Škodin prostorski čudež za 15.500 evrov Škodin prostorski čudež za 15.500 evrov Scala je novi Škodin avtomobil, ki bo v slovenske družine vnesel nemir, saj za svoj denar ponuja naravnost ogromno prostora.
Nova opel corsa: izjemno sodobna in tudi električna Nova opel corsa: izjemno sodobna in tudi električna Nemški Opel je razmeroma hitro, po petih letih razkril corso nove, že osme generacije. Ta je po vzoru Oplov nove generacije oblikovno privlačna, polna sodobne tehnike in asistenčnih sistemov in kot prvi Opel nastopa tudi v popolnoma električni različici.
Za volanom najnaprednejšega tovornjaka ta hip Za volanom najnaprednejšega tovornjaka ta hip Doslej smo zaslone namesto ogledal in sisteme za samodejno vožnjo lahko gledali le na prototipih in konceptnih vozilih, ki so se vozila po zaprtih cestah, s prenovljenim actrosom, katerega serijska proizvodnja se je začela junija, pa vse to postaja del realnosti
(Ne)realna evforija za električnimi avtobusi (Ne)realna evforija za električnimi avtobusi Nekatera nemška mesta želijo v kratkem obdobju v svoje vozne parke vključiti tudi po 200 električnih avtobusov eCitaro; pri Mercedesu menijo, da gre za prenagle odločitve.
Slovo brkatega moža, ki je nemško zvezdo popeljal na vrh Slovo brkatega moža, ki je nemško zvezdo popeljal na vrh Po 13 letih se z vrha Daimlerja poslavlja karizmatični brkati mož Dieter Zetsche. Pripravili smo pregled najzanimivejšega dogajanja v koncernu v času njegovega vodenja.

Divje drsenje v službi varnosti in vozniških veščin

Čas branja: 6 min
20.02.2018  23:05
Drsenje po ledeni, delno zasneženi in različno oprijemljivi podlagi s štirikolesno gnanimi opli insigniami na prvi pogled deluje kot igrišče za velike otroke, ki sproščajo adrenalin in izživljajo vse tisto, kar je v prometu prepovedano.
Divje drsenje v službi varnosti in vozniških veščin
Nova opel insignia je opremljena z novim štirikolesnim pogonom s tehnologijo twinster. Pri tem modul za pogon zadnjih koles deluje s sistemom dvojne sklopke brez diferenciala, v praksi pa sistem ob odnašanju zadka večji del navora prenaša na zunanje zadnje kolo, pri siljenju sprednjega dela iz zavoja pa na notranje in tako vsakič dobiva boj z drsečo podlago.
Foto: Gudrun Muschalla

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Opel dodaj
Tom Schwister dodaj
BMW dodaj
ADAC dodaj
Carrera dodaj

Travnik v avstrijskem Lungau v bližini Salzburga se v zimskih mesecih prelevi v izjemen vozniški poligon, kjer se kalijo najboljši, pa tudi bolj povprečni vozniki. Drsenje po ledeni, delno zasneženi in različno oprijemljivi podlagi s štirikolesno gnanimi opli insigniami na prvi pogled deluje kot igrišče za velike otroke, ki sproščajo adrenalin in izživljajo vse tisto, kar je v prometu prepovedano.

Divje drsenje avtomobilov, snežni pršec, ki ga dvigujejo drseča kolesa, zasuki, obrati in ples štirikolesno gnanih avtomobilov so predstava za avtomobilske navdušence in tudi tiste, ki jim avtomobili niso prav blizu.

V krutih zimskih razmerah so na preizkušnji tehnika avtomobilov, podvozje, pogon, krmilni mehanizem, tudi pnevmatike in seveda veščine voznikov, ki na poligonu lahko pridobijo dragoceno znanje, ki pride še kako prav takrat, ko gre zares: ko avto zdrsne v prometu, ko se je na drseči podlagi treba hitro in varno umakniti, uloviti ravnotežje ob polnem zaviranju in se ­izogniti nesreči po lastni ali tuji neumnosti.

Led je idealen za učenje veščin

Na ledu se vse dogaja pri manjših hitrostih, zato je idealen poligon za pridobivanje vozniških veščin. Odzivi avtomobila na podlago in vozniške odzive so namreč enaki. Naučiti pa se jih je mogoče le s poznavanjem zakonov fizike in tehnike v praksi, v male možgane pa si je mogoče veščine vtisniti le z večkratnimi ponovitvami. Pravi vodje pa so lahko le mojstri volana, dirkaški mojstri, ki so tudi tokrat vodili karavano slovenskih novinarjev.

Razlog je v tem, da najboljši dirkači izvrstno obvladujejo avto in znajo dobro oceniti vozne razmere, zato so tudi varnejši vozniki od drugih. V mejnih voznih razmerah na asfaltu, snegu ali ledu pridejo do izraza vse izkušnje, ki so si jih pridobili v številnih bojih za stotinke na dirkališčih in relijih.

Trije mojstri volana

Zato je Opel za inštruktorje na treningu zimske vožnje v avstrijskem Thomatalu postavil slovita imena iz avtomobilskega športa. Sascha Bert je kariero začel v kartingu, nadaljeval pri formuli 3, 24 ur Nürburgringu in v DTM, Tom Schwister se je kalil v formuli BMW ADAC junior, formuli 3, seriji V8 star in porsche carrera cupu, Günter Bernhard pa si je v zadnjih 20 letih nabral licence za inštruktorja za osebne in dirkalne avtomobile, tovornjake, kombije, avtobuse in motocikle.

Ledeno hladen Sascha Bert

Najspretnejši med njimi je ledeno hladni Sascha Bert, ki je poskrbel za uvod z mojstrskim plesom insignie 2.0 turbo, obute v dvomilimetrske žebljičke na pnevmatikah, na improvizirani ledeni progi. Zdelo se je, da Bert sploh ne zna voziti naravnost, saj je poslovna limuzina drsela brez premora, tudi na ravnem delu proge. Pred vsakim zavojem jo je spravil v drugo smer drsenja, nežno in odločno, brez sun­kovitih gibov in mojstrsko natančno. Temu se reče občutek!

Naj vas sneg ne prestraši!

»Led in sneg na cesti marsikoga prestrašita. To je sicer dobro, če zaradi tega vozite počasneje. Ni pa dobro, če vam strah upočasni vaše odzive,« nam je pred odhodom na progo povedal inštruktor Günter Bernhard, ko smo s štirikolesno gnanimi insigniami zapeljali na progo. Turbomotor s 191 kilovati (260 konjskimi močmi) je imel očitno preveč moči za drsečo podlago, zato je bilo potrebne še več previdnosti na plinu. Že pri speljevanju, še bolj v zavojih ledenega poligona, ko smo za lažje drsenje izključili delovanje sistema za nadzor zdrsa (ESP je še deloval).

Učinkovit pogon

Štirikolesni pogon s tehnologijo twinster (modul za pogon zadnjih koles deluje s sistemom dvojne sklopke brez diferenciala) pa se je na takšni podlagi izkazal precej bolj, kot ga imamo na asfaltu sploh priložnost spoznati. Ob rednem odnašanju zadka je sistem večji del navora prenašal na zunanje zadnje kolo, pri siljenju sprednjega dela iz zavoja pa na notranje in tako vsakič dobival boj z drsečo podlago.

Nežni odzivi, nežno drsenje insignie

Po nekaj krogih ledenega poligona smo 4,8-metrsko insignio že lahkotno prelagali iz zavoja v zavoj, drseli po ravnini, nihali z zadkom in ga vsakič znova, zaradi hitrih, a nežnih odzivov na plinu in volanu, ujeli in pahnili v drsenje v nasprotni smeri. Na istem poligonu je Bernhard postavil dve oviri, ki sta pomenili klasično vajo zaviranja. Tu smo morali premagati prej omenjeni strah pred drsečo podlago. Tudi na ledu sta namreč pred oviro potrebna zaviranje na polno in v istem hipu hiter odziv z volanom, s katerim smo stožčasto oviro obvozili.

Ko konjske moči ne pomenijo nič

Za slovo od poligona še tekma na čas, kroženje po drsečem ovalu, kjer so bolj kot na drugih delih poligona prišle prav preudarnost in nežnost pri dodajanju plina, pa tudi pravilna hitrost pri vstopu v zavoj. Več nežnosti pri vstopanju in odločnost pri izstopanju iz zavoja sta prinesli dober rezultat, preudarno vrtenje volana prav tako, saj je vsako pretiravanje sprednja kolesa spravilo v zdrs proti robu poligona in zaviranje avtomobila. Tudi ta izkušnja je postregla z resnicami, ki še kako pridejo prav na spolzki cesti. Panika ne pomaga, še manj hitri odzivi. Položaj boste rešili le s preudarnimi in nežnimi odzivi.

Z mokko X po gozdnih kolovozih

Za konec še izkušnja s štirikolesno gnano mokko s klasičnim elektronsko nadzorovanim pogonom in brez prenosa navora med posameznimi kolesi na premah. Sprednje verige so dobro grizle v klanec okoliškega gozda. Vzpetine je visoko nasajena mokka X premagovala tudi s spektakularnim, a nič nevarnim dvigom zadnjega zunanjega kolesa. Pri spustu navzdol pa se je delno izkazal sistem za nadziran spust, ki je sicer vzdrževal želeno hitrost, a je pri vsakem dodajanju plina zahteval vnovično nastavljanje.

Foto: Opel in Miloš Milač

Poslovni avto leta 2019

Glasujte za najboljši avto leta v petih kategorijah: službeni, poslovni, managerski, EKO avto in luksuzni terenec.
Glasovanje poteka do 20. maja.

 

Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Nasveti
Nasveti Vse, kar ste želeli vedeti o tožbi proti VW, pa niste imeli koga vprašati

Poiskali smo odgovore na praktična vprašanja, potem ko je bila vložena tožba proti VW, v kateri odškodnino terja tudi 6.024 slovenskih...

FINANCE
Članki
Članki Spletna prodaja: meja 22 evrov za pošiljke iz Kitajske bo padla, pravila v EU pa se poenostavila

Reforma evropskega sistema DDV prinaša več novosti: prihodnje leto bodo za mikro in zagonska podjetja, ki po spletu storitve prodajajo v...

FINANCE
Članki
Članki Kdo sta Matteo Salvini in Luigi di Maio, zmagovalna obraza italijanskih volitev 1

Matteo Salvini, prvi obraz desničarske Lige, nekdaj Severne lige, je dejal, da ima pravico, da poskusi sestaviti vlado. A največ podpore...

FINANCE
Članki
Članki Kdo je novi šef Deutsche Bank in kaj načrtuje

Ta teden je vodenje Deutsche Bank prevzel Christian Sewing in dal vedeti, da bo banka še naprej stopala po poti prestrukturiranja

FINANCE
Članki
Članki Facebook - za »brezplačni« dostop plačate s podatki 1

Česa ne bi smeli preslišati s senatnega zaslišanja šefa Facebooka Marka Zuckeberga

FINANCE
Zakaj dvig minimalne plače in ne znižanje DDV? 2

Če hočete skregati ekonomista levega oziroma desnega prepričanja, jima postavite vprašanje o dvigu minimalne plače

FINANCE
Članki
Članki (v grafih) Evropski dolgovi: kaj se je spremenilo v letu dni in kje je Slovenija 15

Slovenija je precej zmanjšala svojo relativno zadolženost (obseg javnega dolga v deležu od BDP), vendar pa je nominalni obseg dolga...