Kia je tudi novi model oblikovala v Evropi, prav tako ga bo izdelovala v Evropi (v slovaški tovarni v Žilini), zasnovala pa ga je na novi osnovi K2 in ga na več področjih prilagodila zahtevnejšim kupcem.
Novi kompaktnež ima tudi novo ime, čeprav to ni takoj opazno. Zdaj se imenuje ceed (prej cee'd), kratica pa v angleščini pomeni Community of Europe, European Design oziroma vozilo iz Evropske skupnosti, oblikovano v Evropi.
Mersko je ceed v širino pridobil dva centimetra (1,8 metra), v višino izgubil 2,3 centimetra (1,447 metra), sprednji previs je krajši, zadnji pa daljši za dva centimetra. Medosna razdalja (2,65 metra) in dolžina (4,31 metra) sta ostali nespremenjeni. Zaradi nove zasnove pa ima novinec več prostora v potniški kabini in nižji položaj sedenja. Večji je tudi prtljažnik, zrasel je za 15 litrov, na 395 litrov.
Oblikovno so robove predhodnika zamenjale ravne linije. »Tigrov nos« je zdaj nekoliko širši, odprtina za zajem zraka pa nižja. Novi model je serijsko opremljen z dnevnimi LED-lučmi v obliki kock ledu, znanih iz aktualnega cee'd GT line.
V notranjosti je ceed dobil bolj vodoravno postavljeno armaturno ploščo, ki je razdeljena v dva dela – zgornjega s pet-, sedem- ali osempalčnim (v primeru navigacije) zaslonom na dotik in zabavno-informacijskim sistemom ter spodnjega, kjer so klasična stikala za nastavitev avdiosistema. Kia obljublja še boljše vozne lastnosti kot pri aktualnem modelu. Te pa naj bi dosegli z novim vzmetenjem in natančnejšim volanom.
Motorni del je predvidljiv. Bencinski del bodo zastopali litrski T-GDI z 89 kilovati in 1,4-litrski T-GDI s 103 kilovati. V ponudbi pa bo ostal ostareli 1,4-litrski atmosferski bencinar s 75 kilovati, ki bo tudi najcenejša možnost v novem ceedu.
Turbodizelski motor 1.6 CRDi bo na voljo v dveh stopnjah, s 85 in sto kilovati. Motor pa že danes ustreza novim okoljskim standardom Euro 6d, med drugim za zmanjševanje izpustov ogljikovega dioksida in dušikovega oksida uporablja selektivno katalitično redukcijo (SCR). Kia pa obljublja, da bodo izpusti ogljikovega dioksida tudi po novem WLTP-ciklu manjši od 110 gramov na kilometer.
Vsi motorji bodo moč do koles prenašali prek šeststopenjskega ročnega menjalnika, medtem ko bosta nova motorja 1.4 T-GDi in 1.6 CRDi na voljo tudi v kombinaciji s sedemstopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko.
Med dodatno opremo kaže omeniti sistem drive mode select, ki omogoča nastavljanje trdote volana in odzivnosti pedala za plin, ogrevanje sprednjega stekla s skoraj nevidnimi žicami, ECO-paket z aktivno zračno loputo na maski, ki se zapira in odpira glede na temperaturo motorja, s čimer izboljšuje aerodinamiko in posledično zmanjšuje porabo goriva. Del paketa so tudi nižje vzmetenje in Michelinove pnevmatike z nižjim kotalnim uporom.
Novi ceed bo kot prvi Kijin model v Evropi ponujal sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu (LFA – Lane Following Assist), na voljo pa bodo še radarski tempomat s sistemom Stop & Go, opozarjanje na vozila v mrtvem kotu (BSCW), sistem za opozarjanje pri prečnem prometu za vozilom (RCTCW), sistem za pomoč pri parkiranju (SPA) ter zaznava pešcev s heptičnim opozarjanjem na volanu v primeru zaznavanja nevarnosti naleta.
Proizvodnja nove kie ceed se bo v Kijini tovarni v slovaški Žilini začela maja. Prodaja novinca pa se bo začela konec tega poletja. Nobenih sprememb ni pri garanciji – sedem let ali 150 tisoč kilometrov, prva tri leta pa brez omejitve kilometrov.
Foto: Kia