Hyundai i20 v bitko s tekmeci brez dizlov Hyundai i20 v bitko s tekmeci brez dizlov S korenito prenovo modela i20 so se Korejci znebili dizlov, dodali pa mu 7-stopenjski dvosklopčni menjalnik, zmogljivejši turbo motor ter zvrhano mero pameti.
Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču Zvezdnik, ki se odlično znajde tudi na bojišču Sedli smo za volan ikone, ki je sinonim za terenske zmogljivosti in prestiža, hkrati pa nima roka trajanja. Dame in gospodje, novi Mercedes-Benz razred G - tudi kot AMG!
Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Pogovor z Zdravkom Poljaševićem, predstavnikom nemške družbe BronzMobile.de GmbH in slovenskih Kreativnih najemov, ki so zaslužni za to, da številna luksuzna vozila slovenskih lastnikov vozijo pod nemško tablico SIG.
Kako do velikih davčnih prihrankov z registracijo avta v tujini in izjemni električni audi e-tron Kako do velikih davčnih prihrankov z registracijo avta v tujini in izjemni električni audi e-tron Razburljiv avtomobilski teden je prinesel avto presežkov – Audijev popolnoma električni SUV e-tron, ki smo ga v živo spoznali v San Franciscu. Poglobili smo se v že znano tematiko – registracijo luksuznih avtomobilov na Slovaškem in v Nemčiji, ki prinaša precejšnje davčne prihranke, in se pogovorili še z organizatorjem najema avtov v tujini – za Finance je spregovoril uradno in brez dlake na jeziku.
Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Prvi povsem električni audi e-tron obljublja velik napredek v razvoju, poleg zmogljivega motorja in baterije ponuja prestižno izkušnjo, kopico uporabnih rešitev in razumno ceno pod 80 tisoč evrov.

Grosupeljčen Miha Škoda ima Škodo v krvi, obudil je njen znak iz leta 1938

Čas branja: 6 min
19.02.2018  23:05
Miha Škoda je 32-letni avtomobilski navdušenec, ki ga Škoda privlači na vseh področjih življenja; povsem naključno nosi tudi priimek Škoda
Grosupeljčen Miha Škoda ima Škodo v krvi, obudil je njen znak iz leta 1938
Navdih za znak na škodi octavii je Miha Škoda črpal iz znaka modela superb iz leta 1938. Tega je posodobil, nekajkrat zamenjal materiale in na koncu izbral petkrat brušeno medenino, ki najbolje prenaša zunanje vplive ter steklen logotip v prednjem delu znaka. Ta ima vgrajene tudi LED-sijalke.

Mladi Grosupeljčan je posodobil Škodin znak s starodobnega modela superb iz leta 1938. Z znakom iz medenine in stekla, opremljenega še z LED-sijalkami, želi prodreti na trg in zaigrati na srca ljubiteljev teh čeških avtomobilov.

Miho Škodo je že njegov priimek nehote tesno povezal s češko avtomobilsko znamko Škoda. Škodine avtomobile je in še vedno vozi njegov oče, spoznaval jih je tudi v očetovi delavnici, med šolanjem na tehniški šoli se je preizkusil kot vajenec v Škodinem servisu Avtoemona v Šiški. Ljubezen do te znamke pa ni usahnila niti v teh časih, saj se je Miha Škoda, danes učitelj praktičnega pouka na srednji poklicni šoli Bežigrad, lotil zanimivega projekta – obudil in prenovil je Škodin znak iz daljnega leta 1938, ravno v tem hipu pa poskuša z njim prodreti na trg. Zakaj Škodin znak in kakšne načrte ima s svojo idejo, nam je mladi Grosupeljčan zaupal v intervjuju.

Od kod sploh ideja, zakaj ste se lotili tega projekta?

Ideja za tako obliko znaka se mi je porajala že vsaj pred 15 leti, ko sem kot vajenec na servisu vozil znamke Škoda spoznaval zgodovino in takratni razvoj vozil. Poseben mejnik in navdih je bila vnovična obuditev imena superb, ko mi je profesor na mehanični šoli podaril predstavitveni katalog takrat novega superba. V njem je bila fotografija superba iz leta 1938, ki ima tak znak. Takrat sem tako obliko znaka zrisal na A3-papir v risalni blok, a žal se je ta blok izgubil in ni tega originala. Narisal sem še en preris tega znaka, ki ga še imam. Tega projekta z ustvarjalnega in ljubiteljskega področja sem se lotil, saj mogoče lahko ustvarim nekaj novega za ljubitelje znamke. Taki projekti mi pomenijo nekakšen izziv v podjetništvu. Obenem me je vselej fascinirala oblika z ročajem, dodamo pa pridih sodobne tehnologije s posebnostjo samega znaka, ki zasije v noči.

In kaj vas veže na znamko Škoda?

Splet okoliščin in sreča, da sem kot vajenec pristal na servisu vozil Škoda. Tudi v družini smo od nekdaj imeli vozila Škoda in tako me znamka spremlja ves čas. Stalno sem povezan s to znamko in spremljam vsako novost, ki jo načrtuje tovarna. Res je tudi to, da je spremljanje in raziskovanje ene najstarejših tovarn vozil, ki ima tako bogato zgodovino, tudi poseben izziv. Nekako sem zelo naklonjen znamki, no, pa še podpisan sem na avto (smeh).

Kakšna je bila pot do današnjega končnega izdelka, koliko vas je doslej stal?

Prvotna oblika znaka oziroma logotipa je bila kar nekaj let nedotaknjena. Nato sem se leta 2016 s prijateljem lotil oblikovanja in izdelave 3D-modela v sliki in nato tudi 3D-tisku. Po prvem printu in skeniranju pokrova motorja modela octavia je sledil postopek popravkov in prilagoditve na samem modelu za vnovičen tisk popravljenega modela. Ko smo dobili končno obliko osnovnega nosilca znaka, se je začel postopek priprave za litje v peščeno formo. S sodelovanjem livarja in oblikovalcem modela smo prišli do prvega grobega prototipa. Sočasno je bilo treba pripraviti stekleno okence in vanj vgravirat logotip Škoda. Prvi pravi prototip ali končna podoba, ki jo predstavljamo zdaj, je nastala jeseni 2017. Tako smo lahko sestavili končno podobo. Sledila je še prototipna vgradnja znaka na škodo octavio in preizkus odziva na zunanje vplive, denimo avtopralnico. Finančno so me razvoj, izdelava prototipov in končnega izdelka stali okoli 20 tisoč evrov, približno toliko kot stane nova škoda octavia.

Kako pa je s homologacijo znaka, je zanj potrebna?

Logotip je mogoče vgraditi brez kakšne posebne homologacije, saj sodi med neevidentirane spremembe po 54. členu zakona o motornih vozilih. Znak ne gleda iz navpičnega koridorja vozila in sama oblika ni preostra, kot tudi ne pomeni dodatnega tveganja za pešce. Nekatere prestižne tovarne ponujajo logotipe, ki podobno štrlijo iz pokrova, kot serijsko opremo.

Kaj pa na znak pravijo na Škodi?

Ko smo imeli prve 3D-risbe fotografije modela naše aplikacije, smo obiskali patentno pisarno, ki nas je zastopala v kontaktu s tovarno Škoda. Predložili smo vso dokumentacijo in naše namere v zvezi z znakom. Tovarna je odobrila uporabo, se pa ni odločila za njegov odkup. Izdelka ne smemo zaščititi, ker s tem posegamo na področje industrijske lastnine.

Kako ga nameravate tržiti?

Izdelek bomo tržili prek spletnega oglaševanja doma in v tujini. In seveda od ust do ust. Spomladi se načrtuje snemanje reklamnega spota, v katerem bo predstavljen znak. Pozneje bomo v posameznih državah, kjer je koncentracija vozil velika, poiskali podjetja, ki bodo naši trgovci in monterji izdelkov.

Kako pa poteka izdelava, kakšne so zmogljivosti?

Izdelava izdelka je naravnana izključno na posameznega kupca, določena količina se je zastavila že pred oglaševanjem. Ta znak, ki ga vidimo danes, je izdelan v 14 delovnih postopkih in tudi s tolikšnim številom posameznih podjetij oziroma obrtnikov, ki proizvajajo posamezne dele ali izvajajo storitve – 80 odstotkov je ročnega dela, traja pa približno mesec dni. Osnovni nosilec je ročno vlit, brušen in poliran, kar je pravo mojstrstvo ter umetnina. Zato je pravi unikat.

Kakšne načrte imate z njim?

Izdelek bomo zagotovo ponudili širšemu evropskemu prostoru, še posebej v državah, kjer je rast prodaje Škodinih vozil velika. Kupci so povsod in jim je treba izdelek predstaviti in ponuditi. Poseben izziv vidimo tudi v ruskem trgu.

Kdo so sploh morebitni kupci znaka?

Potencialni kupci so lastniki škod octavij od letnika 2013. Obenem že pripravljam spremembe znaka, ki bi sodil na novi škodi superb in kodiaq. Na te modele sem se osredotočil, ker se znak oblikovno in stilsko najbolje zlije z obliko avtomobila in poudari njegovo velikost. Enostavno povedano, znak pristaja le velikim avtomobilom.

Kako poteka vgradnja, je potreben poseg v pločevino? Kaj pa, ko se ga kupec naveliča?

Opis postopka vgradnje je priložen v dokumentaciji izdelka. Vsaka delavnica, ki se ukvarja s popravili in montažo delov vozila in karoserije, ga lahko montira ali vsak avtoserviser. Pri montaži je treba odstraniti obstoječ znak in pod njim na površini izvrtati luknjo, da se potegne vodnik osvetlitve, ki se priklopi na pozicijske luči. Novi znak je prilepljen na pokrov motorja. Če se ga kupec naveliča, ga enostavno odlepi s pokrova, odklopi vodnik in montira originalni logotip.

Kakšna je cena izdelka?

Cena izdelka je, glede na to, da je narejen ročno, 150 evrov brez vgradnje. Zainteresiran kupec odda povpraševanje prek obrazca, ki je pripravljen na produktni strani izdelka, dobi predračun za stoodstotno predplačilo in je deležen popusta do deset odstotkov.

Ne morem mimo vašega priimka. Ima kakršenkoli pomen ali le simboličnega?

Moj priimek Škoda je pravi in rojstni. Je pa naključje, da me je delo z vozili že v rani mladosti povezalo z znamko in s tem dodatno motiviralo. Lahko bi bil privrženec Volkswagnovih vozil, če bi me takrat vzeli za vajenca, pa me pač niso. Očitno je že tako prav. Nikoli nisem raziskoval svojih korenin, od kod izvira priimek. Domači pravijo, da je neka povezava, ki kaže, da izviramo iz Češke. Če je tako, sem zelo ponosen in se mogoče v prihodnje spopadem še s tem vprašanjem in raziščem družinsko drevo.

Foto: Aleš Beno

Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki (v grafih) Evropski dolgovi: kaj se je spremenilo v letu dni in kje je Slovenija 15

Slovenija je precej zmanjšala svojo relativno zadolženost (obseg javnega dolga v deležu od BDP), vendar pa je nominalni obseg dolga...

FINANCE
Članki
Članki (graf) Za švedski Spotify je bil prvi borzni dan precej turbulenten

Prvi borzni dan za švedski Spotify ni šel brez zapletov - najprej so začetek trgovanja z njegovimi delnicami zakasnili, potem so se prvi...

FINANCE
Zakaj dvig minimalne plače in ne znižanje DDV? 2

Če hočete skregati ekonomista levega oziroma desnega prepričanja, jima postavite vprašanje o dvigu minimalne plače

AVTO
Novice
Novice Volkswagen se je ujel v nov poslovni škandal 5

Testiranje z dizelskimi izpusti so opravljali na opicah in ljudeh, v škandal so se ujeli Volkswagen, Daimler in BMW

FINANCE
Članki
Članki Se evropsko stališče do brexita mehča? 5

Po poročanju Business Insiderja (BI) evropski parlament pripravlja resolucijo, s katero naj bi EU pozval k več prožnosti; v pisarni...

FINANCE
Članki
Članki (nova pravila) Adijo, provizije za nakup s plačilno kartico 2

Trinajst vprašanj in odgovorov pred 13. januarjem, ko začnejo veljati nova evropska pravila za plačilne storitve. Med drugim trgovci in...