Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Prvi povsem električni audi e-tron obljublja velik napredek v razvoju, poleg zmogljivega motorja in baterije ponuja prestižno izkušnjo, kopico uporabnih rešitev in razumno ceno pod 80 tisoč evrov.
Zakaj Slovenci svoja luksuzna vozila registrirajo na Slovaškem? Zakaj Slovenci svoja luksuzna vozila registrirajo na Slovaškem? Z nakupom in registracijo močnejših vozil v drugih državah se nekateri ognejo davku na motorna vozila, najbolj iznajdljivi tudi DDV
Kupejevsko-karavanska kia, ki vabi z oblinami in prostornostjo Kupejevsko-karavanska kia, ki vabi z oblinami in prostornostjo Nova kia proceed ob presenetljivih linijah navdušuje še s prostornostjo. Na voljo bo s štirimi motorji, trg pa bo napadla v začetku leta 2019.
Vozniška poslastica za uspešne očete Vozniška poslastica za uspešne očete Bmw 4 gran coupe umetelno združuje videz dvovratne različice z uporabnostjo štirivratne limuzine, oplemeniten z M športnim paketom, xDrive pogonom ter 252-konjskim turbobencincem pa pomeni tudi vozniško poslastico.
Kako se prvič v zgodovini povezujeta klasična energetika in transport Kako se prvič v zgodovini povezujeta klasična energetika in transport Kako se je Petrol spremenil iz naftne v energetsko družbo, zdaj pa odkriva nove možnosti povezovanja električne infrastrukture in prevoza

Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje

Čas branja: 4 min
14.02.2018  12:50
Novi BMW X4 je večji, prostornejši, oblejši in ima izrazitejši značaj kot v prvi generaciji; v Sloveniji bo 18. julija letos.
Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje
Foto: Fabian Kirchbauer

Medtem ko se je zdelo, da je stari BMW X4 – kupejevski SUV srednjega razreda – precej preprosta in nedomiselna kopija večjega X6, ima novi precej več lastnega značaja in zajetnejše ter uporabnejše mere. Novi je dolg 4,75 metra (osem centimetrov več kot prej), ob tem ima za 5,4 centimetra daljše medosje in za malenkost nižjo streho. Na trg prihaja že po štirih letih, prvi X4 pa je v tem času našel okoli 200 tisoč kupcev.

BMW X4 pomeni nadaljevanje poti BMW v majhnih nišah, ki se lahko razvijejo v velike, celo množične avtomobilske razrede. To je uspelo modelom X5, X3 in X1. Danes pa SUV niso več niša, saj v evropskem merilu pomenijo 22 odstotkov trga, v Sloveniji celo 29 odstotkov.

Za volanom novega X3: videz, ki pošteno zavaja

Naslednja stopnja, še globlji vstop v majhno nišo, so bili kupejevski športni terenci. Na kratko bolj razburljive, manj prostorne in dražje različice klasikov. V primeru X4 gre za razmerje s klasikom X3, prej zapisane lastnosti pa veljajo tudi tokrat.

Ta majhna niša srednjerazrednih kupejevskih športnih terencev, vanjo poleg X4 sodi tudi mercedes-benz GLC coupe, je od leta 2014 le BMW prinesla 200 tisoč kupcev, kar je približno pet odstotkov prodaje. To ni malo, še zlasti upoštevaje, da gre za model, ki je zasnovan na skupni osnovi serije 3 in 4 in le dopolnjuje ponudbo. Torej tudi njegovi stroški razvoja in industrializacije niso visoki.

Pomembno je še nekaj. SUV, še zlasti pa kupejevski, imajo visoke cene in proizvajalcem prinašajo visoke zaslužke, tistih 50 tisoč vozil na leto je lahko enako 200 ali 300 tisoč primerkov bolj množičnega, a manj dobičkonosnega modela.

In kaj je novega pri X4? Na prvi pogled ne kaj dosti, kar je značilno za BMW zadnje generacije. Podroben pogled pa razkriva temeljitejše spremembe. Kar vidno so zrasle mere novega X4, v dolžino za 8,1 centimetra, širino za 3,7 in v medosje za 5,4 centimetra. Obenem je streha nižja za tri milimetre. Skupna masa pa se je, zaradi lažje gradnje po vzoru brata X3, zmanjšala do 50 kilogramov. Novinec tudi bolje reže zrak, količnik zračnega upora je 0,30.

Večje mere obljubljajo več prostora v kabini, morda tudi na zadnji klopi, kjer je aktualen X4 precej skromen. Prtljažnik je zrasel za 25 litrov, na 525 litrov.

Oblikovno je X4 spredaj dobil nove prednje LED-luči in masko, LED-luči za meglo in bolje zvočno zatesnjeno vetrobransko steklo. Še bolj spremenjen je zadek z ozkimi vodoravnimi žarometi, ki se lepše vključujejo v celoto, zavihkom prtljažnih vrat, novim odbijačem in zaključekom izpušne cevi na obeh straneh, tudi pri najšibkejših modelih.

V kabini je X4 prevzel vse dobrote novega X3, vključno z 12-palčno armaturno ploščo in podolgovatim 10,25-palčnim zaslonom nad armaturno ploščo. Poleg tega si kupec lahko omisli glasovno upravljanje, upravljanje s kretnjami, Driving Assistant Plus vključno z asistentom pri krmiljenju in ohranjanju vozila na voznem pasu ter asistentom pri ohranjanju voznega pasu z zaščito pred bočnim trkom.

Znani so tudi motorji, od dvolitrskih strojev v dizelski različici 20d (140 kilovatov) in bencinski 20i (135 kilovatov) do najmočnejših M40i z 265 kilovati in dizelskega M40d z 240 kilovati, ki sta po zmogljivostih precej primerljiva. Bencinar do stotice pospeši v 4,8 sekunde, dizel pa v 4,9 sekunde. Večja razlika je v porabi obeh, bencinski po novem ciklu NEDC porabi devet litrov, dizel pa 6,4 litra goriva na sto kilometrov.

Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet 2

Slovenski BMWBLOG je dobra dva tedna pred uradnim razkritjem objavil fotografije in podatke o BMW M2 competition. Pobeg iz Sloveniji ni...

AVTO
Novice
Novice Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3 3

Prvega junija se poslavljata BMW M3 in M550i

AVTO
Posel
Posel Pri BMW stavijo na električno prihodnost 5

Po rekordnem letu se delničarjem BMW napovedujejo rekordno visoke dividende

AVTO
PAL
PAL Popolna bavarska ponudba za direktorje

BMW je v višjem srednjem razredu lani zaokrožil ponudbo serije 5 z novo serijo 6 gran turismo s presenetljivo dodano vrednostjo

AVTO
Novice
Novice Tako je BMW v rekordnem letu kljub manjši prodaji dizlov zmanjšal izpuste CO2 1

V živo spremljamo letno tiskovno konferenco skupine BMW

AVTO
PAL
PAL Hiter in tehnično odličen

BMW i3: BMW znova in znova navdušuje, tudi v tem, kako vidi električno prihodnost.

AVTO
Testi
Testi Morda ta hip najboljši BMW, ki obuja že skoraj pozabljene vrednote 10

BMW se je v iskanju niš sprva zaletel v zid, nato pa našel pravo pot z novo serijo 6 gran turismo. To je avto, ki z udobjem, prostorom in...