Švedski Volvo, v lasti kitajskega Geelyja, je danes razkril novi volvo V60 – poslovni oziroma srednjerazredni karavan prestižnega porekla s katerim se bo zadnja leta izjemno plodna znamka zapeljala v razred kjer kraljujejo BMW serije 3 touring, audi A4 avant in mercedes-benz razreda C.
Prvo razkritje je pripravil pred tradicionalno hišo v Stockholmu in tako obeležil dolgoletno tradicijo družinam prijaznih, varnih in praktičnih karavanov. Novi naj bi bil bistveno prostornejši od aktualnega modela V60 z letnico 2010 na kar opozarja že karoserijska dolžina, ki je poskočila iz 4,64 na 4,76 metra.
"Vozniki družinskega karavana so bili za nas vedno zelo pomembni kupci. Pravzaprav je tako že kar nekaj generacij. Novi Volvo V60 nadaljuje to tradicijo in jo prilagaja novi dobi," pravi Håkan Samuelsson, predsednik uprave in direktor Volvo Cars.
Novi V60 prihaja pred limuzinskim S60, tako pomembna je ta karoserijska oblika za to znamko. Zasnovan je na znani osnovi SPA (scalable product architecture), ki služi kot osnova tudi še svežim modelov S90, V90 in športnemu terencu XC60, kar med drugim pomeni tudi vgradnjo že znanih motorjev.
A ponudba je na tem področju nekoliko drugačna. Novi V60 bo imel kar dve različici priključnega hibrida, ki bosta temeljila na dvolitrskem turbo motorju in električnemu motorju. V60 T6 twin engine AWD bo ponujal sistemsko moč 250 kilovatov (340 konjskih moči), T8 twin drive AWD pa 287 kilovatov (390 konjskih moči) oziroma nekaj manj kot v T8 različicah S90, V90 in XC60.
Poleg dveh hibridov bodo na voljo še klasični dizelski (D3 in D4 s 110 oziroma 140 kilovati) ter T5 in T6 (v modelu XC60 zmoreta 188 oziroma 235 kilovatov).
Kabina je oblikovana v znanem elegantnem in nekoliko zadržanem slogu. Osrednji del sredinske konzole pa je pokončen 9,3 palčen zaslon na dotik z multimedijskim sistemom sensus, ki je povsem združljiv z Apple CarPlay, Android Auto in 4G.
Novi V60 je prepričljiv tudi na varnostnem področju. Sistem city safety s samodejnim zaviranjem pomaga vozniku pri izogibanju morebitnim trkom. Zaznava pešce, kolesarje in velike živali. Kot prvi na svetu po novem aktivira samodejno zaviranje, če obstaja nevarnost trka z vozili, ki zaidejo na nasprotni vozni pas.
Sistem Pilot Assist pomaga vozniku pri krmiljenju, pospeševanju in zaviranju. V60 zna tudi preprečiti nenamerno zapustitev cestišča (Run-Off Road Mitigation), trk z nasproti vozečim vozilom (Oncoming Lane Mitigation) ter spremljati prečni promet ter v primeru nevarnosti reagirati (Cross Traffic Alert).
Foto: Volvo