V osnovi je pri berlingu, vsaj na prvi pogled, precej malo novega – presenetljivo ali pa tudi ne. Vsaj če upoštevamo, da novi berlingo tretje generacije na trg prihaja po kar desetih letih. Vmes je sicer doživel dve prenovi, a sta bili precej skromni.
Vzporedni test: berlingo druge generacije z letnico 2008, prenovama 2012 in 2015
Pri novem berlingu tretje generacije so spremembe sicer opazne, opazne pa so tudi zelo jasne podobnosti z drugo generacijo. Denimo oblika zadka z žarometi vred in popolnoma enake mere zunanjosti, dolžina 4,4 oziroma 4,75 metra (podaljšana različica XL). Nezgrešljive so tudi znane poteze armaturne plošče, ki ji svežino dajeta le velik zaslon na dotik na vrhu sredinske konzole in nov trikrak volan.
Če pogledamo podrobnosti, pa je tretja generacija vseeno daleč od preproste prenove. Dodana vrednost je precejšnja, na več področjih. Berlingo je izdelan na novi koncernski osnovi EMP2, v primerjavi s prejšnjim pa ima denimo krajši prednji previs in bolj naprej pomaknjeno vetrobransko steklo, zato je kabina še bolj zračna kot prej. Prednji del zelo jasno nakazuje pripadnost znamki in podobnost z modeli C3, C3 aircross in C4 cactus. Zaznamujejo ga predvsem prednje okrogle meglenke in ob strani še značilne zaščite airbump.
V kabini je največja nakladalna dolžina, po zaslugi zlaganja naslonjala sopotnikovega sedeža, kar 2,7 ali 3,05 metra (v različici XL). Stranska drsna vrata imajo električno pomična stekla (prej so se stekla odpirala le stransko za nekaj centimetrov). Že tako velik prtljažnik je zrasel za dodatnih 100 litrov, na 775 litrov. V kabini pa je še 28 prostorčkov za drobnarije s skupno prostornino 186 litrov.
Že znana armaturna plošča je nadgrajena z osempalčnim zaslonom na dotik na vrhu sredinske konzole s funkcijo mirror screen in povezljivostjo z operacijskim sistemom Andriod in Applovimi telefoni. Zaslon vsebuje tudi navigacijo TomTom traffic s trenutnimi prometnimi informacijami, glasovno prepoznavo, klic v sili eCall. Kupci pa bodo veseli tudi brezžičnega polnjenja mobilnega telefona v sredinski konzoli.
Področje, kjer v osnovi preprost avto res navduši, pa so sistemi aktivne varnosti. Teh je kar 19, seveda pa ne bodo vsi vgrajeni serijsko. Naštejmo najpomembnejše: preprost prikazovalnik informacij (head-up display) na majhno steklo nad armaturno ploščo, radarski tempomat s funkcijo stop & go, električna ročna zavora, zadnja kamera, pomoč pri speljevanju in vožnji na slabših podlagah grip control s funkcijo nadzorovanega spuščanja po klancu »hill assist descent« ter pomoč za stabilnost pri vleki prikolice, samodejno parkiranje, opozorilnik za mrtvi kot in še nekaj drugih sistemov.
Zanimiv je tudi pogon, sestavljen iz novega 1,5-litrskega turbodizelskega motorja blueHDI s pametnimi svečkami idrijske Hidrie s 55, 74 ali 96 kilovati (75, 100 ali 130 konjskimi močmi) ter 1,2-litrskega turbo trivaljnega bencinarja z 81 ali 96 kilovati (110 ali 130 konjskimi močmi), ki je lahko povezan tudi z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom (prihodnje leto).