Po petkovem razkritju citroëna berlinga tretje generacije se je danes razkril še Oplov predstavnik combo. Ta seveda ponuja veliko skupnih točk, pa tudi nekaj razlik v primerjavi s francoskim bratrancem.
Opel je z lansko spremembo lastništva zapeljal pod streho Skupine PSA, zato je logično, da se bo novi potniški dostavnik kompaktnega razreda naslonil na novega lastnika. Prejšnji combo pa si je osnovo sposodil pri Fiatu.
V primerjavi z berlingom je combo opazno drugačen predvsem na prednjem delu, kjer ima klasično masko, žaromete z LED-trakom dnevnih luči v obliki bumeranga (posebnost znamke) in v primerjavi z berlingom zelo majhne meglenke v spodnjem delu odbijača.
Stranska linija in zadek sta podobna berlingu, to pa velja tudi za notranjo ureditev, pogon (1,5-litrski turbodizel in 1,2-litrski trivaljni turbobencinar) in menjalnike (ročni pet- ali šeststopenjski ter samodejni osemstopenjski). Le pri prostornini prtljažnika se zdi, da je combo skromnejši. Krajši (4,4 metra) ima v osnovi 597 litrov prostora, daljši (4,75 metra) pa 850 litrov po metodi merjenja VDA.
Prtljažnik pa je dejansko enako velik kot pri berlingu in rifterju, Peugeot in Citroën uporabljata drugačno metodo merjenja.
Kopica asistenčnih sistemov
Novi combo je dobil tudi kopico serijskih in doplačljivih asistenčnih sistemov. Denimo projekcijski zaslon (Head up display), opozorilo na nevarnost naleta z zaznavanjem pešcev in samodejnim zaviranjem v sili (Forward collision alert with pedestrian detection and Automatic emergency braking), naprej usmerjena kamera Opel eye (Opel eye front camera), prepoznavanje prometnih znakov (Speed sign recognition) in pomoč pri ohranjanju vozila na voznem pasu (Lane keep assist).
Poleg tega pa še samodejni regulator hitrosti (Automatic cruise control), sistem za inteligentno prilagajanje hitrosti (Intelligent speed adaptation), opozorilo ob voznikovi utrujenosti (Driver drowsiness alert), pomoč pri bočnem parkiranju za zaščito stranic (Flank guard), ki je novost v Oplovi ponudbi sistemov za pomoč pri parkiranju in manevriranju. Vozniku pomaga pri počasnem zavijanju in ga opozori na morebitno tveganje trka stranice vozila ob oviro (stebriček, ogrado, zid ali drug vozilo).
Zaščita stranice vključuje 12 senzorjev, nameščenih po celotnem obodu vozila. Z njimi analizira okolico in voznika na zaznano oviro opozori s prikazom na zaslonu sistema za informacije in razvedrilo. Vizualno opozorilo spremlja tudi zvočni signal. V combu si boste lahko omislili še panoramsko vzvratno kamero (Panoramic rear view camera) z vidnim kotom 180 stopinj, naprednega parkirnega pomočnika (Advanced park assist), ki prepozna primerna parkirna mesta in samodejno parkira vozilo. Prav tako omogoča samodejen start vožnje s parkirnega mesta. V obeh primerih voznik vouilo upravlja samo s stopalkami in prestavlja.
Foto: Opel