Avto

Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje

Novi BMW X4 je večji, prostornejši, oblejši in ima izrazitejši značaj kot v prvi generaciji; v Sloveniji bo 18. julija letos.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

14.02.2018 12:50
Čas branja: 4 min

Medtem ko se je zdelo, da je stari BMW X4 – kupejevski SUV srednjega razreda – precej preprosta in nedomiselna kopija večjega X6, ima novi precej več lastnega značaja in zajetnejše ter uporabnejše mere. Novi je dolg 4,75 metra (osem centimetrov več kot prej), ob tem ima za 5,4 centimetra daljše medosje in za malenkost nižjo streho. Na trg prihaja že po štirih letih, prvi X4 pa je v tem času našel okoli 200 tisoč kupcev.

BMW X4 pomeni nadaljevanje poti BMW v majhnih nišah, ki se lahko razvijejo v velike, celo množične avtomobilske razrede. To je uspelo modelom X5, X3 in X1. Danes pa SUV niso več niša, saj v evropskem merilu pomenijo 22 odstotkov trga, v Sloveniji celo 29 odstotkov.

Za volanom novega X3: videz, ki pošteno zavaja

Naslednja stopnja, še globlji vstop v majhno nišo, so bili kupejevski športni terenci. Na kratko bolj razburljive, manj prostorne in dražje različice klasikov. V primeru X4 gre za razmerje s klasikom X3, prej zapisane lastnosti pa veljajo tudi tokrat.

Ta majhna niša srednjerazrednih kupejevskih športnih terencev, vanjo poleg X4 sodi tudi mercedes-benz GLC coupe, je od leta 2014 le BMW prinesla 200 tisoč kupcev, kar je približno pet odstotkov prodaje. To ni malo, še zlasti upoštevaje, da gre za model, ki je zasnovan na skupni osnovi serije 3 in 4 in le dopolnjuje ponudbo. Torej tudi njegovi stroški razvoja in industrializacije niso visoki.

Pomembno je še nekaj. SUV, še zlasti pa kupejevski, imajo visoke cene in proizvajalcem prinašajo visoke zaslužke, tistih 50 tisoč vozil na leto je lahko enako 200 ali 300 tisoč primerkov bolj množičnega, a manj dobičkonosnega modela.

In kaj je novega pri X4? Na prvi pogled ne kaj dosti, kar je značilno za BMW zadnje generacije. Podroben pogled pa razkriva temeljitejše spremembe. Kar vidno so zrasle mere novega X4, v dolžino za 8,1 centimetra, širino za 3,7 in v medosje za 5,4 centimetra. Obenem je streha nižja za tri milimetre. Skupna masa pa se je, zaradi lažje gradnje po vzoru brata X3, zmanjšala do 50 kilogramov. Novinec tudi bolje reže zrak, količnik zračnega upora je 0,30.

Večje mere obljubljajo več prostora v kabini, morda tudi na zadnji klopi, kjer je aktualen X4 precej skromen. Prtljažnik je zrasel za 25 litrov, na 525 litrov.

Oblikovno je X4 spredaj dobil nove prednje LED-luči in masko, LED-luči za meglo in bolje zvočno zatesnjeno vetrobransko steklo. Še bolj spremenjen je zadek z ozkimi vodoravnimi žarometi, ki se lepše vključujejo v celoto, zavihkom prtljažnih vrat, novim odbijačem in zaključekom izpušne cevi na obeh straneh, tudi pri najšibkejših modelih.

V kabini je X4 prevzel vse dobrote novega X3, vključno z 12-palčno armaturno ploščo in podolgovatim 10,25-palčnim zaslonom nad armaturno ploščo. Poleg tega si kupec lahko omisli glasovno upravljanje, upravljanje s kretnjami, Driving Assistant Plus vključno z asistentom pri krmiljenju in ohranjanju vozila na voznem pasu ter asistentom pri ohranjanju voznega pasu z zaščito pred bočnim trkom.

Znani so tudi motorji, od dvolitrskih strojev v dizelski različici 20d (140 kilovatov) in bencinski 20i (135 kilovatov) do najmočnejših M40i z 265 kilovati in dizelskega M40d z 240 kilovati, ki sta po zmogljivostih precej primerljiva. Bencinar do stotice pospeši v 4,8 sekunde, dizel pa v 4,9 sekunde. Večja razlika je v porabi obeh, bencinski po novem ciklu NEDC porabi devet litrov, dizel pa 6,4 litra goriva na sto kilometrov.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Avto
Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet
Avto
AvtoMiloš Milač Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet 2

Slovenski BMWBLOG je dobra dva tedna pred uradnim razkritjem objavil fotografije in podatke o BMW M2 competition. Pobeg iz Sloveniji ni prvi za BMW

FINANCE
Avto
Pri BMW stavijo na električno prihodnost
Avto
AvtoUroš Božin Pri BMW stavijo na električno prihodnost 5

Po rekordnem letu se delničarjem BMW napovedujejo rekordno visoke dividende

FINANCE
Avto
Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3 2

Prvega junija se poslavljata BMW M3 in M550i

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Tako je BMW v rekordnem letu kljub manjši prodaji dizlov zmanjšal izpuste CO2
Avto
AvtoUroš Božin Tako je BMW v rekordnem letu kljub manjši prodaji dizlov zmanjšal izpuste CO2 1

V živo spremljamo letno tiskovno konferenco skupine BMW

FINANCE
Avto
(Dieselgate) V ZDA vložena skupinska tožba proti BMW in Boschu
Avto
AvtoAlbina Kenda (Dieselgate) V ZDA vložena skupinska tožba proti BMW in Boschu 4

V aferi Dieselgate nemški avtomobilski velikan BMW dolgo ni bil na radarju; zdaj so v ZDA proti njemu vložili skupinsko tožbo, kot pred tem proti družbam Ford Motor, Fiat Chrysler Automobile, General Motors, Mercedes-Benz in Volkswagen

FINANCE
Avto
Hiter in tehnično odličen
Avto
AvtoMatej Kačič Hiter in tehnično odličen

BMW i3: BMW znova in znova navdušuje, tudi v tem, kako vidi električno prihodnost.

FINANCE
Avto
Za BMW najuspešnejše leto v zgodovini