Avto

Grosupeljčen Miha Škoda ima Škodo v krvi, obudil je njen znak iz leta 1938

Miha Škoda je 32-letni avtomobilski navdušenec, ki ga Škoda privlači na vseh področjih življenja; povsem naključno nosi tudi priimek Škoda

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

19.02.2018 23:05
Čas branja: 6 min
Grosupeljčen Miha Škoda ima Škodo v krvi, obudil je njen znak iz leta 1938
Navdih za znak na škodi octavii je Miha Škoda črpal iz znaka modela superb iz leta 1938. Tega je posodobil, nekajkrat zamenjal materiale in na koncu izbral petkrat brušeno medenino, ki najbolje prenaša zunanje vplive ter steklen logotip v prednjem delu znaka. Ta ima vgrajene tudi LED-sijalke.

Mladi Grosupeljčan je posodobil Škodin znak s starodobnega modela superb iz leta 1938. Z znakom iz medenine in stekla, opremljenega še z LED-sijalkami, želi prodreti na trg in zaigrati na srca ljubiteljev teh čeških avtomobilov.

Miho Škodo je že njegov priimek nehote tesno povezal s češko avtomobilsko znamko Škoda. Škodine avtomobile je in še vedno vozi njegov oče, spoznaval jih je tudi v očetovi delavnici, med šolanjem na tehniški šoli se je preizkusil kot vajenec v Škodinem servisu Avtoemona v Šiški. Ljubezen do te znamke pa ni usahnila niti v teh časih, saj se je Miha Škoda, danes učitelj praktičnega pouka na srednji poklicni šoli Bežigrad, lotil zanimivega projekta – obudil in prenovil je Škodin znak iz daljnega leta 1938, ravno v tem hipu pa poskuša z njim prodreti na trg. Zakaj Škodin znak in kakšne načrte ima s svojo idejo, nam je mladi Grosupeljčan zaupal v intervjuju.

Od kod sploh ideja, zakaj ste se lotili tega projekta?

Ideja za tako obliko znaka se mi je porajala že vsaj pred 15 leti, ko sem kot vajenec na servisu vozil znamke Škoda spoznaval zgodovino in takratni razvoj vozil. Poseben mejnik in navdih je bila vnovična obuditev imena superb, ko mi je profesor na mehanični šoli podaril predstavitveni katalog takrat novega superba. V njem je bila fotografija superba iz leta 1938, ki ima tak znak. Takrat sem tako obliko znaka zrisal na A3-papir v risalni blok, a žal se je ta blok izgubil in ni tega originala. Narisal sem še en preris tega znaka, ki ga še imam. Tega projekta z ustvarjalnega in ljubiteljskega področja sem se lotil, saj mogoče lahko ustvarim nekaj novega za ljubitelje znamke. Taki projekti mi pomenijo nekakšen izziv v podjetništvu. Obenem me je vselej fascinirala oblika z ročajem, dodamo pa pridih sodobne tehnologije s posebnostjo samega znaka, ki zasije v noči.

In kaj vas veže na znamko Škoda?

Splet okoliščin in sreča, da sem kot vajenec pristal na servisu vozil Škoda. Tudi v družini smo od nekdaj imeli vozila Škoda in tako me znamka spremlja ves čas. Stalno sem povezan s to znamko in spremljam vsako novost, ki jo načrtuje tovarna. Res je tudi to, da je spremljanje in raziskovanje ene najstarejših tovarn vozil, ki ima tako bogato zgodovino, tudi poseben izziv. Nekako sem zelo naklonjen znamki, no, pa še podpisan sem na avto (smeh).

Kakšna je bila pot do današnjega končnega izdelka, koliko vas je doslej stal?

Prvotna oblika znaka oziroma logotipa je bila kar nekaj let nedotaknjena. Nato sem se leta 2016 s prijateljem lotil oblikovanja in izdelave 3D-modela v sliki in nato tudi 3D-tisku. Po prvem printu in skeniranju pokrova motorja modela octavia je sledil postopek popravkov in prilagoditve na samem modelu za vnovičen tisk popravljenega modela. Ko smo dobili končno obliko osnovnega nosilca znaka, se je začel postopek priprave za litje v peščeno formo. S sodelovanjem livarja in oblikovalcem modela smo prišli do prvega grobega prototipa. Sočasno je bilo treba pripraviti stekleno okence in vanj vgravirat logotip Škoda. Prvi pravi prototip ali končna podoba, ki jo predstavljamo zdaj, je nastala jeseni 2017. Tako smo lahko sestavili končno podobo. Sledila je še prototipna vgradnja znaka na škodo octavio in preizkus odziva na zunanje vplive, denimo avtopralnico. Finančno so me razvoj, izdelava prototipov in končnega izdelka stali okoli 20 tisoč evrov, približno toliko kot stane nova škoda octavia.

Kako pa je s homologacijo znaka, je zanj potrebna?

Logotip je mogoče vgraditi brez kakšne posebne homologacije, saj sodi med neevidentirane spremembe po 54. členu zakona o motornih vozilih. Znak ne gleda iz navpičnega koridorja vozila in sama oblika ni preostra, kot tudi ne pomeni dodatnega tveganja za pešce. Nekatere prestižne tovarne ponujajo logotipe, ki podobno štrlijo iz pokrova, kot serijsko opremo.

Kaj pa na znak pravijo na Škodi?

Ko smo imeli prve 3D-risbe fotografije modela naše aplikacije, smo obiskali patentno pisarno, ki nas je zastopala v kontaktu s tovarno Škoda. Predložili smo vso dokumentacijo in naše namere v zvezi z znakom. Tovarna je odobrila uporabo, se pa ni odločila za njegov odkup. Izdelka ne smemo zaščititi, ker s tem posegamo na področje industrijske lastnine.

Kako ga nameravate tržiti?

Izdelek bomo tržili prek spletnega oglaševanja doma in v tujini. In seveda od ust do ust. Spomladi se načrtuje snemanje reklamnega spota, v katerem bo predstavljen znak. Pozneje bomo v posameznih državah, kjer je koncentracija vozil velika, poiskali podjetja, ki bodo naši trgovci in monterji izdelkov.

Kako pa poteka izdelava, kakšne so zmogljivosti?

Izdelava izdelka je naravnana izključno na posameznega kupca, določena količina se je zastavila že pred oglaševanjem. Ta znak, ki ga vidimo danes, je izdelan v 14 delovnih postopkih in tudi s tolikšnim številom posameznih podjetij oziroma obrtnikov, ki proizvajajo posamezne dele ali izvajajo storitve – 80 odstotkov je ročnega dela, traja pa približno mesec dni. Osnovni nosilec je ročno vlit, brušen in poliran, kar je pravo mojstrstvo ter umetnina. Zato je pravi unikat.

Kakšne načrte imate z njim?

Izdelek bomo zagotovo ponudili širšemu evropskemu prostoru, še posebej v državah, kjer je rast prodaje Škodinih vozil velika. Kupci so povsod in jim je treba izdelek predstaviti in ponuditi. Poseben izziv vidimo tudi v ruskem trgu.

Kdo so sploh morebitni kupci znaka?

Potencialni kupci so lastniki škod octavij od letnika 2013. Obenem že pripravljam spremembe znaka, ki bi sodil na novi škodi superb in kodiaq. Na te modele sem se osredotočil, ker se znak oblikovno in stilsko najbolje zlije z obliko avtomobila in poudari njegovo velikost. Enostavno povedano, znak pristaja le velikim avtomobilom.

Kako poteka vgradnja, je potreben poseg v pločevino? Kaj pa, ko se ga kupec naveliča?

Opis postopka vgradnje je priložen v dokumentaciji izdelka. Vsaka delavnica, ki se ukvarja s popravili in montažo delov vozila in karoserije, ga lahko montira ali vsak avtoserviser. Pri montaži je treba odstraniti obstoječ znak in pod njim na površini izvrtati luknjo, da se potegne vodnik osvetlitve, ki se priklopi na pozicijske luči. Novi znak je prilepljen na pokrov motorja. Če se ga kupec naveliča, ga enostavno odlepi s pokrova, odklopi vodnik in montira originalni logotip.

Kakšna je cena izdelka?

Cena izdelka je, glede na to, da je narejen ročno, 150 evrov brez vgradnje. Zainteresiran kupec odda povpraševanje prek obrazca, ki je pripravljen na produktni strani izdelka, dobi predračun za stoodstotno predplačilo in je deležen popusta do deset odstotkov.

Ne morem mimo vašega priimka. Ima kakršenkoli pomen ali le simboličnega?

Moj priimek Škoda je pravi in rojstni. Je pa naključje, da me je delo z vozili že v rani mladosti povezalo z znamko in s tem dodatno motiviralo. Lahko bi bil privrženec Volkswagnovih vozil, če bi me takrat vzeli za vajenca, pa me pač niso. Očitno je že tako prav. Nikoli nisem raziskoval svojih korenin, od kod izvira priimek. Domači pravijo, da je neka povezava, ki kaže, da izviramo iz Češke. Če je tako, sem zelo ponosen in se mogoče v prihodnje spopadem še s tem vprašanjem in raziščem družinsko drevo.

Foto: Aleš Beno

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
Elektrika: izziv za slovenske dobavitelje, avtoindustrijo in tudi Akrapoviča
Avto
AvtoMiloš Milač Elektrika: izziv za slovenske dobavitelje, avtoindustrijo in tudi Akrapoviča

Ponovno smo se zatopili v priljubljeno temo - elektromobilnost! Tokrat s slovenskimi dobavitelji, nekaj vodilnimi iz tujih podjetij in Akrapovičem, ki stavi na bencinsko romantiko. Kako je pripravljen na novo dobo? Pred vrati je avtosalon v Ženevi, zato proizvajalci že razkrivajo novosti...

FINANCE
Topjob
Največ vajencev orodjarjev in mizarjev
Topjob
TopjobLana Dakić Največ vajencev orodjarjev in mizarjev

V novem šolskem letu pričakujejo povečanje števila vajencev; če bi imeli vajenca tudi vi, pohitite, aprila se mladi odločajo o vpisu na šolo

FINANCE
Okolje & energija
 Z dajatvijo na odjavljena vozila do zmanjšanja števila divjih odlagališč
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Z dajatvijo na odjavljena vozila do zmanjšanja števila divjih odlagališč

Prvega aprila bo začel veljati Zakon o dajatvah za motorna vozila, ki uvaja dajatev na odjavljeno vozilo. Plačevati jo bodo morali tisti lastniki vozil, ki eno leto po odjavi vozila iz prometa vozila ne bodo ponovno registrirali ali predali v razgradnjo pooblaščenim izvajalcem.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Podjetnik
Najpodjetniška ideja: Kako si odrezati svoj kos trga pri naravni kozmetiki
Podjetnik
PodjetnikŠpela Mikuš Najpodjetniška ideja: Kako si odrezati svoj kos trga pri naravni kozmetiki

Izdelke že prodaja na Hrvaškem, kmalu načrtuje še prodor v Italijo

FINANCE
Manager
Z umetno inteligenco do trajnostnih materialov
FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)