Avto

Mercedesov 4Matic za prave zimske užitke

Mercedes je v zasneženem Centru varne vožnje na Vranskem ponudil najboljše, kar bi tisti hip lahko - paleto svojih vozil s štirikolesnim pogonom 4Matic.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

25.02.2018 09:53
Čas branja: 6 min

Mediji zadnje dni v ospredje pozornosti dajejo tudi sneg, ki mnogim povzroča nevšečnosti v prometu, drugi pa se ga razveselijo kot mali otroci in hitro poiščejo primeren kotiček za preizkus obnašanja vozila na zasneženi podlagi.

V koži slednjih smo bili tudi sami, ko smo na zasneženem poligonu Centra varne vožnje na Vranskem zagledali paleto Mercedesovih modelov s štirikolesnim pogonom 4Matic z brutalnim “starčkom” G63 AMG in najnovejšim pickupom X na čelu.

Prav Mercedes X je bil ob GLE in G glavna zvezda na off-road poligonu, ki ga je novozapadli sneg spremenil v na videz neprevozen teren. A le za nekaj sekund… štirikolesni pogon 4Matic in reduktor sta v premijski poltovornjak vdahnila skorajda nadnaravno moč, s katero je igraje opravil s snegom, hip pozneje blatom in predvsem globoko vodno kopeljo. Ko se je med utiranjem poti že zdelo, da morda le ne bo šlo več naprej, je na pomoč priskočila še mehanska zapora zadnjega diferenciala in X je iz boja s snegom in blatom znova izšel kot zmagovalec.

Mercedes je štirikolesni pogon razvil v sodelovanju z graško tovarno Steyr-Daimler-Puch (Magna Steyr), kjer od leta 1979 izdelujejo kultni terenec razreda G. Pogon 4Matic so pri Mercedesu v klasični avtomobil prvič vgradili leta 1987, poganjal je takratni razred E. Njegova največja prednost je bila varnost, saj je sistem 4Matic stalno aktiven in razdeli navor med sprednjo in zadnjo osjo.

Prednosti pogona 4Matic in nenehen oprijem so se skozi leta izkazali v neugodnih vremenskih razmerah, kot so mokre ceste, led in sneg, danes pa ga močno izpopolnjenega in izdatno podprtega z elektronsko pametjo vsaj kot opcijo ga vgrajujejo v skorajda vse svoje modele.

Kako deluje 4Matic pogon

Kompaktni Mercedesi imajo zaradi prečno nameščenega motorja preprostejšo povezavo s sprednjimi kolesi in le 50 kg več. Pogonski sklop je pri GLA povezan še s sistemoma DSR in terensko nastavitvijo delovanja menjalnika. DSR vozniku pomaga pri težjih naklonih z ohranjanjem majhne hitrosti. Pogon pri vseh deluje po osnovnem načelu: le toliko, kolikor je potrebno, in čim redkeje. To pomeni, da je v normalnih razmerah vklopljen pogon na sprednji kolesi, ko se razmere zaostrijo (denimo na ledeni podlagi), pa se moč razporedi tudi na zadnjo os.

Na sprednjo premo je glede na razmere mogoče prenesti od sto do 50 odstotkov, na zadnjo premo pa od nič do 50 odstotkov pogonske moči. Elektronika pri tem nadzira zavorni sistem ABS, ta zavira kolo, ki pri pospeševanju zdrsuje. Samodejno zazna neugodne razmere in z nastavitvami poskrbi za kar najboljše pospeševanje s čim manj zdrsi. Sistem omogoča, da lahko speljete tudi takrat, ko je eno kolo na ledeni podlagi, drugo pa na oprijemljivi. Na suhi, asfaltni cesti je oprijem na voljo vsem štirim pnevmatikam v enakem razmerju, če pa je vozilo na mokri podlagi ali snegu, 4matic pomaga optimizirati vrtenje vsakega kolesa posebej.

Večji Mercedesi razredov C, E, S in V z vzdolžno nameščenimi motorji in menjalniki imajo stalni štirikolesni pogon, pri katerem je moč v osnovi razporejena v razmerju 45 proti 55 med sprednjo in zadnjo os, ki na cesti omogoča dober oprijem koles, varnost, predvidljivo lego na cesti in določeno stopnjo podkrmarjenja. Ob morebitnem zdrsu kateregakoli kolesa pa se navor razdeli tudi na kolesni par, ki se vrti počasneje, in tako zagotovi boljši stik s kolesi.

V športnih različicah AMG se razmerje prenosa moči spremeni na 33 proti 67 v prid prenosu na zadnji kolesni par, kar v primerjavi z AMG omogoča boljše pospeševanje z mesta in boljši stik s kolesi v vseh razmerah, hkrati pa kljub vsekolesnemu pogonu omogoča užitke, podobne zasnovi s klasičnim zadnjim pogonom.

Tanka meja med zabavo in katastrofo na snegu

Na poligonu smo lahko preizkusili tudi drsenje skozi zasnežene ovinke, pri čemer ni bilo važno, ali smo sedeli v prestižni limuzini razreda S, nabritem A45 AMG ali pa smo v zavoje nasmejani do ušes zapeljali v spremstvu bobnenja V8 motorja s 544 “konji” v G 63 AMG.

Pogon 4Matic je vedno znova pokazal svoje odlike in prednosti, seveda pa je v prometu še najbolj pomembna preudarnost voznika in njegova prva reakcija z volanom. Tudi tako zmogljiv štirikolesni pogon namreč ni vsemogočen, zato so še kako prav prišla pravila AMZS inštruktorjev in njihovo upoštevanje med nabiranjem krogov z Mercedesi po poligonu.

Bistvo 4Matic pogona je stalni štirikolesni pogon, kar pomeni, da se moč ves čas prenaša na vsa kolesa. V kritičnih situacijah je dober oprijem na voljo že takoj in ne šele trenutek ali dva za tem, ko tipala zaznajo izgubo oprijema koles. Seveda sama elektronika in pogon ne bosta pomagala, če ne upoštevate temeljnih pravil vožnje v snežnih razmerah.

Pri speljevanju je treba biti pazljiv, na stopalko za plin je treba pritiskati postopoma, z občutkom, in ne sunkovito. Če želite ohraniti smer, se izognite sunkovitim manevrom z volanom, zelo pomembno pa je predvidevanje vnaprej. Tako se lažje izognemo ledeni podlagi ali preglobokemu snegu. Ker je čas do popolne ustavitve vozila v zimskih razmerah podaljšan, ohranjajte večjo varnostno razdaljo ter hitrost prilagodite svojim sposobnostim in razmeram na cesti. Zaviranje naj bo čim bolj postopno, če se vklopi ABS, pa zavirajte močneje. Če vozilo kljub pravilni oziroma previdni vožnji vseeno zanese, ohranite mirno kri in previdno popravljajte volan.

Ob off-roadu in poligonu za iskanje mej nas je čakalo tudi plezanje prek preprek, zasneženih jarkov in spust po strmih klancih v GLC, GLC coupeju in pickupu razreda X. Pri tem nam je bila v pomoč še kopica asistentov za plazenje, plezanje, prečenje, dviganje podvozja, spremljanje okolice prek kamer in podobno. V praksi pridejo še kako prav, seveda pa je v prometu in na terenu še najbolj pomembna preudarnost voznika.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani
Avto
AvtoJanez Kovačič Mercedes-Benz S za 170 tisočakov: avto zamenjam za dvosobno stanovanje v Ljubljani 2

Mercedes S v podaljšani izvedbi in ozaljšan s kupom dodatne opreme je lahko moderna pisarna, dnevna soba ali celo stanova­nje – pa tudi stane približno toliko.

FINANCE
Avto
Novi mercedes razreda G: ponovno rojstvo kockaste legende brezpotij
Avto
AvtoUroš Božin Novi mercedes razreda G: ponovno rojstvo kockaste legende brezpotij 9

Nesmrtni G-razred je po prvi prenovi širši, daljši in še bolj oborožen za brezpotja. Oblikovno ostaja zvest robovom in ploskvam, v notranjosti razkošen, tehnično pa še bolj prepričljiv.

FINANCE
Avto
Mali mercedes, ki dosega in presega veliki S
Avto
AvtoJanez Kovačič Mali mercedes, ki dosega in presega veliki S 7

Mercedes-benz razreda A je poln dobrih domislic. Elektronika, ki opozarja na mrtve kote, bo še tri minute po tistem, ko bo avto že parkiran, opazovala okolico in opozarjala na morebitne kolesarje.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Lepota in moč z roko v roki
Avto
AvtoMatej Kačič Lepota in moč z roko v roki 3

Mercedes z novim CLS resda ni povzročil orkana, a je v njem imenitno združil eleganco in športnost, ki bosta letos prepričali 25 Slovencev.

FINANCE
Avto
Nova umetnina Roberta Lešnika, ki navdušuje v Ženevi
Avto
AvtoUroš Božin Nova umetnina Roberta Lešnika, ki navdušuje v Ženevi 7

Nova kupejevska limuzina mercedes-AMG GT 4-door coupé združuje udobje in sofisticiranost sveta poslovnih limuzin in zmogljivost superšprotnikov. Osemvaljna različica 63 S se baha s kar 639 »konji«.

FINANCE
Avto
Številni obrazi naprednega mercedesa C
Avto
AvtoJanez Kovačič Številni obrazi naprednega mercedesa C

Prenovljeni C ima novih kar 6.500 sestavnih delov, poganja ga nova generacija bencinskih in dizelskih štirivaljnikov, v najcenejši izvedbi pa bo od septembra naprodaj za 31.500 evrov. Vozili smo ga v Luksemburgu.

FINANCE
Avto
Zvezdniški nastop in cene najmanjšega mercedes-benza
Avto
AvtoMiloš Milač Zvezdniški nastop in cene najmanjšega mercedes-benza 21

Zvezdniški teden slovenskega Mercedes-Benza. Zmaga razreda S v izboru PAL in prihod novega A. Ta je res obetaven, a precej drag. Pod 28.670 evri se pred jesenjo ne bo zgodilo nič.