Na slovenski trg je včeraj zapeljala še tretja različica eko hyundaija ioniq – priključni hibrid PHEV. Ta znamka sedaj ponuja najpopolnejšo eko ponudbo, hibrida za 23 tisočakov, priključnega za 24.500 in električnega za 27.500 evrov (vključene so subvencije EKO sklada)
Hyundai ioniq že dobro poznamo. Gre za okolju prijazen avto kompaktne in lastne zasnove s tremi pogonskimi možnostmi. Lani sta na naš trg zapeljali prvi dve, hibrid in električni. Včeraj pa še tretji – priključni hibrid PHEV, ki je iz vidika vsakodnevne rabe in še vedno visoke okoljske učinkovitejši morda najbolj primeren za slovenske kupce.
Srce ioniqa je 1,6 litrski bencinar (enak kot v hibridu) z neposrednim vbrizgavanjem in visokim izkoristkom. Moč bencinarja je 77 kilovatov oziroma 105 konjskih moči. Drug stroj je seveda električen, z močjo 44 kilovatov (60 konjskih moči), skupna moč sistema pa je obetavnih 107 kilovatov (145 konjskih moči). Povprečna poraba goriva sklopa je 1,1 litra (izpust le 26 gramov CO2 na kilometer), doseg zgolj na elektriko pa je, zahvaljujoč litij-ionski bateriji kapacitete 8,9 kilovatne ure, 63 kilometrov. Sklop je povezan s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom z dvema sklopkama.
K ugodni ceni priključnega hibrida veliko prispeva subvencija EKO sklada. Prispevek v višini 4.500 evrov pomeni, da vas bo ioniq PHEV z osnovno opremo style stal le 24.500 evrov, bolje opremljeni premium pa 27 tisoč evrov.
Električni ioniq je (upoštevaje subvencijo EKO sklada in enako opremo), le 500 evrov dražji od priključnega hibrida. Cene zanj pa se začnejo pri 27.500 evrih za opremo premium, ki je za 2.500 evrov dražja od osnovne style. Te pa pri električnem ioniqu ni na voljo.
Baterijo ioniqa boste na domači vtičnici polnili dobri dve uri, na hitrih pa dobro uro. Posebnost nove različice je še v namestitvi baterije. Ta je razdeljena na del pod zadnjo klopjo in dno prtljažnika, v zadek gre tako zelo spodobnih 550 litrov prtljage. Ob podrti zadnji klopi pa se prostornina le nekoliko poveča na 750 litrov.
Z družino ioniq ima slovenski distributer kar visoke načrte. Letos želi prodati med 140 in 170 avtomobilov, od tega bo med 80 in 90 priključnih hibridov, 40 do 50 električnih in le 20 do 30 najcenejših klasičnih hibridov. »Dobava ostaja največja težava za ta model, saj je čakalni rok za električnega med štiri in šest mesecev,« za PHEV pa bo nekaj krajši,« še dodaja direktor Hyundai Auto Trada Marko Kajfež.