Avto

Divje drsenje v službi varnosti in vozniških veščin

Drsenje po ledeni, delno zasneženi in različno oprijemljivi podlagi s štirikolesno gnanimi opli insigniami na prvi pogled deluje kot igrišče za velike otroke, ki sproščajo adrenalin in izživljajo vse tisto, kar je v prometu prepovedano.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

20.02.2018 23:05
Čas branja: 6 min
Divje drsenje v službi varnosti in vozniških veščin
Nova opel insignia je opremljena z novim štirikolesnim pogonom s tehnologijo twinster. Pri tem modul za pogon zadnjih koles deluje s sistemom dvojne sklopke brez diferenciala, v praksi pa sistem ob odnašanju zadka večji del navora prenaša na zunanje zadnje kolo, pri siljenju sprednjega dela iz zavoja pa na notranje in tako vsakič dobiva boj z drsečo podlago. Foto: Gudrun Muschalla

Travnik v avstrijskem Lungau v bližini Salzburga se v zimskih mesecih prelevi v izjemen vozniški poligon, kjer se kalijo najboljši, pa tudi bolj povprečni vozniki. Drsenje po ledeni, delno zasneženi in različno oprijemljivi podlagi s štirikolesno gnanimi opli insigniami na prvi pogled deluje kot igrišče za velike otroke, ki sproščajo adrenalin in izživljajo vse tisto, kar je v prometu prepovedano.

Divje drsenje avtomobilov, snežni pršec, ki ga dvigujejo drseča kolesa, zasuki, obrati in ples štirikolesno gnanih avtomobilov so predstava za avtomobilske navdušence in tudi tiste, ki jim avtomobili niso prav blizu.

V krutih zimskih razmerah so na preizkušnji tehnika avtomobilov, podvozje, pogon, krmilni mehanizem, tudi pnevmatike in seveda veščine voznikov, ki na poligonu lahko pridobijo dragoceno znanje, ki pride še kako prav takrat, ko gre zares: ko avto zdrsne v prometu, ko se je na drseči podlagi treba hitro in varno umakniti, uloviti ravnotežje ob polnem zaviranju in se ­izogniti nesreči po lastni ali tuji neumnosti.

Led je idealen za učenje veščin

Na ledu se vse dogaja pri manjših hitrostih, zato je idealen poligon za pridobivanje vozniških veščin. Odzivi avtomobila na podlago in vozniške odzive so namreč enaki. Naučiti pa se jih je mogoče le s poznavanjem zakonov fizike in tehnike v praksi, v male možgane pa si je mogoče veščine vtisniti le z večkratnimi ponovitvami. Pravi vodje pa so lahko le mojstri volana, dirkaški mojstri, ki so tudi tokrat vodili karavano slovenskih novinarjev.

Razlog je v tem, da najboljši dirkači izvrstno obvladujejo avto in znajo dobro oceniti vozne razmere, zato so tudi varnejši vozniki od drugih. V mejnih voznih razmerah na asfaltu, snegu ali ledu pridejo do izraza vse izkušnje, ki so si jih pridobili v številnih bojih za stotinke na dirkališčih in relijih.

Trije mojstri volana

Zato je Opel za inštruktorje na treningu zimske vožnje v avstrijskem Thomatalu postavil slovita imena iz avtomobilskega športa. Sascha Bert je kariero začel v kartingu, nadaljeval pri formuli 3, 24 ur Nürburgringu in v DTM, Tom Schwister se je kalil v formuli BMW ADAC junior, formuli 3, seriji V8 star in porsche carrera cupu, Günter Bernhard pa si je v zadnjih 20 letih nabral licence za inštruktorja za osebne in dirkalne avtomobile, tovornjake, kombije, avtobuse in motocikle.

Ledeno hladen Sascha Bert

Najspretnejši med njimi je ledeno hladni Sascha Bert, ki je poskrbel za uvod z mojstrskim plesom insignie 2.0 turbo, obute v dvomilimetrske žebljičke na pnevmatikah, na improvizirani ledeni progi. Zdelo se je, da Bert sploh ne zna voziti naravnost, saj je poslovna limuzina drsela brez premora, tudi na ravnem delu proge. Pred vsakim zavojem jo je spravil v drugo smer drsenja, nežno in odločno, brez sun­kovitih gibov in mojstrsko natančno. Temu se reče občutek!

Naj vas sneg ne prestraši!

»Led in sneg na cesti marsikoga prestrašita. To je sicer dobro, če zaradi tega vozite počasneje. Ni pa dobro, če vam strah upočasni vaše odzive,« nam je pred odhodom na progo povedal inštruktor Günter Bernhard, ko smo s štirikolesno gnanimi insigniami zapeljali na progo. Turbomotor s 191 kilovati (260 konjskimi močmi) je imel očitno preveč moči za drsečo podlago, zato je bilo potrebne še več previdnosti na plinu. Že pri speljevanju, še bolj v zavojih ledenega poligona, ko smo za lažje drsenje izključili delovanje sistema za nadzor zdrsa (ESP je še deloval).

Učinkovit pogon

Štirikolesni pogon s tehnologijo twinster (modul za pogon zadnjih koles deluje s sistemom dvojne sklopke brez diferenciala) pa se je na takšni podlagi izkazal precej bolj, kot ga imamo na asfaltu sploh priložnost spoznati. Ob rednem odnašanju zadka je sistem večji del navora prenašal na zunanje zadnje kolo, pri siljenju sprednjega dela iz zavoja pa na notranje in tako vsakič dobival boj z drsečo podlago.

Nežni odzivi, nežno drsenje insignie

Po nekaj krogih ledenega poligona smo 4,8-metrsko insignio že lahkotno prelagali iz zavoja v zavoj, drseli po ravnini, nihali z zadkom in ga vsakič znova, zaradi hitrih, a nežnih odzivov na plinu in volanu, ujeli in pahnili v drsenje v nasprotni smeri. Na istem poligonu je Bernhard postavil dve oviri, ki sta pomenili klasično vajo zaviranja. Tu smo morali premagati prej omenjeni strah pred drsečo podlago. Tudi na ledu sta namreč pred oviro potrebna zaviranje na polno in v istem hipu hiter odziv z volanom, s katerim smo stožčasto oviro obvozili.

Ko konjske moči ne pomenijo nič

Za slovo od poligona še tekma na čas, kroženje po drsečem ovalu, kjer so bolj kot na drugih delih poligona prišle prav preudarnost in nežnost pri dodajanju plina, pa tudi pravilna hitrost pri vstopu v zavoj. Več nežnosti pri vstopanju in odločnost pri izstopanju iz zavoja sta prinesli dober rezultat, preudarno vrtenje volana prav tako, saj je vsako pretiravanje sprednja kolesa spravilo v zdrs proti robu poligona in zaviranje avtomobila. Tudi ta izkušnja je postregla z resnicami, ki še kako pridejo prav na spolzki cesti. Panika ne pomaga, še manj hitri odzivi. Položaj boste rešili le s preudarnimi in nežnimi odzivi.

Z mokko X po gozdnih kolovozih

Za konec še izkušnja s štirikolesno gnano mokko s klasičnim elektronsko nadzorovanim pogonom in brez prenosa navora med posameznimi kolesi na premah. Sprednje verige so dobro grizle v klanec okoliškega gozda. Vzpetine je visoko nasajena mokka X premagovala tudi s spektakularnim, a nič nevarnim dvigom zadnjega zunanjega kolesa. Pri spustu navzdol pa se je delno izkazal sistem za nadziran spust, ki je sicer vzdrževal želeno hitrost, a je pri vsakem dodajanju plina zahteval vnovično nastavljanje.

Foto: Opel in Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Zadržan nastop, a res dobra vsebina poslovnega avta leta
Avto
AvtoMiloš Milač Zadržan nastop, a res dobra vsebina poslovnega avta leta

Preverili smo, katere vrline ima lanski poslovni avto leta opel insignia, testna različica z živahnim bencinskim motorjem in ceno okoli 25 tisoč evrov. Nova insignia je nasprotje prejšnje, ponuja več vsebine, vsaj v testni različici pa manj za oči.

FINANCE
Avto
Tudi mala corsa obuja oznako GSI
Avto
AvtoMiloš Milač Tudi mala corsa obuja oznako GSI

Oznaka, ki je proslavila športne ople in se v spomin vtisnila še precej bolj oznaka OPC na zadkih najbolj divjih oplov

FINANCE
Avto
(video) Z japoncem v objemu skandinavske zime
Avto
AvtoMatej Kačič (video) Z japoncem v objemu skandinavske zime

V objemu skandinavske zime smo preizkusili, kako se na zasneženi in ledeni podlagi znajde novi mitsubishi eclipse cross.

FINANCE
Avto
Berlingu sledi še Oplov combo
Avto
AvtoMiloš Milač Berlingu sledi še Oplov combo 1

Oplov combo z osnovo in tehniko berlinga in partnerja, a lastnim oblikovnim slogom

FINANCE
Avto
Oplov SUV spretno prilagojen času
Avto
AvtoMiloš Milač Oplov SUV spretno prilagojen času

Po uspešni mokki in manjšem crosslandu X je Opel na trg zapeljal še s kompaktnim SUV grandland X, ki je morda manj poseben in unikaten kot prva dva, a je kljub temu ali pa ravno zato prav odlično prilagojen trendom v zadnjem času

FINANCE
Avto
Kakšen je SUV starih časov in zadnji Oplovih genov
Avto
AvtoMiloš Milač Kakšen je SUV starih časov in zadnji Oplovih genov

Mokka X torej sodi v zgornji del Oplove ponudbe B SUV, poleg tega je zadnji SUV Oplove zasnove s karoserijo, motorji in drugimi deli vred. Različica 1.4 turbo innovation s samodejnim menjalnikom tekmece išče razred višje.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)