Se bo bencin v torek prvič letos pocenil? Se bo bencin v torek prvič letos pocenil? Letos se je bencin podražil za 15 odstotkov, dizel za osem
Začetek slovenske elektrifikacije Volkswagna, Trumpov epilog in nova tovarna VW, morda bo v Srbiji... Začetek slovenske elektrifikacije Volkswagna, Trumpov epilog in nova tovarna VW, morda bo v Srbiji... Poudarki tega tedna so Volkswagnova elektrifikacija, tudi v Sloveniji, delni razplet Trumpovih groženj s carinami, analiza zanesljivosti znamk, VW tovarna v vzhodni Evropi, zanimivi novici iz hrvaškega Rimca in napoved novih cen bencina in dizla.
Volkswagnova elektrorevolucija dobiva ambiciozen slovenski epilog Volkswagnova elektrorevolucija dobiva ambiciozen slovenski epilog Volkswagen vstopa v elektrodobo z novo generacijo električnih avtov in celostno storitvijo, ki bo elektrifikacijo približala tudi Slovencem. Distributer Volkswagna Porsche Slovenija bo v prihodnjih treh letih v infrastrukturo in storitve vložil milijon evrov.
Če bi bili vsi avti v Evropi čez noč električni, bi se izpusti CO2 zmanjšali le za 0,4 odstotka Če bi bili vsi avti v Evropi čez noč električni, bi se izpusti CO2 zmanjšali le za 0,4 odstotka To ne pomeni, da sta denar in trud za zmanjšanje izpustov brez veze, pomeni pa, da je akcija brez ZDA, Kitajske in Indije boj z mlini na veter. Rezultat za zdaj ni bistveno zmanjšanje obremenitve okolja, ampak bistveno povečanje občutka ljudi »ne me zafrkavat«
Ostareli šved z mladostnim značajem Ostareli šved z mladostnim značajem Volvo V40 tudi po sedmih letih odkrito navdušuje z nič kaj zastarelo podobo, kakovostjo, voznimi lastnostmi in varčnostjo, proti pokoju pa pelje tudi s privlačno ceno.

Divje drsenje v službi varnosti in vozniških veščin

Čas branja: 6 min
20.02.2018  23:05
Drsenje po ledeni, delno zasneženi in različno oprijemljivi podlagi s štirikolesno gnanimi opli insigniami na prvi pogled deluje kot igrišče za velike otroke, ki sproščajo adrenalin in izživljajo vse tisto, kar je v prometu prepovedano.
Divje drsenje v službi varnosti in vozniških veščin
Nova opel insignia je opremljena z novim štirikolesnim pogonom s tehnologijo twinster. Pri tem modul za pogon zadnjih koles deluje s sistemom dvojne sklopke brez diferenciala, v praksi pa sistem ob odnašanju zadka večji del navora prenaša na zunanje zadnje kolo, pri siljenju sprednjega dela iz zavoja pa na notranje in tako vsakič dobiva boj z drsečo podlago.
Foto: Gudrun Muschalla

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Opel dodaj
Tom Schwister dodaj
BMW dodaj
ADAC dodaj
Carrera dodaj

Travnik v avstrijskem Lungau v bližini Salzburga se v zimskih mesecih prelevi v izjemen vozniški poligon, kjer se kalijo najboljši, pa tudi bolj povprečni vozniki. Drsenje po ledeni, delno zasneženi in različno oprijemljivi podlagi s štirikolesno gnanimi opli insigniami na prvi pogled deluje kot igrišče za velike otroke, ki sproščajo adrenalin in izživljajo vse tisto, kar je v prometu prepovedano.

Divje drsenje avtomobilov, snežni pršec, ki ga dvigujejo drseča kolesa, zasuki, obrati in ples štirikolesno gnanih avtomobilov so predstava za avtomobilske navdušence in tudi tiste, ki jim avtomobili niso prav blizu.

V krutih zimskih razmerah so na preizkušnji tehnika avtomobilov, podvozje, pogon, krmilni mehanizem, tudi pnevmatike in seveda veščine voznikov, ki na poligonu lahko pridobijo dragoceno znanje, ki pride še kako prav takrat, ko gre zares: ko avto zdrsne v prometu, ko se je na drseči podlagi treba hitro in varno umakniti, uloviti ravnotežje ob polnem zaviranju in se ­izogniti nesreči po lastni ali tuji neumnosti.

Led je idealen za učenje veščin

Na ledu se vse dogaja pri manjših hitrostih, zato je idealen poligon za pridobivanje vozniških veščin. Odzivi avtomobila na podlago in vozniške odzive so namreč enaki. Naučiti pa se jih je mogoče le s poznavanjem zakonov fizike in tehnike v praksi, v male možgane pa si je mogoče veščine vtisniti le z večkratnimi ponovitvami. Pravi vodje pa so lahko le mojstri volana, dirkaški mojstri, ki so tudi tokrat vodili karavano slovenskih novinarjev.

Razlog je v tem, da najboljši dirkači izvrstno obvladujejo avto in znajo dobro oceniti vozne razmere, zato so tudi varnejši vozniki od drugih. V mejnih voznih razmerah na asfaltu, snegu ali ledu pridejo do izraza vse izkušnje, ki so si jih pridobili v številnih bojih za stotinke na dirkališčih in relijih.

Trije mojstri volana

Zato je Opel za inštruktorje na treningu zimske vožnje v avstrijskem Thomatalu postavil slovita imena iz avtomobilskega športa. Sascha Bert je kariero začel v kartingu, nadaljeval pri formuli 3, 24 ur Nürburgringu in v DTM, Tom Schwister se je kalil v formuli BMW ADAC junior, formuli 3, seriji V8 star in porsche carrera cupu, Günter Bernhard pa si je v zadnjih 20 letih nabral licence za inštruktorja za osebne in dirkalne avtomobile, tovornjake, kombije, avtobuse in motocikle.

Ledeno hladen Sascha Bert

Najspretnejši med njimi je ledeno hladni Sascha Bert, ki je poskrbel za uvod z mojstrskim plesom insignie 2.0 turbo, obute v dvomilimetrske žebljičke na pnevmatikah, na improvizirani ledeni progi. Zdelo se je, da Bert sploh ne zna voziti naravnost, saj je poslovna limuzina drsela brez premora, tudi na ravnem delu proge. Pred vsakim zavojem jo je spravil v drugo smer drsenja, nežno in odločno, brez sun­kovitih gibov in mojstrsko natančno. Temu se reče občutek!

Naj vas sneg ne prestraši!

»Led in sneg na cesti marsikoga prestrašita. To je sicer dobro, če zaradi tega vozite počasneje. Ni pa dobro, če vam strah upočasni vaše odzive,« nam je pred odhodom na progo povedal inštruktor Günter Bernhard, ko smo s štirikolesno gnanimi insigniami zapeljali na progo. Turbomotor s 191 kilovati (260 konjskimi močmi) je imel očitno preveč moči za drsečo podlago, zato je bilo potrebne še več previdnosti na plinu. Že pri speljevanju, še bolj v zavojih ledenega poligona, ko smo za lažje drsenje izključili delovanje sistema za nadzor zdrsa (ESP je še deloval).

Učinkovit pogon

Štirikolesni pogon s tehnologijo twinster (modul za pogon zadnjih koles deluje s sistemom dvojne sklopke brez diferenciala) pa se je na takšni podlagi izkazal precej bolj, kot ga imamo na asfaltu sploh priložnost spoznati. Ob rednem odnašanju zadka je sistem večji del navora prenašal na zunanje zadnje kolo, pri siljenju sprednjega dela iz zavoja pa na notranje in tako vsakič dobival boj z drsečo podlago.

Nežni odzivi, nežno drsenje insignie

Po nekaj krogih ledenega poligona smo 4,8-metrsko insignio že lahkotno prelagali iz zavoja v zavoj, drseli po ravnini, nihali z zadkom in ga vsakič znova, zaradi hitrih, a nežnih odzivov na plinu in volanu, ujeli in pahnili v drsenje v nasprotni smeri. Na istem poligonu je Bernhard postavil dve oviri, ki sta pomenili klasično vajo zaviranja. Tu smo morali premagati prej omenjeni strah pred drsečo podlago. Tudi na ledu sta namreč pred oviro potrebna zaviranje na polno in v istem hipu hiter odziv z volanom, s katerim smo stožčasto oviro obvozili.

Ko konjske moči ne pomenijo nič

Za slovo od poligona še tekma na čas, kroženje po drsečem ovalu, kjer so bolj kot na drugih delih poligona prišle prav preudarnost in nežnost pri dodajanju plina, pa tudi pravilna hitrost pri vstopu v zavoj. Več nežnosti pri vstopanju in odločnost pri izstopanju iz zavoja sta prinesli dober rezultat, preudarno vrtenje volana prav tako, saj je vsako pretiravanje sprednja kolesa spravilo v zdrs proti robu poligona in zaviranje avtomobila. Tudi ta izkušnja je postregla z resnicami, ki še kako pridejo prav na spolzki cesti. Panika ne pomaga, še manj hitri odzivi. Položaj boste rešili le s preudarnimi in nežnimi odzivi.

Z mokko X po gozdnih kolovozih

Za konec še izkušnja s štirikolesno gnano mokko s klasičnim elektronsko nadzorovanim pogonom in brez prenosa navora med posameznimi kolesi na premah. Sprednje verige so dobro grizle v klanec okoliškega gozda. Vzpetine je visoko nasajena mokka X premagovala tudi s spektakularnim, a nič nevarnim dvigom zadnjega zunanjega kolesa. Pri spustu navzdol pa se je delno izkazal sistem za nadziran spust, ki je sicer vzdrževal želeno hitrost, a je pri vsakem dodajanju plina zahteval vnovično nastavljanje.

Foto: Opel in Miloš Milač

Poslovni avto leta 2019

Glasujte za najboljši avto leta v petih kategorijah: službeni, poslovni, managerski, EKO avto in luksuzni terenec.
Glasovanje poteka do 20. maja.

 

Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Posel
Posel Sanjski izzivi ali nočne more – kaj se dogaja s Teslo 3

Nad ameriško družbo za proizvodnjo električnih avtomobilov Tesla pod vodstvom Elona Muska se v zadnjem času zgrinjajo oblaki –...

FINANCE
Članki
Članki W. Buffett svari: Ne zadolžujte se za nakup delnic

To je sloviti naložbenik Warren Buffett med drugim zapisal v pismu delničarjem svoje družbe Berkshire Hathaway, ki je z leti pridobilo...

FINANCE
Članki
Članki Evrska dilema: naj bo odločanje bolj ali manj centralizirano 10

So fiskalna pravila lahko zgolj enostavna in stroga ali pa na drugi strani prožna in zapletena? Obstaja vmesna pot? In zakaj nekdanji šef...

FINANCE
Članki
Članki (graf) Za švedski Spotify je bil prvi borzni dan precej turbulenten

Prvi borzni dan za švedski Spotify ni šel brez zapletov - najprej so začetek trgovanja z njegovimi delnicami zakasnili, potem so se prvi...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Če se udarijo Trump, Ši, Putin in Merklova, bo bolelo nas vse 10

Slovenija v ZDA ali na Kitajsko proda malo, sta pa to, poleg Rusije, najpomembnejša partnerja za EU-28

FINANCE
Članki
Članki Kako je z Grčijo – in kako s slovenskim posojilom 2

Grčija je (spet) na dnevnem redu, saj naj bi avgusta predvidoma končala zadnji program pomoči in se dokončno vrnila na trg, če bo šlo...