Medtem ko se je zdelo, da je stari BMW X4 – kupejevski SUV srednjega razreda – precej preprosta in nedomiselna kopija večjega X6, ima novi precej več lastnega značaja in zajetnejše ter uporabnejše mere. Novi je dolg 4,75 metra (osem centimetrov več kot prej), ob tem ima za 5,4 centimetra daljše medosje in za malenkost nižjo streho. Na trg prihaja že po štirih letih, prvi X4 pa je v tem času našel okoli 200 tisoč kupcev.
BMW X4 pomeni nadaljevanje poti BMW v majhnih nišah, ki se lahko razvijejo v velike, celo množične avtomobilske razrede. To je uspelo modelom X5, X3 in X1. Danes pa SUV niso več niša, saj v evropskem merilu pomenijo 22 odstotkov trga, v Sloveniji celo 29 odstotkov.
Za volanom novega X3: videz, ki pošteno zavaja
Naslednja stopnja, še globlji vstop v majhno nišo, so bili kupejevski športni terenci. Na kratko bolj razburljive, manj prostorne in dražje različice klasikov. V primeru X4 gre za razmerje s klasikom X3, prej zapisane lastnosti pa veljajo tudi tokrat.
Ta majhna niša srednjerazrednih kupejevskih športnih terencev, vanjo poleg X4 sodi tudi mercedes-benz GLC coupe, je od leta 2014 le BMW prinesla 200 tisoč kupcev, kar je približno pet odstotkov prodaje. To ni malo, še zlasti upoštevaje, da gre za model, ki je zasnovan na skupni osnovi serije 3 in 4 in le dopolnjuje ponudbo. Torej tudi njegovi stroški razvoja in industrializacije niso visoki.
Pomembno je še nekaj. SUV, še zlasti pa kupejevski, imajo visoke cene in proizvajalcem prinašajo visoke zaslužke, tistih 50 tisoč vozil na leto je lahko enako 200 ali 300 tisoč primerkov bolj množičnega, a manj dobičkonosnega modela.
In kaj je novega pri X4? Na prvi pogled ne kaj dosti, kar je značilno za BMW zadnje generacije. Podroben pogled pa razkriva temeljitejše spremembe. Kar vidno so zrasle mere novega X4, v dolžino za 8,1 centimetra, širino za 3,7 in v medosje za 5,4 centimetra. Obenem je streha nižja za tri milimetre. Skupna masa pa se je, zaradi lažje gradnje po vzoru brata X3, zmanjšala do 50 kilogramov. Novinec tudi bolje reže zrak, količnik zračnega upora je 0,30.
Večje mere obljubljajo več prostora v kabini, morda tudi na zadnji klopi, kjer je aktualen X4 precej skromen. Prtljažnik je zrasel za 25 litrov, na 525 litrov.
Oblikovno je X4 spredaj dobil nove prednje LED-luči in masko, LED-luči za meglo in bolje zvočno zatesnjeno vetrobransko steklo. Še bolj spremenjen je zadek z ozkimi vodoravnimi žarometi, ki se lepše vključujejo v celoto, zavihkom prtljažnih vrat, novim odbijačem in zaključekom izpušne cevi na obeh straneh, tudi pri najšibkejših modelih.
V kabini je X4 prevzel vse dobrote novega X3, vključno z 12-palčno armaturno ploščo in podolgovatim 10,25-palčnim zaslonom nad armaturno ploščo. Poleg tega si kupec lahko omisli glasovno upravljanje, upravljanje s kretnjami, Driving Assistant Plus vključno z asistentom pri krmiljenju in ohranjanju vozila na voznem pasu ter asistentom pri ohranjanju voznega pasu z zaščito pred bočnim trkom.
Znani so tudi motorji, od dvolitrskih strojev v dizelski različici 20d (140 kilovatov) in bencinski 20i (135 kilovatov) do najmočnejših M40i z 265 kilovati in dizelskega M40d z 240 kilovati, ki sta po zmogljivostih precej primerljiva. Bencinar do stotice pospeši v 4,8 sekunde, dizel pa v 4,9 sekunde. Večja razlika je v porabi obeh, bencinski po novem ciklu NEDC porabi devet litrov, dizel pa 6,4 litra goriva na sto kilometrov.