa je vozilo na mokri podlagi ali snegu, 4matic pomaga optimizirati vrtenje vsakega kolesa posebej.

Večji Mercedesi razredov C, E, S in V z vzdolžno nameščenimi motorji in menjalniki imajo stalni štirikolesni pogon, pri katerem je moč v osnovi razporejena v razmerju 45 proti 55 med sprednjo in zadnjo os, ki na cesti omogoča dober oprijem koles, varnost, predvidljivo lego na cesti in določeno stopnjo podkrmarjenja. Ob morebitnem zdrsu kateregakoli kolesa pa se navor razdeli tudi na kolesni par, ki se vrti počasneje, in tako zagotovi boljši stik s kolesi.

V športnih različicah AMG se razmerje prenosa moči spremeni na 33 proti 67 v prid prenosu na zadnji kolesni par, kar v primerjavi z AMG omogoča boljše pospeševanje z mesta in boljši stik s kolesi v vseh razmerah, hkrati pa kljub vsekolesnemu pogonu omogoča užitke, podobne zasnovi s klasičnim zadnjim pogonom.

Tanka meja med zabavo in katastrofo na snegu

Na poligonu smo lahko preizkusili tudi drsenje skozi zasnežene ovinke, pri čemer ni bilo važno, ali smo sedeli v prestižni limuzini razreda S, nabritem A45 AMG ali pa smo v zavoje nasmejani do ušes zapeljali v spremstvu bobnenja V8 motorja s 544 “konji” v G 63 AMG.

Pogon 4Matic je vedno znova pokazal svoje odlike in prednosti, seveda pa je v prometu še najbolj pomembna preudarnost voznika in njegova prva reakcija z volanom. Tudi tako zmogljiv štirikolesni pogon namreč ni vsemogočen, zato so še kako prav prišla pravila AMZS inštruktorjev in njihovo upoštevanje med nabiranjem krogov z Mercedesi po poligonu.

Bistvo 4Matic pogona je stalni štirikolesni pogon, kar pomeni, da se moč ves čas prenaša na vsa kolesa. V kritičnih situacijah je dober oprijem na voljo že takoj in ne šele trenutek ali dva za tem, ko tipala zaznajo izgubo oprijema koles. Seveda sama elektronika in pogon ne bosta pomagala, če ne upoštevate temeljnih pravil vožnje v snežnih razmerah.

Pri speljevanju je treba biti pazljiv, na stopalko za plin je treba pritiskati postopoma, z občutkom, in ne sunkovito. Če želite ohraniti smer, se izognite sunkovitim manevrom z volanom, zelo pomembno pa je predvidevanje vnaprej. Tako se lažje izognemo ledeni podlagi ali preglobokemu snegu. Ker je čas do popolne ustavitve vozila v zimskih razmerah podaljšan, ohranjajte večjo varnostno razdaljo ter hitrost prilagodite svojim sposobnostim in razmeram na cesti. Zaviranje naj bo čim bolj postopno, če se vklopi ABS, pa zavirajte močneje. Če vozilo kljub pravilni oziroma previdni vožnji vseeno zanese, ohranite mirno kri in previdno popravljajte volan.

Ob off-roadu in poligonu za iskanje mej nas je čakalo tudi plezanje prek preprek, zasneženih jarkov in spust po strmih klancih v GLC, GLC coupeju in pickupu razreda X. Pri tem nam je bila v pomoč še kopica asistentov za plazenje, plezanje, prečenje, dviganje podvozja, spremljanje okolice prek kamer in podobno. V praksi pridejo še kako prav, seveda pa je v prometu in na terenu še najbolj pomembna preudarnost voznika.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Testi
Testi Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani 2

Mercedes S v podaljšani izvedbi in ozaljšan s kupom dodatne opreme je lahko moderna pisarna, dnevna soba ali celo stanova­nje – pa...

AVTO
Novosti
Novosti Novi mercedes razreda G: ponovno rojstvo kockaste legende brezpotij 9

Nesmrtni G-razred je po prvi prenovi širši, daljši in še bolj oborožen za brezpotja. Oblikovno ostaja zvest robovom in ploskvam, v...

AVTO
Novosti
Novosti Nova umetnina Roberta Lešnika, ki navdušuje v Ženevi 9

Nova kupejevska limuzina mercedes-AMG GT 4-door coupé združuje udobje in sofisticiranost sveta poslovnih limuzin in zmogljivost...

AVTO
Novosti
Novosti Lepota in moč z roko v roki 3

Mercedes z novim CLS resda ni povzročil orkana, a je v njem imenitno združil eleganco in športnost, ki bosta letos prepričali 25...

AVTO
Novosti
Novosti Mali mercedes, ki zmore celo več kot veliki 2

Novi Mercedes-Benz A ni le oblikovni znanilec nove dobe, ampak prinaša dodatke, ki jih ta hip ne premore niti veliki S

AVTO
Novosti
Novosti Mali mercedes, ki dosega in presega veliki S 7

Mercedes-benz razreda A je poln dobrih domislic. Elektronika, ki opozarja na mrtve kote, bo še tri minute po tistem, ko bo avto že...

AVTO
Novosti
Novosti Številni obrazi naprednega mercedesa C

Prenovljeni C ima novih kar 6.500 sestavnih delov, poganja ga nova generacija bencinskih in dizelskih štirivaljnikov, v najcenejši...

AVTO
Novosti
Novosti Video: (Super)športni terenec s slovenskim sijajem

Prvi vtisi za volanom enega najhitrejših športnih terencev na svetu mercedesa AMG GLC 63 4matic+, ki z grmenjem, pokanjem in pospeški v...