Najvrednejše znamke na svetu: premoč Toyote in bledenje drugih avtomobilistov Najvrednejše znamke na svetu: premoč Toyote in bledenje drugih avtomobilistov Avtomobilske blagovne znamke izgubljajo v primerjavi s storitvenimi in tehnološkimi podjetji. Med 100 najbolj vrednimi svetovnimi blagovnimi znamkami so letos le še tri avtomobilske.
Zakaj je »stari« clio tako zelo zanimiv? Zakaj je »stari« clio tako zelo zanimiv? Aktualni oziroma kmalu stari clio je izjemno zanimiv nakup. Povsem soliden avto z dobrim osnovnim turbomotorjem danes dobite za dobrih deset tisočakov, s skromnejšo opremo še za manj. To pa je v tem razredu izjemno dobra ponudba. Novi clio bo sicer boljši, a tudi dražji.
Seat tarraco: zamujena priložnost sicer prepričljivega španca Seat tarraco: zamujena priložnost sicer prepričljivega španca Je Špancem uspelo velikega in predvidljivega germana obarvati z mediteranskim soncem, sproščenostjo in čustvi? Več v nadaljevanju...
Na kavo v modernem retro slogu Na kavo v modernem retro slogu Zguljena usnjena jakna, sprane kavbojke, bulerji, nekaj dni stara brada (ali razmršeni lasje), »fensi« čelada in raybanke na nosu. Vse to je bilo še pred kratkim značilno za cafe racerje, zdaj pa so jih zamenjali hudi frajerji današnjega časa, ki prisegajo na vrhunske blagovne znamke in dobro opremo.
V torek ena največjih sprememb pri ceni bencina in dizla V torek ena največjih sprememb pri ceni bencina in dizla Tektonske premike na naftnih trgih bomo v torek občutili na slovenskih bencinskih črpalkah

Grosupeljčen Miha Škoda ima Škodo v krvi, obudil je njen znak iz leta 1938

Čas branja: 6 min
19.02.2018  23:05
Miha Škoda je 32-letni avtomobilski navdušenec, ki ga Škoda privlači na vseh področjih življenja; povsem naključno nosi tudi priimek Škoda
Grosupeljčen Miha Škoda ima Škodo v krvi, obudil je njen znak iz leta 1938
Navdih za znak na škodi octavii je Miha Škoda črpal iz znaka modela superb iz leta 1938. Tega je posodobil, nekajkrat zamenjal materiale in na koncu izbral petkrat brušeno medenino, ki najbolje prenaša zunanje vplive ter steklen logotip v prednjem delu znaka. Ta ima vgrajene tudi LED-sijalke.

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Miha Škoda dodaj

Mladi Grosupeljčan je posodobil Škodin znak s starodobnega modela superb iz leta 1938. Z znakom iz medenine in stekla, opremljenega še z LED-sijalkami, želi prodreti na trg in zaigrati na srca ljubiteljev teh čeških avtomobilov.

Miho Škodo je že njegov priimek nehote tesno povezal s češko avtomobilsko znamko Škoda. Škodine avtomobile je in še vedno vozi njegov oče, spoznaval jih je tudi v očetovi delavnici, med šolanjem na tehniški šoli se je preizkusil kot vajenec v Škodinem servisu Avtoemona v Šiški. Ljubezen do te znamke pa ni usahnila niti v teh časih, saj se je Miha Škoda, danes učitelj praktičnega pouka na srednji poklicni šoli Bežigrad, lotil zanimivega projekta – obudil in prenovil je Škodin znak iz daljnega leta 1938, ravno v tem hipu pa poskuša z njim prodreti na trg. Zakaj Škodin znak in kakšne načrte ima s svojo idejo, nam je mladi Grosupeljčan zaupal v intervjuju.

Od kod sploh ideja, zakaj ste se lotili tega projekta?

Ideja za tako obliko znaka se mi je porajala že vsaj pred 15 leti, ko sem kot vajenec na servisu vozil znamke Škoda spoznaval zgodovino in takratni razvoj vozil. Poseben mejnik in navdih je bila vnovična obuditev imena superb, ko mi je profesor na mehanični šoli podaril predstavitveni katalog takrat novega superba. V njem je bila fotografija superba iz leta 1938, ki ima tak znak. Takrat sem tako obliko znaka zrisal na A3-papir v risalni blok, a žal se je ta blok izgubil in ni tega originala. Narisal sem še en preris tega znaka, ki ga še imam. Tega projekta z ustvarjalnega in ljubiteljskega področja sem se lotil, saj mogoče lahko ustvarim nekaj novega za ljubitelje znamke. Taki projekti mi pomenijo nekakšen izziv v podjetništvu. Obenem me je vselej fascinirala oblika z ročajem, dodamo pa pridih sodobne tehnologije s posebnostjo samega znaka, ki zasije v noči.

In kaj vas veže na znamko Škoda?

Splet okoliščin in sreča, da sem kot vajenec pristal na servisu vozil Škoda. Tudi v družini smo od nekdaj imeli vozila Škoda in tako me znamka spremlja ves čas. Stalno sem povezan s to znamko in spremljam vsako novost, ki jo načrtuje tovarna. Res je tudi to, da je spremljanje in raziskovanje ene najstarejših tovarn vozil, ki ima tako bogato zgodovino, tudi poseben izziv. Nekako sem zelo naklonjen znamki, no, pa še podpisan sem na avto (smeh).

Kakšna je bila pot do današnjega končnega izdelka, koliko vas je doslej stal?

Prvotna oblika znaka oziroma logotipa je bila kar nekaj let nedotaknjena. Nato sem se leta 2016 s prijateljem lotil oblikovanja in izdelave 3D-modela v sliki in nato tudi 3D-tisku. Po prvem printu in skeniranju pokrova motorja modela octavia je sledil postopek popravkov in prilagoditve na samem modelu za vnovičen tisk popravljenega modela. Ko smo dobili končno obliko osnovnega nosilca znaka, se je začel postopek priprave za litje v peščeno formo. S sodelovanjem livarja in oblikovalcem modela smo prišli do prvega grobega prototipa. Sočasno je bilo treba pripraviti stekleno okence in vanj vgravirat logotip Škoda. Prvi pravi prototip ali končna podoba, ki jo predstavljamo zdaj, je nastala jeseni 2017. Tako smo lahko sestavili končno podobo. Sledila je še prototipna vgradnja znaka na škodo octavio in preizkus odziva na zunanje vplive, denimo avtopralnico. Finančno so me razvoj, izdelava prototipov in končnega izdelka stali okoli 20 tisoč evrov, približno toliko kot stane nova škoda octavia.

Kako pa je s homologacijo znaka, je zanj potrebna?

Logotip je mogoče vgraditi brez kakšne posebne homologacije, saj sodi med neevidentirane spremembe po 54. členu zakona o motornih vozilih. Znak ne gleda iz navpičnega koridorja vozila in sama oblika ni preostra, kot tudi ne pomeni dodatnega tveganja za pešce. Nekatere prestižne tovarne ponujajo logotipe, ki podobno štrlijo iz pokrova, kot serijsko opremo.

Kaj pa na znak pravijo na Škodi?

Ko smo imeli prve 3D-risbe fotografije modela naše aplikacije, smo obiskali patentno pisarno, ki nas je zastopala v kontaktu s tovarno Škoda. Predložili smo vso dokumentacijo in naše namere v zvezi z znakom. Tovarna je odobrila uporabo, se pa ni odločila za njegov odkup. Izdelka ne smemo zaščititi, ker s tem posegamo na področje industrijske lastnine.

Kako ga nameravate tržiti?

Izdelek bomo tržili prek spletnega oglaševanja doma in v tujini. In seveda od ust do ust. Spomladi se načrtuje snemanje reklamnega spota, v katerem bo predstavljen znak. Pozneje bomo v posameznih državah, kjer je koncentracija vozil velika, poiskali podjetja, ki bodo naši trgovci in monterji izdelkov.

Kako pa poteka izdelava, kakšne so zmogljivosti?

Izdelava izdelka je naravnana izključno na posameznega kupca, določena količina se je zastavila že pred oglaševanjem. Ta znak, ki ga vidimo danes, je izdelan v 14 delovnih postopkih in tudi s tolikšnim številom posameznih podjetij oziroma obrtnikov, ki proizvajajo posamezne dele ali izvajajo storitve – 80 odstotkov je ročnega dela, traja pa približno mesec dni. Osnovni nosilec je ročno vlit, brušen in poliran, kar je pravo mojstrstvo ter umetnina. Zato je pravi unikat.

Kakšne načrte imate z njim?

Izdelek bomo zagotovo ponudili širšemu evropskemu prostoru, še posebej v državah, kjer je rast prodaje Škodinih vozil velika. Kupci so povsod in jim je treba izdelek predstaviti in ponuditi. Poseben izziv vidimo tudi v ruskem trgu.

Kdo so sploh morebitni kupci znaka?

Potencialni kupci so lastniki škod octavij od letnika 2013. Obenem že pripravljam spremembe znaka, ki bi sodil na novi škodi superb in kodiaq. Na te modele sem se osredotočil, ker se znak oblikovno in stilsko najbolje zlije z obliko avtomobila in poudari njegovo velikost. Enostavno povedano, znak pristaja le velikim avtomobilom.

Kako poteka vgradnja, je potreben poseg v pločevino? Kaj pa, ko se ga kupec naveliča?

Opis postopka vgradnje je priložen v dokumentaciji izdelka. Vsaka delavnica, ki se ukvarja s popravili in montažo delov vozila in karoserije, ga lahko montira ali vsak avtoserviser. Pri montaži je treba odstraniti obstoječ znak in pod njim na površini izvrtati luknjo, da se potegne vodnik osvetlitve, ki se priklopi na pozicijske luči. Novi znak je prilepljen na pokrov motorja. Če se ga kupec naveliča, ga enostavno odlepi s pokrova, odklopi vodnik in montira originalni logotip.

Kakšna je cena izdelka?

Cena izdelka je, glede na to, da je narejen ročno, 150 evrov brez vgradnje. Zainteresiran kupec odda povpraševanje prek obrazca, ki je pripravljen na produktni strani izdelka, dobi predračun za stoodstotno predplačilo in je deležen popusta do deset odstotkov.

Ne morem mimo vašega priimka. Ima kakršenkoli pomen ali le simboličnega?

Moj priimek Škoda je pravi in rojstni. Je pa naključje, da me je delo z vozili že v rani mladosti povezalo z znamko in s tem dodatno motiviralo. Lahko bi bil privrženec Volkswagnovih vozil, če bi me takrat vzeli za vajenca, pa me pač niso. Očitno je že tako prav. Nikoli nisem raziskoval svojih korenin, od kod izvira priimek. Domači pravijo, da je neka povezava, ki kaže, da izviramo iz Češke. Če je tako, sem zelo ponosen in se mogoče v prihodnje spopadem še s tem vprašanjem in raziščem družinsko drevo.

Foto: Aleš Beno


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki Se obeta rekordni japonski borzni debi?

O IPO za mobilni telekom razmišljajo pri Softbank Group

FINANCE
Članki
Članki Spletna prodaja: meja 22 evrov za pošiljke iz Kitajske bo padla, pravila v EU pa se poenostavila

Reforma evropskega sistema DDV prinaša več novosti: prihodnje leto bodo za mikro in zagonska podjetja, ki po spletu storitve prodajajo v...

FINANCE
Članki
Članki Koliko se bo po brexitu skrčil evropski parlament?

Kaj se bo po brexitu zgodilo s 73 sedeži evroposlancev iz Velike Britanije? Evropski parlament je danes izglasoval svoj predlog, ki ga...

IZVOZNIKI
Novice
Novice Če se udarijo Trump, Ši, Putin in Merklova, bo bolelo nas vse 8

Slovenija v ZDA ali na Kitajsko proda malo, sta pa to, poleg Rusije, najpomembnejša partnerja za EU-28

AVTO
Posel
Posel (Dieselgate) V ZDA vložena skupinska tožba proti BMW in Boschu 4

V aferi Dieselgate nemški avtomobilski velikan BMW dolgo ni bil na radarju; zdaj so v ZDA proti njemu vložili skupinsko tožbo, kot pred...

FINANCE
Članki
Članki Koalicijski dogovor v Nemčiji: obsežne naložbe v izobraževanje, socialo in digitalizacijo 18

To med drugim predvideva koalicijski dogovor med konservativci CDU/CSU in socialdemokrati SPD. Zdaj je usoda dogovora odvisna od 440 tisoč...

AVTO
Nasveti
Nasveti Vse, kar ste želeli vedeti o tožbi proti VW, pa niste imeli koga vprašati

Poiskali smo odgovore na praktična vprašanja, potem ko je bila vložena tožba proti VW, v kateri odškodnino terja tudi 6.024 slovenskih...