Kaj bo Akrapovič delal v času električnih avtomobilov? Kaj bo Akrapovič delal v času električnih avtomobilov? Akrapovič se ne boji dobe elektromobilnosti, saj se vse bolj usmerja v druge panoge. Pri motociklih, kjer ustvari 72 odstotkov prihodkov, pa je elektrika precej redka tema, pravi direktor podjetja Uroš Rosa.
Kako hiter bo razmah e-avtov in kako so pripravljeni naši dobavitelji Kako hiter bo razmah e-avtov in kako so pripravljeni naši dobavitelji Leta 2030 bi se lahko število prodanih električnih vozil in različnih hibridov izenačilo s številom vozil s klasičnimi pogoni. Poseben izziv za proizvajalce pa je vzporedni razvoj tako klasičnih pogonov, ki jih je treba izboljševati, čeprav so dolgoročno obsojeni na izumrtje, kot povsem novih, električnih.
Elektrika: izziv za slovenske dobavitelje, avtoindustrijo in tudi Akrapoviča Elektrika: izziv za slovenske dobavitelje, avtoindustrijo in tudi Akrapoviča Ponovno smo se zatopili v priljubljeno temo - elektromobilnost! Tokrat s slovenskimi dobavitelji, nekaj vodilnimi iz tujih podjetij in Akrapovičem, ki stavi na bencinsko romantiko. Kako je pripravljen na novo dobo? Pred vrati je avtosalon v Ženevi, zato proizvajalci že razkrivajo novosti...
Novi peugeot 508 - lev bo ponovno rjovel v poslovnem razredu Novi peugeot 508 - lev bo ponovno rjovel v poslovnem razredu Francoski Peugeot bo šestega marca v Ženevi razkril novo poslovno limuzino 508, ki je manjša, lažja in bolj kupejevska od aktualne
(video) Novi V60 – Volvov odgovor na nemško prestižno trojico (video) Novi V60 – Volvov odgovor na nemško prestižno trojico Novo generacijo poslovnega razreda Volvo odpira s karavanskim V60, ta je eleganten, zelo varen, po trditvah Volva prostoren in praktičen ter mersko kar zajeten

Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje

14.02.2018  12:50
Novi BMW X4 je večji, prostornejši, oblejši in ima izrazitejši značaj kot v prvi generaciji; v Sloveniji bo 18. julija letos.
Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje
Foto: Fabian Kirchbauer

Medtem ko se je zdelo, da je stari BMW X4 – kupejevski SUV srednjega razreda – precej preprosta in nedomiselna kopija večjega X6, ima novi precej več lastnega značaja in zajetnejše ter uporabnejše mere. Novi je dolg 4,75 metra (osem centimetrov več kot prej), ob tem ima za 5,4 centimetra daljše medosje in za malenkost nižjo streho. Na trg prihaja že po štirih letih, prvi X4 pa je v tem času našel okoli 200 tisoč kupcev.

BMW X4 pomeni nadaljevanje poti BMW v majhnih nišah, ki se lahko razvijejo v velike, celo množične avtomobilske razrede. To je uspelo modelom X5, X3 in X1. Danes pa SUV niso več niša, saj v evropskem merilu pomenijo 22 odstotkov trga, v Sloveniji celo 29 odstotkov.

Za volanom novega X3: videz, ki pošteno zavaja

Naslednja stopnja, še globlji vstop v majhno nišo, so bili kupejevski športni terenci. Na kratko bolj razburljive, manj prostorne in dražje različice klasikov. V primeru X4 gre za razmerje s klasikom X3, prej zapisane lastnosti pa veljajo tudi tokrat.

Ta majhna niša srednjerazrednih kupejevskih športnih terencev, vanjo poleg X4 sodi tudi mercedes-benz GLC coupe, je od leta 2014 le BMW prinesla 200 tisoč kupcev, kar je približno pet odstotkov prodaje. To ni malo, še zlasti upoštevaje, da gre za model, ki je zasnovan na skupni osnovi serije 3 in 4 in le dopolnjuje ponudbo. Torej tudi njegovi stroški razvoja in industrializacije niso visoki.

Pomembno je še nekaj. SUV, še zlasti pa kupejevski, imajo visoke cene in proizvajalcem prinašajo visoke zaslužke, tistih 50 tisoč vozil na leto je lahko enako 200 ali 300 tisoč primerkov bolj množičnega, a manj dobičkonosnega modela.

In kaj je novega pri X4? Na prvi pogled ne kaj dosti, kar je značilno za BMW zadnje generacije. Podroben pogled pa razkriva temeljitejše spremembe. Kar vidno so zrasle mere novega X4, v dolžino za 8,1 centimetra, širino za 3,7 in v medosje za 5,4 centimetra. Obenem je streha nižja za tri milimetre. Skupna masa pa se je, zaradi lažje gradnje po vzoru brata X3, zmanjšala do 50 kilogramov. Novinec tudi bolje reže zrak, količnik zračnega upora je 0,30.

Večje mere obljubljajo več prostora v kabini, morda tudi na zadnji klopi, kjer je aktualen X4 precej skromen. Prtljažnik je zrasel za 25 litrov, na 525 litrov.

Oblikovno je X4 spredaj dobil nove prednje LED-luči in masko, LED-luči za meglo in bolje zvočno zatesnjeno vetrobransko steklo. Še bolj spremenjen je zadek z ozkimi vodoravnimi žarometi, ki se lepše vključujejo v celoto, zavihkom prtljažnih vrat, novim odbijačem in zaključekom izpušne cevi na obeh straneh, tudi pri najšibkejših modelih.

V kabini je X4 prevzel vse dobrote novega X3, vključno z 12-palčno armaturno ploščo in podolgovatim 10,25-palčnim zaslonom nad armaturno ploščo. Poleg tega si kupec lahko omisli glasovno upravljanje, upravljanje s kretnjami, Driving Assistant Plus vključno z asistentom pri krmiljenju in ohranjanju vozila na voznem pasu ter asistentom pri ohranjanju voznega pasu z zaščito pred bočnim trkom.

Znani so tudi motorji, od dvolitrskih strojev v dizelski različici 20d (140 kilovatov) in bencinski 20i (135 kilovatov) do najmočnejših M40i z 265 kilovati in dizelskega M40d z 240 kilovati, ki sta po zmogljivostih precej primerljiva. Bencinar do stotice pospeši v 4,8 sekunde, dizel pa v 4,9 sekunde. Večja razlika je v porabi obeh, bencinski po novem ciklu NEDC porabi devet litrov, dizel pa 6,4 litra goriva na sto kilometrov.

Oznake:   radar Radar: Dostava obvestila ob objavi članka, ki vsebuje oznako.
radar BMW >

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novice
Novice Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3 3

Prvega junija se poslavljata BMW M3 in M550i

AVTO
Testi
Testi Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e 8

BMW za priključni hibrid z več moči in uglajenosti zahteva enako ceno kot za dizelski 520d. Navade so železna srajca, Slovenci skoraj...

AVTO
Novosti
Novosti Idealna novinca za pobeg iz vsakdana 1

BMW 6 GT in X3 sta novinca na slovenskem trgu, nanj pa sta zapeljala v tipično svojem slogu – ob blejskem golf igrišču ter na...

AVTO
Novosti
Novosti Več električne moči in pomična streha za hibridni superšportnik BMW i8

BMW i8 lahko po novem na elektriko prevozi med 53 in 55 kilometrov in doseže največjo hitrost 120 kilometrov na uro (na elektriko)...

AVTO
Posel
Posel (Intervju) Šef električnih BMW i: Dizel bo še dolgo ohranil prednosti pred elektriko 1

Intervju z Dirkom Arnoldom, podpredsednikom produktnega menedžmenta BMW-znamke za elektromobilnost BMW i

AVTO
Novice
Novice Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi

Električni teden so zaznamovali novi nissan leaf, celostno zelo dober avto za katerega verjamem, da bo prinesel nov premik na trg...

FINANCE
Članki
Članki (v grafih) Evropski dolgovi: kaj se je spremenilo v letu dni in kje je Slovenija 15

Slovenija je precej zmanjšala svojo relativno zadolženost (obseg javnega dolga v deležu od BDP), vendar pa je nominalni obseg dolga...

FINANCE
Članki
Članki ECB s programom QE želi spodbuditi inflacijo. Kakšna je torej evrska inflacija zdaj?

Po danes objavljenih podatkih evropskih statistikov se je evrska inflacija januarja še malo oddaljila od ravni dveh odstotkov – to je...